Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, wachimiro

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 685
Membre des de: dc. 03 maig 2006, 08:11
Ubicació: Elm Street

Bola de Drac, Les Pel·lícules - Edició Definitiva [CAT-JAP]

dv. 01 març 2013, 22:11

BOLA DE DRAC, Les pel·lícules Com mai les havies vist! :P
Les 17 pel·lícules de Bola de Drac i Bola de Drac Z (1986-1996)

Imatge

Informació de la «release»:

En aquesta release ha primat per sobre de tot la qualitat d'àudio, i a l'hora s'ha conservat al màxim la qualitat d'imatge de les Dragon Box japoneses sense aplicar-hi filtres que intenten amb més o menys èxit dissimular que aquesta és una sèrie que té més de 20 anys. La raó de la seva existència és la mala feina de restauració de so que Selecta Vision va fer en la seva edició en DVD, i l'excessiu filtratge en la imatge.

El títol "Edició definitiva" no és del tot correcte ja que no té subtítols, cosa que vaig estar pensant en fer però que hagués endarrerit el projecte mesos i a més no és val la feinada que porta ja que de subtítols amb traducció fidel ja n'hi ha en els DVDs oficials i jo només volia oferir allò que no hi és: la màxima qualitat d'imatge i so. És a dir, és "Definitiva" (o pretén ser-ho) en aquests dos aspectes únicament. Si més no mentre al japó no surtin Blurays, ja que els BD americans contenen nombrosos defectes d'imatge com ara artefactes típics de cel·luloide brut, blancs cremats, foscos convertits a negres eliminant detall a les ombres,... cosa que converteix el màster d'imatge dels DVDs japonesos en els més fidels a la imatge original tot i no gaudir del nivell de detall del bluray, que, per cert, resulta força innecessari en un dibuix de traçat gruixut i poc detallat com és del de Bola de Drac.

Font del vídeo:
Dragon Box sense filtrar

Font de l'àudio japonès:
Dragon Box

Font de l'àudio català:
DVD de Manga Films sense filtrar.

Dades tècniques

Spoiler: mostra
Format : MPEG-4

File size : 700 MiB - 1200 MiB
Overall bit rate : 2 073 Kbps

Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.2
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 1 839 Kbps
Maximum bit rate : 6 610 Kbps
Width : 720 pixels
Height : 480 pixels
Display aspect ratio : 1.85:1
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 23.976 fps
Standard : NTSC
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive

Audio #1
Format : AC-3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 192 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 16 bits

Audio #2
Format : AC-3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 192 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 16 bits

Captura:

Imatge

Què hi ha d'especial en aquesta versió?

Disposa del millor àudio disponible del doblatge català sense filtratges agressius ni cap postcompressió que comprometi la qualitat. A banda d'això hi ha certes coses que s'han millorat/implementat en aquesta edició:

BD1
Opening i ending remasteritzats.
Quan dic remasteritzat em refereixo a que la música ara conserva les freqüències altes de la versió japonesa que havien desaparegut per la baixa fidelitat de la versió doblada, l'efecte estèreo/envolvent també hi és i el volum veu-música ha estat anivellat de manera que ja no sembli algú que està cantant en una sala de karaoke en comptes de ser una canço cantada en estudi. I per rematar-ho se li ha aplicat un subtil efecte de reverberació a només la veu que li acaba de donar un toc de professionalitat en plan CD de Madonna que no vegis :P

BD2
Opening i ending remasteritzats (ídem)
BGM al minut 34:10 arreglada (no sonava el començament de la música en català, error de muntatge del doblatge)

BD3
L'Opening en el doblatge, estranyament, era la versió karaoke (originalment, en la versió nipona, està cantada) i m'he pres la llicència de canviar-la per la versió instrumental, ja que la cantada no pega la lletra amb les imatges ni amb cola, i la karaoke és una versió massa "despullada".
Ending remasteritzat i en japonès però conservant el diàleg català (originalment, en el doblatge, era versió karaoke). I per cert, en japonès en realitat no diuen res en tot l'ending.
També he afegit l'efecte de "desig concedit" de quan li brillen els ulls al drac, ja que com en català els personatges parlen durant l'ending, queda estrany que no soni aquell característic efecte. En japonès no sona.

BD4
Ending remasteritzat

BDZ1
Moment en que es diu el títol canviat (veu del narrador dient "En Garlick Júnior Immortal" que abans ho deia a sobre de la veu de la cançó, ara ho diu quan surt el logo de DBZ)
Insert song (Gohan borratxo) Remasteritzada i en estéreo.

BDZ2
Insert song (Gohan obsessionat amb en Cor Petit) Remasteritzada i en estèreo.
Ending Català remasteritzat i estèreo

BDZ3

BDZ4

BDZ5
La única llicència que em prenc de fer un canvi substancial en el doblatge original de tots els projectes que estic fent: Canviar la veu d'en Bardock. No ho faré més, ho prometo :P

BDZ6

BDZ7
Aquesta peli té molts problemes de so, en innombrables ocasions no se senten els crits; els he recuperat de la versió japonesa.
Ending Japonès (no existeix en català)
Per cert, aquesta peli està doblada del francés i de fet en un parell d'ocasions se senten crits en francès (els he canviat pels japonesos)
Per aquests motiu en l'emissió de la tele l'ending era el d'"estic protegit per les estrelles" imagino que van rebre una versió capada o alguna cosa estranya i també explica els estranys errors de muntatge de so.

BDZ8
La primera BGM és incorrecta, l'han agafat d'un tros d'una que sona en mig de la peli. La he canviada per l'original

BDZ9
Hi havia un tall/censura força curiós: La rata quan surt el Satan de les clavegueres ¿?¿? Deurien haver tingut una enganxada amb la cinta i se'ls va fer malbé el tros... :/

BDZ10
Subtitulat tot en català (No existeix la peli en català)

BDZ11

BDZ12

BDZ13
La única peli de DBZ que és estèreo, un luxe per a la oïda

Enllaços:

BD 1 - La llegenda del drac Sheron.mp4
ed2k: BD 1 - La llegenda del drac Sheron.mp4  [800.21 Mb]

BD 2 - La bella dorment al castell del mal.mp4
ed2k: BD 2 - La bella dorment al castell del mal.mp4  [705.20 Mb]

BD 3 - Aventura mística.mp4
ed2k: BD 3 - Aventura mística.mp4  [720.21 Mb]

BD 4 - El camí per ser el més fort.mp4
ed2k: BD 4 - El camí per ser el més fort.mp4  [1.24 Gb]

BDZ 01 - En Garlic Júnior inmortal.mp4
ed2k: BDZ 01 - En Garlic Júnior inmortal.mp4  [675.09 Mb]

BDZ 02 - El més fort del món.mp4
ed2k: BDZ 02 - El més fort del món.mp4  [950.18 Mb]

BDZ 03 - Súper batalla al món.mp4
ed2k: BDZ 03 - Súper batalla al món.mp4  [975.17 Mb]

BDZ 04 - El súper guerrer Son Goku.mp4
ed2k: BDZ 04 - El súper guerrer Son Goku.mp4  [832.16 Mb]

BDZ 05 - Els rivals més forts.mp4
ed2k: BDZ 05 - Els rivals més forts.mp4  [749.86 Mb]

BDZ 06 - Lluita entre guerrers de força il·limitada.mp4
ed2k: BDZ 06 - Lluita entre guerrers de força il·limitada.mp4  [740.05 Mb]

BDZ 07 - La súper batalla dels tres súper guerrers.mp4
ed2k: BDZ 07 - La súper batalla dels tres súper guerrers.mp4  [740.07 Mb]

BDZ 08 - La batalla ardent.mp4
ed2k: BDZ 08 - La batalla ardent.mp4  [1.13 Gb]

BDZ 09 - Els guerrers de les galàxies.mp4
ed2k: BDZ 09 - Els guerrers de les galàxies.mp4  [810.03 Mb]

BDZ 10 - El duet perillós! Els súper guerrers no dormen mai (subbed) (v2).mp4
versió amb subtítols incrustats a la imatge (VERSIÓ 2):
ed2k: BDZ 10 - El duet perillós! Els súper guerrers no dormen mai (subbed) (v2).mp4  [799.75 Mb]

BDZ 10 - El duet perillós! Els súper guerrers no dormen mai.rar
versió mp4 net i arxius de subtítol apart:
ed2k: BDZ 10 - El duet perillós! Els súper guerrers no dormen mai.rar  [797.27 Mb]

BDZ 11 - La derrota del súper guerrer! La victòria serà meva (subbed) (v2).mp4
versió amb subtítols incrustats a la imatge (VERSIÓ 2):
ed2k: BDZ 11 - La derrota del súper guerrer! La victòria serà meva (subbed) (v2).mp4  [709.94 Mb]

BDZ 11 - La derrota del súper guerrer! La victòria serà meva.rar
ed2k: BDZ 11 - La derrota del súper guerrer! La victòria serà meva.rar  [706.41 Mb]

BDZ 12 - El renaixement de la Fusió! En Goku i en Vegeta (subbed).mp4
versió amb subtítols incrustats a la imatge:
ed2k: BDZ 12 - El renaixement de la Fusió! En Goku i en Vegeta (subbed).mp4  [780.00 Mb]

BDZ 12 - El renaixement de la Fusió! En Goku i en Vegeta.rar
ed2k: BDZ 12 - El renaixement de la Fusió! En Goku i en Vegeta.rar  [765.95 Mb]

BDZ 13 - L'explosió del Puny del Drac! Si en Goku no ho pot fer, qui ho farà (subbed).mp4
versió amb subtítols incrustats a la imatge:
ed2k: BDZ 13 - L'explosió del Puny del Drac! Si en Goku no ho pot fer, qui ho far...;subbed).mp4  [799.85 Mb]

BDZ 13 - L'explosió del Puny del Drac! Si en Goku no ho pot fer, qui ho farà.rar
ed2k: BDZ 13 - L'explosió del Puny del Drac! Si en Goku no ho pot fer, qui ho farà.rar  [799.92 Mb]

SUBTÍTOLS en castellà ripejats dels DVDs de Selecta Visión, cortesia de Finestres :yeah:
ed2k: Bola de Drac, Les Pel·lícules - Edició Definitiva [CAT-JAP] Subs Spanish.rar  [190.5 Kb]

EXTRES:

Openings, Endings i altres, en català remasteritzats i estèreo

Descàrrega directa:
CANÇONS EN CATALÀ REMASTERITZADES DE LES PELIS (Wav)
Emule:
ed2k://|file|BOLA%20DE%20DRAC%20-%20OPENINGS%20I%20ENDINGS%20PEL%C2%B7L%C3%8DCULES.rar|115233765|9FBD25BF1C0823F4D20E675B58609B47|h=AWUHRULDGPW37P4BE56J6ZG2OLIPKRB2|/7P4BE56J6ZG2OLIPKRB2|/

Youtube:
01-Bola de Drac

02-Vull viure d'aventures

03-LLum, foc, destrucció (Ver. Beta) (aquest no és remasteritzat, però em feia gràcia posar-lo també)

04-Deliris d'en Gohan

05-En Cor Petit i Jo

06-Un món fred

07-Segueix la claror

08-Ves endavant

09-Superarem, desafiarem, junts els vencerem

10-El gran superheroi

Caràtules:

DB MOVIES CARÀTULES DVD (CMYK) v2.rar >> VERSIÓ 2 (alguns errors corregits)
https://mega.co.nz/#!dMxHmYAB!S3gBFBjLS ... _9nOubaDIU (contrasenya:animelliure.net)
ed2k: DB MOVIES CARÀTULES DVD (CMYK) v2.rar  [80.26 Mb]

Galetes:
https://mega.co.nz/#!VRYi3RqI!fEhfNmTQV ... WRcTBVWad0
ed2k: BOLA DE DRAC MOVIES - GALETES.pdf  [21.90 Mb]

Galetes de TOT: (JPG)
https://mega.co.nz/#!gdYgnRYD!Rc26SitMY ... 0UZnvBX6Ns (contrasenya:animelliure.net)
ed2k: BOLA DE DRAC-Z-GT-PELIS-GALETES-JPG-CMYK.rar  [41.63 Mb]

Imatge
Imatge

Previsualització en baixa resolució de les caràtules:
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Si vols descarregar Bola de Drac, AQUÍ: http://forum.animelliure.net/viewtopic.php?f=10&t=19274
Si vols descarregar Bola de Drac Z, AQUÍ: http://forum.animelliure.net/viewtopic.php?f=10&t=18926
Si vols descarregar Bola de Drac GT, AQUÍ: http://forum.animelliure.net/viewtopic.php?f=10&t=19140

[ Afegeix els 26 enllaços al teu client d'ed2k ]
albert wesker l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. 27 des. 2013, 16:46, en total s’ha editat 19 vegades.

babidi442
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 179
Membre des de: dt. 17 nov. 2009, 21:21

Re: Bola de Drac, Les Pel·lícules - Edició Definitiva [CAT-J

dv. 01 març 2013, 22:52

Quin luxe estrenar aquest fil!!!
En fi, moltes gràcies albert wesker de nou per el teu curro i per compartir-lo amb tots nosaltres.
:adeu:

oolong
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 70
Membre des de: dl. 31 gen. 2005, 18:06
Ubicació: Illa del Follet Tortuga

dv. 01 març 2013, 23:22

De nou, moltíssimes gràcies per l'edició!!!!!!!!!!!!!!!! :yeah: :yeah:
I dic de nou, perquè després de la currada amb la saga Z, mantenir nivell d'exigència tècnica (ja es veu en els comentaris sobre les modificacions que has fet a cada BD) i qualitat és moooolt d'agrair.
Totes ja descarregant i a l'espera de veure'n els resultats. Però vist el que has fet amb la Z, no tinc cap dubte del resultat.
Llàstima que les últimes no es doblessin en català, què hi farem.

Ara ja només et queda un projecte... :profident: :profident: la saga original. (impaciència controlada, tranquil :lol: )

Salut!!!!!
ImatgeImatge

terminator
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2502
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

dv. 01 març 2013, 23:26

Moltes grcies! baixant i esperant la bola de drac original amb moltes ganes :yeah:

nibble82
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 62
Membre des de: dt. 21 des. 2010, 12:54

dv. 01 març 2013, 23:50

Descarregant, compartint i conveçut de q aquesta sera la millor relase feta en catala. com ho es bola de drac z :yeah:

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

ds. 02 març 2013, 02:10

Merci a tots! En aquest cas no és tanta la diferència. No sé si hi havia laguna release que fes servir l'audio dels DVDs de Manga Films, però pràcticament no l'he tocat en quant a qualitat, aixi que en aquest cas la diferència està més en els petits detalls.

Ja em direu què tal quan ho tingueu!

Salut!

Continuo amb les caràtules, que les tinc al 70%... que consti que me les estic currant més que les de Z !! :profident:

EDIT:
Afegits opening, endings i insert songs amb so remasteritzat en català al primer post per escoltar des del youtube

Neotix10
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 381
Membre des de: dc. 27 jul. 2011, 00:12

ds. 02 març 2013, 05:45

albert wesker ha escrit:
Merci a tots! En aquest cas no és tanta la diferència. No sé si hi havia laguna release que fes servir l'audio dels DVDs de Manga Films, però pràcticament no l'he tocat en quant a qualitat, aixi que en aquest cas la diferència està més en els petits detalls.

Ja em direu què tal quan ho tingueu!

Salut!

Continuo amb les caràtules, que les tinc al 70%... que consti que me les estic currant més que les de Z !! :profident:

EDIT:
Afegits opening, endings i insert songs amb so remasteritzat en català al primer post per escoltar des del youtube

Moltes gràcies albert, ja tinc descarregada la 1era pel·licula, jejeje.
Ja em queden 14 :P
Imatge

jordi_lh
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 130
Membre des de: dg. 02 gen. 2011, 13:55
Ubicació: Martorell

ds. 02 març 2013, 08:27

Gracias mil por seguir con la super edición definitiva, vaya si lo és, de Dragon Ball.
Saludos.

GokuDb
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 29
Membre des de: ds. 25 feb. 2012, 19:20

ds. 02 març 2013, 11:29

Ets una maquina, albert!

Gràcies per compartir amb nosaltres la teva gran obra, només apta per "sibarites" jeje.
Estic segur que les pelis ens encantaran igual que la de DBZ.

Baixant i compartint

Neotix10
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 381
Membre des de: dc. 27 jul. 2011, 00:12

ds. 02 març 2013, 11:41

Segona pel·licula baixada :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Deunido quin ritme portem!!! :bleh: :bleh: :bleh: :bleh:

Merciiiiiiiiiii! :bleh: :bleh: :bleh:
Imatge

Steve Maister
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1865
Membre des de: dc. 05 març 2008, 18:16
Contacta:

ds. 02 març 2013, 13:38

Moltíssimes gràcies albert de nou, ara per les pelis! :yeah: Veig que t´ho has tornat a currar molt segur que estàn perfectes!
Jo ja tinc 3 descarregades! per cert el que dius de la peli 5 de Z que es que li van canviar la veu a Bardock en algún flashback i tu has utilitzat la veu de l´especial del pare de´n goku? fa molt que no miro les pelis i no me´n recordo si li van canviar la veu...
Ah i els subtítols de les últimes que els has traduït tu mateix? basante en els subtítols de selecta o que?
D´aquestes em baixaré la versió amb subs incrustats, total no vaig a veure les pelis en japo sin subtítols xD
Moltes gràcies i a l´espera de GT i sobretot de la saga inicial, ànims amb la feinada!

HIEI
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1190
Membre des de: dt. 16 nov. 2004, 11:36
Ubicació: Montcada i Reixac
Contacta:

ds. 02 març 2013, 14:48

Moltíssimes gràcies!! Ara les fico a descarregar :profident: Aveure com seran les noves caràtules ^^
Imatge

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

dg. 03 març 2013, 18:51

Steve Maister ha escrit:
Moltíssimes gràcies albert de nou, ara per les pelis! :yeah: Veig que t´ho has tornat a currar molt segur que estàn perfectes!
Jo ja tinc 3 descarregades! per cert el que dius de la peli 5 de Z que es que li van canviar la veu a Bardock en algún flashback i tu has utilitzat la veu de l´especial del pare de´n goku? fa molt que no miro les pelis i no me´n recordo si li van canviar la veu...
Ah i els subtítols de les últimes que els has traduït tu mateix? basante en els subtítols de selecta o que?
D´aquestes em baixaré la versió amb subs incrustats, total no vaig a veure les pelis en japo sin subtítols xD
Moltes gràcies i a l´espera de GT i sobretot de la saga inicial, ànims amb la feinada!

Doncs la veu d'en Bardock a la peli 5 de Z era la d'en Manel Català (el cantant de les cançoncs, el pare de la Chichi, etc...) Vamos, que no hi havia ningú pitjor a la sala de doblatge que ell per fer aquella veu ^^u

Les 4 últimes, sí, basant-me en els subs de Selecta i arreglant alguna coseta aquí i allà i prenent-me alguna llicència creativa (a la peli 11 sobretot :P) Imagino que se m'haurà colat alguna falta, però ho vaig passar pel corrector per si de cas, per pillar les errades més bèstia!

rapsodiaverde
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 31
Membre des de: dj. 24 nov. 2011, 08:29

dg. 03 març 2013, 19:25

Ets un gran crack, wesker....per si no ho sabies ^^

AntraX
Usuari
Usuari
Entrades: 8