Anime i manga en català

Moderadors: Kero, Bilkoff

 
lizgon
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 317
Membre des de: ds. 19 maig 2012, 18:33

[CANCEL·LAT][PROJECTE] Video de One Piece en català

dc. 01 nov. 2017, 11:32

ACTUALITZACIÓ DEL 07/02/2018: Cancel·lació del projecte

Degut a que els resultats no han sigut satisfactoris pel que es volia pretendre aconseguir, he decidit concloure aquest projecte i cancel·lar-lo. Després de fer algunes proves amb els àudios en català m'he adonat que és impossible aconseguir una cosa mínimament de qualitat i per tant és millor una retirada a temps que malgastar esforços i hores en intentar tirar endavant un projecte inevitablement destinat a fracassar. Per tant he actualitzat el tema amb aquest missatge i he canviat el títol del mateix, mantinc intacte el contingut original d'aquest tema (creat el dia 01/11/2017), per si en un futur algú el visita (que ho pugui consultar i es trobi tot tal qual), però l'he posat dins d'un SPOILER (per a poder posar-lo he hagut de canviar mínimament el tema original esborrant tots els oculta /oculta que hi havia, només amagaven els mateixos code /code que es veuen, no he canviat res més). Així "amago" una mica aquest projecte (sense esborrar-lo) ja que no el faré ni el tiraré endavant en cap moment (sort que no va tenir gaire acollida i no va interessar massa pel que sembla :jiji: )

Spoiler: mostra
Imatge

Hola a tots,

Estic intentant fer un vídeo de One Piece amb l'àudio en català a partir d'alguns dels primers episodis. Consisteix en tallar parts de l'àudio amb les veus en català i muntar-les a un altre vídeo substituïnt l'àudio original del vídeo i fer que quadri. La qüestió és que necessito la vostra ajuda/consell en alguns dels aspectes de tot el procés de treball que estic seguint i que tinc pensat seguir.

1- Extreure l'àudio dels vídeos en la millor qualitat possible (la mateixa qualitat amb que es troben al vídeo).

De moment he fet proves amb el VirtualDub de 4 maneres diferents:

1.1 Audio--->Direct Stream Copy i File--->Save WAV

1.2 Audio--->Full Processing Mode i File--->Save WAV

1.3 Audio--->Direct Stream Copy i File--->Export--->Raw audio (el format en que s'exporta és .mp3)

1.4 Audio--->Full Processing Mode i File--->Export--->Raw audio (el format en que s'exporta és .mp3)

A continuació deixo les fitxes tècniques (amb MediaInfo v0.7.85) dels 4 fitxers d'àudio diferents + la fitxa tècnica (amb MediaInfo v0.7.85) del vídeo original:

Vídeo original

General
Complete name               : E:\SERIES\One Piece - en català (1999-present)\01a Temporada - East Blue 001-061 (61) (completa)\One Piece -040- L'orgull del guerrer.avi
Format                      : AVI
Format/Info                 : Audio Video Interleave
File size                   : 175 MiB
Duration                    : 24mn 5s
Overall bit rate            : 1 014 Kbps
Writing application         : VirtualDubMod 1.5.10.2 (build 2540/release)
Writing library             : VirtualDubMod build 2540/release

Video
ID                          : 0
Format                      : MPEG-4 Visual
Format profile              : Advanced Simple@L5
Format settings, BVOP       : 2
Format settings, QPel       : No
Format settings, GMC        : No warppoints
Format settings, Matrix     : Default (H.263)
Muxing mode                 : Packed bitstream
Codec ID                    : XVID
Codec ID/Hint               : XviD
Duration                    : 24mn 5s
Bit rate                    : 876 Kbps
Width                       : 640 pixels
Height                      : 480 pixels
Display aspect ratio        : 4:3
Frame rate                  : 23.976 (23976/1000) fps
Color space                 : YUV
Chroma subsampling          : 4:2:0
Bit depth                   : 8 bits
Scan type                   : Progressive
Compression mode            : Lossy
Bits/(Pixel*Frame)          : 0.119
Stream size                 : 151 MiB (86%)
Writing library             : XviD 1.0.0 RC3 (Nihao) (UTC 2004-03-22)

Audio
ID                          : 1
Format                      : MPEG Audio
Format version              : Version 1
Format profile              : Layer 3
Mode                        : Joint stereo
Mode extension              : MS Stereo
Codec ID                    : 55
Codec ID/Hint               : MP3
Duration                    : 24mn 5s
Bit rate mode               : Constant
Bit rate                    : 128 Kbps
Channel(s)                  : 2 channels
Sampling rate               : 48.0 KHz
Compression mode            : Lossy


Àudio 1.1

General
Complete name               : C:\Users\Eduard\Downloads\Audios\One Piece -040- L'orgull del guerrer direct copy.wav
Format                      : Wave
File size                   : 22.1 MiB
Duration                    : 24mn 5s
Overall bit rate mode       : Constant
Overall bit rate            : 128 Kbps

Audio
Format                      : MPEG Audio
Format version              : Version 1
Format profile              : Layer 3
Mode                        : Joint stereo
Mode extension              : MS Stereo
Codec ID                    : 55
Codec ID/Hint               : MP3
Duration                    : 24mn 5s
Bit rate mode               : Constant
Bit rate                    : 128 Kbps
Channel(s)                  : 2 channels
Sampling rate               : 48.0 KHz
Compression mode            : Lossy
Stream size                 : 22.1 MiB (100%)


Àudio 1.2

General
Complete name               : C:\Users\Eduard\Downloads\Audios\One Piece -040- L'orgull del guerrer full compress mode.wav
Format                      : Wave
File size                   : 265 MiB
Duration                    : 24mn 5s
Overall bit rate mode       : Constant
Overall bit rate            : 1 536 Kbps

Audio
Format                      : PCM
Format settings, Endianness : Little
Format settings, Sign       : Signed
Codec ID                    : 1
Duration                    : 24mn 5s
Bit rate mode               : Constant
Bit rate                    : 1 536 Kbps
Channel(s)                  : 2 channels
Sampling rate               : 48.0 KHz
Bit depth                   : 16 bits
Stream size                 : 265 MiB (100%)


Àudio 1.3

General
Complete name               : C:\Users\Eduard\Downloads\Audios\One Piece -040- L'orgull del guerrer raw audio direct copy.mp3
Format                      : MPEG Audio
File size                   : 22.1 MiB
Duration                    : 24mn 5s
Overall bit rate mode       : Constant
Overall bit rate            : 128 Kbps

Audio
Format                      : MPEG Audio
Format version              : Version 1
Format profile              : Layer 3
Mode                        : Joint stereo
Mode extension              : MS Stereo
Duration                    : 24mn 5s
Bit rate mode               : Constant
Bit rate                    : 128 Kbps
Channel(s)                  : 2 channels
Sampling rate               : 48.0 KHz
Compression mode            : Lossy
Stream size                 : 22.1 MiB (100%)



Àudio 1.4 (aquest no sé per què però no detalla res de l'arxiu, només el pes)

General
Complete name               : C:\Users\Eduard\Downloads\Audios\One Piece -040- L'orgull del guerrer raw audio full compress mode.mp3
File size                   : 265 MiB



La conclusió que trec per ara és que tant en mp3 com en wav si trio "Direct Stream Copy" el pes de l'arxiu es el mateix, i amb la opció de "Full compress mode" el pes augmenta però és igual al wav i al mp3, sembla que la qualitat també sigui la mateixa, és a dir, que tant fa si ho exporto en mp3 o wav, "no perdo res" pel camí. Però l'opció de "Raw audio" em dóna més confiança que no pas "Save WAV" encara que sé que el format WAV és millor que mp3, però l'imprtant és la font d'origen i si exportant en "Raw audio" surt format mp3 deu ser aquesta la font original. Tot i això m'agradaria que m'aconsellessiu per a tenir una segona opinió i acabar de decidir-me a l'hora d'extreure l'àudio en la millor qualitat possible.


2- Trobar els episodis de One Piece amb l'àudio en català en la millor qualitat possible.

El que tinc m'ho he descarregat principalment d'aquesta mateixa web, al magnífic post d'en Redyck i en el que han col·laborat moltes altres persones:

viewtopic.php?f=11&t=18108

Però m'ho he anat descarregant al llarg de molt de temps i al principi ho feia a un megapost que hi havia a Taringa amb els links a megaupload i fins l'episodi 405 (segurament l'origen era també d'Animelliure) i al post d'aqui hi ha hagut canvis i diferents versions d'episodis, per tant em tornaré a descarregar el material que hi ha ara penjat per a comparar-lo amb el que tinc i veure si hi ha ha diferències.

També he buscat una mica per internet i he trobat altres webs on descarregar-los:

http://animefaf.blogspot.com.es/2014/09 ... atala.html

http://tomadivx.eu/serie,anime,18711,18 ... talan.html (aquesta funciona amb l'eMule per a poder descarregar-los i jo no el tinc)

http://seriescatala.blogspot.com.es/201 ... piece.html (descartada perquè sembla que és tot on-line i a més ja no estan disponibles)

http://anime-total93.blogspot.com.es/20 ... talan.html (el pes que tenen ja no em dóna confiança)

Pràcticament no hi ha opcions per a comprar els diferents àudios en català per tant segurament el millor sigui el d'aquesta web, a més que la gent d'aqui es caracteritza per primar la qualitat de les "releases" que fa, per tant dubto que hi hagi res millor per internet. El cas és que tampoc sé massa sobre aquest tema, el meu criteri és el de mirar el "bit rate" (com més millor), el "sampling rate" (com més millor també) i els canals (si té 2 en comptes d'un doncs també serà millor). Sobre el tema dels codecs, els formats i demés tampoc m'hi fico massa perquè encara que sé que un és millor que un altre he llegit molt sobre que si no coneixes els filtres i les compressions que ha pogut tenir prèviament l'arxiu no pots fiar-te de que sigui mp3 o WAV o un altre (ho he llegit per aqui i era més aviat sobre la qualitat dels vídeos, les fonts de vídeo per a fer una "release"). Si algú em pot orientar més en aquest aspecte (si és que estic desorientat) per a poder triar quin pot ser el millor àudio s'ho agrairia i si hi ha algún criteri meu que no sigui ben bé així doncs també m'agradaria saber-ho, aprendre'n més i rectificar en aquest cas.


3- L'edició i el muntatge final d'aquest àudio.

En aquest aspecte no hi ha gaire a dir, el que necessito fer és tallar parts de l'àudio, reordenar-les i quadrar-les amb la imatge del vídeo que tinc i tallar parts de l'àudio original o silenciar-lo en algunes ocasions, res més. Per tant necessito saber quin o quins són els millors programes per a fer aquesta tasca, pel que he vist sembla que l'audacity és una molt bona opció. Jo amb aquests programes no m'hi he ficat gaire i per tant no sé, i és una part important per a no empitjorar la qualitat de l'àudio ni de la imatge al exportar la película final. Jo per a retallar i reordenar àudio tinc l'experiència de que FL Studio és molt intuïtiu i fàcil de fer anar però clar és un programa més pensat per a la producció de sons i melodies, no crec que sigui l'idoni tot i que sigui molt senzill de fer anar (potser el puc fer servir com esborrany per a tenir clar els temps i després fer-ho en el programa adequat).


Pot semblar que estigui molt verd per a fer això que vull fer, i potser és veritat, però tinc molt clar el que vull fer i el resultat que espero aconseguir i per això prefereixo dubtar i preguntar-vos a vosaltres els experts en tot això i que el resultat sigui el millor possible amb els mitjans de que disposo.

Moltes gràcies a tots aquells que es prenguin la molèstia de llegir-s'ho i ajudar-me.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 7 visitants