Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, wachimiro

• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 685
Membre des de: dc. 03 maig 2006, 08:11
Ubicació: Elm Street

Re: Bola de Drac, Les Pel·lícules - Edició Definitiva [CAT-J

dg. 28 jul. 2013, 22:51

No hi ha de què!
Doncs cal deixar clar que en realitat el format original de les pel·lícules és 16:9, el que passa que va ser dibuixat a 4:3, però amb la intenció de ser tallat després. Per això, a diferència de la sèrie, el tall a la imatge no afecta a cap escena. De fet si t'hi fixes, a les versions 4:3 de les pelis de Bola de Drac, a diversos plans de l'opening es veu com han mogut amunt o avall la imatge deixant un tros en negre a la part superior o inferior per adaptar la iamtge al tall que faran després per la projecció al cinemes i que no els quedi l'opening amb algun cap tallat o cosa rara que canti massa.
I en casos molt aïllats fins i tot es veu que el dibuix no està acabat, precissament pel mateix motiu.
Imagino que si van dibuixar-ho a 4:3 és per possibles emisions a la TV i per les primeres edicions en VHS que sens dubte s'anaven a veure en televisions d'una època en que el format panoràmic a la llar ni tan sols es plantejava.

Imatge

A més, en format 4:3 no hi ha cap font de vídeo que s'acosti en qualitat a la Dragon Box, aíxí que si ho hagués fet en 4:3 la imatge es veuris força pitjor del que hi ha ara

acid2
Usuari
Usuari
Entrades: 19
Membre des de: dj. 02 feb. 2012, 22:34

dg. 28 jul. 2013, 22:56

Perfecte! Tot aclarit. Tens respostes per tot!! Gràcies de nou.

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

dc. 28 ago. 2013, 18:20

Afegides les galetes (per fi!)

GT:
https://mega.co.nz/#!NZBigKzS!HNHhviR9e ... nZzMN28L8E
ed2k: BOLA DE DRAC GT - GALETES.pdf  [2.85 Mb]

MOVIES:

https://mega.co.nz/#!VRYi3RqI!fEhfNmTQV ... WRcTBVWad0
ed2k: BOLA DE DRAC MOVIES - GALETES.pdf  [21.90 Mb]

[ Afegeix els 2 enllaços al teu client d'ed2k ]

kagumdeu
Usuari
Usuari
Entrades: 20
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 10:44

dl. 09 set. 2013, 16:27

Bones Albert, em podries comentar les diferencies entre la teva release de les pelicules y la de l'Ova Gaiden? Esque trovo que es veu una mica millor (tot i que pesa molt mes cada peli). Merci!

Link:
viewtopic.php?f=11&t=19087

chusky81
Usuari
Usuari
Entrades: 1
Membre des de: dl. 09 set. 2013, 19:37

dl. 09 set. 2013, 19:52

No hi ha manera d'enganxar els torrents, treballo amb utorrent. Alguna ajuda per poder fer la descárrega, els enllaços en principi no hem funcionen.
Gràcies

tato25
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2647
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

dl. 09 set. 2013, 21:26

No són torrents sinó elinks, és a dir, necessites un client edonkey com l'emule per exemple.

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

dl. 09 set. 2013, 23:15

kagumdeu ha escrit:
Bones Albert, em podries comentar les diferencies entre la teva release de les pelicules y la de l'Ova Gaiden? Esque trovo que es veu una mica millor (tot i que pesa molt mes cada peli). Merci!

Link:
viewtopic.php?f=11&t=19087

Les meves estan extretes dels DVDs japonesos, les seves dels bluray americans (les de Z, les de bola de drac no sé d'on son, suposo que seran dels dvds japonesos ampliats, no ho se)

Els DVDs japonesos parteixen del cel·luloide original i estan en definició estàndar, però la imatge està restaurada fotograma a fotograma.
Els Blurays americans parteixen d'un cel·luloide de segona gereració (còpia de l'original) i no han estat restaurats fotograma a fotograma, sino amb processos automàtics de reducció de gra a la imatge. La imatge és en alta definició tot i que la diferència en el detall no és gaire gran. La imatge té uns colors més vius i saturats però com a contrapartida té uns foscos massa foscos, perdent molt detall en escenes en llocs obscurs, i en ocasions els tons més clars estan una mica cremats. I a avegades la reducció de soroll a la imatge fa que es perdi detall en textures subtils (en fondos sobretot).

Així que és questió de gustos. Però pensa que els colors tènues de la Dragon Box sempre es poder ajustar al teu gust en un monitos o televisor, però les zones cremades dels Blurays americans no tenen solució. Així és com ho veig jo i per això vaig decidir fer servir la versió japonesa.

Ah! I la versió americana té els títols de les pelis i els crèdits del final en anglés

Salut!

kagumdeu
Usuari
Usuari
Entrades: 20
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 10:44

dc. 11 set. 2013, 18:26

D'acord, merci! Es impresionant lu que hi entens xD.
Salut!

Anpatatu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 51
Membre des de: dj. 12 set. 2013, 22:01

ds. 21 set. 2013, 11:26

Hola Albert, sóc el que tenia problemes amb reproduir correctament la relació d'aspecte. Se'm veia en 3:2 en lloc de 4:3 (16:9 a les pel·lícules). Al cap d'un temps probant he aconsseguit que se'm vegi bé tant a l'ordinador com a la tele. :yeah: Però el missatge te l'envio per un altre cosa. El que m'agradaria saber és perquè poses una veu diferent a en Bardock (he comparat aquesta versió de "Els rivals més forts" amb un altre que m'havia baixat abans i tal com dius, li canvies la veu a en Bardock. Per què? Només vull saber el motiu, no et pensis que et dic que ho has fet malament ni res eh? :profident: És que potser hi ha un re-doblatge o alguna cosa semblant? Bé, ja m'ho explicaràs. I una altre cosa: Ara m'estic baixant Bola de Drac. Vaig pel capítol 80. En el capítol 142, en el doblatge cometen un error inacceptable. Diuen "En Ten Shin Han contra el fill d'en Satanàs Cor Petit" en lloc de "En Shen contra el fill d'en Satanàs Cor Petit". Després, en un re-doblatge ho van arreglar i ho van dir bé. Has posat la versió del re-doblatge, suposo, no? Bé, ja m'explicaràs això i lo de la veu d'en Bardock. Molt bona feina en tot el que has fet, t'ha quedat molt bé! :yeah:

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

ds. 21 set. 2013, 14:13

Doncs molt fàcil. Em feia mal a la oida que el Manel Català li posés la veu a en Bardock, no li pega ni amb cola. I com que podia arreglar-ho fàcilment, em vaig permetre la llicència de posar-li la veu d'en Josep Mas. I de passada també arreglava el porblema de dir-li Son Goku en comptes de Kakarot... Aquest error també és imperdonable. Com pot ser que el pare d'en Goku li digui Goku?? Si aquest nom li posa el seu avi adoptiu quan arriba a la Terra. Ja és prou terrible que ho faci en Vegeta, però això encara podria ser. Però en Bardock??

Pel que fa al capítol 142, si et refereixes al títol, sí que diu "Shen". Però en el doblatge original quan diuen el títol del capítol quan s'acaba l'opening, també diu "Shen". O et refereixen a un altre moment?

De totes maneres, el doblatge de Bola de Drac és ple d'errors imperdonables... Podríem omplir uns quants fulls si fessim una llista...
Salut!

Anpatatu
Ishinchu
Ishinchu

ds. 21 set. 2013, 23:55

Bé Albert, personalment, a mi no m'agrada canviar les veus dels personatges. Si un personatge té una veu, vull que sigui aquella, ara que tens raó en això de que és imperdonable que li digui Son Goku en comptes de Kakarot. Estic d'acord amb tú només per això, ja que com ja he dit, no m'agrada que li canviïn les veus als personatges, però en aquest cas hi havia un motiu. Però això que et dic: Hi ha un re-doblatge d'aquesta peli o algo? Ho dic perquè si no, no entenc com en la mateixa escena un personatge pot tenir dos doblatges diferents (Manel Català i Josep Mas).

I al capítol 142, si diu Shen, ben fet, és el que ha de dir. I sí, en la versió que diuen el títol després del capítol sí que diuen Shen. Però hi ha una versió en que diuen el títol en el moment que toca i diuen Ten Shin Han. Mira l'enllaç:
http://www.mediafire.com/download/tjvp7 ... +Petit.zip

Encara que l'arxiu es digui "En Shen contra el fill d'en Satanàs Cor Petit" diuen Ten Shin Han. Quan s'hagi acabat de descarregar l'arxiu vés al minut 3:35.

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

dg. 22 set. 2013, 01:05

No, no hi ha cap redoblatge, les veus que he posat són de l'especial de TV "El pare d'en Son Goku" I aquesta escena està reciclada d'aquell especial. I com que a l'escena d'aquest especial, en aquell moment no hi havia música ni res, vaig poder aprofitar la veu. És la única llicència que m'he permés en totes les releases que he fet, sense comptar coses que he arreglat per motius de qualitat d'audio i similars. Era una cosa fàcil d'arreglar, puntual i que el resultat era perfecte. Conservant l'efecte eco en el mateix moment en que sonava en l'original i tota la pesca. Si es compara amb el dolatge original la única diferència és que és un altre actor de doblatge i que el freezer ara també riu en català.

En un flashback dels capítols a namek qui va doblar en bardock va ser el propi marc zanni (goku). trobo que hagués estat molt millor que ho haguessin fet així a la peli si no disposaven en aquell moment d'en josep maria mas, i no el senyor manel català...

Jajaj que bo, aqeust vídeo que m'has passat precissament és el redoblatge nou que han fet per a les emissions noves. Vamos que aquesta cagada és de fa un parell d'anys... En el doblatge original on deien el titol després de la música ho deien bé.
No me'n recordava gens però per la meva versió vaig agafar el títol original, li vaig treure tota la música de fons i li vaig posar la música del titol. Per això jo ho tinc bé- Ho vaig fer amb un parell de capítols més, on el narrador pronunciava malament algun nom (el secret del doctor "fleip" en comptes de "flap"; Oix Satan, el monstre del mon frípan, en comptes de Ox Satan, i algun més crec...

Ni me'n recordava d'això del Ten Shin Han!

Però pitjor és el capítol de "Visca l'alcalde" quan en realitat és "Visca els nuvis". Com els capítols venien traduits del francés, i en francés el capítol es diu "Vive les mariés"... i en francés alcalde és maire... En fin... horrible jajaj Per si algú es preguntava veient aquell capítol: "Qui collons és l'alcalde??" Pues aquesta és l'explicació...

Que jo sàpiga no hi ha cap redoblatge de res a Bola de Drac en català. Tret dels títols de capítols que han estat posant en les últimes emisions en el seu lloc. I Kai, si ho ocmptes com a redoblatge, clar.

Anpatatu
Ishinchu
Ishinchu

dg. 22 set. 2013, 12:22

Aaaaah, ara tot té sentit! Qué bo, o sigui que ho doblen malament a la reemisió! Jo em pensava que era al revés... Doncs s'ha de ser bastant burro, si a l'original diuen Shen (bé) i a la reemisió Ten Shin Han (malament)... Pero qui collons tradueix? I que fort això de l'alcalde també! Tan difícil és doblar de l'original? O encara que ho doblin del francès, si no hi ha cap alcalde i sí que hi ha nuvis i tenint en compte que mariés vol dir dos coses (alcalde i nuvis) i el context... Tan difícil era? Bé, és igual. Per cert, ja que has anomenat Bola de Drac Z Kai, si hi ha demanda, la penjaràs en català? Només si ho demana més gent, es clar, no et demanaré que facis la release només per mi. I la pel·lícula La batalla dels déus, quan surti en DVD, Blu-ray, DVD Box, Blu-ray Box o el que sigui, la penjaràs en aquest post?

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

dg. 22 set. 2013, 23:01

Kai ja la va fer algú fa un temps. I era BDRIP Full HD amb l'audio correcte.
De totes maneres el que he fet ho he fet per recopilar i arreglar el desastre que van fer amb els audios antics. Tot el que és nou, l'audio està en perfecte estat i no puc fer res per millorar-ho. Així que la meva feina va ser més aviat un "optimitzar el que es podria haver fet millor". La resta es pot aconseguir fàcilment per altres vies

Anpatatu
Ishinchu
Ishinchu

dl. 23 set. 2013, 00:39

Sí, ja he vist que hi ha gent que ha fet Bola de Drac Kai en BD, però està en 1440x1080 (4:3) i a la wikipedia diu que la sèrie és en 16:9, i quan es va emetre al 3XL la van emetre en 16:9, i hi ha una release de Bola de Drac Z Kai gravada de la tele (amb el qual es veu el logo del 3XL) i està en 16:9. I a YouTube, el openings i els endings estàn en 16:9... Potser m'equivoco un altre cop (no seria la primera vegada XD) però crec que aquesta sèrie era en 16:9 i tots els enllaços que he trobat de la sèrie en BD són en 4:3. A no ser que sigui com aquí, i que els pixels s'estirin formant 16:9, tot i que ho dubto, ja que avui dia es fan servir pixels quadrats. Tot i que podria ser... O també podria ser que la sèrie fos en 4:3, jo ja no juro res, des de que vaig veure que els pixels no tenen que ser sempre quadrats... Jo l'únic que vull és descarregar-me la sèrie en la relació d'aspecte i l'audio correctes. I sense cap logo.
Sempre que trobo la sèrie en 16:9 té el logo del 3XL, i sempre que la trobo en BD està en 4:3 (a no ser que els pixels s'estirin com aquí). No hi ha manera de que la trobi en BD i en 16:9, a no ser, com ja he dit, que els pixels s'estirin. Llavors, la relació d'aspecte correcte d'aquesta sèrie és 4:3 o 16:9?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant