Anime i manga en català

Moderadors: Kero, Bilkoff

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
 
axt3rix
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 119
Membre des de: ds. 05 nov. 2005, 22:23

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dv. 12 jul. 2013, 19:02

Al final he votado AC3 (2.0 + 5.1), ya que es un formato que se "lleva mejor" con los home cinema.
Al tener tanto AC3 como AAC el mismo bitrate, es lógico que ocupen más o menos lo mismo. La gracia de los formatos eficientes es que para conseguir una misma calidad se requiere un menor bitrate y por tanto menor tamaño. Por algún sitio leí que un AAC necesitaba casi la mitad del bitrate que un MP3 para tener la misma calidad que éste. No se si será tanta la diferencia, pero que AAC es más eficiente que MP3 es seguro. En el caso que nos ocupa, la relación de calidad de AC3 con AAC, no la tengo tan clara, es decir, para mantener la calidad de un AC3 a 192kbps (como viene en los DVDs) en su paso a AAC no tengo claro si se debe mantener el mismo bitrate o se puede bajar un poco. Pero puestos a tener el mismo tamaño, mejor se deja el AC3 original, no?
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dv. 12 jul. 2013, 20:19

con mismo bitrate, ac3 y aac ocupa practicamente igual, algún kb menos en aac, pero no son mb de diferencia, y da igual que sea 2.0, 5.1, etc... lo que cuenta el bitrate.

Como en un mensaje anterior, debería haber preguntado antes si sólo cat, dual, tri o multi, ya que el 5.1 sólo está disponible hasta el 120. Y al igual que la opinión de terminator, és malísimo.
Imatge
 
axt3rix
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 119
Membre des de: ds. 05 nov. 2005, 22:23

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

ds. 13 jul. 2013, 14:51

Lo del 5.1 iba más bien encaminado, a si en algún futuro lejano, pudiera hacer una mezcla del 2.0 catalán y español antiguo y añadirle los canales de efectos y subwofer del 5.1 del castellano nuevo. No lo he escuchado, pero aunque las voces sean malas, igual los efectos son aceptables, no?. En caso de que salga ganadora la opción todo 2.0, si te pediría que pudieras facilitar el ac3 5.1 en un pack suelto para los que lo queramos.

En cuanto a la cantidad de idiomas, lo suyo sería que tuviera todos los disponibles: cat, esp antiguo, esp nuevo y jap. Con el mkvtoolnix es muy fácil que cada uno quite algún idioma si no le interesa. Así sería una release más completa y abarcas a más foreros. Yo por ejemplo la vi en español antiguo, pero quiero tener la posibilidad de poder alternarlo con el catalán, por supuesto.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

ds. 13 jul. 2013, 16:00

Prova

Pass: animelliure

Estaba posteado en el hilo de ranma de ed2k.

Es un trozo del primer episodio, los 3:30 primeros del primer episodio, con los 4 audios a 2.0, para que oigas el doblaje nuevo y te hagas una idea, (pista 3 - REM). Está a 23.976fps, es decir, igual que la velocidad de los dvds.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 09:52

Finalitzada l'enquesta anterior, (ha guanyat l'opció de totes les pistes a 2.0), inicio una de nova, 3 dies més tard. ^^u

Openings i Endings junts amb l'episodi, per separat, si no hi son en català, per què els volem?

He triat l'opció "per separat", tot i que la tercera proposta no està gens malament.
Només els codificaria un cop per cada op i ending, m'estalviaria temps, us estalviaríeu MB a descarregar, i com a mínim jo, me'ls salto sempre.
Aclareixo: només els 18 primers episodis estan doblats en castellà antic, tant op com ed, i també, que l'ordre és diferent a partir del 19. És a dir:

- Del 1 al 18 -> Op + episodi + ending + avanç proper capítol
- Del 19 al 161 -> Op + episodi + avanç + ending

Recordeu que al japó es van emetre en "dues parts", els primers 18, Ranma 1/2 , i els 143 restants, Ranma 1/2 Nettou Hen.

També he de dir, que guanyi la opció que guanyi, bé, si és la tercera, no; els hi he de posar 4 àudios fins al 120,(3 japs + 1 spa, depenent si estan doblats) , i 3 per a la resta, (totes jap), ja que per la primera opció em donaria error al crear el mkv, i per la segona, igual. Si els hi voleu afegir vosaltres mateixos creant-us un mkv, tindríeu el mateix problema.
Imatge
 
bien0267
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 45
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 23:59

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 12:29

Tinc els 5 primers BOX.
Pero estan molt granulats.

Si em paseu un script avisynth per treure el gra, us estaria molt agrait. Pero que no sigui "MCTemporalDenoise(settings="high")" que treballa a 0,01 fps.. :no:

Amb el tema de la soncronitzacio d'audio, quins programes feu servir? Jo sound forge no em va molt be.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 15:28

Et recomano que et passis per aquí si no tens problema amb l'anglès. Vols aconseguir una cosa així? (més o menys sense entrar en el color que també està modificat.)
Spoiler: mostra
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge


Per sincronitzar àudio, faig servir l'adobe audition 3.0, que era l'antic Cool Edit. Ara no sé per quina versió hi passen.
Imatge
 
bien0267
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 45
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 23:59

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 16:00

tato25 ha escrit:
Et recomano que et passis per aquí si no tens problema amb l'anglès. Vols aconseguir una cosa així? (més o menys sense entrar en el color que també està modificat.)


Per sincronitzar àudio, faig servir l'adobe audition 3.0, que era l'antic Cool Edit. Ara no sé per quina versió hi passen.


Gracies.
Si, una cosa semblant, pero mes neta.
Imatge Fixa't que en aquesta que da una mica de gra, als cabells de les filles i al futon.

Aqui tens un sample de 7 segons, :P que es va tirar 3 hores per encodejar, a 0,01 fps, i jo em vaig desesperar:

https://mega.co.nz/#!49ZA3QKS!L4KconIJ8OVtyA4yV_7kKgMWLeAWVII_NVMeZiwSSwo

Si vols, et paso el script que he fet servir per privat. Pero es molt senzill.

es provisional, es per veure com quedaria. Tinc que mirar els colors tambe, que quedin mes vius, aixi com fer les linies dels contorns mes gruixudes i definides. Voldria que si es té que pedre detall per culpa de desfer-me del gra, sigui dels paisatges amb degradats. Tinc com a referencia la release d'en kurosaki, que es va basar en una font DVD, i va fer una feina excelent. La millor release abans de la sortida dels BDMV.

No fas servir una nova versio de l'audition? Perme't treballar directament amb matroska, mp4 amb H264?
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 16:03

Es normal que en algunos sitios te quedan granos, como zonas oscuras o de bajo color, el grano no es el mismo grado en toda la imagen, por eso si le pones una configuracion te elimina una capa de grano, pero en los sitios donde hay mas grano logicamente te dejara algo de grano, pero te recomiendo que no le quites mas grano, pues la gracia del hd es precisamente tener detallada la imagen, quitar absolutamente todo el grano de la imagen conlleva a perder mucha definicion, y te quedaria al final como una release en dvd de ranma
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 17:32

bien0267 ha escrit:
...

Acabo de veure el sample i com dius que és una prova, suposo que li trauràs els marges negres. Pels colors afegeix això a l'avs:

Tweak(cont=1.0, sat=1.0, bright=0, hue=0)
Aquest valor és per defecte.

I com diu en terminator, el gra no és mateix a cada frame/escena. Si el vols eliminar tot, semblarà un dibuix plastificat i artificial, però bé si és el que vols, endavant. ;-)

Jo, pel gra, faig servir el Deen.dll, un smoother 6 en 1. El valor més alt que si li pot donar, ja que amb el següent codi treballa frame a frame, és:
deen("a3d",4,10,12)


Sobre els auditions nous, no em calen ja que no carrego el vídeo. I si en algun cas l'he de carregar, em faig un avi de poc pes amb una resolució petita i llestos, amb els mateixos fps, per descomptat.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 18:09

lo bueno de los nuevos adobe es que realizan el cambio de velocidad, a excepcion del 3 que te repetia trozos minusculos de audio para compensar el tiempo de audio a audio cuando lo convertias a 23, y queda mejor la velocidad la verdad, por eso molan las nuevas versiones.
terminator l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. 16 jul. 2013, 18:12, en total s’ha editat 1 vegada.
 
bien0267
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 45
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 23:59

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 18:12

terminator ha escrit:
Es normal que en algunos sitios te quedan granos, como zonas oscuras o de bajo color, el grano no es el mismo grado en toda la imagen, por eso si le pones una configuracion te elimina una capa de grano, pero en los sitios donde hay mas grano logicamente te dejara algo de grano, pero te recomiendo que no le quites mas grano, pues la gracia del hd es precisamente tener detallada la imagen, quitar absolutamente todo el grano de la imagen conlleva a perder mucha definicion, y te quedaria al final como una release en dvd de ranma


Es clar que hi perds una mica de detall si treus el gra, pero es aceptable. No es tan gran la perdua per haver usat el settings=high. Perds una mica, no tot el detall. Pero al anime, que son colors plans, no puc sofrir el gra, i mes aquesta quantitat de gra, que es moltissim. Aixo nomes pasa amb els animes antics, amb els nous ja no cal, ja que surten perfectes amb els blu-rays...

La release kurosaki i la BD filtrada sense gra no tenen res a veure. Per mes detall que li traies, sempre quedaria millor la filtrada, per resolucio i per bitrate. :adeu:
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 18:20

bien0267 ha escrit:
terminator ha escrit:
Es normal que en algunos sitios te quedan granos, como zonas oscuras o de bajo color, el grano no es el mismo grado en toda la imagen, por eso si le pones una configuracion te elimina una capa de grano, pero en los sitios donde hay mas grano logicamente te dejara algo de grano, pero te recomiendo que no le quites mas grano, pues la gracia del hd es precisamente tener detallada la imagen, quitar absolutamente todo el grano de la imagen conlleva a perder mucha definicion, y te quedaria al final como una release en dvd de ranma


Es clar que hi perds una mica de detall si treus el gra, pero es aceptable. No es tan gran la perdua per haver usat el settings=high. Perds una mica, no tot el detall. Pero al anime, que son colors plans, no puc sofrir el gra, i mes aquesta quantitat de gra, que es moltissim. Aixo nomes pasa amb els animes antics, amb els nous ja no cal, ja que surten perfectes amb els blu-rays...

La release kurosaki i la BD filtrada sense gra no tenen res a veure. Per mes detall que li traies, sempre quedaria millor la filtrada, per resolucio i per bitrate. :adeu:


Me referia a cierto grado de quitar el grano, si quitas el grano un poco vale, pero si quieres quitar el grano completamente incluso en las escenas oscuras, seguramente se te va a plastificar la imagen y no notaras mucho mas detalle que una release dvd, de echo la release en dvd tambien tiene grano.
 
bien0267
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 45
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 23:59

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 20:05

terminator ha escrit:
bien0267 ha escrit:
terminator ha escrit:
Es normal que en algunos sitios te quedan granos, como zonas oscuras o de bajo color, el grano no es el mismo grado en toda la imagen, por eso si le pones una configuracion te elimina una capa de grano, pero en los sitios donde hay mas grano logicamente te dejara algo de grano, pero te recomiendo que no le quites mas grano, pues la gracia del hd es precisamente tener detallada la imagen, quitar absolutamente todo el grano de la imagen conlleva a perder mucha definicion, y te quedaria al final como una release en dvd de ranma


Es clar que hi perds una mica de detall si treus el gra, pero es aceptable. No es tan gran la perdua per haver usat el settings=high. Perds una mica, no tot el detall. Pero al anime, que son colors plans, no puc sofrir el gra, i mes aquesta quantitat de gra, que es moltissim. Aixo nomes pasa amb els animes antics, amb els nous ja no cal, ja que surten perfectes amb els blu-rays...

La release kurosaki i la BD filtrada sense gra no tenen res a veure. Per mes detall que li traies, sempre quedaria millor la filtrada, per resolucio i per bitrate. :adeu:


Me referia a cierto grado de quitar el grano, si quitas el grano un poco vale, pero si quieres quitar el grano completamente incluso en las escenas oscuras, seguramente se te va a plastificar la imagen y no notaras mucho mas detalle que una release dvd, de echo la release en dvd tambien tiene grano.


Settings high queda molt millor que settings normal, almenys al meu parer. Aixo es molt personal. Aixo de plastificar no se d'on ho traieu. Per molt que treguis detalls del fons a la font, continua portant un bitrate 30 vegades mes gran que la del dvd, i mes resolucio...

I a les fontsdvd no te cap ni mica de gra, ni tan sols a les pelicules reals. Hi ha molts threads per internet que parlen sobre el mateix, que les releases dvd no porten gra i les BD si, que no notaven milloria d'imatge. Imagineu-vos al anime.

I torno a repetir: Si el gra fos tant bo com m'intenteu vendre, els animes nous o contenporanis desde fa un parell d'anys, el continuarian portant al BD. Pero no ho fan perque ja no fan servir el celuloide com abans. Aixo es aixi.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: [Projecte] Ranma en BD a 1080p

dt. 16 jul. 2013, 20:43

terminator ha escrit:
lo bueno de los nuevos adobe es que realizan el cambio de velocidad, a excepcion del 3 que te repetia trozos minusculos de audio para compensar el tiempo de audio a audio cuando lo convertias a 23, y queda mejor la velocidad la verdad, por eso molan las nuevas versiones.

Quieres decir que con el 3 eso pasa? A mi me estira la pista si es a 23.976 y me la acorta si es a 25. Aún así, me fijaré cuando haga una conversión por simple curiosidad.

bien0267 ha escrit:
Settings high queda molt millor que settings normal, almenys al meu parer. Aixo es molt personal. Aixo de plastificar no se d'on ho traieu. Per molt que treguis detalls del fons a la font, continua portant un bitrate 30 vegades mes gran que la del dvd, i mes resolucio...

efecte plastificat/dibuix pla... nombra'l com vulguis. El gra és per dissimular el pixelat de la imatge al fer la conversió del máster al BD i li dóna un toc vintage. I repeteixo, a mi tampoc m'agrada tant, però si li vols treure tot, m'està bé que ho facis, no en tinc cap problema. ;-)

bien0267 ha escrit:
I torno a repetir: Si el gra fos tant bo com m'intenteu vendre, els animes nous o contenporanis desde fa un parell d'anys, el continuarian portant al BD. Pero no ho fan perque ja no fan servir el celuloide com abans. Aixo es aixi.

Bé, no és així la cosa. Des que va sortir el format BD al mercat, ja es gravava en alta definició, per tant, l'anime de fa un parell d'anys al passar-los al BD, no li cal el gra.
Pensa que ja es comercialitzen el 4K, és a dir, 3840 x 2160 (16:9), a 8.3 megapíxels aprox, el doble que un BD, i també arribarà el 8K, de fet es parlava que la BBC i la NHK de Tòquio volien emetre les olimpiades de Londres a 8K.
Doncs el 8K és el doble del 4k, 7860 × 4320 (16:9), a 33.2 megapíxels aprox. I a més de tot això, ja treballen en la substitució dels blurays.
Anota: HVD (Holographic Versatile Disc).
Té una capacitat de 3.9TB, uns 80 cop més que un BD, i amb una taxa de transferència d'1 Gbit/s.
Com ho veus? Duran gra o no l'anime d'ara en un HVD? Jo diria que portaran grumolls. :lol:
Imatge
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 43 visitants