Anime i manga en català

Moderadors: Moderadors, Webmaster

 
Uzu
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 6307
Membre des de: dv. 26 nov. 2004, 15:33
Ubicació: Al fons a la dreta, com els lavabos.

dg. 04 gen. 2009, 15:47

Bé, primer, dir que l'únic que he entès, és això de "només en català".
Fals, es tracta de parlar correctament.
C-O-R-R-E-C-T-A-M-E-N-T, no perfectament.
Correctament, sigui en català central, en català septentrional, en català balear, en castellà ... parlar que s'entengui d'una lectura.
No com alguns missatges on no s'entén res. Missatges així fan vergonya.

La resta del teu missatge, no s'entén res, però intuint el que diu, millor no li dediquem més temps :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Punch!
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1180
Membre des de: dc. 13 oct. 2004, 14:48
Ubicació: Za Warudo
Contacta:

dg. 04 gen. 2009, 15:56

xaiman ha escrit:
esk si feu esta norma kom a "obligatoria" la portem clara, primer perk molta gent k a escrit a este tema es casi la primera vegada k a escrit amb accens i coses destes, ames aixo tamb voldria di k nomes es pot escriure en catala, la gent k escriu en castella a la calle i si esta norma anes molt lluny, la web perdria molt, primer perk es per, la llibertat descriure i jo personalment no penso fer esta norma perkpenso k no te cap logica ni fundament per mi seria una vergoña perk avore tots eu pogut antendre el misatge no? entonces k, aixo al final sera pijo k franco :adeu: :yeah:


Gràcies per mostrar precisament el que es vol evitar demanant un mínim de correcció ortogràfica.

Ah, i no sé on has vist que es vulgui obligar a parlar en català, es vol demanar un mínim de correcció en l'idioma que sigui.
Tan costa esciure sense "k" i "q" i menjant-se lletres a tot arreu, tanta pressa teniu per escriure?

Edit: Errata al escriure originalment castellà i no català.
Punch! l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 04 gen. 2009, 17:25, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

dg. 04 gen. 2009, 16:51

k kom astas k vas drogat o k, on diu k esta obligat parla en catella prime llig i desprs parla y si no u antens es perk save llegi no significa tindre compreccio lectora, perk no cal tindre molta inteligencia per antendreu. i si no pos u imprimixes i li portes nose si vas a escola a un profe k teu explike i despres parlem ok? pos jasta :adeu: :yeah:
 
Avatar de l’usuari
kenshinbh
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1342
Membre des de: dl. 01 des. 2003, 19:44
Ubicació: Granada
Contacta:

dg. 04 gen. 2009, 16:55

Hagi pau... i no comencem a liar-la faltant al respecte als altres.


Ja s'esta tractant el tema entre els moderadors, aixi que paciencia.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

dg. 04 gen. 2009, 17:20

k coste k an començat ells a pegarla indirectament

esk macho semblen ovelles, kuan el pasto diu a la dreta tos a la dreta vos falta esperit de combat k no u veieu k sense estes disputes la web seria un aburriment, aixo es lo k dona vida a les webs, pero bueno k sabre jo... :adeu: :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Punch!
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1180
Membre des de: dc. 13 oct. 2004, 14:48
Ubicació: Za Warudo
Contacta:

dg. 04 gen. 2009, 17:24

xaiman ha escrit:
Que com estas que vas drogat o que, on diu que esta obligat parlar en castellà primer llegeix i després parla i si no u entens és perquè saber llegir no significa tindre comprensió lectora, perquè no cal tindre molta intel·ligència per entendre-ho. i si no pos ho imprimeixes i li portes no se si vas a escola a un professor que t'ho expliqui i després parlem ok? pos ja esta :adeu: :yeah:


Tot i que torno a no entendre la meitat del teu missatge demano perdó, ha estat una errata, volía dir Català però al escriure el missatge en dos temps se m'ha colat. Ara ho corregeixo.

I dos coses:
1) Vaig a la universitat, mai he estat bo en llengües, però com a mínim sé escriure (amb molts errors ortogràfics ho reconec).
2) TAN costa escriure tranquil·lament i bé?

PD: T'he mig corregit el que has escrit perquè ja sigui algo més visible, segueix costant entendre, sobretot al encadenar frases sense ni coma, però com a mínim no trenca els vidres de les ulleres.

Edit:
que consti que han començat ells a pegarla indirectament

es que macho semblen ovelles, quan el pastor diu a la dreta tots a la dreta vos falta esperit de combat que no u veieu que sense estes disputes la web seria un aburriment, això és lo que dona vida a les webs, però bueno que sabre jo...


Ara demanar una mínima correcció ortogràfica i voler una certa comprenssió és anar amb el ramat i "pegarla"? Mira tu que bé, iré a dir-li un parell de coses al professor de francès que em suspenia sempre per fer errades ortogràfiques...

Potser la web iría millor i sería més entretinguda si la gent raonés les seves opinions amb arguments i bons dialectes i no saltan a la jugular a la mínima per qualsevol cosa.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

dg. 04 gen. 2009, 17:33

i te sens orgullos de corregi el k escric, seguix aixi i arribaras molt lluny pos si no studies llengues tampoc milloraras molt. a i k sapigues k no esta al 100% corregit ok, si no teu creus repasau :adeu: :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Punch!
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1180
Membre des de: dc. 13 oct. 2004, 14:48
Ubicació: Za Warudo
Contacta:

dg. 04 gen. 2009, 17:40

Llegeix una mica els meus posts va, que no et farà mal.
a i k sapigues k no esta al 100% corregit ok, si no teu creus repasau


PD: T'he mig corregit el que has escrit perquè ja sigui algo més visible


I no, no em sento orgullós de corretgir el que escrius, de fet només ho he fet per poder-ho entendre jo mateix (Tot i que em costa més que alguns problemes d'electromagnetisme).
Apa, me'n torno a estudiar que aquí perdo el temps i prefereixo perdre'l en altres tonteries. Vinga que vagi tot molt bé escrivint amb els peus.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

dg. 04 gen. 2009, 17:45

ui a i tas salvat bona esta, no mavia kedat :profident: adeu astudia avore si suspendras :adeu: :yeah: i ojo en les tonteries k te poden porta cap a la perdiSio
 
Avatar de l’usuari
crumusant
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1031
Membre des de: dg. 27 gen. 2008, 18:24
Ubicació: gran line a bort de suuny go ^^
Contacta:

dg. 04 gen. 2009, 17:48

jo la manera d'escriure d'en xaiman l'entenc perfectament la meva opino es que es pot escriure com un vulgui sempre i quan se l'entengui, jo personalment corregeixo les faltes per que m'interessa escriure bé fins ara u avia deixat de banda però cada dia feia més i més faltes fins que vaig di prou i vaig compensar a posar els pocs accents que sàvia i no se trobo que la cosa ma millorat vas tan rapit. però en fi cada un fa el que vol amb la seva manera d'escriure i no crec que sigui una norma per implementar
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

dg. 04 gen. 2009, 17:54

ai ai! menos mal k un manten crumusant es kom jo pero sobre este "tema" un grau superio perk ell ja corregix lo k escriu jo no i no crec k u faigue gracies per lapollo :adeu: :yeah:

edito pa dirte k ojo amb les opinions k ia gent k no sap k vol di opinio i te començaran a di coses teu dic per experiencia ;-)
 
Ran
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 868
Membre des de: dg. 08 oct. 2006, 17:43
Ubicació: in the middle of nowhere
Contacta:

dg. 04 gen. 2009, 18:27

em volia aguantar, però és que és impossible, en serio xaiman si l'edat que diu que tens (20) és correcte és que no m'ho crec, saltes a la més mínima, amb uns arguments que ni s'entenen i amb una actitud totalment infantil...

si no ets capaç de millorar la teva manera d'escriure perquè la gent et pugui entendre allà tu, però ja et dic que més de la meitat passaran de llegir-te, jo la primera, però suposo que també et relliscarà com tot el que s'ha parlat aquí..

vinga que vagi bé
 
Avatar de l’usuari
Steve Maister
Moderadors
Moderadors
Entrades: 2285
Membre des de: dc. 05 març 2008, 18:16
Contacta:

dg. 04 gen. 2009, 19:02

Jo estic a favor de que s´escrigui correctament (no a la perfecció), i no com cadascú vulgui, com a mínim que es puguen entendre els missatges, ja que no costa res posar-se el corrector que va penjar l´Uzu, i així es redueixen una mica les faltes i s´elimina el llenguatge sms.

I així si algú li diu a un usuari que intente escriure una mica millor, no et respongui coses com aquestes:

usuari ha escrit:
avore xaval no ia cap norma k digue kom tinc k ascriure y si no u antes te buskes un traducto k no astem a escola aixo es un pais lliure i ascric kom me sur de la punta de la ... i si te fa mal els ulls te fikes ulleres :adeu: :yeah:


Que crec que va ser la gota que colmó el vaso, i per la qual s´ha realitzat aquest tema.
 
Sanji
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2438
Membre des de: dc. 03 gen. 2007, 14:51
Ubicació: Al Bar de Ciències de la UAB

dg. 04 gen. 2009, 19:19

De veritat, no val la pena esforçar-se a entendre el teu missatge si tu no t'has esforçat en escriure'l correctament. A partir d'ara, com si no hi haguessin missatges teus en aquest tema, pel que a mi respecta.

Estic a favor de posar una recomanació a l'apartat de normes que ningú llegeix on s'indiqui una mica d'esforç per a la comprensió dels usuaris del fòrum.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

dg. 04 gen. 2009, 19:30

mira que mestic calentant, lo que no esta clar que de 5 missatges 4 me tingue que sentir escriu be que no santent acas sou tontos o que ¿? no es tant dificil i lo que nastic asta la punta es que me repliqueseu en les paraules que faig servir avitualmente al meu poble qui collons sou vatros per dirme com aig de escriure i parla de que collons aneu que aneu de listos o que si no u anteneu meu diu i vos fare un dibuxet o alo millor tampoc els anteneu claro ai que listos que sou penya, si teniu ganes de corregir les faltes dels altres feuvos professor i me dixeu estar tranquil no me maregeseu mes en este tonteries i per si no u au entes A NEU DE LISTOS vos agues pogut escriure perfectament en un corrector pero no ma donat la santisima gana i lo unic que aconseguireu en repetirmeu tantes vegades es que vos escrigue pijor au ja teniu un rato per a exriure i demostrar la vostra inteligencia a10 :yeah:

EDIT: sas que ne penso de lo que dius sanji pos no cal que u repetixque mes per si no u sas lig dalt

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants