Anime i manga en català

Moderadors: Steve Maister, wachimiro, Bilkoff

intervención
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 778
Membre des de: dc. 19 juny 2013, 21:30
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: [MEGA] MegaPost OnePiece 1-516 (Cat/Jap DVD-Rip/HDTV)

dg. 27 oct. 2019, 07:05

Si, segur que doblar un parell de pel·lícules és el mateix que doblar 300 episodis
Imatge
Lluna Plena no Fansub: Manga i Anime en Català!
Estem reclutant! Uneix-te clicant aquí!!

Erik007
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 163
Membre des de: ds. 01 oct. 2011, 14:24
Ubicació: Cap a la part dels Pirineus, vora els serrats i arran del mar...

dg. 27 oct. 2019, 18:03

Bona tarda...

Feia molt de temps que no entrava per aquí, però un amic meu sempre m'ha recomenat mirar One Piece i mai ho he fet, per tant, aquí estem... xD

Un agraïment als que heu muntat i pujat la sèrie... Grandissim treball... Però he vist que les primeres tres temporades (del capítol 1 al 206), el video està en format 4:3 i pel que llegeixo, és un Rip d'un DVD. Per contra, a partir del capítol 207, la qualitat del video està a un gran nivell, m'ha sorprès que estant a 720p es vegi tant bé...

Un defecte que tinc, és que sóc bastant maniàtic amb les qualitats dels videos, així que he estat mirant si trobava els primers 206 capítols en format 16:9 i en HD (en aquest cas, a 720p tal i com estan en aquesta release a partir del capítol 207) i n'he trobat una que em fa bastant el pes... El video està a 16:9 a 1280x720 i a 23.9fps. Si bé es cert que per aconseguir el video a 16:9 han retallat de dalt i de baix per no distorsionar la imatge... Us deixo un enllaç al forum on ho expliquen i hi ha imatges per comprarar entre 4:3 i 16:9...

Estic baixant els 206 primers capítols en la qualitat que he comentat (1280x720@23.9fps 16:9) i provant de muntar-los amb els àudios en català d'aquesta release... I la veritat és que queden bastant bé... Algun l'he de resincronitzar una mica, però res de l'altre món... I hi estic muntant també els subtítols en català forçats d'aquesta release... Aquest són una mica més "toca flautes" de fer perquè n'hi ha que tenen una posició determinada i no estan centrar a sota com la majoria de subtítols... Així que m'he posat a trastejar per intentar adaptar els subtítols en aquesta release... I la veritat és que queden prou bé...

La meva idea no ha sigut mai penjar els capítols que estic muntant, ja que ni el Rip del video, ni l'àudio en català ni els subs forçats els he fet jo. I penjar-ho, considero que seria una falta de respecte vers els que s'han currat el muntatge d'aquesta release... Així que el muntatge aquest, l'estic fent per mi mateix... Però també he pensat que a algú podria interessar tenir els 206 primers capítols en HD a 16:9. Per tant, si als que heu fet aquesta release us interessa, us puc passar els 206 primers capítols que estic muntant en HD i els podeu penjar aquí... Si no, sense permís, jo no els penjaré enlloc...

Per si us interessa, us poso el mediainfo d'un dels capítols... Tots els altres són iguals...

Spoiler: mostra
General
Nom complet : F:\ONE PIECE\TEMPORADA 1 - SAGA DE L'EAST BLUE (001-060)\1.1 - SAGA ROMANCE DOWN (001-003)\001 - Sóc en Ruffy, el que serà Rei dels Pirates!.mkv
Format : Matroska
Versió format : Version 4
Mida de l'arxiu : 375 MiB
Durada : 24 min 45 s
Velocitat bits general : 2 121 kb/s
Nom de la pel·lícula : 001 - Ore wa Luffy! Kaizoku-ou ni naru Otoko da!
Data de codificació : UTC 2019-10-27 11:44:44
Aplicació : mkvmerge v38.0.0 ('The Silent Type') 64-bit
Llibreria d'escriptura : libebml v1.3.9 + libmatroska v1.5.2

Vídeo
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Perfil format : High@L3.1
Ajustos del perfil : CABAC / 4 Ref Frames
Ajustos del perfil, CABAC : Sí
Ajustos del perfil, RefFrames : 4 fotogrames
ID còdec : V_MPEG4/ISO/AVC
Taxa de bits : 1 911 kb/s
Amplada : 1 280 píxels
Alçada : 720 píxels
Relació d'aspecte : 16:9
Mode fotogrames per segon : Constant
Fotogrames per segon : 23,976 (24000/1001) FPS
Espai de color : YUV
Submostreig croma : 4:2:0
Profunditat de bits : 8 bits
Tipus d'escaneig : Progressiu
Bits/(píxel*fotograma) : 0.086
Mida pista : 338 MiB (90%)
Títol : One Piece 001
Idioma : Japonès
Default : Sí
Forced : No

Àudio #1
ID : 2
Format : MPEG Audio
Versió format : Version 2
Perfil format : Layer 3
Ajustos del perfil : Joint stereo / Intensity Stereo + MS Stereo
ID còdec : A_MPEG/L3
ID còdec/Consell : MP3
Durada : 24 min 34 s
Mode de taxa de bits : Constant
Taxa de bits : 80,0 kb/s
Canal(s) : 2 canals
Freqüència de mostreig : 24,0 kHz
Fotogrames per segon : 41,667 FPS (576 SPF)
Mode compressió : Amb pèrdua
Retard de vídeo : 6 ms
Mida pista : 14,1 MiB (4%)
Títol : Català

Àudio #2
ID : 3
Format : AAC LC
Format/Info : Advanced Audio Codec Low Complexity
ID còdec : A_AAC-2
Durada : 24 min 44 s
Taxa de bits : 128 kb/s
ChannelLayout : L R
Freqüència de mostreig : 44,1 kHz
Fotogrames per segon : 43,066 FPS (1024 SPF)
Retard de vídeo : 18 ms
Mida pista : 22,7 MiB (6%)
Títol : Japanese
Default : No

Text #1
ID : 4
Format : ASS
ID còdec : S_TEXT/ASS
ID còdec/Info : Advanced Sub Station Alpha
Durada : 18 min 39 s
Taxa de bits : 0 b/s
ElementCount : 2
Mode compressió : Sense pèrdua
Mida pista : 108 Bytes (0%)
Títol : Català Forçats
Forced : Sí

Text #2
ID : 5
Durada : 24 min 31 s
Taxa de bits : 101 b/s
ElementCount : 302
Mida pista : 18,3 KiB (0%)
Títol : English

Text #3
ID : 6
Durada : 24 min 33 s
Taxa de bits : 112 b/s
ElementCount : 320
Mida pista : 20,2 KiB (0%)
Títol : Castellano

I ja per acabar, us deixo unes imatges capturades des del meu PC perquè veieu la qualitat del video i els subtítols forçats...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

De moment tinc muntats els primers 30 capítols... No tinc gaire temps i vaig al meu ritme, però aniré muntant tots els capítols fins al 206... Així que si els que heu muntat aquesta release us interessa, m'ho comenteu i us passo sense cap problema els capis que vagi muntant...

Una vegada més, agrair als que heu muntat aquesta release pel magnífic treball realitzat!

Salut!
TV-Samsung 4K UHD-HDR UE49KS7000 / HOME CINEMA-Denon 7.1 AVR X1500h / MULTIMEDIA-Zidoo Z10 AndroidTV 3Tb + 3Tb

fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3305
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

dg. 27 oct. 2019, 18:54

Si t'aventures a fer cap muntatge no usis els audios d'aquest post, son horribles, millor usa aquests audios (emule): viewtopic.php?f=10&t=15895

Hakyra
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 273
Membre des de: dj. 06 set. 2018, 15:00

dl. 28 oct. 2019, 17:58

Erik007 ha escrit:
Bona tarda...

Feia molt de temps que no entrava per aquí, però un amic meu sempre m'ha recomenat mirar One Piece i mai ho he fet, per tant, aquí estem... xD

Un agraïment als que heu muntat i pujat la sèrie... Grandissim treball... Però he vist que les primeres tres temporades (del capítol 1 al 206), el video està en format 4:3 i pel que llegeixo, és un Rip d'un DVD. Per contra, a partir del capítol 207, la qualitat del video està a un gran nivell, m'ha sorprès que estant a 720p es vegi tant bé...

Un defecte que tinc, és que sóc bastant maniàtic amb les qualitats dels videos, així que he estat mirant si trobava els primers 206 capítols en format 16:9 i en HD (en aquest cas, a 720p tal i com estan en aquesta release a partir del capítol 207) i n'he trobat una que em fa bastant el pes... El video està a 16:9 a 1280x720 i a 23.9fps. Si bé es cert que per aconseguir el video a 16:9 han retallat de dalt i de baix per no distorsionar la imatge... Us deixo un enllaç al forum on ho expliquen i hi ha imatges per comprarar entre 4:3 i 16:9...

Estic baixant els 206 primers capítols en la qualitat que he comentat (1280x720@23.9fps 16:9) i provant de muntar-los amb els àudios en català d'aquesta release... I la veritat és que queden bastant bé... Algun l'he de resincronitzar una mica, però res de l'altre món... I hi estic muntant també els subtítols en català forçats d'aquesta release... Aquest són una mica més "toca flautes" de fer perquè n'hi ha que tenen una posició determinada i no estan centrar a sota com la majoria de subtítols... Així que m'he posat a trastejar per intentar adaptar els subtítols en aquesta release... I la veritat és que queden prou bé...

La meva idea no ha sigut mai penjar els capítols que estic muntant, ja que ni el Rip del video, ni l'àudio en català ni els subs forçats els he fet jo. I penjar-ho, considero que seria una falta de respecte vers els que s'han currat el muntatge d'aquesta release... Així que el muntatge aquest, l'estic fent per mi mateix... Però també he pensat que a algú podria interessar tenir els 206 primers capítols en HD a 16:9. Per tant, si als que heu fet aquesta release us interessa, us puc passar els 206 primers capítols que estic muntant en HD i els podeu penjar aquí... Si no, sense permís, jo no els penjaré enlloc...

Per si us interessa, us poso el mediainfo d'un dels capítols... Tots els altres són iguals...

General
Nom complet : F:\ONE PIECE\TEMPORADA 1 - SAGA DE L'EAST BLUE (001-060)\1.1 - SAGA ROMANCE DOWN (001-003)\001 - Sóc en Ruffy, el que serà Rei dels Pirates!.mkv
Format : Matroska
Versió format : Version 4
Mida de l'arxiu : 375 MiB
Velocitat bits general : 2 121 kb/s
Nom de la pel·lícula : 001 - Ore wa Luffy! Kaizoku-ou ni naru Otoko da!
Data de codificació : UTC 2019-10-27 11:44:44
Aplicació : mkvmerge v38.0.0 ('The Silent Type') 64-bit
Llibreria d'escriptura : libebml v1.3.9 + libmatroska v1.5.2

Vídeo
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Perfil format : High@L3.1
Ajustos del perfil : CABAC / 4 Ref Frames
Ajustos del perfil, CABAC : Sí
Ajustos del perfil, RefFrames : 4 fotogrames
ID còdec : V_MPEG4/ISO/AVC
Taxa de bits : 1 911 kb/s
Amplada : 1 280 píxels
Alçada : 720 píxels
Relació d'aspecte : 16:9
Mode fotogrames per segon : Constant
Fotogrames per segon : 23,976 (24000/1001) FPS
Espai de color : YUV
Submostreig croma : 4:2:0
Profunditat de bits : 8 bits
Tipus d'escaneig : Progressiu
Bits/(píxel*fotograma) : 0.086
Mida pista : 338 MiB (90%)
Títol : One Piece 001
Idioma : Japonès

Àudio #1
ID : 2
Format : MPEG Audio
Versió format : Version 2
Perfil format : Layer 3
Ajustos del perfil : Joint stereo / Intensity Stereo + MS Stereo
ID còdec : A_MPEG/L3
ID còdec/Consell : MP3
Durada : 24 min 34 s
Mode de taxa de bits : Constant
Taxa de bits : 80,0 kb/s
Freqüència de mostreig : 24,0 kHz
Fotogrames per segon : 41,667 FPS (576 SPF)
Retard de vídeo : 6 ms
Mida pista : 14,1 MiB (4%)
Títol : Català

Àudio #2
ID : 3
Format : AAC LC
Format/Info : Advanced Audio Codec Low Complexity
ID còdec : A_AAC-2
Durada : 24 min 44 s
Taxa de bits : 128 kb/s
ChannelLayout : L R
Freqüència de mostreig : 44,1 kHz
Fotogrames per segon : 43,066 FPS (1024 SPF)
Retard de vídeo : 18 ms
Mida pista : 22,7 MiB (6%)
Títol : Japanese

Text #1
ID : 4
Durada : 18 min 39 s
Taxa de bits : 0 b/s
ElementCount : 2
Mida pista : 108 Bytes (0%)
Títol : Català Forçats
Forced : Sí

Text #2
ID : 5
Durada : 24 min 31 s
Taxa de bits : 101 b/s
ElementCount : 302
Mida pista : 18,3 KiB (0%)
Títol : English

Text #3
ID : 6
Durada : 24 min 33 s
Taxa de bits : 112 b/s
ElementCount : 320
Mida pista : 20,2 KiB (0%)
Títol : Castellano

I ja per acabar, us deixo unes imatges capturades des del meu PC perquè veieu la qualitat del video i els subtítols forçats...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

De moment tinc muntats els primers 30 capítols... No tinc gaire temps i vaig al meu ritme, però aniré muntant tots els capítols fins al 206... Així que si els que heu muntat aquesta release us interessa, m'ho comenteu i us passo sense cap problema els capis que vagi muntant...

Una vegada més, agrair als que heu muntat aquesta release pel magnífic treball realitzat!

Salut!

Pero no ho entenc, perque et vols fer un muntatge dels primers 206 caps amb Widescreen? L'original es 4:3, el 16:9 ha estat retallat i perds part de la imatge.
(A no ser que no existeixi master en HD a 4:3)

Erik007
Arashinchu
Arashinchu

dt. 29 oct. 2019, 16:23

fabrebatalla18 ha escrit:
Si t'aventures a fer cap muntatge no usis els audios d'aquest post, son horribles, millor usa aquests audios (emule): viewtopic.php?f=10&t=15895

La veritat és que fa molt de temps que no faig servir la mula i em fa molt de pal intalar el programa, obrir els ports, buscar servidors, etc... Si estiguessin per descàrrega directa o per torrent, encara m'ho plantejaria... De tota manera, ja tinc més de 30 capis muntats i he de modificar cada un perquè el video que faig servir de font és més llarg que els videos d'aquesta release, així que no tinc ganes de tornar a muntar els primers capítols amb un nou àudio...

Hakyra ha escrit:
Pero no ho entenc, perque et vols fer un muntatge dels primers 206 caps amb Widescreen? L'original es 4:3, el 16:9 ha estat retallat i perds part de la imatge.

Si, l'original és 4:3 i no, que jo sàpiga no existeix cap master en HD a 4:3 dels esmentats capítols... I si, ja se que per fer el 16:9 han retallat el video... Ho explico en el meu post anterior... Però pel que he vist fins ara, no està tallat de qualsevol manera, sino que està tallat de manera que els personatges principals quedin centrats a l'escena... I tot i que he de reconèixer que si originalment està fet en 4:3, aquest hauria de ser l'especte en que es veiés la serie, a aquestes alçades d'existència em fa molt de pal mirar més de 200 capis amb franges negres a dreta i esquerra de la pantalla.

Però si la serie s'ho mereix, no em fa res mirar-la a 4:3 (no he vist One Piece per saber si s'ho mereix o no... :P). Un exemple és la release en BluRay que ha de treure d'aquí poc Selecta Vision de Bola de Drac (els primers 153 capítols) a resolució FullHD i relació d'aspecte 4:3 i estic esperant per comprar-la tan punt pugui...

Salut!
TV-Samsung 4K UHD-HDR UE49KS7000 / HOME CINEMA-Denon 7.1 AVR X1500h / MULTIMEDIA-Zidoo Z10 AndroidTV 3Tb + 3Tb

intervención
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 778
Membre des de: dc. 19 juny 2013, 21:30
Ubicació: Barcelona
Contacta:

dt. 29 oct. 2019, 16:25

Doncs dona-li al zoom xato xD
Imatge
Lluna Plena no Fansub: Manga i Anime en Català!
Estem reclutant! Uneix-te clicant aquí!!

rexelperro
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 153
Membre des de: dl. 21 juny 2010, 22:39

dt. 29 oct. 2019, 16:48

Imatge

Aquí tenim els primers actors de doblatge confirmats.
Hi han males noticies, la Bonney, l'Apoo i sobretot, en Law, tenen veus noves, però això no es lo pitjor, lo pitjor es que en el cas de l'actor que fa de Law ni s'han posat en contacte amb ell... son aixi de cutres els de Selecta, que el propi actor els hi ha preguntat al tweet el perque del canvi de veu del seu personatge.
Ja va passar lo mateix amb les noves temporades de Slayers, on els fans van lluitar molt i no van aconseguir res, els propis actors van preguntar a publicacions de Selecta perque ningu es va posar amb contacte amb ells...
I aquest son els principals, si no s'han posat en contacte per recuperar la veu de'n Law, tinc molta por per personatges que tenen poques frases com Mr.3, Alvida, Crocodile, Akainu.. i un llarg numero de personatges...

Hakyra
Sanshinchu
Sanshinchu

dc. 30 oct. 2019, 02:49

Erik007 ha escrit:
fabrebatalla18 ha escrit:

La veritat és que fa molt de temps que no faig servir la mula i em fa molt de pal intalar el programa, obrir els ports, buscar servidors, etc... Si estiguessin per descàrrega directa o per torrent, encara m'ho plantejaria... De tota manera, ja tinc més de 30 capis muntats i he de modificar cada un perquè el video que faig servir de font és més llarg que els videos d'aquesta release, així que no tinc ganes de tornar a muntar els primers capítols amb un nou àudio...

Hakyra ha escrit:

Si, l'original és 4:3 i no, que jo sàpiga no existeix cap master en HD a 4:3 dels esmentats capítols... I si, ja se que per fer el 16:9 han retallat el video... Ho explico en el meu post anterior... Però pel que he vist fins ara, no està tallat de qualsevol manera, sino que està tallat de manera que els personatges principals quedin centrats a l'escena... I tot i que he de reconèixer que si originalment està fet en 4:3, aquest hauria de ser l'especte en que es veiés la serie, a aquestes alçades d'existència em fa molt de pal mirar més de 200 capis amb franges negres a dreta i esquerra de la pantalla.

Però si la serie s'ho mereix, no em fa res mirar-la a 4:3 (no he vist One Piece per saber si s'ho mereix o no... :P). Un exemple és la release en BluRay que ha de treure d'aquí poc Selecta Vision de Bola de Drac (els primers 153 capítols) a resolució FullHD i relació d'aspecte 4:3 i estic esperant per comprar-la tan punt pugui...

Salut!

Entenc que si no existeix BD sense retallar el "Widescreen" sigui lo millor, pero es un absolut desastre. Sobretot perque no nomes perds imatge, sino que la que queda es veu borrosa i amb Zoom.
Mai entendre la rao per treure anime en 4:3 retallat a 16:9, pero bueno...

Personalment prefereixo els SD abans de HD retallat, pero el SD tambe porta els seus problemes, com l'interlace entre d'altres

Erik007
Arashinchu
Arashinchu

dc. 30 oct. 2019, 13:23

intervención ha escrit:

Hahahahahahaha... No ho havia ni pensat... xDDD

Hakyra ha escrit:
Entenc que si no existeix BD sense retallar el "Widescreen" sigui lo millor, pero es un absolut desastre. Sobretot perque no nomes perds imatge, sino que la que queda es veu borrosa i amb Zoom.

Personalment prefereixo els SD abans de HD retallat, pero el SD tambe porta els seus problemes, com l'interlace entre d'altres

Estic més o menys d'acord amb tu... El que passa, és que com ja he comentat, em fa molt de pal mirar 206 capítols amb franges negres a dreta i esquerra de la imatge...

I la raó per treure un anime 4:3 retallat a 16:9 suposo que és la mateixa per la qual m'estic baixant la versió 16:9... Perquè hi deu haver gent que no tenen ganes de mirar una serie amb franges negres als costats de la pantalla...

Per tenir animes "vells" en 16:9 sense retallar, suposo que haurem d'esperar que algú programi una IA que afageixi a un video 4:3 la informació que li falta als laterals per tal d'assolir una relació d'aspecte 16:9... xD

Salut!

rexelperro
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 153
Membre des de: dl. 21 juny 2010, 22:39

dj. 14 nov. 2019, 22:57

La peli es brutal i han respectat moltes veus
Deixo amb ocult els canvis de veu que hi han per si algú no vol saber res de la peli, però no hi ha cap spoiler de l'argument.
Tenen la mateixa veu:
-Els 9 Barret de Palla, Coby, Hancock, Helmeppo, Alvida, Hina, Mr.3, Buggy, Kid, Tashigi, Kizaru i Barbanegra.
Tenen una veu diferent:
-Sentomaru, Law, Mihawk, Perona, Smoker, Akainu, Crocodile, Garp, Foxy, Wapol i tots els supernovas menys en Kid.

Sengoku recupera la veu que tenia abans de Marineford, es a dir, la mateixa que en Teach.

Encara que la majoria de veus noves queden bé, en el cas de l'Akainu i en Crocodile es per denunciar de lo mal escollides que estan...

Ah! Han respectat la traducció del doblatge català de la serie, torna el Gear, els "Jet", Haki, Kairoseki...

conan_1989
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 548
Membre des de: dv. 11 abr. 2008, 08:33

dv. 15 nov. 2019, 17:53

Jo vaig veure la preestrena de la peli ahir i el doblatge em va semblar molt bo i la millor peli de One Piece (encara que el nivell tampoc és molt alt, la sèrie em sembla molt superior).

racer21
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 36
Membre des de: dl. 29 gen. 2018, 22:10

dv. 15 nov. 2019, 20:46

Erik007 ha escrit:
intervención ha escrit:

Hakyra ha escrit:

Estic més o menys d'acord amb tu... El que passa, és que com ja he comentat, em fa molt de pal mirar 206 capítols amb franges negres a dreta i esquerra de la imatge...

I la raó per treure un anime 4:3 retallat a 16:9 suposo que és la mateixa per la qual m'estic baixant la versió 16:9... Perquè hi deu haver gent que no tenen ganes de mirar una serie amb franges negres als costats de la pantalla...

Per tenir animes "vells" en 16:9 sense retallar, suposo que haurem d'esperar que algú programi una IA que afageixi a un video 4:3 la informació que li falta als laterals per tal d'assolir una relació d'aspecte 16:9... xD

Salut!

Quan dius programar una IA, et refereixes a agafar persones i que facin un remake de la sèrie/pel·lícula, oi?

Adrià
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2484
Membre des de: dt. 24 jul. 2012, 21:11

dv. 15 nov. 2019, 20:49

Exacte, l'única manera de fer-ho és redibuixant els capítols de 0, com van fer amb South Park.
Instal·lador MiPony
Instal·lador JDownloader2
Instal·lador eMule
Instal·lador μTorrent 2.2.1 (recomanat)

DESCARREGAR:
JD2 obert - Clicar a CNL2 - Apareixen links al JD2 - Descarregar.

Hakyra
Sanshinchu
Sanshinchu

ds. 16 nov. 2019, 18:52

Erik007 ha escrit:
intervención ha escrit:

Hakyra ha escrit:

Salut!

No es posible, l'unica manera seria si tens el material original abans de fer l'episodi i refer-ho a 16:9, cosa que es imposible.
L'unica sèrie que va ser capaç de fer aixo va ser South Park, com ha dit l'Adrià. Van agafar els arxius originals, van pulir els elements off screen i van re-renderitzarlos.
Per l'anime aixo es impossible, deixeu de voler Widescreen, demaneu full frame, que aixi veieu tota la imatge!!

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: ackman, Google Feedfetcher, SeryBru i 8 visitants