Anime i manga en català

Moderadors: Moderadors, Webmaster

 
bien0267
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 45
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 23:59

idioma del forum

dv. 26 jul. 2013, 01:10

Hola

Potser es una collonada...
M'he llegit les normes del forum i trobo aixo: "El català no cal indicar-lo perquè aquest és un fòrum d'anime en català i per tant en teoria deuria de ser l'idioma principal "

Despres, em miro el forum i cada vegada veig mes temes i posts publicats en castella...es evident que no esta prohibit, sino no estarian publicats els comentaris, pero si es pot publicar i respondre a tots els missatges en castella, tambe es pot fer en una tercera llengua, no? que no sigui ni catala ni castella, oi?

Sembla que s'escriu mes en castella que en catala ara mateix al forum. Tot i ser un "forum d'anime en catala". No se que li sembla al admin. I no es que em molesti ni res, pero es curios. Forums amb castella n'hi ha per donar i per vendre, no se si m'enteneu, i d'anime tambe n'hi ha. I alla si que tenen normes estrictes amb l'idioma principal del forum, no se si m'explico :xiulant:

salut
 
Avatar de l’usuari
Aynodok
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2254
Membre des de: dv. 03 feb. 2006, 00:08
Ubicació: Perdut enmig de l'oblit

Re: idioma del forum

dv. 26 jul. 2013, 16:27

Doncs no sé què en pensa l'administrador, però jo personalment no tinc cap problema amb el castellà i no m'és cap molèstia contestar a algú que parli en aquest idioma.
I sí, també es pot publicar missatges en qualsevol altre idioma. No seria el primer cop que es resol algun dubte en anglès, per exemple...
Però bé, si és un idioma que ningú del fòrum sap, doncs serà més difícil que algú pugui respondre :P

A més, crec que ja has pogut comprovar que la majoria (per no dir tots) dels que publiquen en castellà t'entenen perfectament quan els contestes en català, pel que encara veig menys problema.

No crec que s'hagi de posar cap norma de poder publicar només en català. I realment, el que facin a altres no és cosa d'Animelliure.

Tal com dius és un fòrum d'anime i manga, i crec que els temes polítics millor tractar-los en una altra banda :P

I tampoc em sembla que el castellà sigui l'idioma que predomina a Animelliure, la veritat...
 
Avatar de l’usuari
wachimiro
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1964
Membre des de: dg. 19 feb. 2006, 16:53

Re: idioma del forum

dv. 26 jul. 2013, 21:26

Opino el mateix que Aynodok que la gent parli el que vulgui i com vulgui. I no crec pas que aquestes discriminacions d'idiomes arribin mai a animelliure, i si pel que sigui aixo passa jo dic bye bye :adeu:. Pero be aquí tenim 2 dits de front i fem les coses be.
Si teniu cap problema per descarregar amb JDownloader feu servir aquesta versió i actualitzeu aquí la trobareu. -->>JDownloader <<--
 
bien0267
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 45
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 23:59

Re: idioma del forum

dv. 26 jul. 2013, 21:46

Aynodok ha escrit:
Doncs no sé què en pensa l'administrador, però jo personalment no tinc cap problema amb el castellà i no m'és cap molèstia contestar a algú que parli en aquest idioma.
I sí, també es pot publicar missatges en qualsevol altre idioma. No seria el primer cop que es resol algun dubte en anglès, per exemple...
Però bé, si és un idioma que ningú del fòrum sap, doncs serà més difícil que algú pugui respondre :P

A més, crec que ja has pogut comprovar que la majoria (per no dir tots) dels que publiquen en castellà t'entenen perfectament quan els contestes en català, pel que encara veig menys problema.

No crec que s'hagi de posar cap norma de poder publicar només en català. I realment, el que facin a altres no és cosa d'Animelliure.

Tal com dius és un fòrum d'anime i manga, i crec que els temes polítics millor tractar-los en una altra banda :P

I tampoc em sembla que el castellà sigui l'idioma que predomina a Animelliure, la veritat...


Home...no es un tema politic, es l'idioma principal del forum, de qualsevol forum. En cap moment he esmentat temes politics per enlloc. Tu prova a fer un post a un forum anglosaxo en castella, a veure que en pensen...aixo es aixi.

No busco discutir per aixo, en tinc prou que el admin d'aquest forum es pronuncii sobre aquesta cuestio per tenir-ho clar. Si a ell ja li va be, com supuso que es, jo no puc queixar-me. Pero es curios, que es vengui com un forum d'anime en catala i trobar-se molts posts en castella. Al reves ja t'ho dic jo que no passa, i ho sabeu. Pero clar, el forum no es meu, per aixo faig la pregunta, per saber lo que hi ha.

Aixo de que m'entenen no se a que et refereixes...a si m'ha cridat la atencio per escriure en catala? Nomes faltaria aixo...

Puc escriure en amazig llavors? Suposo que el admin no em dira res, no?
 
Avatar de l’usuari
Elwe
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1910
Membre des de: ds. 11 oct. 2003, 19:57

Re: idioma del forum

dc. 31 jul. 2013, 00:08

Animelliure va sorgir quan en una plana d'anime en castellà, que ara no existeix, es va prohibir la publicació d'anime en català. A partir d'aquí uns quants usuaris ens vam reunir i va sorgir Animelliure, per cobrir aquesta necessitat, tenir un lloc per distribuir anime en català. Per tant, sabem perfectament que hi ha planes que no volen res que no sigui en el seu idioma. Nosaltres teníem clar que no volíem això per a Animelliure i a partir d'aquí, ja com que ens importa poc el que facin o deixin de fer els altres, com diu l'Aynodok.

Respecte a l'idioma del fòrum, és un tema que es va discutir als inicis del fòrum, i la conclusió a la que es va arribar també és la que ja t'han dit l'Aynodok i en wachimiro: es pot parlar en qualsevol idioma que vulguis. A banda del castellà, recordo haver-nos trobat missatges en portuguès (d'un usuari de Brasil), francès i anglès. En anglès encara trobaràs uns quants temes al subfòrum de DD d'un usuari que escrivia en anglès i compartia anime en anglès (va tenir poc èxit per això).

Com pots comprovar el terme 'lliure' d'Animelliure abarca molts conceptes. :P

I bé, pots escriure en tamazight, esperanto, quenya, khuzdul, klingon, etc.... Però s'ha de ser una mica lògic, i com a dit també l'Aynodok, si escrius en un idioma que ningú del fòrum sap, difícilment tindràs cap resposta.
També i ja que t'has llegit les normes del fòrum, has de tenir present les "Normes d'ús general" del fòrum. Missatges en llengües "estranyes" (per a nosaltres) poden caure fàcilment dins l'àmbit d'aplicació d'aquestes normes. ;)

:adeu:
 
bien0267
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 45
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 23:59

Re: idioma del forum

dc. 31 jul. 2013, 01:30

Elwe ha escrit:
Animelliure va sorgir quan en una plana d'anime en castellà, que ara no existeix, es va prohibir la publicació d'anime en català. A partir d'aquí uns quants usuaris ens vam reunir i va sorgir Animelliure, per cobrir aquesta necessitat, tenir un lloc per distribuir anime en català. Per tant, sabem perfectament que hi ha planes que no volen res que no sigui en el seu idioma. Nosaltres teníem clar que no volíem això per a Animelliure i a partir d'aquí, ja com que ens importa poc el que facin o deixin de fer els altres, com diu l'Aynodok.

Respecte a l'idioma del fòrum, és un tema que es va discutir als inicis del fòrum, i la conclusió a la que es va arribar també és la que ja t'han dit l'Aynodok i en wachimiro: es pot parlar en qualsevol idioma que vulguis. A banda del castellà, recordo haver-nos trobat missatges en portuguès (d'un usuari de Brasil), francès i anglès. En anglès encara trobaràs uns quants temes al subfòrum de DD d'un usuari que escrivia en anglès i compartia anime en anglès (va tenir poc èxit per això).

Com pots comprovar el terme 'lliure' d'Animelliure abarca molts conceptes. :P

I bé, pots escriure en tamazight, esperanto, quenya, khuzdul, klingon, etc.... Però s'ha de ser una mica lògic, i com a dit també l'Aynodok, si escrius en un idioma que ningú del fòrum sap, difícilment tindràs cap resposta.
També i ja que t'has llegit les normes del fòrum, has de tenir present les "Normes d'ús general" del fòrum. Missatges en llengües "estranyes" (per a nosaltres) poden caure fàcilment dins l'àmbit d'aplicació d'aquestes normes. ;)

:adeu:


Animes amb una de les pistes d'audio en catala si que t'ha las trobaras en altres pagines hispanoparlants, com a mcanime i d'altres. De fet m'he les trobo. El que no et trobaras es el titol del thread ni el cos del missatge en catala, pero les seves normes t'ho impideixen. Axio es al que em referia. Dit aixo, amb la meva modesta opinio que segur no compartiras (ojo, que em sembla perfecte) animelliure va ser creada pel que sigui, pero no per la exclusiva de la publicacio de animes en catala, perque a dia d'avui, n'hi ha una pila de llocs on pots trobar animes amb una pista d'audio en catala

En cap moment era la meva intencio queixar-me del funcionament d'aquest ni de cap forum, faltaria mes, pero si que em sembla curios que fins i tot en el que teoria hauria de ser l'unic forum d'anime on l'idioma principal hauria de ser exclusivament el catala, es permeti el castella...i no nomes aixo sino aportacions directament en castella, gallec, balear, valencia, etc...Sempre he cregut que l'objectiu de aquest forum era trobar animes exclusius amb el doblatge catala i que no es trobessim a cap altre banda.

Vull dir que ara per ara, no es diferencia en res amb un altre forum, llevat del tema que a l'altre forum no em deixarian escriure en catala. Puc escriure en catala...SI, pero aixo no importa si nomes llegeixo en castella, como ho podria fer a altres forums.
AIxo i que les aportacions son les mateixes. encara que aquet no sigui el tema.
Exemple: Captain tsubasa, gargoyles, spider-man, etc me les trobo a d'altres forums. Clar que l'idioma es el castella. Pero amb audio catala tambe pasa.

En conclusio: Per seguir threads en castella ja tenia altres forums. Creia que aquest era un raco, pero m'he equivocat.
Tot aixo t'ho dic sabent que no canviaras res i que es una opinio que no compta, pero jo vull donar la meva opinio, res mes. No vull ficar-me en contrareplicas absurdes. El forum es teu i punt. Pero ja que es poden fer suggeriments
-----------------
No entenc aixo ultim que m'has escrit: Puc fer servir l'angles i el amazigh, pero alhora m'escrius "Missatges en llengües "estranyes" (per a nosaltres) poden caure fàcilment dins l'àmbit d'aplicació d'aquestes normes." Quines normes? A que et refereixes? Consideras un insult un misatge en amazigh? No ho entenc...
A les normes que m'he llegit la poca referencia que fa a les llengues es l'ho que escrit al primer missatge d'aquest thread...
 
Avatar de l’usuari
Joanks
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 498
Membre des de: dj. 27 abr. 2006, 21:33
Ubicació: Namek

Re: idioma del forum

dc. 31 jul. 2013, 11:49

bien0267 ha escrit:
em sembla curios que fins i tot en el que teoria hauria de ser l'unic forum d'anime on l'idioma principal hauria de ser exclusivament el catala, es permeti el castella...i no nomes aixo sino aportacions directament en castella, gallec, balear, valencia, etc...Sempre he cregut que l'objectiu de aquest forum era trobar animes exclusius amb el doblatge catala i que no es trobessim a cap altre banda.


Les consideres, aquestes, llengües diferents? :blink:

Precisament un dels punts forts que té el fòrum és que cada volta més es poden trobar sèries no només en el doblatge del català central, sinó també en les altres dues varietats de la nostra llengua: el valencià i el balear. Què té de dolent això? Trobe que, de fet, és tot un encert perquè s'arriba a un nombre de gent major dins de la nostra comunitat lingüística i, per sort, aquesta tendència va in crescendo. En aquest sentit, com en molts altres, Animelliure és unica i tot un referent. Un altre exemple a seguir és Amiboshi.cat, el web de cançons i lyrics d'un company del fòrum que aplega els òpenings i èndings de tots els doblatges del català.

Si tant defenses i t'estimes la llengua, no entenc gens ni mica el comentari que t'assenyale dalt. ¬¬

---

I ja que m'hi pose, dic la meua. A mi no em sembla molest que hi haja sèries en altres llengües, com en castellà. M'ha vingut de bé trobar al fòrum ànimes com Digimon, Spider-Man, Oliver y Benji, entre altres... que han pujat companys d'ací i que t'assegures que els enllaços estan operatius. Una altra cosa fóra que predominaren més les releases en una altra llengua i que les sèries en català quedaren dissoltes pel fòrum i ens calguera lupa per a trobar-les, però, feliçment, no és així.

:adeu:
ImatgeUn viatge que va començar fa molt de temps, en un lloc ni proper ni llunyà.
Aquesta és la nostra història. Aquests són els nostres herois. BOLA DE DRAC!!
 
Avatar de l’usuari
Elwe
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1910
Membre des de: ds. 11 oct. 2003, 19:57

Re: idioma del forum

dc. 31 jul. 2013, 23:58

bien0267 ha escrit:
Animes amb una de les pistes d'audio en catala si que t'ha las trobaras en altres pagines hispanoparlants, com a mcanime i d'altres. De fet m'he les trobo. El que no et trobaras es el titol del thread ni el cos del missatge en catala, pero les seves normes t'ho impideixen. Axio es al que em referia. Dit aixo, amb la meva modesta opinio que segur no compartiras (ojo, que em sembla perfecte) animelliure va ser creada pel que sigui, pero no per la exclusiva de la publicacio de animes en catala, perque a dia d'avui, n'hi ha una pila de llocs on pots trobar animes amb una pista d'audio en catala

En cap moment era la meva intencio queixar-me del funcionament d'aquest ni de cap forum, faltaria mes, pero si que em sembla curios que fins i tot en el que teoria hauria de ser l'unic forum d'anime on l'idioma principal hauria de ser exclusivament el catala, es permeti el castella...i no nomes aixo sino aportacions directament en castella, gallec, balear, valencia, etc...Sempre he cregut que l'objectiu de aquest forum era trobar animes exclusius amb el doblatge catala i que no es trobessim a cap altre banda.

Vull dir que ara per ara, no es diferencia en res amb un altre forum, llevat del tema que a l'altre forum no em deixarian escriure en catala. Puc escriure en catala...SI, pero aixo no importa si nomes llegeixo en castella, como ho podria fer a altres forums.
AIxo i que les aportacions son les mateixes. encara que aquet no sigui el tema.
Exemple: Captain tsubasa, gargoyles, spider-man, etc me les trobo a d'altres forums. Clar que l'idioma es el castella. Pero amb audio catala tambe pasa.


Si ara et trobes anime amb l'àudio en català a d'altres llocs, doncs això que hem millorat i guanyat, ja que com et comentava al meu anterior missatge, això no era així ara fa deu anys quan fa començar a funcionar Animelliure. Per sort, per tothom, això ha canviat des de llavors.

Si pensaves com dius que aquest fòrum era per trobar animes només en català, doncs no, efectivament no és així. Si vols trobar animes que tinguin com a mínim el català hauràs d'anar a la web d'Animelliure, i si vols manga només en català hauràs d'anar a MangAnimelliure. Segur que en aquests dos llocs no trobes res que estigui només en castellà.

Dius que només llegeixes en castellà en aquest fòrum, bé, és la teva opinió, que jo no comparteixo.

bien0267 ha escrit:
No entenc aixo ultim que m'has escrit: Puc fer servir l'angles i el amazigh, pero alhora m'escrius "Missatges en llengües "estranyes" (per a nosaltres) poden caure fàcilment dins l'àmbit d'aplicació d'aquestes normes." Quines normes? A que et refereixes? Consideras un insult un misatge en amazigh? No ho entenc...
A les normes que m'he llegit la poca referencia que fa a les llengues es l'ho que escrit al primer missatge d'aquest thread...


Feia referència, no a les condicions de registre al fòrum, sinó a les normes d'ús general que es troben al final i, més concretament a:
"Els temes o missatges sense cap sentit i que no aporten res al tema no van enlloc. Això no és cap xat, ni cap weblog."
Es a dir, podem deixar temes en anglès d'un usuari que comparteix anime en anglès, perquè igual hi ha algú que li pugui interessar. Igual algú pot mirar de respondre un missatge en francès o portuguès d'alguna persona que s'hagi donat d'alta a Animelliure perquè té un dubte concret respecte a una sèrie que es comparteix aquí, que és el que ha passat. Ens podem trobar frases en sindarin en el context d'un offtòpic. Tot això és lògic i, efectivament, ho permetem. Però fora d'aquí, no sé quin sentit li trobaríem a un usuari que escrigui contínuament en anglès o.... tamazight.
Resumint, les normes no caldrien si tothom tingués sentit comú, però com que això no és així, per això estan les normes. I allà on no arribin les normes, arriba el sentit comú dels membres de l'equip de moderació del fòrum. ;)

Joanks ha escrit:
I ja que m'hi pose, dic la meua. A mi no em sembla molest que hi haja sèries en altres llengües, com en castellà. M'ha vingut de bé trobar al fòrum ànimes com Digimon, Spider-Man, Oliver y Benji, entre altres... que han pujat companys d'ací i que t'assegures que els enllaços estan operatius. Una altra cosa fóra que predominaren més les releases en una altra llengua i que les sèries en català quedaren dissoltes pel fòrum i ens calguera lupa per a trobar-les, però, feliçment, no és així.

Cap problema. Suposo que si això passés faríem dos subfòrums, un per a l'anime en català i un altra per als animes que no estiguin en català, de la mateixa manera que es va fer per aquelles sèries que no són d'anime (que sí, tot i que som una plana d'anime també deixem que al fòrum es comparteixi material no anime :-P).

:adeu:

P.D. Per cert bien0267, a títol de curiositat, quin teclat fas servir per escriure? Un mòbil? Un PC a l'estranger? :huh:
 
bien0267
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 45
Membre des de: dt. 29 nov. 2011, 23:59

Re: idioma del forum

dj. 01 ago. 2013, 01:15

Elwe ha escrit:
Dius que només llegeixes en castellà en aquest fòrum, bé, és la teva opinió, que jo no comparteixo.


Perfecte. Aixi si que queda clar. Cadascu fa lo que vol amb el seu forum :yeah:

Elwe ha escrit:
Feia referència, no a les condicions de registre al fòrum, sinó a les normes d'ús general que es troben al final i, més concretament a:
"Els temes o missatges sense cap sentit i que no aporten res al tema no van enlloc. Això no és cap xat, ni cap weblog."
Es a dir, podem deixar temes en anglès d'un usuari que comparteix anime en anglès, perquè igual hi ha algú que li pugui interessar. Igual algú pot mirar de respondre un missatge en francès o portuguès d'alguna persona que s'hagi donat d'alta a Animelliure perquè té un dubte concret respecte a una sèrie que es comparteix aquí, que és el que ha passat. Ens podem trobar frases en sindarin en el context d'un offtòpic. Tot això és lògic i, efectivament, ho permetem. Però fora d'aquí, no sé quin sentit li trobaríem a un usuari que escrigui contínuament en anglès o.... tamazight.
Resumint, les normes no caldrien si tothom tingués sentit comú, però com que això no és així, per això estan les normes. I allà on no arribin les normes, arriba el sentit comú dels membres de l'equip de moderació del fòrum. ;)


Continuament? No, no, no em referia a aixo. En un tema en catala, no escriuria en amazigh, mes que res perque aixo no ho ga ningu enlloc. Ara be, si escric un tema en amazigh compartint un anime en aquesta llengua, estaria be? es aixo, no?
Crec que tot es redueix a que en condiciones normals, no es permeten llengues que no enteneu, aixi de clar i aixi de facil.


Elwe ha escrit:
P.D. Per cert bien0267, a títol de curiositat, quin teclat fas servir per escriure? Un mòbil? Un PC a l'estranger? :huh:


Perque m'ho preguntas?
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: idioma del forum

dv. 02 ago. 2013, 20:48

bien0267 ha escrit:
Hola

Potser es una collonada...
M'he llegit les normes del forum i trobo aixo: "El català no cal indicar-lo perquè aquest és un fòrum d'anime en català i per tant en teoria deuria de ser l'idioma principal "


M'he llegit les normes d'Animelliure i això que menciones, només l'he trobat a les normes dels enllaços ED2K.

Teparta/Elwe ha escrit:
-Norma respecte a etiquetes:

Per identificar les releases amb els idiomes que es busquen farem servir

[Cast]
[VOSC] (Versió original subtitulada al Català)
[VOSE] (Versió original subtitulada al Espanyol).
[Multi]
[VO]

El Català no cal indicar-lo perquè aquest és un fòrum d'anime en Català i, per tant, en teoria ha de ser l'idioma principal.


Em sembla que has barrejat conceptes. Una cosa és l'idioma en que es parla al fòrum, que com et dic a dalt no he vist en lloc, i una altra cosa ben diferent és identificar entre [] l'idioma/els idiomes que inclou un material. Si només du l'àudio català, no es posa res al títol del fil.

Ei! Que potser m'equivoco...
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants