Anime i manga en català

Moderador: Elwe

 
cubatilles
Usuari
Usuari
Entrades: 8
Membre des de: dc. 10 ago. 2011, 23:04

Projecte "Bola de Drac Edició Definitiva" en Català

dc. 10 ago. 2011, 23:35

Bones, em presento.

El meu nick és cubatilles, però em podeu dir Kuba. Encantat de formar part d'aquest fòrum.

La raó d'aquest post és que he estat buscant amb insistencia, per tota Internet, una versió escanejada d'alta qualitat de l'Edició Definitiva de Bola de Drac, en Català. El manga ha estat editat en català, ho sé, però ningú s'ha molestat en digitalitzar-ho.

El que sí he trobat, són scans en idioma "espanyol neutre", que vé a ser sudamericà. La traducció no m'agrada gens, i és per això que obro aquest tema.

M'he dedicat a començar a traduïr, pàgina per pàgina, aquesta edició d'espanyol neutre a català, però la feina que porta és titànica. No em veig amb cor de fer-ho tot sol. Són 34 llibres de 220 pàgines cadascún, i jo sol no puc.

És per això que sol·licito ajuda, tanta com swigui possible, per a fer junts la traducció. Jo porto feta fins a la pàgina 24 del primer llibre. Ens hauriem de ficar d'acord en la font a utilitzar (n'utilitzo una que es diu Lafayette Comic Pro).

Naturalment, si algú ha localitzat una versió escanejada (de qualitat) en català d'aquesta obra (de la Definitiva), que ho digui i m'estalvio la feina,

Bé, aquí em despedeixo. Espero que la gent s'apunti...

Salut!
 
Avatar de l’usuari
shira-chan
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 109
Membre des de: dg. 28 set. 2008, 16:01
Ubicació: Catalunya

Re: Projecte "Bola de Drac Edició Definitiva" en Català

ds. 13 ago. 2011, 01:57

Hola Kuba!

Doncs... em sap molt greu però a Lluna Plena (que és el fansub d'on sóc) no fem ni distribuïm res que es pugui trobar a les llibreries. Cada fansub segueix la política que li agrada i nosaltres seguim la que diu que el fansubeig serveix per acostar material que per les vies legals no està disponible. Ampliem l'oferta de manga i anime en català, no la repetim, si més no intentem no fer-ho. Si hi ha els llibres en català, el que necessites és algú que els compri, els escannegi i els pengi, no un fansub que refaci una feina ja feta per experts. Ho dic així no perquè em sembli mala idea el que estàs fent, però potser et trobes molts fansubs que et diran que repetir feina no és la feina d'un fansub. Crec que, almenys els catalans, en general, no ho fem.
Imatge

Manga i Anime en Català!
Si creieu que tardem massa a treure el proper capítol de qualsevol sèrie, demaneu-nos que ens afanyem! Això ens motiva!!
 
cubatilles
Usuari
Usuari
Entrades: 8
Membre des de: dc. 10 ago. 2011, 23:04

Re: Projecte "Bola de Drac Edició Definitiva" en Català

dt. 16 ago. 2011, 18:48

Hola shira-chan,

Sí, té sentit el que dius, i de fet jo ja ho havía considerat. El cas és que tot i que jo ja tinc la col·lecció completa de la sèrie, no tinc la Edició Definitivam si no la de Planeta de fa anys de 42 volums, sense les pàgines a color, i amb la qüalitat que hi havía (hi ha pàgines que estàn com mig esborrades). No volia dedicar-me a escanejar tot allò, perque per la feina que portava no donaria tanta qualitat com la que té aquest scan "llatí" que hi ha per ahi de la definitiva. Entenc el que em dius de no fansubejar material que està a la venda, tot i que la definitiva ara ja fa 3 o 4 anys que es va editar, però bé. El cas és que com que veig que traduïr els scans és una feina del copón, i ningú s'hi anima (i a banda, el que dius tú, que no cal repetir la feina que ja ha estat feta per "professionals"), doncs he decidit adquirir la col·lecció completa de la Definitiva. No és que m'agradi la idea de tornar a pagar per algo que vaig pagar al seu moment, però en fí, la qüalitat d'aquesta edició i el frikisme que em desperta aquest manga, ho valen.

Suposo que intentaré escanejar els volums i anar penjant-los, tot i que no sé com ho faré perque els cantons pròxims al llom del llibre no surtin deformats. Vaig realitzar la compra de la col·lecció a PlanetaComic i m'ha d'arribar aquesta setmana.

Respecte a la política que m'has explicat que utilitzeu a LlunaPlenaNoFansub, doncs em sembla molt bona, tot i que jo em centraria en el que no està disponible digitalment. No t'emportis una mala imatge de mí, de fet, abans de voler invertir temps en escanejar o traduïr, vaig estar buscant versions digitals a la venda d'aquest manga. Però no vaig trobar res. La veritat és que als temps que corren prefereixo poder llegir els mangas des d'una tablet, que no pas en paper. Visc en un pis petitissim de 35 metres quadrats i no puc permetre'm crear grans col·leccions de mangas. És per això que ho prefereixo tot digital. És una pena que no es'estigui apostant fort per la venda de manga digitalment. Jo en compraria bastant, sempre que fos a preus mòdics. Acabo de gastar-me 280€ en Bola de Drac en paper, hagués preferit gastar-me'n la meitat en una edició digital. L'únic que vaig trobar, va ser un software per android al que et suscribies i tenies accès a bastantes series, però era totalment en japonés. Ni tan sols vaig trobar-ho a la venda en anglès, que ja m'hagués conformat.

En fí, donar-te les gràcies per la resposta, i molts ànims al fansub.

P.D.: Vaig baixar-me els dos volums que heu traduït de Bola de Drac SD. Són totalment separats cronològicament, jo pensava que aquesta sèrie reinterpretava la historia desdel principi, però sembla ser només uns quants volums contats que treuen de tant en tant com a merxandatge per promocionar algun altre producte no? Bé, sigui com sigui, gran qüalitat de release el vostre fansub!
 
Avatar de l’usuari
shira-chan
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 109
Membre des de: dg. 28 set. 2008, 16:01
Ubicació: Catalunya

Re: Projecte "Bola de Drac Edició Definitiva" en Català

dt. 23 ago. 2011, 02:22

No et preocupis, no quedes pas malament! Una cosa és la política del fansub i l'altra la que faig servir jo, per exemple, que també m'agrada tenir les coses en format digital, també em sembla la tecnologia del futur, tot i que el paper m'encanta. En part també és per estalviar-nos possibles problemes legals sumats als que ja es poden tenir només per fansubejar. Espero que la gaudeixis molt, la nova versió de Bola de Drac!

Gràcies per comentar que t'agrada la qualitat de les nostres scans ;) i sobre SD, doncs crec que sí que és com tu dius, la veritat és que no sé massa com va, aquesta obra... potser algú de l'equip que la tradueix t'ho sabria dir!

Salut!
Imatge

Manga i Anime en Català!
Si creieu que tardem massa a treure el proper capítol de qualsevol sèrie, demaneu-nos que ens afanyem! Això ens motiva!!

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants