Anime i manga en català

Moderadors: Moderadors, Webmaster

 
Avatar de l’usuari
ferrygv
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 203
Membre des de: dc. 13 gen. 2010, 16:18

Hola votacions per Sailor Moon

dg. 14 març 2010, 22:36

Hola algu vol votar per el tema d'ajudar a passar els episodis de animes que estguin en megaupload a emule o bisebersa?
ferrygv l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. 15 març 2010, 14:51, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
Dragonera
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 205
Membre des de: dg. 30 des. 2007, 11:00

Re: Hola votacions

dl. 15 març 2010, 01:21

Voldria donar la meva humil opinió ;)

Diguem que jo ara trec una pel·lícula d'anime i poso un e-link. Per raons X no la pujo a DD, però hi ha gent que prefereix baixar-se-la amb aquest mètode i no pas amb l'e-mule.

La qüestió es, com ho podem resoldre?
Només se m'acudeixen dues opcions.

La primera és enviar-li un MP a la persona que ha fet la pujada, i preguntar-li si podria fer-ho per DD (encara que si no ho ha fet, per alguna raó serà). Així que més aviat recomanaria que el missatge fos per demanar-li permís per pujar-la (jo, l'interessat/da) a MegaUpload. Si accepta, cap problema. Si es nega, cap problema.

La segona opció és cercar-la per vies externes a Animelliure.

Amb això vull dir que no entenc gaire bé això de fer una votació, perquè hi haurà gent que estarà d'acord i gent que no, però si la votació surt positiva, llavors què s'hauria de fer? Tornariem al punt anterior de les 2 opcions.

És el meu punt de vista :jiji:
 
Avatar de l’usuari
624715380
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1754
Membre des de: dt. 02 gen. 2007, 21:50
Ubicació: Hospitals & WC's

Re: Hola votacions

dl. 15 març 2010, 05:50

ferrygv ha escrit:
Hola algu vol votar per el tema d'ajudar a passar els episodis de animes que estguin en megaupload a emule o bisebersa?


hola!.

Jo diria que apart que el tema es delicat, sobretot aquí a aquesta comunitat, si compte'm que hi ha gent que possiblement es nega directament a utilitzar un mètode o un altre (ja sigui per motius de pes o per tradicions o creences), ja pots comptar que ningú ajudarà a ningú.

L'iniciativa es maca, perquè el que vols es que tothom tingui posibilitat de obtenir un material desde qualsevol via de descarrega possible, però com que l'egoisme es mes gran que l'iniciativa de voler fer algo entre tots, doncs poca cosa farem.

Dragonera ha escrit:
Voldria donar la meva humil opinió ;)

Diguem que jo ara trec una pel·lícula d'anime i poso un e-link. Per raons X no la pujo a DD, però hi ha gent que prefereix baixar-se-la amb aquest mètode i no pas amb l'e-mule.

La qüestió es, com ho podem resoldre?
Només se m'acudeixen dues opcions.

La primera és enviar-li un MP a la persona que ha fet la pujada, i preguntar-li si podria fer-ho per DD (encara que si no ho ha fet, per alguna raó serà). Així que més aviat recomanaria que el missatge fos per demanar-li permís per pujar-la (jo, l'interessat/da) a MegaUpload. Si accepta, cap problema. Si es nega, cap problema.

La segona opció és cercar-la per vies externes a Animelliure.

Amb això vull dir que no entenc gaire bé això de fer una votació, perquè hi haurà gent que estarà d'acord i gent que no, però si la votació surt positiva, llavors què s'hauria de fer? Tornariem al punt anterior de les 2 opcions.

És el meu punt de vista :jiji:


Per cert dragonera si tu fas un ripeig d'un material, ja sigui la font un dvd comprat original o que provingui d'una emissió televisiva, els drets d'autor no els té la persona que te l'iniciativa de distribuir el material. I demanar permís a una persona, quan aquesta ni tant sols té els drets d'autor ni els de distribució, no té ni cap ni peus.

Per mi cap de les dos opcions que exposes es valida, ja que a la primera opció, hem recolzo amb lo que he dit a l'anterior paràgraf.
Amb la segona opció diria que el que hauriam de voler tots es fer comunitat i donar-la a conèixer com una comunitat no com un nombre de grups "que tu per aquí jo per allà" i burxant-se uns als altres. Hem sembla que donar com a solució que aquest material editat per un usuari d'animelliure, els de la pròpia comunitat l'haguem de cercar per altres llocs que no sigui la pròpia comunitat, es trist no?.

Per cert sobreentenc que el que vol la comunitat es donar imatge i bona, potser m'equivoco (però no ho crec), però a mi almenys m'agradaria que fos mes coneguda i que això impliques una mica mes de moviment al fòrum.

I dragonera crec que el xiquet no te intenció de buscar a veure si hi pot haver-hi conflicte, sinó que exposa una idea per a veure si hi ha iniciativa per fer-ho (d'aquí que demana una votació) i pel que entenc, proposa algo que sigui just per tothom i per a que poguem gaudir del material per igual, implicant-se tothom per igual en la distribució.

Hem sembla que enfocar l'idea del xiquet com un problema...... no se, pero no hi veig la gracia enlloc.

PD: En fi comentar molt aquest tema dels mètodes de distribució, es com batallar per coses que no tenen cap valor.

PD2: Jo directament deixo clar que tal com està ara, ja m'està bé (oiga! pues si soc egoista, i qui no?)

salutacions :yeah:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
ferrygv
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 203
Membre des de: dc. 13 gen. 2010, 16:18

Re: Hola votacions

dl. 15 març 2010, 08:37

Aiii jajaj quin lio =)
Weno a mi m'agradaria això sempre es un tema de conversia a rfeflexionar jaja
Jo crec que els tres tenim una part de raó però clar baixar-te series es legal
però ficar-les es molt ilegal
Weno el tema continua en peu podeu opinar votar mirar de millorar el tema el que vulgeu =)
deu :adeu:
 
Avatar de l’usuari
Dragonera
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 205
Membre des de: dg. 30 des. 2007, 11:00

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dl. 15 març 2010, 15:48

624715380, en cap moment crec haver plantejat el fil com "un problema" com tú comentes. M'he limitat a donar el meu punt de vista.
En quant el que comentes que no creus que s'hagi de demanar permís, això depèn de cadasqú, per descomptat. Però crec que el més educat i correcte seria fer-ho, baix el meu punt de vista.
Si jo decideixo baixar-me una RAW, fer-li uns karaokes, traduïr els subtitols, o fer el timming, o d'altres coses, ostres, doncs m'agradaria que si algú decideix agafar la meva feina i pujar-la a un altre mètode (DD) on jo no ho he fet per motius X, preferiria que em demanés permís, com deia, més per respecte que per altra cosa.

Com deia, potser estic errada i el meu punt de vista és tancat, però el tema que es planteja, com s'hauria de resoldre? vull dir, què en treuriem d'una votació? si la gent que fa la feina i puja les series no li agraden altres mètodes de upload , o no té temps, o no pot, etc... llavors què? com ho feim?
Com preguntava adalt, si la votació surt positiva que s'hauria de fer? "obligar" a algú a pujar-ho per 2 mètodes?

De tota manera prefereixo que opini la comunitat, que segur té més coses a dir que no pas jo. :adeu:
 
Avatar de l’usuari
ferrygv
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 203
Membre des de: dc. 13 gen. 2010, 16:18

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dl. 15 març 2010, 18:08

Home jo crec que sinserament jajaja

Jo si penejs una serie que mai ho he fet xdd
tindria por que la serie es fes famosa no?'
xdd us preguntareu prk?
doncs simplement prk maginata que es fagi molt famosa i molt coneguda ( m podiren tencar a la presó )
weno això crec
prk es legal baixarse pelis de moment
pujar-les : es molt ilegal

weno amb això ja ho he dit tot evidentment que jo opi o que els dos teniu molta raó però pensa que es un tema complcat i saurien de buscar els fabors i les conters de cada una
bye!
 
Avatar de l’usuari
oSkY
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1858
Membre des de: dv. 20 nov. 2009, 16:42

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dl. 15 març 2010, 18:20

entonces yo ya estaria en la carcel por lo k subo aki y en otros laos xDDDDDDDDDDDDDDD


jajaja
 
Avatar de l’usuari
ferrygv
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 203
Membre des de: dc. 13 gen. 2010, 16:18

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dl. 15 març 2010, 18:28

jajaja home no dic tampoc això però no se sempre ...
weno jo soc novato en axò jaja!!
però ns ... jaja millor fero amb discrasssio no aixis tipu inventar lares o lemule jajaja!
apa adeu!
 
Avatar de l’usuari
624715380
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1754
Membre des de: dt. 02 gen. 2007, 21:50
Ubicació: Hospitals & WC's

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dt. 16 març 2010, 03:29

Dragonera ha escrit:
624715380, en cap moment crec haver plantejat el fil com "un problema" com tú comentes. M'he limitat a donar el meu punt de vista.


Doncs tal i com t'has plantejat a la petició-idea d'en ferrygv, autoformulan-te una pregunta i després unes conclusions/solucions, a mi hem dona tota l'impressió que ho veus mes aviat una mica un problema (es l'impressió que hem dona, potser m'equivoco).

Dragonera ha escrit:
En quant el que comentes que no creus que s'hagi de demanar permís, això depèn de cadasqú, per descomptat. Però crec que el més educat i correcte seria fer-ho, baix el meu punt de vista.
Si jo decideixo baixar-me una RAW, fer-li uns karaokes, traduïr els subtitols, o fer el timming, o d'altres coses, ostres, doncs m'agradaria que si algú decideix agafar la meva feina i pujar-la a un altre mètode (DD) on jo no ho he fet per motius X, preferiria que em demanés permís, com deia, més per respecte que per altra cosa.


Els drets d'autor segur que no els tindràs, per molt que hagis fet l'edició d'un material el qual no et pertany. Demanar permís a una segona persona el qual allò no es seu, no se on hi ha la falta d'educació pel fet de distribuir un material que ni tant sols es de la segona persona a la que teòricament s'ha de demanar permisos.
Apart suposo que quan una persona distribueix un material per la xarxa, s'ha de donar per suposat (per la pròpia persona i pels demés), que allò segurament voltarà mon i més!, i sense el consentiment de la persona que ha fet l'edició.

Dragonera ha escrit:
Com deia, potser estic errada i el meu punt de vista és tancat, però el tema que es planteja, com s'hauria de resoldre? vull dir, què en treuriem d'una votació? si la gent que fa la feina i puja les series no li agraden altres mètodes de upload , o no té temps, o no pot, etc... llavors què? com ho feim?
Com preguntava adalt, si la votació surt positiva que s'hauria de fer? "obligar" a algú a pujar-ho per 2 mètodes?

De tota manera prefereixo que opini la comunitat, que segur té més coses a dir que no pas jo. :adeu:


Jo el meu punt de vista ja l'he dit anteriorment.
Cadascú té el seu punt de vista, tu tens el teu, i això s'ha de respectar, però de l'idea que pot tenir un mateix o el que li agradaria, al que serà........., no te res a veure.

El fet de resoldre-ho, això ja es un càrrec que tenen els membres interns de la comunitat, que son els que acabaran decidint que es farà, i en cas de que una gran massa d'usuaris votes a favor del si, tot i això s'ha de valorar de si val la pena o no.
L'usuari pot ser molt emprenedor i tal, però si el que mou els fils diu que millor que no, doncs millor que no.

Solucionar algo en el cas de que sortís positiu, llavors hi hauria d'haver-hi implicació per part de tothom (tot es voluntat no obligar), però com que l'idea es pot considerar com un exemple a seguir, mes que ser algo possible i real........., haurem d'acceptar el que ja tenim que no va pas tant malament, i al que no l'hi agradi que faci el petit esforç d'utilitzar els metòdes de descarrega corresponents per descarregar el material que cadascú vol (que es el que ja fem ara).

Enfi, que hi farem l'idea es maca, però poc practica.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
ferrygv
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 203
Membre des de: dc. 13 gen. 2010, 16:18

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dt. 16 març 2010, 09:15

xdd
UFF
quanta cosa jajaja
m'agrada que doneu la vostra opinió us semblara estupid però això fà que m'enteri de coses que no s'havia jajajja!
M'ha agradat allò que deiees de la voluntat i el final
pel principi m'he quedat :ein: jajajajaja!
adeu =)
Merci a tots dos
!

Mira ara estic trebellant a pujar tots els edings i openings de sailor moon en català ija ho he fet!
digeum-he si us agrada
http://forum.animelliure.net/viewtopic.php?f=5&t=16395
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dt. 16 març 2010, 19:17

Entenc que la Dragonera el que diu és que no està de més tenir una deferència per a la persona que ha invertit el seu temps en posar a la nostra disposició un material, apunt per a que el puguem gaudir sense cap mena de feina per la nostra part. Entenc que a la molts casos la feina que comporta és minsa, ripejar el DVD i pujar-lo. També entenc que una persona quan puja alguna cosa a internet ha de ser conscient de que en perdrà el control de la seva distribució.

Es parla de comunitat, però una comunitat és la suma d'esforços de molts, però alhora també la interacció dels individus que la componen, si ens posem a ser teòrics ;) , pel que entenc que demanar-nos el parer no sobra, sinó no és un fòrum, és un tauler d'anuncis on tothom posa la seva i passa de la resta.

pujar-les : es molt ilegal
Fals. Compartir és legal en aquest país, per alguna cosa pagues un canon per a cada dispositiu amb capacitat d'emmagatzematge/reproducció, en teoria, per les possibles pèrdues del món audio/visual derivades del fet de compartir dit material. Il·legal és lucrarte amb la distribució de dit material.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
ferrygv
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 203
Membre des de: dc. 13 gen. 2010, 16:18

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dt. 16 març 2010, 19:45

No estic d'acord amb això ultim que has dit de que és legal.
Molts policies m'han dit que et podrien posar a la presó s'hi tetrapen piratejant el que sigui i sobretot per l'emule que es una gran font de piratajament.
I he vist per les noicies que tela...

Weno però suposu que deuen aver-hi uns limits o unes regles o lleis, és un tema una mica delicat.
I més el tema que diuen els altres es pot entendre de moltes maneres.
- Un penja un archiu per via emule. per exemple una pelicula d'Inuyasha la que van fer aquest diumenje per la tarda sense cap mena de permis a la Rumiko Tackashi no.
- ((Jo no estic en contre de que es fagi això, tot el contrari m'agrada molt perquè això ja no es troba en lloc en català encara que pagis.)) Després suposem que algú que li encanta baixar-s'ho per megaupload perquè pensa que es millor. Fa una cosa el penja per megaupload perquè li fa mandra demanar permis i tal.
-Molt bé doncs ara anilitzem la situació, ve el que l'ha penjat per l'emule i li diu enfadat que perquè no li ha demanat permis, i l'altre li diu i tu perquè no li vas demanar a la Rumiko Tackashi.

VAJA QUE ELS DOS TENIU PART DE RAÓ MOLTS EPISODIS SI NO TEL'S BAIXES NO ELS TROBES EN CATALÀ I AIXÒ ES INJUST I PIRATEJAR TAMBÉ ÉS INJUST PERÒ ESCLAR SI NO COM HO FAS?!!


Els dos teniu molta raó perquè els dos voleu que tots puguem disfrutar d'aquestes series
i jo de dabo flipo amb el manga en CTALÀ flipu tulipess!! jaja

Apa adeu!
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dt. 16 març 2010, 22:16

En el seu moment ningú em va detenir per tenir el cotxe ple de cassets copiats, ni ara CDs. Hi ha campanyes de por que el govern ha de quedar bé.

ferrygv amb tots els meus respectes, però diria que et prenen el número de mala manera, primer perquè en aquest país existeix el dret a copia privada http://es.wikipedia.org/wiki/Derecho_de_copia_privada amb el que un colega et pot passar el que sigui si no et fa pagar per allò (d'aquí que paguem un canon, per compensar aquesta suposada perdua de vendes). Altre cosa es que vulguin fer-nos pagar el canon i a sobre abolir el dret de copia, que això sí seria un negoci rodó per a ells.

Si no recordo malament, fa força temps que em vaig informar del tema, per a que una cosa pugui ser tipificada de delicte hi ha d'haver una consciència social de que aquella acció ho és. D'aquí la pressió mediàtica per fer-nos creure que fer una copia d'un DVD és delicte, que no ho és.

De notícies també n'he llegit moltes, però que vols que et digui, que em vulguin fer creure que una plana de torrents a nivell español guanya milers de milions (antigues pessetes) en publicitat com he arribat a llegir....

Això és com el del que les discogràfiques perden 25000000000000 milions d'euros (exageració) per pirateria, com si la gent anés a comprar tot el que es baixa si no pogués descarregar-ho d'internet, però és clar, la xifra gran crea impacte.

Altra cosa és que com a particulars, la gent que porta les webs, no pugui fer front als processos judicials als que s'exposa si et demanden productores i discogràfiques, que solen guanyar per abandonament dels qui porten les webs.

Em sap greu el rollo però crec que és important tenir això present, que el canon es paga per compensar als 'artistes' per aquests drets (vegis els directius de la SGAE i els seus sous vitalicis...) i hem de vetllar per continuar tenint-los.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
ferrygv
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 203
Membre des de: dc. 13 gen. 2010, 16:18

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dt. 16 març 2010, 22:33

ok tens raó,
si es veritat això que dius! =)
però aquestes lleis poden canviar a partir del 2012 però clar mai s'ha sap jejej
adeu
merci per explicarme això de debo deu
 
Avatar de l’usuari
624715380
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1754
Membre des de: dt. 02 gen. 2007, 21:50
Ubicació: Hospitals & WC's

Re: Hola votacions per Sailor Moon

dc. 17 març 2010, 02:06

Mad93 ha escrit:
Això és com el del que les discogràfiques perden 25000000000000 milions d'euros (exageració) per pirateria, com si la gent anés a comprar tot el que es baixa si no pogués descarregar-ho d'internet, però és clar, la xifra gran crea impacte.


I ferrygv, al comentari aquest que diu en mad93, el fet no es que hi perdin (desde el punt de vista d'un ciutada) sinó que en deixen de guanyar mes dels que podrien guanyar, i aixo no vol dir que hi perdin.... es clar que pel punt de vista de les discografies s'ho miren com si fossin perdues, pero no es així, ni res per l'estil.

Perdre-hi diners voldria dir no fotre ni un duro de calaix(caixa), i això no es cert.
I el que t'ha pogut dir la policia, ells han de fer la seva feina, en el moment que van uniformats, no son ciutadans, son un altre tipus de persones.

Per cert mad93, merci per treballar-te l'explicació!.
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants