Anime i manga en català

Moderadors: Moderadors, Webmaster

carlos25
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 109
Membre des de: dv. 06 abr. 2012, 01:16

Projecte Final fantasy VII-VIII-IX en català

dv. 26 gen. 2018, 19:19

Bones la meva intenció és portar-vos traduït en català aquestes joies mítiques JRPG en la versió STEAM/PC sinò canvien molt per PSX també li donaria suport (el problema és el empaquetar-los potser més difícil en el format que utilitza PSX)

En el FFVIII hi ha algunes escenes difícils de traduïr degut a que els textos són imatges incrustades hauriem de fer conversions BMP/PNG i ús d'algun plugin per a GIMP/photoshop haurem de veure com es pot canviar el text.. (a males solament seria alguns tutorials/ordinadors/minijocs què té aquesta entrega)

En el cas del FFVII per una bona traducció necessitaríem gent que sapiga japonès ja que les versions occidentals tenen errades en diverses escenes.

En el IX he d'investigar a fons encara que més o menys les tinc localitzades però no he trobat alguna difícultat amb comparació amb VIII i el VII.

De moment començaré per el IX que és el més fàcil de traduïr

Imatge
Imatge

que us sembla la idea?
carlos25 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. 26 gen. 2018, 19:38, en total s’ha editat 1 vegada.

xagasa
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2854
Membre des de: dl. 26 maig 2014, 10:16
Ubicació: Planeta M2

Re: Projecte Final fantasy VII-VIII-IX en català

dv. 26 gen. 2018, 19:28

Caram interessant projecte. :yeah:

carlos25
Arashinchu
Arashinchu

dv. 26 gen. 2018, 20:36

Escolteu en el cas del IX hi ha personatges que els van traduïr en la versió PAL d'aquí com si fossin andalusos i escriuen malament menjant-se'n lletres o ezcribimoz ¿els tradueixo o que faig en aquest cas?

Puc dir que en el IX estic traduïnt també les cartes i tots els textos que m'he he trobat fins ara sense cap problema

I paraules com bicho que us sembla con bestiola buri referintme als bichos buri?

xagasa
Ryushinchu
Ryushinchu

dv. 26 gen. 2018, 21:28

Crec que queda millor bestiola.
El VII és molt complicat la traducció?

carlos25
Arashinchu
Arashinchu

dv. 26 gen. 2018, 22:08

El VII els textos que són en Caixa són igual de fàcils que en VIII i IX en menor medida el problema és que no em fio de la traducció occidental ja que té moltes errades recorda allé voy o frases sense sentit lògica per això en aquesta entrega demanaria gent amb experiència amb japonès ja que tiraría de la japonesa en les escenes problemàtiques.

I lo altre que he dic que faig en els personatges concrets que parlen així 'flamenco a lo andaluz' com Cinna , marcus del IX al final els traduire i ja a no ser que hi hagi majoria i digui que vol que els deixi sense traduïr (Sempre quedarà la versió original) XD.

lizgon
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 215
Membre des de: ds. 19 maig 2012, 18:33

dv. 26 gen. 2018, 22:12

carlos25 ha escrit:
En el cas del FFVII per una bona traducció necessitaríem gent que sapiga japonès ja que les versions occidentals tenen errades en diverses escenes.

Hola Carlos :adeu: , ànims amb aquest projecte tan laboriós i només dir-te que potser trobes algú amb coneixements de japonès a algun fansub, ja que es "dediquen" a fer això encara que normalment des de l'anglès però hi ha algunes poques vegades que també ho fan directe del japonès, són uns PROS :excl: . Tot es proposar-s'ho a veure què et diuen :yeah:

carlos25
Arashinchu
Arashinchu

dv. 26 gen. 2018, 22:41

Hola Gràcies lizgon El problema al menys en el cas del FFVII les versions de parla anglesa , Francesa , Alemana , italiana tenen errades també encara no tan descarades com la versió PAL-ESP de moment el que faré serà anar traduïnt els textos que no hi ha problemes de traducció Menús , habilitats , i textos de la història menys quan hi hagi un text problemàtic els posarè aquí o obrirè un post en fansub a veure si hi ha sort :D

fabrebatalla18
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2997
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

dv. 26 gen. 2018, 23:06

A mi em sembla be que usis la versio de PC de base ja que segurament sera la que mes qualitat i millor funcioni, avui en dia ningu jugaria a la versio de PSX, segurament usaria un emulador i l'emulador mai es perfecte..

Sobre les traduccions, no ho se perque mai hi he jugat aixi que no puc saber si les oficials eren bones o no.

intervención
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 619
Membre des de: dc. 19 juny 2013, 21:30
Ubicació: Barcelona
Contacta:

dv. 26 gen. 2018, 23:28

Però hi ha la retraducció no? O era pel remake? Parlo del VII, clar.
Imatge
Lluna Plena no Fansub: Manga i Anime en Català!
Estem reclutant! Uneix-te clicant aquí!!

carlos25
Arashinchu
Arashinchu

dv. 26 gen. 2018, 23:58

Cert no he caigut en la retraducció en castellà http://traduccionesxt.blogspot.com.es/2 ... 012-y.html podria intentar extreure els textos d'aquesta retraducció i estudiar-los com punt de partida esta bé millor això que no tenir res i partir d'aquests textos a més han arreglat bugs que tenen les versions originals.

victorpvadell
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 70
Membre des de: dt. 13 juny 2017, 15:09

ds. 27 gen. 2018, 07:36

Bona iniciativa! Mai he jugat els Final Fantasy... bé, vaig jugar el 12 perquè em va "caure a les mans" en el seu moment, però no el vaig acabar... ara, sempre he sospirat per l'experiència de viure els videojocs en català, així que molts d'ànims i estarem atents al fil!!

xagasa
Ryushinchu
Ryushinchu

ds. 27 gen. 2018, 22:14

Si necesitas ajuda amb la traducció em dius algú ok.

carlos25
Arashinchu
Arashinchu

ds. 27 gen. 2018, 23:26

gràcies de moment no avanços IX ja tinc semifuncionant Biografia del personatge i sals de les escenes exclusiu de la versió de PC/STEAM , la caixa de les monedes traduïdes , teclat i configuració de joystick i algunes coses relacionades amb el menú quan tingui depurat això em ficaré amb l'història .

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

fabrebatalla18
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2997
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

ds. 27 gen. 2018, 23:51

Mirat aquest fil: viewtopic.php?f=27&t=19838#p327763

En Joanks em va donar alguns consells sobre traduccions en videojocs i programari en catala, et pot ser util.

xagasa
Ryushinchu
Ryushinchu

dg. 28 gen. 2018, 00:10

carlos25 ha escrit:
gràcies de moment no avanços IX ja tinc semifuncionant Biografia del personatge i sals de les escenes exclusiu de la versió de PC/STEAM , la caixa de les monedes traduïdes , teclat i configuració de joystick i algunes coses relacionades amb el menú quan tingui depurat això em ficaré amb l'història .

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Caram queda molt be.

fabrebatalla18 ha escrit:
Mirat aquest fil: viewtopic.php?f=27&t=19838#p327763

En Joanks em va donar alguns consells sobre traduccions en videojocs i programari en catala, et pot ser util.

He mirat la direcció del projecte que vas fer de yu yu hakusho en català de ps2 i també m'ha agradat.
Conserves a iso actualment?

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants