Anime i manga en català

Moderadors: Kero, Bilkoff

 
Avatar de l’usuari
chronos02
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dl. 17 maig 2010, 21:12

[Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dg. 25 jul. 2010, 03:27

[EDIT2] L'encodeig i muntatge dels capítols de moment queda suspès per qüestió del disc dur, que ara estic tirant de un vell de només 80GB, i el disc dur que vaig rebre estava espatllat, l'he tornat i he d'esperar a que m'arribi el nou, que no sé quan serà. Calculo que cap a mitjans de novembre...
[EDIT] Fins a principis del mes de Setembre (entre l'u i el deu) no es podrà començar amb l'encodeig de FLCL degut a que el meu disc dur ha petat, i tinc totes les dades ficades al disc nº 2 i està ple. El disc dur que he encarregat m'arribarà entre els dies que he esmentat. Ja tinc extrets els àudios dels capítols 1 al 6 i només em queda encodejar (a ser possible amb l'ajuda d'en Marcos) i muntar els capítols amb els àudios a l'mp4.

[FLCL]

[Informació sobre el progrés del projecte]
  • Ripeig: 06/06.
  • Àudio en Català: 06/06.
  • Subtítols en Català: Capítol 01, Capítol 02~06 [En espera]. (Pausat)
  • Muntatge (per .mp4): 01/06.
  • Encodeig (per .mp4): En espera.
  • Muntatge (per .mkv): En espera.
  • Encodeig (per .mkv): En espera.


  • OVAs: 6
  • Any de publicació: 2000
  • Gènere: Acció, Romanç, Drama, Ciència ficció
  • Temes: Mecha, Paròdia, Aliens
  • Format Original: 4:3
  • Qualitat màxima: Blu-ray (1080p)


Be, ja vaig fer una petició sobre aixó, i només vaig rebre un feedback molt petit a l'enquesta, i cap resposta. Així i tot, aixó ho vull fer peti qui peti, i per tant he creat aquest tema.
El plà és fer les 6 OVAs amb audios en Japonès i Català, amb subtítols en Català (però si els membres del grup volen, podem incloure el que es vulgui); Dimensions 1920x1080 i Audios en lossless. (s'haurà de jutjar si val la pena fer-ho a 1080p, si no és el cas, es faria a 720p)

  • Encodejador: chronos02 i ranmasaotome. (Agraïments a en Guiru per l'ajuda)
  • Timeador: chronos02 i ranmasaotome.
  • Traductor/Transcriptor: chronos02.
  • Àudios en Català: de la versió DVD d'en LordNightmareII.
  • Corrector:
  • Comprovador(s) de Qualitat: marcos91.
  • Seeders:
  • Uploaders:

En principi el resultat hauría de ser el següent:

  • Vídeo: 10920x1080p 23,976fps.
  • Àudio (.mkv): Japonès LPCM Stereo 2.0, Català Stereo 2.0 (si n'hi ha de millor, doncs aquell).
  • Àudio (.mp4): Japonès AAC Stereo 2.0, Català Stereo 2.0 (si n'hi ha de millor, doncs aquell).
  • Subtítols (.mkv): Català [Es poden afegir més subtítols, dependrà dels membres del projecte]
  • Ordered Chapters (.mkv): Sí.
  • Códec de Vídeo: X.264
  • Contenidor: .mp4 i .mkv.


[Gunbuster & Diebuster]

[Gunbuster!:]

  • OVAs: 6
  • Any de publicació: 1988
  • Gènere: Odissea Espacial, Acció, Romanç, Drama
  • Temes: Mecha
  • Format Original: 4:3
  • Qualitat màxima: DVD J. (480p)


[Diebuster!:]

  • OVAs: 6
  • Any de publicació: 2003
  • Gènere: Acció, Romanç, Drama
  • Temes: Mecha, Ecchi
  • Format Original: 16:9
  • Qualitat màxima: DVD J. (480p)


[Top wo Nerae! Vs Top wo Nerae! 2 (Gunbuster! Vs Diebuster): ]

  • Pel·lícula-resum de les 12 OVAs
  • Any de Projecció: 2006
  • Gènere: Odissea Espacial, Acció, Romanç, Drama
  • Temes: Mecha, Ecchi
  • Format Original: 4:3 i 16:9
  • Qualitat màxima: Blu-ray (1080p)

Per aquest projecte, veient que l'altre encara trigarà lo seu en poder-se realitzar, necessitaré només dos voluntaris (i un opcional).

  • Timeador
  • Corrector
  • Comprovador de Qualitat (opcional)

M'encarregaré personalment de fer la traducció dels subtítols.
Els encodes que utilitzaré es trauran de KickAssAnime (KAA), ja he demanat permís. Quan em portin els DVDs originals japonesos, si es possible, es tornarà a fer.


Això és tot, gràcies pel vostre temps!


[Certa informació treta de ANN]
chronos02 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 24 oct. 2010, 15:31, en total s’ha editat 15 vegades.
Visiteu la llista de sèries i característiques:

Visiteu els meus projectes:

Base de dades de Blu-ray d'Anime:
 
Avatar de l’usuari
marcos91
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1971
Membre des de: dj. 06 jul. 2006, 14:46
Contacta:

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dl. 26 jul. 2010, 15:29

Jo en l'unic que et podria ajudar per falta de temps es en la qualitat, ara que encodeixardos pel video no et farien falta a no ser que la vulguis (i trobis clar) els blurays originals, sino a QTS, zero-raws, yousei-raws o alguns d'aquest la treuran segur.

Pels subtituls no se si algú tindra temps encara que sigui només per traduir dels ja fets pels japonesos

Per lo del contenidor jo la faria en en mkv si als subtituls vols fer estils amb diferents colors i tal i l'audio japonés els vols deixar en flac en cas de venir així, si els vols fer amb SRT que es sense estils i sempre en blanc i negre i amb tots els audios en AAC la faria en mp4, el per què? doncs perque el mp4 pel que jo se no deixa afegir subtituls en ASS/SSA però si en SRT, en canvi en mkv pots ficar-hi de tot i per l'audio el flac que jo sapigua ni la ps3 ni la xbox360 el poden reproduir i el AAC si.

Si vols que t'ajudi pel tema de qualitat digam-ho per mp.
 
Avatar de l’usuari
chronos02
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dl. 17 maig 2010, 21:12

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dt. 27 jul. 2010, 14:04

Moltes mercès per la resposta!

Ja he comprat les Blu-ray originals (hem vindran cap al 23 d'agost), i m'agradaría utilitzar-los per fer el video (per perdre la menys qualitat possible), però si veig que es una tasca massa gran per mi sol i no trobo encodres, doncs tiraré per les RAW's públiques.

En quant als subtítols, jo mateix m'encarregaré de traduir-los dels subs inclosos al BD (o fer-los directament de les veus en Català, O, si algún tradcutor jap-cat vol, fer-los dels audios japonesos directament)

En quant al contenidor, m'agradaría fer-ho en .mkv, per si de cas (ja es faría una versió posterior, si està sota demanda, en .mp4) algún interessat vol currar-se els subtítols (o si jo, amb el poc coneixement que tinc, puc). En quant als audios, la versió .mkv tindrà tot en lossless, i si es fes la versió .mp4, ja es faría compatible per PS3.

En qualsevol cas, gràcies per la resposta i la guia (no sabía que la ni ps3 ni la CBOZ360 no poguessin llegir FLAC).
Visiteu la llista de sèries i característiques:

Visiteu els meus projectes:

Base de dades de Blu-ray d'Anime:
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dt. 27 jul. 2010, 15:30

Els subs també en du en anglès, per el que pots traduir-los a partir d'aquests i ja tindràs els temps fets.
La edició blu-ray ve amb audio japonès i anglès en pcm i es region-free, no crec que tingui proteccions massa complicades de saltar, potser que ni tingui. Son 2 discs en blu-ray, deuries de fer tu mateix la compressió o tindràs que pujar uns 90Gb en el pitjor dels casos. Si et veus capaç t'ho puc comprimir jo.
No he trobat la resolució del vídeo, però la serie es va crear en sd, el que vol dir que el blu-ray es un cutre upscale o se l'han currat moltíssim.
 
Avatar de l’usuari
chronos02
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dl. 17 maig 2010, 21:12

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dt. 27 jul. 2010, 15:57

Segons tinc entès, la sèrie és la primera que es va crear en termes digitals totalment, per tant, la qualitat mínima serà superior a SD (o 480p, com es vulgui dir).
Per una altre banda, encara que els subs del BD siguin en anglès, jo sincerament no sé com extreure'ls de manera que els temps i tota la parafarnaria quedin intactes i poder-los modificar, si tens idea de com fer-ho, estaria encantat de que m'ajudessis.
En quant a la protecció, no hem referia a la zona del BD (A, B o C), si no a la protecció anti-còpia, que últimament s'estan passant tres pobles (be, és la intenció que tenen xP).
I en quant a la compressió dels BD i passar-ho a un encodejador per que els pugui transformar en arxius reduïts, la veritat es que no m'havia plantejat encara com fer-ho, tenia voltant pel cap fer un torrent desproporcionat... (encara que encara no sabem si el BD son de doble capa o senzills, i també s'ha de tenir en compte que venen bastants extres) o senzillament, si la situació és evidentment impossible, dependre de les RAWs públiques.
En qualsevol cas, si volguessis fer les compressions i passar-les a un bon .mkv, t'estaria molt agraït; el problema és...com et pas-ho els rips?
Visiteu la llista de sèries i característiques:

Visiteu els meus projectes:

Base de dades de Blu-ray d'Anime:
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dt. 27 jul. 2010, 20:54

En aquesta pàgina diuen que va ser un dels primers animes fets digitalment i que s'ha fet en sd.
Els subs amb el eac3to els pots extreure del blu ray, i després amb el suprip es pot convertir via OCR a .srt, ho faig contínuament, m'és molt fàcil, si vols també ho puc fer.
He estat mirant dates i el salo del manga es una setmana despres de que suposadament t'arribi, jo hi aniré, si també vas me'l pots passar tot allí.
 
Avatar de l’usuari
marcos91
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1971
Membre des de: dj. 06 jul. 2006, 14:46
Contacta:

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dt. 27 jul. 2010, 21:03

Mira, l'unic que se'm acodeix ara es que si tens un disc dur extern et puc explicar per msn a on estàn situats els caps al bluray (suposu que enteoria només voldras fer els caps), ho dic perque hi ha unes 3 o 4 carpetes, llavors quan tinguis els blurays els ficaries al disc dur extern teu, mel deixaries, copiaria els caps al meu disc dur, et tornaria els teu disc dur, jo et faig tota la compressió, clar que no trigare només una setmana, es trigara més depenent de com s'així de filtrar el video, per exemple si només s'ha d'aplicar una millora de color es bastant ràpida la compressió tenin un Quad core, ara si s'ha de neteixar una mica si la serie es antiga ja es triga més i pel desentrellaçat no ens em de preocupar que ja venen desentrellaçats.

Una segona opció es si tens un Dual core de cpu al menys (pensa que si tens un pentim 4 o AMD dels antics ni tan sols podras probar els blurays), es explicarte com configurarte el codec x264 i fer tu les compressións.

Pel tema de passar-los per DD jo no el tindria en compte a no ser que visquessis a Madrid i tinguessis els 50MB de ONO, ara a Jazztel crec que tenen 170kb/s de pujada però pujar 140Gb aproximadament (tingues en compta que cada cap ocupara entre 5 i 8GB) ets pots morir i no terminar. Lo dels 140GB també t'ho dic perque estic baixant els blurays de clannad i sense el menu ni extres ja son 35GB per bluray i son 24 caps així que més o menys unes 140GB.

Pels subtituls tens el suprip, es el mateix que el subrip (ull a la B i la P), passa que el primer es pels blurays i el segon pels dvd's. De moment el que faria es fer una versió MP4 amb audios en català i japonès (i castellà si els vols afegir), i els subtituls fer-los a part amb més calma, pensa que sincronitzar els audios es triga poc i fer la compressió es fer-te una "plantilla" i deixar que el pc faci la resta, però els subtituls has d'estar traduint i revisant que tot estigui bé i jo ja et dic per experiència que cansa molt.

En qualsevol cas, el que decideixis fer digam-ho per MP si pots i en parlem per msn si vols (en aquest cas ja te'l passare).
 
Avatar de l’usuari
chronos02
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dl. 17 maig 2010, 21:12

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dc. 28 jul. 2010, 17:43

Bilkoff, gràcies pels programetes, els faré servir tal i com m'has dit. És una sort que no s'hagin de transcriure i timejar =P.
En quant al saló, es entre el 29 d'octubre i el 1 de novembre, jo tindré els Blu-ray el dia 23 d'agost...queda una mica lluny xP. Però si vols ja et passaré els subs ripejats en aquell moment, al cap i a la fí tampoc es que tingui una data pre-establerta per acabar el projecte^^.

I marcos91, disposo d'un PC amb processador i7, 16Gb de RAM, tarjeta gràfica ATI HD5800 (o més potent, no ho recordo ara), i més cosetes per l'estil xP. També tinc lector-gravador de Blu-ray (estar, estic equipat xP). Lo dolent es que no podré utilitzar-ho fins a mitjans/finals d'agost, així que és probable que no pugui fer-ho el mateix dia que m'arribi. Ara t'envio un MP i parlem.
Visiteu la llista de sèries i característiques:

Visiteu els meus projectes:

Base de dades de Blu-ray d'Anime:
 
Avatar de l’usuari
chronos02
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dl. 17 maig 2010, 21:12

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dj. 19 ago. 2010, 23:08

Per fi! Per fi ha arribat! Ja tinc la BDBOX de FLCL!

Be, el missatge arriba 10 hores tard^^, ja me l'he mirada sencera i tot xD. Així que donaré una descripció sobre el Blu-ray tan magnífic que m'ha arribat! (ara mateix no, però posaré unes quantes fotos quan trobi el connector de la càmera xP)

En primer lloc, comentar que la qualitat de vídeo és molt millor que un simple 480p o 720p, no és 1080p pur, però se li apropa molt (tinguem en compte que la sèrie es va fer digital-ment, però en aquell moment no hi havia el estàndard SD/HD/FullHD, i per tant no hi van poder pensar-hi).

Per una altra banda, dir que la història, diferentment de com s'entén a la versió Castellana i Catalana (be, com la van traduir) i incloent-hi la infinitat de jocs de paraules que no es podien doblar a la nostra llengua, té certa granets de sorra que fan que s'entengui millor. No és que a TV3 no l'expliquessin o fessin una traducció dolenta, el problema és que "no es podia traduir", i van haver d'adaptar-ho tot com van poder...una pena això dels idiomes. (evidentment, el que va veure la sèrie en Japonès a l'època ja se'n va enterar, això va dirigit als que només van veure la versió en Català/Castellà).

Ara, parlant de la caixa del BD... És molt curiosa... Si ho haig de dir d'alguna manera, semblava que estigués obrint una capsa de crispetes xD. (Ja ho veureu quan posi les fotos, s'ho van currar molt xD). I parlant del contingut... dins la caixa venia el BD, 2 pamflets promocionals de "FLCLism ++" i sobre una altra serie de GAINAX que treuen en BD a l'octubre, Magical Shopping Arcade Abenobashi (que probablement també m'agafi...quina creu xP), també hi ha un pamflet explicatiu sobre els episodis i els que hi van participar en la creació. Per últim, a més de les 6 OVA, hi ha un segon BD amb videoclips de "The Pillows" i uns quants AMV Oficials, fets amb temes com "Ride on Shooting Star" o "Lost DINOSAUR". Una delícia =9. Les millors crispetes de la meva vida xD.


Comentar que ara que tinc el BD i me l'he mirat, començaré a treballar-hi en quant torni de viatge (d'aquí a un parell de dies, diumenge m'hi poso). Però no guardeu esperances de veure el primer capítol la propera setmana!

Ah si, les especificacions del projecte són les següents:

  • Vídeo: 1080p, 23,976 fps.
  • Àudio: Japonès Linear PCM, Català Stereo (desconec el bitrate).
  • Subtítols: Es faran per separat, per tant no els tindreu inclosos a l'arxiu ni els veureu el mateix dia.
  • Contenidor: .mp4 i .mkv (el primer es farà segur, el segon només si hi han ganes, incloent-hi els subtítols).
  • Sense Ordered Chapters, ja que "cap ending és igual" (més que res és per la música, que quedaria tallada).


Aviam si algú més s'hi apunta! Fins aviat!
Visiteu la llista de sèries i característiques:

Visiteu els meus projectes:

Base de dades de Blu-ray d'Anime:
 
Avatar de l’usuari
oSkY
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1858
Membre des de: dv. 20 nov. 2009, 16:42

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

ds. 21 ago. 2010, 23:05

si necesitais algo avisar
 
Avatar de l’usuari
chronos02
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dl. 17 maig 2010, 21:12

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dg. 22 ago. 2010, 16:33

Gràcies per l'oferta oSkY, díguem per mp què t'interessaria fer i ho parlem amb en marcos91, aviam com queda la cosa.

També comentar que un amic meu i veí vol participar en el projecte (en principi només em volia deixar el processador (i7), però ha decidit participar activament a l'assumpte).

Per últim, dir que l'extracció del BD es farà probablement el cap de setmana que ve, ja que treballo. L'extracció d'àudios l'acabaré durant la setmana (de la versió .avi que tenim en DD a animelliure).

Ens comuniquem per mp per qualssevol altre cosa.
Visiteu la llista de sèries i característiques:

Visiteu els meus projectes:

Base de dades de Blu-ray d'Anime:
 
monkmonk
Usuari
Usuari
Entrades: 1
Membre des de: dt. 25 oct. 2011, 01:34

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dt. 25 oct. 2011, 01:38

Bones!! Acabo de trobar aquest tema buscant per el google, i crec que es genial que hagis posat en catala l'anime de FLCL en Blue-Ray!!!!!

La pena que no se pas de on mel puc baixar :(

Em podrieu dir de on me'l puc baixar siusplau?
 
Deadpool
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dc. 10 oct. 2012, 19:32

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dc. 05 des. 2012, 22:55

quan es rependrà aquest projecte? :( perquè sería molt interessant, ja que no trobo FLCL (excepte a youtube en calitat cutre)
 
Avatar de l’usuari
anime77
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 65
Membre des de: dj. 06 des. 2007, 22:48
Ubicació: L'espia de l'Urgell

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dl. 23 set. 2013, 00:17

M'ofereixo per la correció...dels subs imagino.
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: [Projecte] FLCL BD (Furi Kuri en Blu-Ray) & Gunbuster

dl. 23 set. 2013, 14:41

jo quan acabi samurai champloo tenia pensat pujar FLCL en MKV triaudio 1080p pero sense subtitols

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 28 visitants