Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, wachimiro

• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Steve Maister
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1919
Membre des de: dc. 05 març 2008, 18:16
Contacta:

Re: Bola de Drac, Les Pel·lícules - Edició Definitiva [CAT-J

dl. 23 set. 2013, 01:40

La versió de tv va ser emitida en 16:9 cortant l'imatge per demunt i abaix, després quan van sortir els BD van decidir fer-la tal qual sense retallar per això totes les releases en BD son en 4:3. Així que les 2 relacions són correctes pots baixar la BD que sempre serà 4:3 o la tv-rip que es 16:9(imatge retallada) i amb el logo de la tv.

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 685
Membre des de: dc. 03 maig 2006, 08:11
Ubicació: Elm Street

dl. 23 set. 2013, 07:21

No hi ha una edició 16:9 en alta definició.
Al Japó es va emetre a 16:9 a la tele i els DVDs eren a 16:9, però els blurays eren a 4:3

Si es va fer així va ser per adaptar-se al format majoritari de TV del moment, però el format original i complet és el 4:3, per aixxò els blurays es van publicar en format 4:3, perquè tenen la imatge completa
Tot i que la versió 16:9 està tallada, està tallada més a munt o més avall segons l'escena. Així que és un tall "inteligent". Però no deixa de ser un tall a la imatge

Anpatatu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 51
Membre des de: dj. 12 set. 2013, 22:01

dl. 23 set. 2013, 11:07

OK. Tot aclarit! Sembla mentida com hi enteneu de Bola de Drac, tant l'Albert com l'Steve. Sambla que hagueu participat en la realització de la sèrie i tot. :profident: Bé doncs ho descarregaré en la versió sense tallar! :yeah:

kagumdeu
Usuari
Usuari
Entrades: 20
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 10:44

dc. 25 set. 2013, 14:18

Ei Albert!
Dons pel que m'ha semblat entendre la millor opció ver visualitzar aquesta release es a format original 4:3 amb les bandes negres verticals oi? :adeu:

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

dc. 25 set. 2013, 14:34

Per tot, menys per les pelis, sí. Les pelis són en format panoràmic 16:9, per omplir tota la pantalla ;)

Anpatatu
Ishinchu
Ishinchu

ds. 05 oct. 2013, 17:47

Ei, Albert, torno a tenir problemes amb la relació d'aspecte, però aquest cop no es tracta de les sèries (això ja ho vaig solucionar) ara es tracta de les pel·lícules. L'altre dia em vaig adonar que tenia instal·lat el mediainfo i de lo útil que és i vaig començar a mirar la info de moltes coses i de les teves releases de Bola de Drac. En les sèries diu: relació d'aspecte 4:3. Perfecte! Però després vaig mirar les películes (pensant que em diria 16:9) i sorprenentment em diu 1,85:1. Em va extrenyar i ho vaig probar a totes les pelis de Bola de Drac i Bola de Drac Z, i a totes em deia 1,85:1. Vaig probar a reproduir-los i la questió és: A l'ordinador se'm reprodueixen amn 1,85:1 i la tele s'em reprodueixen en 16:9 però em dona la opció de posar-ho en 16:9. WTF????? Ja està en 16:9 però em permet posar-ho en 16:9. I si ho faig la imatge s'estira una mica cap amunt i cap abaix, de manera que es perd una mica d'imatge. La meva tele, tot sigui dit, mai no ha estat gaire fina amb les relacions d'aspecte però la qüestió és en quina relació d'aspecte estàn les pel·lícules. Perquè el mediainfo em diu que estàn en 1,85:1 i l'ordinador m'ho reprodueix així. A tu que et diu?

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

dg. 06 oct. 2013, 19:23

Pues mira! Ni idea de que tenia els video així, com no sóc expert en aquestes coses vaig arribar a pensar que era el mateix 16:9 que 1.85:1 però dit de diferent manera. jaja

Certament els meus videos estan codificats a 1.85:1. La diferència és mínima però és cert que no és el mateix. Ni recordava que ho hagués fet així. De fet juraria que a la hora de codificar-los vaig posar la opció 16:9, però pel cas és pràcticament el mateix. cap de les dues maneres fa que la imatge es distorsioni el més mínim, per tant, a simple vista no es pot saber si originàriament hauria de ser d'una manera o altre

Ara acabo de mirar la caràtula japonesa i allà posa 16:9, tot i que pel que he llegit por ahí, no et pots fiar massa de les caràtules perque a vegades fins i tot els fabricans ho posen malament. Però ja et dic, a la hora de visionar-ho no es nota gens, o al menys jo no ho noto.

Anpatatu
Ishinchu
Ishinchu

dg. 06 oct. 2013, 22:32

Tens raó, la diferència és mínima, casi imperceptible, però no és el mateix, XD. Per cert, acabo de recordar que hi ha 3 o 4 capítols de Bola de Drac en que surt l'Arale i altres personatges de Dr. Slump. Llavors es podria dir que Bola de Drac és una espècie de continuació de Dr. Slump. A més, quan en Goku es troba amb l'Arale, el narrador diu: <<Qui és aquesta noieta encisadora que acaba de rebre en Goku? Una cosa és segura: vosaltres sabeu més que no pas ell.>> Donant per suposat que ja hem vist Dr. Slump.
Això fa que em sigui obligatori preguntar-te el següent: Penjaràs una release de Dr. Slump? XD Ja m'ha quedat clar que no penjaràs Bola de Drac Z Kai i la batalla dels Déus perquè em vas dir que el que tu havies fet era "optimitzar el que es podria haver fet millor" sobretot amb l'audio i que l'audio modern estava en perfecte estat i no podies millorar-lo, a més, ja he trobat llocs on descarregar Bola de Drac Z Kai i la batalla dels Déus. Però Dr. Slump és anterior a Bola de Drac i només he vist UN ÚNIC LLOC EN TOT INTERNET on descarregar-la sencera en català (molts llocs estava incompleta o enllaços trencats). Però fins i tot en aquest lloc està malament. Els primers capítols es veuen bé (més o menys fins al 47). Però a partir del 48 fins al 243 es veuen FATAL, sobretot del 48 al 57. Em creia que ja ho havia vist tot fins que vaig veure els capitols 48 al 57 de Dr. Slump llavors vaig veure que per molt dolenta qualitat que estigui un video, MAI estarà en tan mala qualitat com aquests capítols. Estan grabats directament de la TV ,no programant la grabació a la TV, sino aguantant la càmera de video amb la ma (o almenys això sembla) amb una resolució i definició pèssimes i es veuen ratlles per tota la pantalla. Això fa impossible que puguis veure la sèrie còmodament, ja que no només està en baixa resolució sino també en mala qualitat. Però almenys té l’audio en català de tots els capítols. I per això et pregunto si podries fer un muntatge com has fet amb Bola de Drac, agafant les DVDBox originals (sense filtres) i col·locant-hi l’audio en català.
Sé que ha de ser una feina pesada, però tenint en compte que per entendre aquests capítols de Bola de Drac s’ha d’haver vist Dr. Slump, crec que valdrà la pena. A més, si has fet els 153 capítols de DB, 291 de DBZ, 64 de DBGT (508 en total) i totes les pel·lícules, els 243 capítols de Dr. Slump els faries amb la meitat de temps que vas trigar en total a fer-ho tot, ja que son menys de la meitat. Sé que ha de ser difícil, però si has fet 508 capítols i tenint en compte que s’ha de veure Dr. Slump per entendre aquests capítols de Bola de Drac... Òbviament no et penso obligar a fer-ho (només faltaria), però seria fantàstic i tindríem tota la història completa d’Akira Toriyama! I només t'ho demano perquè no he trobat cap més lloc on descarregar-ho, ja que fer aquestes releases, crec jo, que no ha de ser gaire fàcil i l'últim que vull jo és donar feina a la gent "perquè sí". Però veient la meravella que has fet amb Bola de Drac, Z, GT, i les pel·lícules, no conec ningú millor que tu per fer-ho. A la pàgina de l’enllaç hi ha el torrent de tots els capítols de Dr. Slump amb l’audio català (per si no coneixes ningú que tingui l'audio en català de tots els capítols, si algú que tingui l'audio en català et deixa els videos o si els tens tu, no necessites el torrent). A partir d’aquí “l’únic” que hauries de fer seria buscar les DVDBox sense filtres com has fet amb Bola de Drac, però com que encara no m’has dit si ho faràs o no, de moment acabo aquí. Ja em diràs que tal.
L’enllaç del torrent amb els capítols en català:
viewtopic.php?f=50&t=19176

PD: No vull que et sentis condicionat per mi. Si no vols fer-ho, diga-m'ho i ja està. No m'enfadaré pas. :profident: Valoro millor la gent que des d'un principi diu que no vol fer una cosa, que els que diuen que faran una cosa i després no ho fan.

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

dl. 07 oct. 2013, 09:18

No tenia contemplat fer-ho. Hi ha diversos factors:

Motivació, ja que no sóc tan fan de Dr. Slump com de Bola de Drac
No tinc sles DVDs japonesos (De bola de drac sí que els tinc, no els vaig baixar d'enlloc)
No tinc bons audios en català (Jo sóc d'aquells que, o fa una cosa a la perfecció, o no la faig, i intentar arreglar uns audios que estan xungus sabent que existeixen uns de millors em mata...)
I després de Bola de Drac necessito descansa una bona temporada. Molts no ho sabeu, però la quantitat d'hores que he necessitat per arreglar els audios com ho he fet són una autèntica barbaritat. Vaig començar crec que pel començament del 2012 i fins fa ben poc no he parat. I ha estat una feina de dia rere dia, durant hores... Hauria d'agradar-me molt moltíssim una sèrie per embarcar-me de nou en una odisea així jajaj

Ara estic fent Utena perquè és curteta (39 capítols) i perque tinc uns audios molt bons i ho puc deixar en una qualitat professional, però amb el Dr. Slump no es compleix cap requisit com per plantejar-m'ho...

Anpatatu
Ishinchu
Ishinchu

dl. 07 oct. 2013, 11:23

Ho entenc. Jo tampoc sóc tan fan de Dr. Slump com Bola de Drac. De fet, si no hagués surtit l'Arale en cap capítol de Bola de Drac, no m'hauria plantajat baixar-me-la. Només la vull per "entendre" Bola de Drac.
També tens raó en això de l'audio. És una putada haver d'arreglar audios xungos si n'hi ha de millors. De fet, sé que hi ha audios de primera qualitat fins al capítol 126. Hi ha un usuari que ha fet una release amb DVDBox de Dr. Slump. Però com ja he dit en l'altre comentari, està incompleta. Només arriba fins al 126. L'únic lloc on està completa (que jo sàpiga) és on es veu i se sent amb mala qualitat a partir del 48. O sigui, que suposant que vulguessis fer Dr. Slump en DVDBox, només tindriem audio bo fins al 126. Però has dit que el més probable és que no facis Dr. Slump i la veritat és que ho entenc. Només veig una solució. Hi ha un programa (ara mateix no recordo com es diu) que serveix per descarregar-te videos de TV3alacarta. Si al canal super 3 tornen a fer Dr. Slump, penjaràn els videos a TV3alacarta, almenys durant uns dies. I durant aquests dies s'haurien de baixar els capítols que estiguessin penjats. però per això haurien de tornar a fer-la al super3. I pot passar molt de temps fins que això passi. A mi no em fa res esperar, però suposo que hi haurà gent que sí que li farà res, però és l'única manera que veig de fer-ho gratis. Ja que el programa és gratuït, i només hauriem d'esperar que TV3 penjés els vídeos. De l'altre manera, algú hauria de pagar els DVDs perquè els altres ho puguessin veure gratis.

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

dl. 07 oct. 2013, 11:40

Si això passés, el millor seria capturar l'audio directament de la TV. Els que pengen a TV3 a la carta estan un pél comprimits.

De totes maneres Bola de Drac passa en un univers paral·lel al Dr. Slump. No és el mateix món precissament perquè al Dr. Slump, el planeta Terra és el nostre planeta Terra, amb els països, continents i tot plegat tal com els coneixem nosaltres. Però a Bola de Drac el planeta Terra té una configuració continental completament diferent al nostre planeta. I la Vila del Pingüí no és al Japó com al Dr. Slump, perquè no hi ha Japó a Bola de Drac.

Així que tens una bona excusa per no considerar-ho continuació ni res :lol:

De fet no ho és ni de lluny una continuació. L'aparició de l'Arale i cia no va ser sino una gracieta del Toriyama. A banda d'això no tenen cap altre paper trascendental dins l'univers de Bola de Drac. I la única cosa que sabem d'ells després que en Goku marxi de la Vila del Pingüí és que moren tots a mans del monstre buu jajaj

Neotix10
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 381
Membre des de: dc. 27 jul. 2011, 00:12

dl. 07 oct. 2013, 14:31

Jo i alguns users d'aquest forum tenim con terminator tenim en la seva totalitat els dvds japonesos de Dr Slump... ara be els audios estan fets caldo... i no sabem que fer....

Es va iniciar una release de DR Slump pero per el tema dels audios esta aturada... aqui la tens ;)
viewtopic.php?f=10&t=18966
Imatge

Anpatatu
Ishinchu
Ishinchu

dl. 07 oct. 2013, 16:31

Ja sé que no és una continuació en el total sentit de la paraula, però hi ha varies "pistes" que t'hi porten. Per exemple, quan surt el dr. Slump diu: Ja fa un any que no ens veiem. Això passa en el capítol 55. Com que s'emetia un capítol per setmana, és una mica més d'un any. I també sona la música original de Dr. Slump. Per això ho considero una mig continuació o una tècnica del Toriyama per guanyar diners: Si algú s'ha llegit Bola de Drac i no Dr. Slump, si no entén alló s'hauria de comprar Dr. Slump :profident: Però en fi, no és el mateix planeta Terra, el Toriyama s'ho hauria d'haver pensat abans de fer aparèixer l'Arale. I sí, l'únic que se sap d'ells després de que en Goku marxi és que el monstre Bu se'ls carrega a tots XD.
En fi, a veure si:
-O TV3 torna a fer Dr. Slump i llavors ho grabaré.
-O algú penja una release digne I completa de la sèrie. No digna o completa, digna I completa! Les dues coses! Perquè de l'altre tipus ja n'hi ha. :D

terminator
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2528
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

dl. 07 oct. 2013, 17:02

Sobre dr slump no te preocupes, yo estoy haciendola, voy poco a poco por que el tema de audios es un desfase, tv3 emitio los capis desordenados y faltan algunos audios, ademas en buena calidad solo tenemos audios desde el 1 hasta el 50, el resto son mp3 grabados de un vhs, serian buenos si no los hubiesen comprimido en mp3 la persona que los paso, pero no tengo ni idea de quien seran los vhs, si no le pediria que me los dejase para sacar audios, en fin de momento voy haciendo capis y los subire cuando tenga bastantes capis echos, el link para verlo es el que te ha pasado neotix, ademas es una doble version, pues tienes una version con grano igual que los slump box, y tambien tienes una version fitlrada sin grano.

albert wesker
Sushinchu
Sushinchu

dl. 14 oct. 2013, 11:54

Doncs no sé què pot haver passat :blink:

Bé, pues per Bola de Drac he fet servir:

- DVDDecrypter per extreure el vídeo, audio i subs dels DVDs.
- Adobe Audition per retocar tot el so.
- el MeGui per codificar i muxejar el video amb els audios.
- I per subtítols el subrip per convertir els subtítols del DVD a text
- Subtitle Workshop per editar-los. Tot i que ara també conec el Aegisub, que és molt bo també.

Els subs no els vaig haver de cerar de zero, només traduir-los. El "timing" ja estava fet.
I sí, el Megui et permet muxejar la pista de video amb una nova pista d'audio sense necessitat de codificar el video de nou si el vídeo ja està codificat.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants