Anime i manga en català

Moderador: Elwe

 
Avatar de l’usuari
Kero
Administrador
Administrador
Entrades: 1901
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 16:00
Ubicació: Dressrosa

Per què tants de fansubs?

dg. 25 jul. 2010, 20:16

Hola :)

Bé estava indagant per els subfòrums dels fansubs i també veient el post de "Els fansubs catalans avui en dia" i voldria fer un suggeriment o si més no comentar-ho.

No entenc perquè hi ha tants de fansubs i perquè tothom treballa per separat. Ja sé que mola ser el creador d'una cosa encara que suposo que no és per això. He llegit que la gent prefereix treballa per fansubs castellans perquè tenen més audiència. Però aquests fansubs castellans sabeu quanta gent hi col·labora? He baixat sèries que treien capítols com xurros, igual que aquí amb la versió TDT de One Piece, allà et pots trobar a capítol per dia o cada 2, 3 dies com a molt (si és un fansub dels grossos) i amb tota la feina de subtitulació, edició, muntatge, karaokes... que això comporta.

Per citar alguns fansubs dels que parlo, per exemple, Anime Undreground (AU), allà deu haver-hi moltíssimes persones treballant i milers de leechers també òbviament.

Crec per la meva experiència en aquest món (pel que he vist sempre des de fora), que els fansubs petits o amb poca gent acaben deixant-ho per falta de ganes o temps. I no ens enganyem si un fansub s'està 2 anys per fer una sèrie de 26 capítols, te'n busques un altre. I jo ho entenc, la gent no sempre està motivada o té temps; si un fansub és de 4 persones i ja una època que algú falla o simplement no en te ganes, tot falla, si són 50 persones doncs la cosa canvia.

També veig molta gent que diu el "meu" fansub i poder això dona corda a la creació de nous fansubs també, quan en un fansub no hauria d'haver-hi pas un líder sinó un staff compòs per: rippers, traductors, correctors, karaokes, etc.

El problema que veig és que s'ha de fer algú gros (tant en web com en volum de releases) per poder començar a que la gent catalana que prefereix els grans fansubs castellans es fixin en el vostre treball. És a dir, no comença dividits amb tants de fansubs que pel que veig en aquest fòrum tenen 2 o 3 missatges a cada subfòrum amb pocs projectes i cosa normal; projectes molt lents.

No ho entenc molt bé el perquè no s'ha fet però, per què tots aquests fansubs petits no uniu les forces i en formeu un de conjunt?

Un fansub amb una web atractiva, que es doni a conèixer, amb molta gent treballant-hi, amb un bon volum de projectes i cosa IMPORTANT en els fansubs (és així que hi farem) un ritme ALT.

Crec que Animelliure és un bon exemple, té èxit perquè va començar així, no amb petites pàgines de anime en català, sinó en una de sola. Està clar que això només és la meva opinió però ningú em podrà negar que el panorama pinta bastant mort.

:adeu:
The weak don't get to choose how they die. - Donquixote Doflamingo
 
tesa
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2004
Membre des de: dc. 03 maig 2006, 18:16

Re: Per què tants de fansubs?

dl. 26 jul. 2010, 14:02

Bé, entenc la teva postura i hi estic d'acord, la veritat. Però també és cert que AnimelliureFansub, per exemple, ha arribat a tenir força gent i la cosa va estar ben parada, però. Per què altres fansubs funcionen tant de temps i a un ritme de producció tan elevat? És un autèntic misteri per a mi.
 
Avatar de l’usuari
Tyrex
Usuari
Usuari
Entrades: 18
Membre des de: dc. 06 gen. 2010, 10:21

Re: Per què tants de fansubs?

dl. 26 jul. 2010, 16:17

Hola!

Formo part de Lluna Plena no Fansub, i volia fer un apunt ràpid. Sé que tampoc tinc massa experiència en això dels fansubs (tot just porto 7 mesos en aquest), però volia remarcar el fet de que casdascun dels integrants de cada projecte va al seu ritme.

Pel que puc veure, ara al nostre fansub tenim molts projectes engegats i molta gent treballant. Ara portem dues, tres setmanes, en que treiem poques novetats. Falta de personal? No ho crec, estem de vacances i part de la gent se n'ha anat. Ara parlaré de fa quatre mesos, quan erem molta menys gent i érem un staff de persones "reduït". Jo mateix, com a cap de projecte, vaig encetar Sora no Woto (ja acabada) i Spice and Wolf (també acabada, gràcies a que s'hi va afegir gent que va voler agafar el projecte).

El que vull dir amb això és que des del meu punt de vista tant hi fa si hi ha 50 o 100 persones en un fansub, això comportarà molts més projectes oberts, evidentment, però la quantitat total de projectes oberts seria el mateix que si fossin fansubs separats que d'un que els agrupi tots. L'altra cosa que es podria fer, fent referència a les sèries estancades, seria dur menys projectes, però posar a treballar 3 persones de traductors per a un mateix projecte, per exemple, i fer que avancés ràpidament.

Molts projectes que avancin poc a poc, o pocs projectes que avancin a pas de gegant? No sé què és millor. En tres setmanes el nostre fansub ha reforçat el projecte de Fairy Tail, que estava encallada, posant-hi varis traductors. El resultat ha estat la sortida de 7 capítols de manera seguida.

El que sí que trobo en que tens raó és que potser tindria més audiència un sol fansub. Menys complicacions, la gent aniria directa a veure aquest. Només perquè és l'únic fansub català que hi ha. I si hi ha varis fansubs la gent pot triar i remenar quin li agrada més. Què passa si no t'agrada la manera en que treballen en un fansub? Te'n vas a un altre. Tampoc som tanta gent fent coses de fans per a fans. Trobo que la diversificació té aquest punt a favor. El que trobo que tens raó és que potser estaria bé estar agrupats i quan en fossim uns quants, separar-nos.

I l'última qüestió que volia remarcar és que cada fansub treballa sota la seva pròpia normativa. Alguns només fiquen links de torrents o d'emule i d'altres fiquen també DD. I trobo perillosos els torrents i el ed2k, perquè, en especial cas dels fansub, no són tants els que descarreguen els nostres treballs. Les fonts s'acabarien morint. On també hi poden haver discrepàncies seria a l'hora del "rigor" amb que es fan les traduccions. Hi ha qui vol posar, per exemple, els sufixos "-kun, -san, ..." i d'altres que per fer-ho més catalanitzat els hi treuen. Per això trobo bé que hi hagin diversos fansubs i que cadascú es miri les edicions que més li facin el pes. Si estiguéssim per ajuntar-nos, cosa que estaria bé, hauríem d'arribar a un consens sobre aquestes coses. I potser no tots hi estarien a favor. Per fer això ha d'haver-hi la voluntat (evidentment!), i si s'arriba a parlar de fer-ho que cadascun dels administradors dels diferents fansubs ho parlin.

Em sap greu haver escrit un rotllo tant llarg, sabent a més que tampoc tinc molta experiència. Crec que estaria bé que els administradors dels fansubs ho parléssin a veure què els interessa més. Saluts!
 
Avatar de l’usuari
Krovikan
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 142
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 22:36
Ubicació: Davant de l'ordinador

Re: Per què tants de fansubs?

dt. 27 jul. 2010, 02:22

Estic bastant d'acord amb l'opinió versada per Tyrex.

Per la meva banda és un hobby, no un treball. I com hobby vaig al meu ritme o al que em deixen portar els demés (algú es sentirà identificat per frenar-me :P Donaré una pista. Any 2007)

Per treballar ja hi és la vida real. I en el moment que això sigui un treball per ordres superiors plego veles. Però per a tothom.

Potser lo més important és no aixafar projectes entre els diferents fansubs (crec que això ja ho vau debatir en un altre lloc).

I es clar. També té raó amb el català ortogràfic radical (que no se'm entengui malament. Vull dir lo de no posar el -kun, per exemple, per no existir al català), coses com el métode de distribució (fa segles que no descarrego res d'Internet i no faig servir ni mula ni res. Així que lo més cómode per a mi és Mega Upload), potser uns subtitulen llicenciats i altres no, etc etc

Hi ha massa varietat.

Però no em feu massa cas. He estat 3 anys off. I, òbviament, algun dia tornaré a l'off siguin per uns motius o uns altres (aquest cop avisaré), entre ells potser l'edat. La majoria esteu en la veintena i jo... bé, em podeu mirar. XDD


Salutacions
:tux: Imatge :tux:
ImatgeImatge
 
Avatar de l’usuari
shira-chan
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 109
Membre des de: dg. 28 set. 2008, 16:01
Ubicació: Catalunya

Re: Per què tants de fansubs?

dv. 17 set. 2010, 11:58

Bua, hehe, aquest post és vellet, però l'acabo de veure i vull comentar!

Crec que costa molt que un fansub tiri endavant sense líder i entenguem líder com a organitzador, no com a manaire.
Un fansub gegant sense líder/s dubto que tiri endavant (he estat en un que érem cap a 30 persones i es tirava endavant perquè una persona feia moooolta feina d'organització i fansubeig, aquesta persona es va cansar (perquè teòricament no hi havia d'haver líder) i el fansub ha decaigut estrepitosament(tranquils, no és cap fansub català)).
Així que si haguéssim de fer un macro-fansub, qui l'organitzaria? Qui vol aquesta gran quantitat de feina?
Per mi, cada forum, fansub, bloc o el que sigui, té un ambient diferent segons la gent que l'integra i l'aire que li vol donar l'administrador o el web-master. Així que pot haver-hi fansubs que no t'agradi com funcionen i per participar, vagis a buscar-ne un altre, aquest és el motiu pel que crec que se n'han creat tants a part, suposo, de que algú que vulgui fansubejar pot pensar "m'apuntaré a un fansub" però també pot pensar "faré un fansub" i si comences de nou, ambdues opcions són vàlides.

D'altra banda, fa molt de temps que trobem la necessitat de tenir un lloc de trobada de fansubs. Des de Dragon no Fansub (quan encara hi era) i des de Lluna Plena no Fansub, vam estar-ho debatent i vam arribar a l'opció que està actualment vigent: aquest subfòrum de fansubs a animelliure, la web d'anime i manga en català més visitada. Aquí, si els fansubs ho van portant al dia (cosa que és responsabilitat seva) pots trobar tot el material que aquests anem fent, així que el fet que treballem separats no comporta haver d'anar a pàgines diferents per trobar el que vols.

L'altre punt és la rapidesa de les releases. També és un tema que hem tractat fa poc al fansub (sóc de LlPnF) i com a resultes hem posat en pausa alguns projectes per concentrar forces en altres i poder treure capítols més ràpid. Fem el que podem però també s'ha de tenir en compte que en un fansub hi treballa molta gent, en alguns projectes, també, i que la feina es fa en cadena, si un esglaó de la cadena té feina, està de vacances o s'ha enamorat i té floretes als ulls, la feina total s'encalla. I amb probabilitat més alta si la cadena té 5 persones en comptes de 2. Però com que això ens pot passar a tots un moment o altre, ningú s'enfadarà massa però els projectes s'alentiran. Així és la vida, jo encara no hi he trobat cap gran solució (tot sovint intentem col·locar a algú altre a l'esglaó "caigut" però també porta temps, sempre es deixa un marge perquè algú pugui faltar i no li prenguin la feina, etc...). Vaja, que no és fàcil ni tribial... si tinguéssim més gent no passaria? Ho dubto, perquè igualment tothom estaria col·locat en el seu projecte i la búsqueda d'algú que pugui "tapar el forat" seria pràcticament la mateixa. (de fet, hi hauria més probabilitats de trobar algú, però com ja he dit, també hi ha més probabilitats que algú falli, així que estem en les mateixes).

I per acabar, tal com diu la meva firma, si algú creu que la sèrie que segueix va massa lenta, que educadament demani que ens afanyem. Si sabem que algú ens mira/llegeix, ens motivarem més i el que hagi quedat mirant les musaranyes sense treballar, probablement s'activi. Crec que aquests 2 punts són els que fan que els projectes tirin ràpid: que no hi hagi algú que falli i que tinguin audiència. Sense una audiència fidel, es perd la motivació, però clar, sense motivació els projectes s'alenteixen i es perd audiència: cicle viciós!! :o :ein: hem d'intentar no entrar-hi mai!! ;-) Així que qualsevol comentari, feu-lo!! No som com TV3, tenim un fabulós fòrum i els posts d'aquí. Se'ns pot dir qualsevol cosa. :profident:
Imatge

Manga i Anime en Català!
Si creieu que tardem massa a treure el proper capítol de qualsevol sèrie, demaneu-nos que ens afanyem! Això ens motiva!!
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Per què tants de fansubs?

dv. 04 feb. 2011, 02:36

Diga'm-mo en a mi, que sóc una persona sola que va entrar al fansubeig per provar, primer castellà (sense gaire èxit) i ara català. Em vaig crear un fansub a la web Anidb.net i portaré com uns dos o tres anys, amb les seves parades, ja que pot arribar a agobiar-te els animes que vols arribar a traduir i al final no fas ni una cosa ni una altra.
Dels animes fansibejats en castellà, doncs la "copetència" és forta ja que n'hi han fansubs molt més experimentats que jo, a part que no m'agraden els karaokes, de fet em salto els openings i els endings, però de tots els animes, tant els que faig com els que veig.
en aquest fòrum estic a FI, fansubs independents, ja que hi havia un altre usuari que treballava pel seu compte, però el meu grups es Shinabi Sub [Shinsu]. Així que els projectes que porto, doncs dos són novetat, s'emeten al Japó ara mateix (Beelzebub i Freezing), un ja s'emès (Hanamaru Youchien) i l'altre està llincenciat (Samurai 7).

El ritme que porto? Bé, intento tenir un episodi per setmana, cosa que és bastant complicada si tenim em compte que només sóc jo. Pot semblar que hagi algún projecte que trigui més en sortir que un altre, és cert, i no és per la traducció només, sinó per la sincronització, correcció, els estils de cada actor/actriu que li dono, etc..., però intento traduir a estones durant cada dia i els caps de setmana fer l'última esprintada.

A part de tot això, pujo Ranma Dvdrip a la secció de DD i altres mètodes, pujo Campeones dvdfull (Oliver y Benji) i sèries de TV en un altre fòrum, etc... tot el que pugui interessar. Aquí vaig acabar amb Gungrave (fansubejada) i Monster (ed2k i DD), Love Hina Oves de Nadal i primavera (ed2k i DD), Dragon Ball DVDfull ed. Remas en dd amb les seves pelis, o sigui que vaig fent.

Unir fansubs? Et seré sincer. Em sembla bé i no.
No perque cadascú té una forma de treballar. Potser no estaria d'acord amb unes coses en concret i d'altres sí o viceversa, o fer sempre el mateix. M'explico. Un busca la raw, l'altre tradueix, l'altre codifica, l'altre ho monta i el diumenge tot s'ho menja. :bleh: . No sé, no m'agrada estar encasellat a fer sempre la meteixa cosa. Prefereixo, bé... no tinc més remei que fer-ho tot. :profident:
I sí, perque sempre va bé un cop de mà, intercambiar idees, experiències, opinions, etc...

Dit això, també depèn, a part del temps, de l'edat de cadascú i de la vida que porti. No sé si l'any que ve continuaré o no, si tindré família, si vindrà un OVNI i anirem tots de festa... :ein:

Crec tot es parlar-ne i qui sap. :adeu:
Imatge
 
recobec
Usuari
Usuari
Entrades: 4
Membre des de: dg. 24 des. 2006, 18:14

Re: Per què tants de fansubs?

dg. 06 feb. 2011, 22:36

M'acabo de donar compte d'aquest post així que donaré una petita opinió. la idea d'unir fansubs em sembla bona i sempre i quan es faci una web amb cara i ulls i que es quedi clar la seva manera de funcionar és a dir la seva organització, les normes... jo penso que per a que un fansub funciono bé no ha d'haver-hi un lider que s'encarrega d'organitzar-ho tot perquè això és massa feina sinó que hi ha d'haver-hi almenys més de dos ja que quan més gent la visió es molt més ampla. en quant el ritme de funcionament si cada projecte té el seu petit staff on es van intercanviant la feina per no fer-la tan monòtona i van fent ,la gent no es sent tan pressionada per fer les coses i ho fa com el que és ,una cosa per a passar el temps. així que aquí us deixo la meva humil opinió. :profident:
 
Avatar de l’usuari
Daheba
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 258
Membre des de: dj. 27 maig 2010, 19:54
Ubicació: Torrent
Contacta:

Re: Per què tants de fansubs?

dl. 07 feb. 2011, 18:15

recobec ha escrit:
jo penso que per a que un fansub funciono bé no ha d'haver-hi un lider que s'encarrega d'organitzar-ho tot perquè això és massa feina sinó que hi ha d'haver-hi almenys més de dos ja que quan més gent la visió es molt més ampla. en quant el ritme de funcionament si cada projecte té el seu petit staff on es van intercanviant la feina per no fer-la tan monòtona i van fent ,la gent no es sent tan pressionada per fer les coses i ho fa com el que és ,una cosa per a passar el temps. així que aquí us deixo la meva humil opinió. :profident:


Eixa idea és molt bona quan no ets a un fansub, però una vegada dintre tot això només es queda en ideals. La veritat és que si al fansub, per molta gent i moltes ganes que hi hagen, si només treballen els cuatre gats de sempre a la fi tot se'n va a la merda.

Al meu fansub portem uns quants anys treballant només 4 persones i és la millor estapa del nostre fansub, la feina va eixint i tot es fa molt millor. Abans érem molta gent i només treballavem els mateixos cuatre que som ara.

Conclussió: dóna el mateix el nombre de gent, fa falta gent que vullga fer les cosses, pero fer-les de veritat, res de bones paraules i als dos dies desaparéixer.

I en quant al líder, és millor una dictadura fansuberil que no més d'un perque aleshores la gent voldrà fer un fum de sèries i això serà un descontrol i no és farà res, ni les escomençades ni les que vols fer perque la gent ja està saturda.

Una persona a soles pot veure si el fansub ja està carregat de projectes, si es volen fer més, es millor demanar ajuda a altre fansub i fer col·laboracions

És la meua visió i la meua experiència.

Nos vemos B)
 
Avatar de l’usuari
AnimeWorldD95
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 348
Membre des de: dl. 21 juny 2010, 10:03
Ubicació: Catalunya!!!

Re: Per què tants de fansubs?

ds. 12 feb. 2011, 11:56

Jo també opino que no hi ha d'haver-hi un líder en un fansub, que entre tots els membres que el formen el vaigin tirant endavant. El problema és quan hi ha poca gent en un fansub, que els projectes van molt lents, i el lector es pot cansar ràpidament d'estar esperant una setmana o més d'una per un capítol d'alguna sèrie.
Jo crec que els fansubs independents amb pocs membres o fansubs amb més o menys 5 persones es podrien unir per tirar endavant sèries més ràpidament. Ja que si només hi ha un únic traductor, corrector, ... els projectes (que també depenen del ritme de cadascú) van més lents.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
jueghje
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 299
Membre des de: dv. 13 juny 2008, 17:35
Ubicació: Petant estacions elèctriques. Sí, vull robar l'Ou dels Records ^^

Re: Per què tants de fansubs?

ds. 12 feb. 2011, 21:33

Jo he començat en el món del fansub pel meu compte i tinc intenció de fansubejar tots els "Tales of" que hi ha en català al meu estil (sèries: Eternia (13 episodis) i Abyss (26 episodis); OVAs: Phantasia (4) i Symphonia (9), i pel·lícula: Vesperia), però a part d'això, no tinc intenció de fer res més (a no ser que treguin un altre "Tales of"). Primer m'agradaria acabar tots aquests projectes (amb les sèries no m'hi veig gaire en cor però ho intentaré xD) i si a mesura que avanço veig que m'agrada o que necessito ajuda forta ja miraria de ficar-me en algun grup, però de moment no m'agradaria pertànyer-ne a cap si veig que puc anar tirant. Vull anar al meu ritme i sense pressions de cap tipus. Al cap i a la fi, ho faig com un hobby i com a "novato" voldria saber moure'm per tots els llocs (traducció, timming, etc.). Quan tinc temps i ganes m'hi dedico una mica i com que no em corre pressa no em preocupo pel temps que pugui trigar. I això només m'ho puc permetre si sóc l'únic membre o si en el grup en el que pertanyés ningú fes res, però si es donés aquest últim cas millor ser membre únic xD. Tot i així, no descarto en absolut demanar ajudes pels projectes que tinc pensats sempre que no em surti alguna cosa per més que ho intenti (de fet, ja n'he demanat amb alguns atacs del Symphonia), però serien coses totalment puntuals.

Evidentment, que diferents fansubs es vulguin unir per anar més de pressa a treure sèries podria ser una bona idea, però com ja s'ha comentat, si al final només treballen els quatre de sempre perquè són els únics que realment s'hi dediquen, malament xD.
 
Avatar de l’usuari
tebas_king
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 781
Membre des de: dj. 10 feb. 2011, 16:06
Ubicació: Una petita illa al mediterrani

Re: Per què tants de fansubs?

dt. 15 feb. 2011, 13:28

Jo vaig ser membre de AnimelliureFansub fa la pila de anys (2004-2007), i la veritat em vaig sorprende quan vaig retornar al forum veure una pila de fansubs. Penso que encara que a la meva epoca triguessim en treure un capitol de qualque serie, la gent ens animava. El fansub el formavem tant users normals com moderadors com el propis membres del fansub, ja que formar un fansub no es traduir, corregir, timejar, comprimir...etc. Un fansub es una comunitat de gent que ajuda a compartir anime que encara no ha sortit al seu pais, en la seva llengua. La llengua en AnimeLliure Fansub era el catala i la comunitat erem tots, els que feiem com els que compartiem, com els que descarregavem.

Es indiferent sa teva experiencia, crec que podrieu fer projectes junts i ajudar-vos.

Salutacions
 
Sol_Badguy
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 267
Membre des de: dj. 10 nov. 2005, 12:03

Re: Per què tants de fansubs?

ds. 11 feb. 2012, 00:54

Yo he tenido un foro y soy un fansub, Aoi Kaze Fansub, mi especialidad era coger todo aquello que me apetecía subtitular y nadie ha tenido las ganas de hacerlo, luego me dediqué a capturar VHS, a hacer sincronizaciones y cualquier otra, aparte de ser el primer fansub que subtituló series como Mirage of Blaze, vamos, que fuimos los primeros de España en traer yaoi.

Y me hubiera gustado unirme a un grupo más grande, pero cuando te encuentras graciosos como en cierto portal de torrents lleno de homófobos, prefieres hacer las cosas lentas pero hacerlas bien y sin que nadie te toque la marrana.

Por otro lado, ahora abunda mucho el fansub basura, ese fansub que ni sabe traducir dos frases sin faltas ortográficas, que les preocupa hacer efectos tontos con las fuentes que distraen la vista y codifican en MP4 ligero que se ve todo lleno de grumos.
Disculpen los problemas técnicos, estamos trabajando para recuperar la normalidad ^^.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants