Anime i manga en català

Moderadors: Kero, Bilkoff

 
Avatar de l’usuari
toniolet13
Usuari
Usuari
Entrades: 22
Membre des de: dg. 15 gen. 2017, 13:37

Shin Chan [DVDRIP]

dt. 29 gen. 2019, 17:31

toniolet13 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. 01 maig 2019, 10:25, en total s’ha editat 12 vegades.
 
david80scat
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 479
Membre des de: dv. 05 abr. 2013, 15:14

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dt. 29 gen. 2019, 18:42

Bones.
No és que no ens animem, jo per exemple m'agradaria fer-la, perquè tinc tots els episodis en català i castellà (gravats per mi i segueixo guardant el .ts, la raw), el que passa és que són tants episodis i tan de material amb un pes de gairebé 1TB que no sé ni com posar-mi.
Això de la durada és perquè els que tens descargats segurament son de 25 fps i els dvd's japonesos son a 23,976 fps, és a dir, diferents velocitats, per això tenen duracions diferents. Hauríes de tenir un programa (megui) per canivar la velocitat sense que afecti el to i ja veuries que després els sincronitzaries amb segons.
Jo si necessites material o qualsevol cosa pots comptar amb mi, o bé, ens podem posar d'acord i acordar un sistema de treball, organitzar-nos i poder començar a montar capítols i compartir.
Ja em diràs.

Salutacions.
 
Avatar de l’usuari
toniolet13
Usuari
Usuari
Entrades: 22
Membre des de: dg. 15 gen. 2017, 13:37

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dt. 29 gen. 2019, 19:04

Hola! Moltíssimes gràcies per a la teva ajuda. No sé si és molt demanar però per ordre tinc fins al 300, podries passar- me els que tenguis a partir d' allà? (Es que l' EMule em triga moltíssim). Ara m' he baixat MEGUI i provaré amem com va. Si saps on pugui trobar els DVDRIPS de Shin Chan a partir del 32 em vendria genial... Ara et parlo per privat si no et fa res per mirar com ens podem organitzar...
 
Avatar de l’usuari
Cortexian05
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 554
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 13:43
Ubicació: Lleida

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dv. 01 feb. 2019, 22:06

Interessant projecte! La veritat és que tant Doraemon i Shin Chan tot i ser dels animes que han tingut una emissió més regular i dels que hem tingut novetats recentment cap dels dos els tenim ben muntats a la web. N'estaré al pendent, sembla que els àudios són força més bons dels que s'acostuma a trobar i emetia TV3 últimament. Et recomano que mantinguis l'opening i l'ending encara que s'hagi de deixar en japonès perquè sempre hem tingut la mateixa melodia aquí.
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dv. 01 feb. 2019, 22:32

Jo de tu evitaria tocar els audios en catala el menys possible, es a dir, si has de canviar els fps fes-ho del video (amb mkvmerge es pot fer en segons sense afectar al a qualitat) i despres canvies el japones tambe, un cop fet aixo ja pots sincronitzarli el catala, i be, et recomano usar el material del company david80scat ja que son els millors audios que es poden tenir, els del TDT sense cap mena d'edicio.
 
Avatar de l’usuari
Alfàbrega
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 29
Membre des de: dj. 13 set. 2018, 23:13

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dl. 11 feb. 2019, 19:31

toniolet13 ha escrit:
Hola! He vist que fa anys es va intentar fer un DVDRIP de Shin Chan en català (sense èxit), he esperat un temps pero he vist que ningú s' hi animava.

Us explico: Tinc més de 300 episodis baixats de TotsRucs, estic cercant i devallant DVDRIPs de Shin Chan en altres idiomes (Fins ara només he trobat els primers 32 episodis en japonès). Aquests episodis, per algun motiu, tenen una durada una mica més llarga que els episodis de TotsRucs, així que he d' extreure l' àudio en català i sincronitzar- lo escena per escena amb l' imatge del DVDRIP japonès. Tardo molt, moltíssim en muntar un episodi sencer (si algú es vol oferir a ajudar- me n' estaria agraït), per això durant l' hivern tractaré de dur un ritme d' un episodi per setmana. Sé que no es gaire, però penseu que faig la feina jo tot sol. Una altra cosa, tema openings i endings... al Japó els primers episodis els tenen diferents als que esteim acostumats, per això, he decidit no incloure' ls (a no ser que algu tingui una idea millor).

Us deixo el primer episodi ja muntat perque em dieu si veis algun error o alguna cosa a canviar:

Episodi 1: https://mega.nz/#!MtgXxCTR!hZFQsEtTX42q ... CZFgxMKE1o


Hola, jo no tinc cap experiència ni coneixements previs sobre edició ni muntatge. Però m'agradaria col·laborar, aprendre i dedicar-hi temps. Ja em direu si puc ser d'ajuda.
 
david80scat
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 479
Membre des de: dv. 05 abr. 2013, 15:14

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dl. 11 feb. 2019, 21:47

Jo estic pensant que si la cosa s'anima i som gent, es podría montar un grup i organitzar-nos.
 
Avatar de l’usuari
Alfàbrega
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 29
Membre des de: dj. 13 set. 2018, 23:13

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dt. 12 feb. 2019, 16:42

david80scat ha escrit:
Jo estic pensant que si la cosa s'anima i som gent, es podría montar un grup i organitzar-nos.


Per mi encantat. Mentre algú de vosaltres defineixi i organitzi el treball, jo m'hi puc posar. L'episodi que en Toniolet ha muntat l'he vist bé. Pel que he entès, d'ara endavant sería qüestió de:

-Baixar-nos DVD-Rips de bona qualitat (en qualsevol idioma). Cal buscar-los i baixar-los a partir del 32.
-Escollir què fem amb openings i endings. Em sembla encertat el consell d'en Cortexian05, jo també els inclouria a cada episodi (sempre que sigui en un idioma raonable - català, japonès, castellà?, anglès?,...).
-Sempre que sigui possible, procurar fer servir i extreure els àudios dels vídeos en català (i castellà?) que ja tens, David80scat.
-No modificar els àudios en català, sinó modificar els vídeos tot ajustant els FPS [veure software mkvmerge] o el que calgui. Gràcies Fabrebatalla18 per les indicacions.
-Muntar els episodis... :jaja:

Toniolet, David80, ja em direu si ho he entès bé i si voleu que ens organitzem.

Si algun altre participant o visitant del post amb experiència i coneixements vol aconsellar, sempre seran molt benvingudes les indicacions! ^^
 
david80scat
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 479
Membre des de: dv. 05 abr. 2013, 15:14

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dt. 12 feb. 2019, 21:09

En cas que no trobéssim bones fonts, com els DVD-rip, jo fa un temps vaig està treballant en això:
https://drive.google.com/open?id=1VqoSS ... SXYaLtpvdz
Aprofitant que neox emitia a 4:3 hi vaig montar l'audio català. D'això en tinc tot un any d'episodis.
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dc. 13 feb. 2019, 04:25

Alfàbrega ha escrit:
-No modificar els àudios en català, sinó modificar els vídeos tot ajustant els FPS [veure software mkvmerge] o el que calgui.
Si algun altre participant o visitant del post amb experiència i coneixements vol aconsellar, sempre seran molt benvingudes les indicacions! ^^

Jo diria de modificar la velocitat dels audios (conservant el to) en lloc de la del video per a evitar el efecte Judder
 
Avatar de l’usuari
Alfàbrega
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 29
Membre des de: dj. 13 set. 2018, 23:13

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dc. 13 feb. 2019, 16:18

Bilkoff ha escrit:
Jo diria de modificar la velocitat dels audios (conservant el to) en lloc de la del video per a evitar el efecte Judder

Hmmm. D'acord, s'hauran de fer proves a veure que convenç més.

Pel que fa al possible projecte: A "TotsRucs" ja comparteixen els episodis del 1 al 493 en català. La qualitat que indiquen (no me'ls he baixat encara) és de: Codec video XviD @1230 Kbps, 25.0 fps, 720x392 (16:9); Codec audio MP3 @ 96kbps. 48kHz, mono CBR català-japonès.

Segons la wikipedia https://es.wikipedia.org/wiki/Formatos_de_distribución_de_pel%C3%ADculas_por_pirater%C3%ADa#DVDRip/DVDMux, el format DVDRip està codificat amb Xvid i té una resolució de 720x480 o 720x576. L'audio sol ser AC3 448kbps.

En tot cas, hauríem d'apuntar a fer una aportació que millorés els capítols ja existents a TotsRucs.

Pel que fa a la definició del possible projecte:
(1) - Quants episodis s'han emès en català? A la wikipedia https://ca.wikipedia.org/wiki/Llista_d%27episodis_de_Shin-Chan#Episodis_de_2005 només informen, amb titols amb català, fins al número 528 (emès al octubre del 2017).
(2) - David80s, de quants episodis disposes del audio? A quina qualitat/format d'audio?
(3) - Toniolet, hi ha diferència rellevant entre els episodis de TotsRucs i el que tu has muntat? Ens podries passar algun episodi de Totsrucs (ED2K em va molt lent).

Pel que fa a la cerca de DVDRips: He trobat torrents de DVDRips de la segona temporada, tercera,episodis especials i episodis del 601 al 818 en fonts xineses, coreanes o japoneses (no ho tinc clar amb algunes fontsXD). La mala noticia és que no sé si els torrents trobats contenen arxius RAW o que ens serveixin. A més, la descarrega va molt lenta i (almenys avui) no hi ha seeds en la majoria. L'únic que s'està començant a baixar a una velocitat ridícula és el Torrent amb els episodis 601-808... La bona noticia és que sembla ser que, almenys a algun/s països de l'Àsia Oriental, s'han publicat els DVDs. Amb més temps i paciència potser podríem trobar altres fonts de descarrega actives.

En cas que no trobéssim bones fonts, com els DVD-rip, jo fa un temps vaig està treballant en això:
https://drive.google.com/open?id=1VqoSS ... SXYaLtpvdz
Aprofitant que neox emitia a 4:3 hi vaig montar l'audio català. D'això en tinc tot un any d'episodis.

Em sembla bé! Com que hi ha moltíssims episodis, fer una recopilació encara que sigui a un format de menor qualitat que DVDRip també seria interessant. Durant el cap de setmana m'ho tornaré a mirar tot!
 
david80scat
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 479
Membre des de: dv. 05 abr. 2013, 15:14

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dc. 13 feb. 2019, 21:24

Bones Alfàbrega,

A continuación et detallo tot el que tinc:
- Pel que fa els episodis, aquí et deixo una llista de capítols que he elaborat jo mateix a partir de la numeració japonesa, així és com tinc jo ordenat els capítols, en la qual he anat seguint i anar omplint segons anaven emetent.
https://drive.google.com/open?id=16eGBR ... jnimh3_wHi
- En català tinc els tots els episodis distribuits de la següent manera:
Del 001 al 258 en mp4 (están encodejats), però conservo els áudios sense editar a partir del capítol 16. L'inconvenient és que són un ac3 256kbps, perquè abans de tenir un tdt grabador, feia servir un DVD grabador. Esperava una reemissió d'aquests capítols, però no hi ha hagut més. De totes maneres no hi hauria d'haver diferència.
Del 259 al 300 ja els tinc sincronitzats amb les raws de neox, segueixo conservant els els àudios originals del tdt (mp2 de 160 kbps)
Del 301 fins lúltim emès inclüent tots els especials tots en ts.
- Sino trobéssim dvd's i volguéssim aprofitar les raws de neox, a partir de l'episodi 80 fins al 845 inclüent especials, els tinc prácticament tots en ts. Del 79 enrere en tinc saltejats, me'n falten alguns.
A la llista anterior tinc la relació dels que tinc i no tinc.

De material per montar tinc, 8 isos que forman part del Memorial Box i llavors tinc 6 isos que hauria de veure què hi ha.

Com bé diu Bilkoff, jo també sóc partidari de modificar la velocitat de l'àudio, Es pot canviar la velocitat sense que es modifqui el to amb el mateix megui, i queda estupendament bé.

Salutacions.
 
Avatar de l’usuari
Adrià
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3028
Membre des de: dt. 24 jul. 2012, 21:11

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dv. 15 feb. 2019, 11:40

Per utilitzar neox millor no fer res. Ho dic perquè estaríem en les mateixes, a part que l’emissió a neox, almenys ara, és horrible com tot lo de A3 (publi per avorrir, banners...). Si es vol fer, que es faci bé. I aquesta sèrie fer-la bé hauria de ser DVDRip i serà complicat, ja que té caps desordenats, caps no doblats...

Els àudios de TotsRucs són MP3 96kbps els de Shinnosuke, els de r5004 són 128kbps variables. Però si david80scat els té sense editar, millor aquells.

Sobre les raw, si feu DVDRip s’hauria de veure els problemes que tenen (dents de serra, banding...) i arreglar-los (però no sóc partidari de canviar-li el color, com es va fer a l’anterior release o fan ara amb Doraemon). Però, sobretot, feu-ho en h264 i AC3, no en XviD i MP3 perquè llavors serà com no fer res.
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dv. 15 feb. 2019, 15:34

Per favor, no ho feu en xvid ni en mp3, per a aixo es millor no fer res i quedarse amb la release TVrip de totsrucs, ho dic amb tota la bona fe del mon.

Sobre les raw el problema es que ni tant sols al Japo han sortit els DVD de tots els capitols aixi que si o si haureu d'usar videos d'alguna TV en algun capitol, jo tiraria dels canals que siguin 4:3 mentre la qualitat no sigui horrible, sino doncs sempre queda la posibilitat d'usar el video 16:9 de Luk que esta "remasteritzat" pero retallat.. Sigui com sigui, anims, que aixo es un projecte titanic pero que valdra la pena si es fa be ;)
 
david80scat
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 479
Membre des de: dv. 05 abr. 2013, 15:14

Re: Shin Chan [DVDRIP]

dv. 15 feb. 2019, 18:10

Com bé diu l'adria, els àudios podrien ser un ac3 192. D'això no hi ha problema, jo els tinc tots sense editar.
El vídeos tot lo que poguéssim trobar en DVD genial, es pot netejar una mica la imatge i poca cosa més. Tinc les raws de neox que están en 4:3, però clar és dolenta la imatge, no está remasteritzat com Luk. Ara bé, qui sàpiga treballar amb vídeo podria fer una bona remasterització. Jo no en sé de treballar amb vídeo, també es podria aprendre, ara si es tracta de sincronitzar m'ofereixo.
Pero em sorgeix un dubte, hem de pensar amb el pes i com compartir, és a dir, com a mínim i un capítol en condicions bones calculo que podría pesar entre 300-400 mb mínim, si usem el códec x264. Tirant per amunt, 400mb x 525 capítols aprox. emesos + especials (uns 550 en total posem)= 220 gb aprox.
No sé si he fet uns bons càlculs jeje, potser m'he passat, però clar, tampoc es tracta de uns capítols com xurros, sino que tinguin cara i ulls.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants