Anime i manga en català

Moderadors: Moderadors, Webmaster

 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

dc. 31 des. 2008, 10:36

crumusant ha escrit:
jo la veritat en qüestió faltes estic millorant força tot i que no se so vosaltres u noteu XD però jo si quan vagi arribar feia un pílor més de faltes i ara amb el diccionari la cosa millora per moments XD

Bé, ara es tracta de que comencis a posar comes i punts.
 
Avatar de l’usuari
Kaku
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1119
Membre des de: dv. 08 juny 2007, 17:23
Ubicació: Terrassa

dc. 31 des. 2008, 10:40

Jo també tinc des de fa temps el diccionari que diu l'Uzu i la veritat és que va molt i molt bé. Ja que així veus les faltes que fas i les pots arreglar amb un moment.
Una cosa és escriure alguna paraula abreviada perquè tens pressa o perquè no et ve de gust, però l'altre és escriure tot en consonants que no pilles res i a més en aquests casos sempre hi ha alguna paraula mig inventada o castellanada que jo encara ho trobo més illegible.

També dono el meu vot a favor. :profident:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
kenshinbh
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1342
Membre des de: dl. 01 des. 2003, 19:44
Ubicació: Granada
Contacta:

dc. 31 des. 2008, 12:01

Si la finalitat que es busca, es afegir com una norma del forum que s'escrigui correctament (o mediamament correcte xD) doncs no estic d'acord.

Qui seria el que possaria el limit per saber qui escriu de forma correcta i qui no? (jo indudablement que no, que possaria el nivell massa baix xDDD). I si algu escriu reiteradament mal, que es faria, banejar-lo? Se li pot avisar que escrigui be, pero ja obligar-lo no crec que fos correcte.

Escriure de forma correcte seria de sentit comu, ja que la finalitat dels forums es comunicar-se, i entendre'ns l'uns als altres. Ha de sortir d'un mateix el escriure lo mes correctament possible per fer-se entendre.



Jo per exemple, porto ja 14 anys fora de Catalunya, i des de llavors, mai he hagut de tornat a parlar o escriure en catala, excepte aqui en animelliure i al tractar amb gent de la comunitat. Mai m'haureu vist utilitzar accents, i segur que alguna... emmm... moltes... paraules en castella se m'han colat (en aquest mateix missatge haura mes d'un exemple ^^u).
Podria haber continuat parlant nomes en castella com cuan vaig entrar al forum, pero vaig decidir emprar el catala.

Soc conscient que faig faltes, i crec que ja moltes menys que avans, pero com ja he dit avans, ha de sortir d'un mateix el expresar-se de forma correcte si es vol fer entendre.

A part de recomenar a la gent que escrigui be, poca cosa mes crec que sigui possible fer.
Imatge
 
Uzu
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 6307
Membre des de: dv. 26 nov. 2004, 15:33
Ubicació: Al fons a la dreta, com els lavabos.

dc. 31 des. 2008, 13:01

Però una cosa és no ficar accents o fer fallos tontos, i altre cosa, escriure jeroglífics.
Exemple del primer, kenshinbh, se t'entén perfectament.
Exemple del segon... passeu per offtopic...

Sempre es podrien "reportar" els hoygan i que els mods enviin MP o alguna cosa xD

A més, lo que diu en Maki, dir-lis i que no responguin que fan el que els hi surt, però clar, entraria en conflicte amb la norma de pseudomoderació.
 
Avatar de l’usuari
marcos91
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1971
Membre des de: dj. 06 jul. 2006, 14:46
Contacta:

dc. 31 des. 2008, 13:22

Estic d'acord amb l'Uzu, al mòbils també es fa molt sovint l'ho de escruire així i jo no arribo a entendre com s'aclara la gent a vegades per entendre el que escriu ^^u.

PD: provant el diccionari aquest he pensat que potser estaria bé implantar algun programa o alguna cosa semblant al forum tant pels que ja estem registrats com pels futurs usuaris que alhora escriure faci lo que aquest diccionari, així la gent crec que intentaria escruire millor i no s'haurien de "prendre les molèsties" d'instalar el plugin aquest.
 
Avatar de l’usuari
Joanks
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 498
Membre des de: dj. 27 abr. 2006, 21:33
Ubicació: Namek

dc. 31 des. 2008, 14:05

Jo estic a favor de la norma en el sentit que no només siguem clars i entenedors (que això sí que hauria de ser obligat, i alguns s'ho passen per l'entrecuix), sinó que també s'hauria d'intentar escriure ortogràficament bé, dic jo que tampoc costa molt posar accents i pensar si toca b/v.

Ja sé que estem en un fòrum, en un ambient relaxat, però escriure en 'plan passota total' no crec que siga tampoc adequat. Com diu en Maki, la llengua catalana no té precisament molt bona salut, i cada volta la cosa està més crua. Si els usuaris del català no fem res per ella, qui ho farà?

A més, segons tinc entés, a Catalunya l'ensenyament és íntegrament en català i els estudiants llegiran tant si com no en català, aniran pel carrer i veuran rètols en català... i el que no entenc és que a voltes em trobe amb unes faltes tan greus que em fan dubtar si realment això és així.

També entenc que no tothom té les mateixes inquietuds ni les mateixes sensibilitats i molts, imagine, que lligen aquest post, pensaran: quina bajanada. També comprenc que no tots tenen el mateix nivell d'escriptura, ni els interesse escriure bé, ni parar a pensar on he de posar un accent i on no. Potser tot això són cabòries meues per ser filòleg.

Però, en resum i conclusió ^^u: no costa res instal·lar-se aquest plug-in per al mozilla i fer-lo servir, precisament jo me'l vaig instal·lar ahir i va de luxe, ja que no només et serveix per escriure bé, sinó que també t'ajuda per a corregir errades de tecleig. Quan tinga un temps lliure ja que l'estudi dels exàmens em tenen 'segrestat', obriré un fil nou amb un minitutorial per instal·lar-lo (són molt pocs passos, però així fins i tot la gent més mandrosa ho podrà fer).

dew! <-- això es permet, ala xD
:adeu:
ImatgeUn viatge que va començar fa molt de temps, en un lloc ni proper ni llunyà.
Aquesta és la nostra història. Aquests són els nostres herois. BOLA DE DRAC!!
 
Avatar de l’usuari
crumusant
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1031
Membre des de: dg. 27 gen. 2008, 18:24
Ubicació: gran line a bort de suuny go ^^
Contacta:

dc. 31 des. 2008, 14:20

per els que fan servir el chrome man dit que ja porta un corrector integrat amb tots els idiomes el que no se es com s'activa i tot això ^^u
 
Uzu
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 6307
Membre des de: dv. 26 nov. 2004, 15:33
Ubicació: Al fons a la dreta, com els lavabos.

dc. 31 des. 2008, 14:29

Joanks ha escrit:
A més, segons tinc entés, a Catalunya l'ensenyament és íntegrament en català i els estudiants llegiran tant si com no en català, aniran pel carrer i veuran rètols en català... i el que no entenc és que a voltes em trobe amb unes faltes tan greus que em fan dubtar si realment això és així.

No, que va.
Els llibres de text (excepte llengües (castellà, anglès, francès...)) sí, però que es parli en català... ja és altre història.
I lo dels rètols, normalment hi ha més en castellà que no pas en català.
Però bé, està menys fotut que per la teva terra.... però tot això és un altre tema xD

Joanks ha escrit:
Però, en resum i conclusió ^^u: no costa res instal·lar-se aquest plug-in per al mozilla i fer-lo servir, precisament jo me'l vaig instal·lar ahir i va de luxe, ja que no només et serveix per escriure bé, sinó que també t'ajuda per a corregir errades de tecleig.

Doncs sí, paraules que dius "uala pensava que era així" i resulta que les portaves escrivint malament tota la vida xD
 
Avatar de l’usuari
Joanks
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 498
Membre des de: dj. 27 abr. 2006, 21:33
Ubicació: Namek

dc. 31 des. 2008, 16:13

kenshinbh ha escrit:
Mai m'haureu vist utilitzar accents

Ostres, m'acabe d'adonar ara xD. No has posat ni un trist accent, no feu això, que és molt violent per als filòlegs :plora: L'any passat tenia un alumne de classes de repàs que feia això, em deia: com no sé on ni quan s'han de posar, no en pose; i jo li deia: ah, quina tàctica més... 'especial' ^^u

Uzu ha escrit:
No, que va.
Els llibres de text (excepte llengües (castellà, anglès, francès...)) sí, però que es parli en català... ja és altre història.

Vaja... ^^ i per curiositat: els professors parlen en català, o fan per parlar-lo?

Uzu ha escrit:
Però bé, està menys fotut que per la teva terra.... però tot això és un altre tema xD

Ja ho pots ben dir, de fet visc en la província on és encara més cru ^^u, però als pobles encara som forts :profident:, i intentarem mantenir-nos mentre puguem.

:adeu:
ImatgeUn viatge que va començar fa molt de temps, en un lloc ni proper ni llunyà.
Aquesta és la nostra història. Aquests són els nostres herois. BOLA DE DRAC!!
 
Avatar de l’usuari
Elwe
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1910
Membre des de: ds. 11 oct. 2003, 19:57

dj. 01 gen. 2009, 23:38

Com diu en kenshinbh, partint de la base que si escrius en el fòrum és perquè vols comunicar-te amb els altres i que per tant t'entenguin, no em sembla pas normals doncs els jeroglífics que fiquen alguns. Personalment quan em trobo algun missatge d'aquest tipus en el que he de començar a traduir, ja ni el llegeixo. I si tothom fes igual, ja s'espavilaria ell després si ningú el contesta.
Tampoc sóc partidari d'introduir cap norma al respecte per diversos motius pràctics. Quin límit de faltes fiquem per avisar o banejar? 15? 20? Quin és el filòleg que es compromet a revisar tots els missatges del fòrum? Si es deixa que siguin els usuaris els que avisin als moderadors, ens podem trobar que no es revisin tots i això seria injust, ja que podem banejar a un usuari i a un altra que faci més faltes no. I si es deixa obert, sense ficar un límit de faltes, ens trobem amb una altra norma 'subjectiva' amb els problemes que això comporta i que alguns de vosaltres que heu estat "víctimes" de la norma de pseudomoderació hauríeu de conèixer bé. Banejarem a un usuari i aquest ens dirà "per què em banejeu a mi quan hi ha gent que ho fa pitjor que jo i no l'heu dit res? Em teniu mania persecutòria. Etc, etc....".

:adeu:
 
Avatar de l’usuari
624715380
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1754
Membre des de: dt. 02 gen. 2007, 21:50
Ubicació: Hospitals & WC's

dv. 02 gen. 2009, 03:59

merci uzu pel plugin, feia molts dies que l'estava buscan de nou despres d'haver formatejat i tal, i no el trobava, merci.

respecte a la norma aquesta, crec que si s'inposes aquesta norma trovo que es una mica "acosadora" cara la persona que careix de coneixements, perque si una persona no utilitza accents pero se l'enten be o ademes de utilitza que utilitza k, perque es vol accents o paraules miticulosament ven escrites si l'altre que o llegueix l'enten.

I per part de gent que comenta que quan no enten algun escrit d'algu, trovo que es un gest una mica lleix cara l'altra persona, perque l'altra persona (que careix o fa veure que careix de coneixements) en cap moment esta ignorant altres missatges d'altres i altres d'aquesta potser si.
Trovaria be ja sigui qui sigui, que si una persona es trova amb una persona que no l'enten comentarli que hi ha diccionaris o algo, que sino no l'enten i no es poden comunicar, i trovo que es de ser mes bona persona.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Aynodok
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2254
Membre des de: dv. 03 feb. 2006, 00:08
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit

dv. 02 gen. 2009, 12:32

Jo crec que no es tracta d'escriure sense faltes d'ortografia, sinó d'escriure de manera que s'entengui.
Vaja, no escriure correctament, sinó intel·ligible.
 
Avatar de l’usuari
Joanks
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 498
Membre des de: dj. 27 abr. 2006, 21:33
Ubicació: Namek

dv. 02 gen. 2009, 12:55

Ningú ha parlat de banejar, ni d'amonestar fins ara, res d'això. Tampoc calen filòlegs per a corregir el que escriuen els altres. Ni escriure un percentatge mínim del missatge, com s'ha comentat. Res d'això.

Només: que seria convenient intentar escriure bé, no només evitar els missatges jeroglífics, sinó també intentar evitar les faltes d'ortografia grosses. Com? doncs, per exemple, instal·lant el plug-in de diccionari per al Mozilla.

Mini-tutorial de baixada i instal·lació: http://forum2.animelliure.net/viewtopic.php?t=15197

Ara, pel que veig, tampoc hauria de ser una norma perquè la gent ni la llegirà, sinó més aviat un consell o conducta d'usuari del fòrum. I no crec que siga demanar massa.
Actualment aquest fil té prop de 320 visites, els que ens han llegit ja saben de què va, i si acordem instal·lar el plug-in aquest i conscienciar en intentar escriure bé, pense que ja hauríem avançat en el que Maki proposava.

:adeu:
ImatgeUn viatge que va començar fa molt de temps, en un lloc ni proper ni llunyà.
Aquesta és la nostra història. Aquests són els nostres herois. BOLA DE DRAC!!
 
Avatar de l’usuari
Aynodok
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2254
Membre des de: dv. 03 feb. 2006, 00:08
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit

dv. 02 gen. 2009, 19:24

Joanks ha escrit:
Ningú ha parlat de banejar, ni d'amonestar fins ara, res d'això. Tampoc calen filòlegs per a corregir el que escriuen els altres. Ni escriure un percentatge mínim del missatge, com s'ha comentat. Res d'això.

Sí sí, jo vaig proposar miniban a la de x avisos XD
 
Avatar de l’usuari
Elwe
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1910
Membre des de: ds. 11 oct. 2003, 19:57

dv. 02 gen. 2009, 20:31

Joanks ha escrit:
Ningú ha parlat de banejar, ni d'amonestar fins ara, res d'això.

Sí, sí que s'ha fet, i més d'un ho ha dit, a la primera plana d'aquest fil (a banda de l'Aynodok). Per això comentava que no era partidari d'introduir cap norma al respecte.

Recomanacions? Doncs sí. I si aquest tema serveix per conscienciar a la gent, doncs benvingut sigui també.

:adeu:

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants