Anime i manga en català

Moderadors: Moderadors, Webmaster

 
Avatar de l’usuari
Zarges D. Ed
Usuari
Usuari
Entrades: 10
Membre des de: dl. 05 ago. 2013, 23:53
Ubicació: Reus

Modernització del fòrum

dt. 06 ago. 2013, 00:20

Hola, sóc nou al fòrum i aprofito també aquest tema per presentar-me. Em dic Zarges D. Ed, sóc de Reus i fa temps que sóc seguidor d'animelliure però fins ara no havia fet el pas d'entrar al fòrum i registrar-me. Entenc que és estiu i per això està una mica apagat però he tingut algunes idees per a que el fòrum sigui millor, es vegi millor en el tema de disseny, es vegi més ordenat, hi hagi una mica més de varietat, sobretot pel que respecte al món del manga i anime. Un lloc on poder parlar no només de l'anime i manga en català, sinó parlar d'altres sèrie que si es mostra interès per aquestes, i sabent que animelliure és un referent, poden influir en certa mesura a portar algunes sèries a Catalunya. A part, ens faria encara més comunitat i podríem compartir millor i profundament la nostre passió del manga i l'anime, i en general el món japonès.

Els suggeriments per com modelar tot això ho deixo per després, perquè potser aquest tema va a la brossa i de res serveix que faci un tema per parlar d'un canvi i de suggeriments per ser immediatament esborrat.

Evidentment no ho estic demandant ni res, jo ho proposo, qui té l'última paraula són els administradors però m'agradaria saber que en pensen els altres usuaris del fòrum. Creieu que es podrien fer alguns canvis que poguessin millorar i fer més dinàmic i millor aquest fòrum?
Si penseu que sí aquest és el tema on exposar, en primer lloc, el desig d'alguna mena de canvi, i en segon lloc és el tema on proposar les nostres idees.
-Gracias
-¡Para, por favor! ¡Mira a tu alrededor! ¡El fuego arde y tienes un enemigo con el que pelear! ¡No tienes tiempo para esto!
-¡En efecto! Pero uno debe mostrar su gratitud en el momento. De otra forma, seguro que olvidará como decir gracias.
 
Avatar de l’usuari
Elwe
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1910
Membre des de: ds. 11 oct. 2003, 19:57

Re: Modernització del fòrum

dt. 06 ago. 2013, 21:30

Animelliure està oberta a qualsevol suggeriment que ens vulgueu fer i sempre serà benvingut. De fet, per això hi ha un subfòrum específic de "preguntes i suggeriments". I no sé perquè dius que el tema pot ser esborrat. Si no incompleixes cap norma del fòrum, no té perquè ser esborrat ni enviat a la paperera. :huh:

Pensa que segons quins canvis que puguin afectar a la distribució del fòrum o al seu aspecte, depenen també de que puguem veure que aquests canvis són compartits per una majoria dels usuaris del fòrum; pel que fer enquestes i/o que hi hagi una alta participació en el tema on es discuteixin aquests canvis afavorirà la adopció dels mateixos. ;)

:adeu:
 
Avatar de l’usuari
Zarges D. Ed
Usuari
Usuari
Entrades: 10
Membre des de: dl. 05 ago. 2013, 23:53
Ubicació: Reus

Re: Modernització del fòrum

dc. 07 ago. 2013, 12:44

Vaig pensar que potser molestaria que un recent arribat vingués i digués de canviar algunes coses.

En certa manera volia esperar a que més gent comentes/llegís per veure si hi ha voluntat per al canvi però bé, faré els meus suggeriments.

El canvi principal que trobo que s'hauria de fer és respecte a com està organitzat/ordenat els fòrum. És a dir, els temes. Quan entres als principals apartats et trobes amb una multitud de temes, amb més de 2 pàgines de temes. Trobo que estaria bé englobar una mica i intentar no fer un nou tema així com així. No posar-ho com a norma però sí suggerir a qualsevol usuari que abans de fer un tema busqui si n'hi ha algun de semblant i que tracti el mateix. Amb els temes que hi ha actuals fer netejar i unir-ne uns quants sota un nom que els englobi. D'aquesta forma, al entrar als apartats, no et trobaries amb una llau de temes, ho tindries més ordenat. Si no es vol unir temes i fer temes més globals es podrien fer sub-apartats. Al entrar a manga i anime, per exemple, que t'apareguin unes poques opcions que seran sub-apartats i lo que abans era entrar a general i trobar-te una llau de temes que alguns no tenen relació entre si, fent uns sub-apartats ordenaràs més l'apartat i els sub-apartats estaran creats segons el tema que toquin. Trobo, però, que es podria fer les dos coses que he dit, fer temes més globals i després fer més sub-apartats.

A general hi ha un apartat que considero, pel tema que toca, que hauria d'anar millor a Animelliure o a distribució. És l'apartat de Servei tècnic. Al ser una cosa més interior, més de la comunitat és millor posar-ho on pertoca, amb altres coses que hi són relacionades

Després, enlloc de crear l'offtopic per a temes que la veritat, estan força relacionades amb el món del manga i el anime (menys alguns) he pensat que l'offtopic podria ser també un lloc on crear temes per divertir-nos i riure. Jo vinc d'un altre fòrum i en general l'offtopic era un apartat fet per riure, on es jugaven a jocs com this or that, confesso que..., guerra de gifs, tonteries diverses, etc. Temes diversos que estaven pensants per a divertir.

I parlant d'això trobo que estaria bé donar una mica més de diversitat al fòrum. Tots som admiradors i grans fans del manga i l'anime però hi ha altres coses que ens agraden, com els videojocs. Es podria crear un apartat o sub-apartat per a videjocs, també un per a altres sèries de televisió no nipones, com Joc de Trons o crear un apartat o sub-apartat per aquells amants de la lectura també, doncs no només hi ha manga al món i hi ha llibres certament molt interessants.

Pel tema Manga i Anime havia pensant en crear uns quants sub-apartats. Tots som amants del manga i anime però casi que es parla exclusivament del manga i anime en català (en el sentit de coses publicades aquí). Estaria certament bé poder parlar d'altres sèries que per el moment, si es volen veure només es poden veure en anglès o castellà però gratuïtament a través de diferents pàgines webs dedicades a això, com Mcanime, Mangastream o submanga. Havia pensant en crear aquests sub-apartats a manga i anime:
Shonen, Seinen, Shojo, Josei, Manga en català, anime en català (aquests dos temes per parlar de editorials catalanes que treuen edicions especials o comencen un nou manga, i en anime en català parlar doncs d'això, del anime en català, de si a TV3 faran alguna cosa, de si treuen un dvd's) Dintre dels apartats de Shonen, per exemple, posar uns temes per One Piece, on parlar de la sèrie a nivell japonès. Parlar de la saga actual que van a Japó i no centrar-se exclusivament en lo que es treu aquí a Catalunya, sigui en manga o en anime.

M'he allargat molt i realment tinc diverses idees però pel moment ho deixo aquí per esperar opinions.
-Gracias
-¡Para, por favor! ¡Mira a tu alrededor! ¡El fuego arde y tienes un enemigo con el que pelear! ¡No tienes tiempo para esto!
-¡En efecto! Pero uno debe mostrar su gratitud en el momento. De otra forma, seguro que olvidará como decir gracias.
 
Avatar de l’usuari
Steve Maister
Moderadors
Moderadors
Entrades: 2285
Membre des de: dc. 05 març 2008, 18:16
Contacta:

Re: Modernització del fòrum

dc. 07 ago. 2013, 20:13

Jo crec que més que organització del fòrum, el que falta és gent amb ganes d'interactuar, abans quan vaig arribar tots els dies hi havien un munt de missatges a l'offtopic que estava ple de temes de jocs com els que has anomenat, o ple de temes intrascendents com amb quin color de boli escrius blau o negre? i els temes estaven plens de respostes, els apartats d'esports i videojocs també estaven plens, i si el subforum d'esport es va esborrar va ser per la crisi d'animelliure que de cop i volta això semblava un desert, nose si va ser perque es va canviar a que els missatges escrits a l'offtopic no computesin o perque la generació que hi havia es va cansar del fòrum.
Pots entrar a la versió antiga del fòrum: http://forum2.animelliure.net/ mira l'offtopic (encara que ahí ja estava molt podat, s'havien eliminat molts temes) i veuràs com estava ple de fils com els que tu dius.

En quant a temes com parlar de One Piece o series actuals a ritme japó també hi han a l'apartat d'anime i manga, almenys hi han de One Piece, Naruto i Bleach, el problema? Doncs que estàn enfonsats perquè ja ningú els comenta, mira el tema de One Piece per exemple: viewtopic.php?f=5&t=17246 al principi estava tot ple es comentaven fins i tot els spoilers avans de que sortís el capítol.

En resum, que crec que més que sigui tema d'organització, és més tema de que no hi han usuaris participatius, gent que obri temes i gent que els comenti, jo veig bé les teves propostes no sé si aconseguiràn el seu propòsit, però almenys intentar que tot estigui més viu, encara que com dic sense gent que participi assíduament no servirà de molt..
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Modernització del fòrum

dc. 07 ago. 2013, 22:49

A part de tot el que dius, Steve Maister, també cal considerar que ens anem fent grans, malauradament, :profident: i vulguis o no això és un handicap important.
També tenim altres obligacions que potser ens impedeixen passar-hi més temps a animelliure, i també, a l'època que ens trobem, és estiu i és normal que preferim la piscina o la platja, fer la copa a la terrassa de torn, etc..., abans que ser-hi davant d'una pantalla.

:adeu:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Steve Maister
Moderadors
Moderadors
Entrades: 2285
Membre des de: dc. 05 març 2008, 18:16
Contacta:

Re: Modernització del fòrum

dj. 08 ago. 2013, 19:46

Si tot això que dius de l'edat és cert tato, és normal que hi hagi gent que deixi els fòrums o aficions com són el anime i el manga amb l'edat, però no sé no ha sortit una nova remesa de gent jove a animelliure que li torni a donar vida a tot això.. que crec que és el principal problema, falta de gent amb ganes de pasar-lo bé a aquest fòrum, s'ha quedat quasi tot a fer/agrair les releases i comentar de tant en tant temes actuals de la televisió catalana.
I en quant a l'anterior missatge no em referia a aquest periode en concret, és a dir a l'estiu, sino que als últims nose 2/3 anys, en que l'activitat d'animelliure ha baixat mooooooolt, per això estic d'acord amb en Zarges D. Ed que hi ha que fer alguna cosa, nose si els canvis que proposa funcionaràn però crec que mereix la pena provar-lo, intentar canviar una mica a veure si la gent s'anima a donar-li vida a això.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Modernització del fòrum

dj. 08 ago. 2013, 21:47

Steve Maister ha escrit:
...I en quant a l'anterior missatge no em referia a aquest periode en concret, és a dir a l'estiu, sino que als últims nose 2/3 anys, en que l'activitat d'animelliure ha baixat mooooooolt...

T'havies entès... a mitges. ^^u

Respecte als animes, també pot ser que amb el 3xl desaparegut, els animes que emeten ja corren per aquí, és a dir, no hi ha cap novetat, (ja sabem els motius). Es pot capturar algun àudio nou que tinguéssim en mal estan o que ens faltés i poca cosa més.
Pel nou usuari, és entrar, registrar-se i descarregar, (i com bé dius), algun "gràcies" i llestos, (no tots és clar), però bé, suposo que són èpoques. De tant en tant, també algú fa alguna petició...

No sé si creant subfòrums a algunes seccions milloraria la participació.

A banda de l'anime/manga, que és en principi el tema del fòrum, quins altres temes podrien encaixar-hi, (secció Offtopic)?
Videojocs? Ja existeix un fil. Esports? Cinema/programes tv/sèries/documentals? Llibres? Música? Aficions? Noves tecnologies? Sexe? :mrgreen: Ximpleries de la mena de: acudits, jocs en cadena i coses per l'estil?

No obstant, com es comenta aquí, depèn de la gent. És possible que al no trobar aquestes seccions, com dic abans, els usuaris entrin, mirin, descarreguin si n'hi ha cap novetat i adéu. També el cas contrari, que hi siguin les noves seccions i passi el mateix, que hi hagi poca participació.

Ara mateix som 8906 usuaris, dels quals, 8627 tenen menys de 100 missatges escrits.
Però espera, que 5831 no han escrit mai, segons el llistat de membres del fòrum. És un 65,47% dels usuaris registrats. Sí, els he comptat. :P
Com voleu que tinguin aquests usuaris boles de drac si no els hi doneu/deixeu un radar per trobar-les? :burla:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Krovikan
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 142
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 22:36
Ubicació: Davant de l'ordinador

Re: Modernització del fòrum

dv. 09 ago. 2013, 11:28

tato25 ha escrit:
Ara mateix som 8906 usuaris, dels quals, 8627 tenen menys de 100 missatges escrits.
Però espera, que 5831 no han escrit mai, segons el llistat de membres del fòrum. És un 65,47% dels usuaris registrats.


Aquesta dada pot ser una mica enganyosa. :P

Amb la evolució dels fòrums i gent que li hagi caducat l'usuari (com jo, encara que tinc la data real d'unió al fòrum al 2003) el número de missatges es perd.

A mi em veràs 133 o 134 missatges. Però són mooolts missatges que s'ha m'han perdut en el comptador ja sigui per fòrum nou o caducitat. Si m'equivoco amb això em corregeixes Elwe. ;)

A dia d'avui només miro el fòrum d'Animelliure 1 cop a la setmana. Escriure és molt molt ocasional. Per fer-se una idea, el meu últim missatge data del 3 d'Agost del 2012. Perquè és el que deies. L'edat també hi juga i nomès em queda 1 any i uns dies per a la quarentena. ^^u


Salutacions

PD 1: Aprofito per dir que el post d'aniversari em va recordar moltes coses boniques. Vaig llegir per enèsima vegada (sempre que l'Elwe ho posa) l'història del fòrum. Què de records....

PD 2: Ho sento pel off topic de la PD 1.

EDIT: una falta d'ortografia. :bleh:
:tux: Imatge :tux:
ImatgeImatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Modernització del fòrum

dv. 09 ago. 2013, 13:05

Krovikan ha escrit:
Aquesta dada pot ser una mica enganyosa. :P

Amb la evolució dels fòrums i gent que li hagi caducat l'usuari (com jo, encara que tinc la data real d'unió al fòrum al 2003) el número de missatges es perd.

A mi em veràs 133 o 134 missatges. Però són mooolts missatges que s'ha m'han perdut en el comptador ja sigui per fòrum nou o caducitat. Si m'equivoco amb això em corregeixes Elwe. ;)

A dia d'avui només miro el fòrum d'Animelliure 1 cop a la setmana. Escriure és molt molt ocasional. Per fer-se una idea, el meu últim missatge data del 3 d'Agost del 2012. Perquè és el que deies. L'edat també hi juga i nomès em queda 1 any i uns dies per a la quarentena. ^^u


Sí, noi, t'entenc perfectament. El temps no passa en va.

Faig referència al teu comentari:
Primera negreta: Si encara hi és el teu antic usuari a la base de dades, també hi entra al %, tant si en tenies 3000 com 50 de missatges escrits. ;-)
Segona negreta: No. El teu darrer missatge data del 9 d'agost del 2013, a les 11:28. :burla:
Un missatge en un any? Ja et val! :mrgreen:

40? Si ets a la carxofa de la vida, home! :parto2:
Ara seriosament, no sé la resta de la gent, però a mi no em preocupa gens fer-me gran. Tinc ben assumit que tard o d'hora :rip: , (en això no s'escapa ni Déu :lucy: ), o sigui que... :xiulant:
De fet, sempre he viscut com he volgut i no crec que canviés als anys que em resten per viure.

PD: Perdoneu l'offtopic.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Zarges D. Ed
Usuari
Usuari
Entrades: 10
Membre des de: dl. 05 ago. 2013, 23:53
Ubicació: Reus

Re: Modernització del fòrum

dv. 09 ago. 2013, 16:39

Me'n alegro, en primer lloc, de què el tema ha sigut ben rebut i no esborrat. Tenia la por que us molestaria que un recent arribat volgués canviar coses.
I després me'n alegro de veure que hi ha gent que ho comenta i discuteix sobre el fòrum i sobre la importància de fer canvis o no.


Ara em toca a mi, potser sóc nou en el fòrum d'Animelliure però no sóc un novell en el món dels fòrums i he estat ens molts altres fòrums abans. De fet he estat anys i panys en el fòrum del 3xl i a un fòrum que es va crear desprès que el fòrum oficial del 3xl tanques.

Anem a comentar cada un dels missatges posteriors al meu últim. Tens raó, Steve Maister, falta activació però l'organització i l'ordre del fòrum estan relacionats amb la major activació que hi pugui haver. Siguem clars, un fòrum ordenat on fàcilment pots trobar aquell tema que t'agradaria o et pot cridar més l'atenció facilita la participació que no pas un fòrum on per trobar el tema que busquis t'hagis de posar a la pàgina tres d'un apartat. És una mica com donar mastegades les coses però bé, així és. Com més simple és trobar el tema que t'agrada més participació hi pot haver. Per altre banda un millor organització i ordre al fòrum també seria bo per als usuaris de sempre i per a la imatge.

Pel que fa als diferents apartats que es podrien incorporar com esport (no en sóc pas amant i ho considero opi del poble però si la gent ho vol que es posi) música, cinema, etc. Jo, enlloc de posar-ho com a sub-apartat dintre d'offtopic, ho posaria com a apartat dintre de cul de sac i offtopic ho deixaria justament per a temes com els mencionats anteriorment.

No tinguis cap dubte que alguna de les propostes i una re-ordenació podrien fer que hi hagués més activitat.


Tato i Maister, sí, tots ens anem fent grans, jo tinc 20 anys, i sí o sí anem tenint altres responsabilitats. Treballar si en tens la sort, o estudiar si t'ho pots pagar. O treballar i estudiar (com per sort és el meu cas). No obstant això, els que ens trobem aquí, la gent que ha crescut amb fòrum sap que és una cosa divertida, que no passa de moda. Una forma de compartir informació, opinions, diversió i conèixer gent. I en aquest cas, ja que està dedicat més en exclusivitat al manga i a l'anime, la cosa transcendeix de l'edat, ja que independentment de l'edat ens agrada el manga o l'anime. Erroni és pensar que el manga o l'anime és una cosa de nens petits (bé tenim el Seinen per la gent més gran). Molt poc dedicat està un a l'afició del manga i anime si per fer-se gran ho deix completament, perquè el manga o el anime no són simples sèries de dibuixos animats o còmics (com alguns ho volen veure). Al Japó ho saben bé, transcendeixen de tot això i expliquen històries per a gent gran. És més, cada cop fan més històries per gent més gran perquè hi ha mangas o animes que expliquen històries molt madures i/o amb molt de realisme i que tenen arguments més complexos. No deixes pas de llegir per fer-te més gran, simplement canvies el gènere que llegies. Doncs amb el manga igual. Ja no voldràs veure coses com Doreamon, la Màgica Do-Re-Mi o d'altres sèries més infantils, preferiràs coses més "madures" com Gantz, Berserk o One Piece, que encara que sembli molt infantil és un manga que no es pot posar com a tal.

Tato, pel que fa a animes a part de parlar dels emesos a Catalunya i descarregar, al fòrum bé podem parlar d'animes de Japó, de pelis d'anime japoneses, d'OVA'S vaja.

Preguntes pels temes que podríem encaixar. Ja he fet una breu menció alguns però en diré més. Sexe, Actualitat (o notícies, un sub-apartat/apartat per comentar notícies de l'actualitat política, econòmica, educació, etc. Evidentment entenc que pot ser un tema perillós perquè pot crear discussions entre usuaris per diferenciació d'opinions en alguns temes seriosos, per lo tant tampoc cal posar-lo si no es vol en majoria), Videojocs bé, Sèries i pel·lícules (si de cas posar documentals aquí també i programes de tv), Art/Cultura (per parlar de llibres, quadres, formes d'expressió urbana, viatges que ens han marcat, història i cultures interessants d'altres països i si no us sembla malament, en el meu antic fòrum teniem un tema dins a Art (com dèiem a l'apartat) que es deia El diccionari corrector, el podríem fer en versió castellana i catalana i que buscant no posar noms i fer-ho d'una forma més amena, sense mal rotllos, posar errors que haurien de ser corregits per parlar millor la llengua en la qual ens expressem).
I sí, a offtopic posar un tema per acudits, jocs en cadena i coses per l'estil.

I mira, a l'apartat d'Art (o si es vol fer-ho com un apartat sol però com a mínim sub-apartat ha de ser) un tema dedicat als fanfics i/o històries, narracions, inclús poemes creats per a gent d'aquí i tinguin un lloc on poder posar-ho i veure les opinions que en rep i, en part, donar-se a conèixer (si això és el que busca) o divertir-se simplement fent fanfics i històries amb personatges creats pels usuaris que en vulguin participar.

PD: És estiu i jo en particular tinc més temps lliure i per la nit o pel migdia puc comentar perfectament, i estic segur que molts poden tenir temps lliure on no van a la piscina, a prendre una copa a la terrassa, etc.

PD:2 Veus Tato? Podem parlar de coses com que en pensem de la mort, del significat de la vida (si val, potser és massa filosòfic) però és millor que si algun vol dir coses així, que tingui el seu lloc per fer-ho. Som casi 9000 usuaris, segur que molts tenen moltes coses a dir però com que el fòrum està tant dedicat a una simple cosa (el descarregar anime en català, que està molt bé), l'apartat del fòrum casi que queda com per fer bonic, no?

(Perdó per les possibles faltes d'ortografia que hagi fet)
-Gracias
-¡Para, por favor! ¡Mira a tu alrededor! ¡El fuego arde y tienes un enemigo con el que pelear! ¡No tienes tiempo para esto!
-¡En efecto! Pero uno debe mostrar su gratitud en el momento. De otra forma, seguro que olvidará como decir gracias.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Modernització del fòrum

dv. 09 ago. 2013, 17:48

Zarges D. Ed ha escrit:
PD:2 Veus Tato? Podem parlar de coses com que en pensem de la mort, del significat de la vida (si val, potser és massa filosòfic) però és millor que si algun vol dir coses així, que tingui el seu lloc per fer-ho. Som casi 9000 usuaris, segur que molts tenen moltes coses a dir però com que el fòrum està tant dedicat a una simple cosa (el descarregar anime en català, que està molt bé), l'apartat del fòrum casi que queda com per fer bonic, no?


Bé, hi ha l'offtopic per crear qualsevol tema no relacionat amb manga/anime. Si ningú ho fa pot ser perquè ja ho parlen en altres fòrums i aquí "només venen" a descarregar el material que els hi interessa.
Tot és començar, crear un fil de qualsevol tema a l'offtopic, i veure com es va desenvolupant. Si té èxit, aleshores, es podria demanar un apartat propi per aquell tema en concret. Si no tira ni enrere, doncs és normal que no s'ompli el fòrum de subapartats "inútils".

Tens per exemple la secció de videojocs i al fil de Jocs i trofeus, no fan diferència de sistemes. Tan fa si és Sony, Microssoft, Pc, Nintenfo, etc...
Després sí, tens també els gamertags dels usuaris de xbox360, i un altre d'usuaris de ps3. Pots mirar la participació que hi ha. Al principi va començar fort i de mica en mica, la cosa s'ha anat apagant. Per què? No ho sé.

En fi, et convido a que facis un nou tema, (en la seva corresponen secció), a veure com funciona. Així en sortirem de dubtes. ;-)
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Elwe
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1910
Membre des de: ds. 11 oct. 2003, 19:57

Re: Modernització del fòrum

ds. 10 ago. 2013, 00:08

Interessants aportacions. :)

Bàsicament Zarges D. Ed, si no t'he entès malament, els teus suggeriments van en dos direccions:
  • Ordenar el fòrum creant més subfòrums perquè trobes que hi ha massa planes a cada subfòrum.
  • Bé, es pot estudiar, però s'ha de filar molt prim. En el cas concret que dius de "Anime i manga" és un subfòrum molt genèric i sí que es poden crear subfòrums dintre d'aquest. Això, en general, pot facilitar el trobar els temes que busques. Dic en general perquè també ens podem trobar amb usuaris que no saben a on han de publicar els seus missatges (hi ha usuaris que fins i tot actualment publiquen missatges relacionats amb l'anime al subfòrum "offtopic") o usuaris als qui els costi de trobar allò que busquen perquè no tinguin clar a quin subfòrum trobar-ho. Seria parlar-ho i a veure que opina en general la resta d'usuaris del fòrum.
  • Crear més subfòrums per fomentar la participació.
    Això és com l'ou i la gallina. Si es creen més subfòrums hi haurà més participació? Per a què crear més subfòrums si no hi ha participació? Com han comentat aquí ja hi havia d'altres subfòrums: d'esports, per a bajanades mentals, per als "mac" (informàtica) i, fins i tot, es va crear un específic per al joc ogame. Tots aquests es van crear quan vam veure que hi havia 'participació' en aquests temes, i es van eliminar quan va deixar d'haver-hi. Ara mateix no s'impedeix a les normes que es pugui obrir un tema a l'offtòpic per a parlar de cinema. No es parla perquè no hi ha un subfòrum per fer-ho (que sí que hi ha: offtopic)? Però per a què crear aquest subfòrum si ningú en parla?

En general no som partidaris de crear subfòrums 'a tort i a dret', ja que preferim que hi hagi menys subfòrums però amb moviment, que no pas un munt de subfòrums en el que el darrer missatge publicat tingui un o dos anys.

Respecte als temes dels que es pot parlar al fòrum, doncs de tot excepte política i potser sexe. De política ja es parlava al principi al fòrum i vam veure que no aportava res sinó més aviat al contrari, l'únic que s'aconseguia era baralles entre usuaris. I de sexe dic potser, perquè segons el que es digui pot caure dintre de l'àmbit de les normes del fòrum i provocar.... :ban:

Krovikan ha escrit:
A mi em veràs 133 o 134 missatges. Però són mooolts missatges que s'ha m'han perdut en el comptador ja sigui per fòrum nou o caducitat. Si m'equivoco amb això em corregeixes Elwe. ;)

No, no t'equivoques. ;)

tato25 ha escrit:
Ara mateix som 8906 usuaris, dels quals, 8627 tenen menys de 100 missatges escrits.
Però espera, que 5831 no han escrit mai, segons el llistat de membres del fòrum. És un 65,47% dels usuaris registrats. Sí, els he comptat. :P

Afegint a la dada estadística a títol informatiu: a Animelliure s'han registrat 23743 usuaris. La diferencia respecte als 8906 usuaris que hi ha ara mateix és perquè els hem esborrat de la base de dades per 'desaparèixer' del fòrum com a mínim durant un any. Es a dir, que poden haver usuaris que hagin escrit missatges i s'hagin esborrat per desaparèixer del fòrum durant molt de temps, i d'altres que sense haver escrit mai un missatge encara es troben com a usuaris perquè ens visiten com a mínim un cop l'any. Això és d'aplicació directa de la normativa de permanència al fòrum.

:adeu:

P.D.
Krovikan ha escrit:
Vaig llegir per enèsima vegada (sempre que l'Elwe ho posa) l'història del fòrum. Què de records....

No exageris, que feia cinc anys ja que no la posava. :bleh:
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Modernització del fòrum

ds. 10 ago. 2013, 00:18

Elwe ha escrit:
Afegint a la dada estadística a títol informatiu: a Animelliure s'han registrat 23743 usuaris. La diferencia respecte als 8906 usuaris que hi ha ara mateix és perquè els hem esborrat de la base de dades per 'desaparèixer' del fòrum com a mínim durant un any. Es a dir, que poden haver usuaris que hagin escrit missatges i s'hagin esborrat per desaparèixer del fòrum durant molt de temps, i d'altres que sense haver escrit mai un missatge encara es troben com a usuaris perquè ens visiten com a mínim un cop l'any. Això és d'aplicació directa de la normativa de permanència al fòrum.

Collons tu! Gairebé 15.000 usuaris han desaparegut! :hum:
Us vàreu passar gaire o què amb el :Teparta: ? :mrgreen:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
P@1
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 487
Membre des de: dj. 20 des. 2007, 18:14
Ubicació: Vila-real
Contacta:

Re: Modernització del fòrum

ds. 02 nov. 2013, 15:27

Feia temps que jo també volia parlar sobre açò, jo crec que aquest fòrum ha quedat antiquat en el tema de interacció entre els usuaris, hi ha fòrums que tenen apartats de “mencions” que fan que si t'han nombrat en un post en l'@ et diu que tal usuari t'ha nombrat en tal post, o inclús posant # i el nº de el comentari que vols respondre(un quote vamos), es una xorrà si, però fa que estigues mes en seguiment si has tornat a entrar després de uns dies, i aixo fa que la gent es conega. Després el tema de les subscripcions en aquest fòrum esta molt mal, perquè en nomes que comentes una vega ja et posa aquest fil en “view your post” i jo almenys no se com llevar temes de aquí, un boto de subscripció i un apartat en la barra de ferramentes de subscripcions personalment heu veuria mes rentable.

Votar els comentaris agilitzaria la vista rapit de estos ja que sempre dones preferència a llegir els mes votats (no fa falta que hi hajen vots negatius), ademes a la gent li agrada saber si a la gent li ha agradat el seu comentari. L'únic inconvenient que he ha en aço es la aparició de comentaris “trolls” que també busquen el vot.

Tot es qüestió de psicologia, jo crec que aquestos petits canvis farien molta faena :bleh:

Elwe en aquest tipus de fòrum es poden fer algun dels canvis dels que he dit anteriorment? O s'hauria de canviar de servidor( no se si m'he expressat be)

Aquest fòrum també peca de ser massa formal i voler ser massa pacifista, pot ser que la formalitat siga el que canse la gent també

En quant a la organització dels apartats a mi hem va costar molt acostumbrar-me a encontrar les coses. Alguna especie de apartat en el que apareguera els temes que s'han comentat recentment també estaria guay per al seguiment

Ale, que os den morcilla! :adeu:
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Modernització del fòrum

ds. 02 nov. 2013, 17:40

Jo el principal canvi que proposo al subfòrum de distribució, és un apartat SD, un de HD i un d'altres aportacions que no siguin vídeos, (manga, música, etc...)
Després, per cada un d'ells, tres subcategories:
Elink, DD , Torrent.

I dins de cada subgrup:
Sèries animes, ovas, pel·is i no anime, (dibuixos animats, sèries tv, pel·lis, documentals, etc...)

Una cosa així, més o menys:
Imatge

Els "altres" en negre, es podria dir d'una altra manera, però la idea seria aquesta.
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants