Anime i manga en català

Moderadors: Moderadors, Webmaster

Quina llicència voldrieu que tingués animelliure?

Copyright
1 (14%)
Creative Commons
5 (71%)
GNU
1 (14%)
Altres
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 7
 
TasMan

[Proposta]Canviar la llicència del Web, per Creative Commons

dv. 06 oct. 2006, 19:40

Savent que aquesta es una comunitat d'usuaris, que cadascú fica el seu treball i esforç a l'avast de tothom, perquè tenim una llicència tan lletja com aquesta??

Imatge

Crec que seria millor compartir tot el que sabem i el que hem fet, amb la resta del món.

Per aquesta raó propose que la llicència del web d'animelliure siga creativecommons (ja s'en dona igual quina de totes les possibilitats que hi ha), però almenys que les puguem compartir.

La pega és que la majoria de imatges (personatges anime, inclús el meu avatar) que apareixen a la web tenen copyright dels seus respectius creadors. Sota la imatge de creativecommons es podria ficar "A excepció de textos i imatges que posseeixen per sí copyright, o estan explicitament indicat"

Bé aquesta és la meva valoració i opinió, ara us toca a vosaltres.

:adeu:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dv. 06 oct. 2006, 23:19

La veritat el símbol està posat per posar, el realment 'important' era l'any de naixement de la web. Realment la 'llicència', si en vols dir així, és inexistent, ni commons ni res, la veritat ni s'ha plantejat el tema. Els elinks es comparteixen, no se n'ostenta propietat més que la vinculació de que han estat pujats per membres d'animelliure (en algun cas puntual han estat recopilats externament, crec que es pot parlar en singular...).

La veritat és que estic molt espés ara mateix per aquest tema, així que m'ho miraré de nou amb una mica més de reflexió, però vaja, el tema com pots veure no em treu gaire la son :P
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
TasMan

dv. 06 oct. 2006, 23:53

Alguna volta, jo també he ficat ixe logo (c) en algunes pàgines, fins que hem vaig adonar que volia dir, tots els drets reservats.

Ja sé que això no s'ha fet amb eixa intenció, però això vol dir, que ningú pot fer un copy paste del que jo he escrit al forum o a la pàgina, per a ficar-ho a la seva o a algún treball.

Se que això es una bajanada, per que ningú fa cas, i s'ho passem a la torera, però ja que estem fem les coses bé i no les deixem a mitjes.

Es nota que els de la viquipèdia m'han contagiat, un poc això de les llicències ^^u

A més, és més bonic ficar un Imatge que un (C) ^^

Per cert abans se m'ha oblidat que hi ha un generador de CC en aquesta pàgina:

http://creativecommons.org/license/?lang=ca

PD: Una pàgina que no indiqui cap tipus de llicència, legalment es suposa que ho fa sota copyright. (Una latra cosa que em van ensenyar a la Viqui).
 
Avatar de l’usuari
Elwe
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1910
Membre des de: ds. 11 oct. 2003, 19:57

ds. 07 oct. 2006, 12:42

Al fòrum pots veure que l'únic (c) que hi ha és el del phpbb, el software que fem servir pel fòrum, i d'altre banda aquest surt sota GPL:
http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=160

Respecte a que ningú pugui fer copy&paste del que s'hagi escrit al fòrum, a mi ja em sembla bé tal i com està ara. Pensa que això ja depén de cada usuari, i si hi ha qui no vol que copiïn la seva feina fora d'Animelliure? Diria que no costa tant preguntar al respectiu autor si et deixa o no i sota quines condicions. A priori no em sembla pas oportú que siguem nosaltres, com a Animelliure, els que parlem per ell i decidim respecte a la seva feina. Això en línies generals, però si et refereixes a alguna cosa més específica podríem concretar una mica més.

:adeu:
 
TasMan

ds. 07 oct. 2006, 14:58

Encara que al fòrum no haga (C), a la pàgina d'entrada si que hi es, i això afecta a tot el domini animelliure.net

Ho estas veient al revés, es a dir, de per sí ara tots els comentaris, estan sota copyright, per tant com dius tú, haurien de donar permís a l'autor, i això suposa moltes trabes:

1r que l'usuari, estiga actiu al forum
2n qualssevol que vulga comunicar-se amb un usuari s'ha de registrar a la web.
3r la demora en rebre una contestació.

És més fàcil si fos al revés, si està sota creativecommons, no cal que ningú demane permís, però si algú vol mantenir el seu treball sota (C) només ha de mencionar que està sota copyright i sense cap problema.

Aquesta comunitat es basa en compartir, i ara mateixa això és incompatible amb la llicència.
 
Ereza

dg. 08 oct. 2006, 11:46

Només fer-vos notar que el copyright (©) no implica res. Simplement significa que el que hi ha en aquell escrit ho has escrit tu. Si hi afegeixes el "Tots els drets reservats", llavors sí que és una llicència. És a dir, un programa lliure, amb llicència GNU GPL, segueix tenint copyright. Aquell codi és dels autors del programa, i si tots es posen d'acord, li poden canviar la llicència per qualsevol altra (és el seu programa). Això sí, les versions ja llançades amb llicència GPL es queden així.

El que fan les llicències copyleft és utilitzar el copyright per donar permís a tothom. D'aquí la frase aquella "Copyleft. All right reversed."

Jo de moment ho deixaria com està ara. Tot i que probablement seria millor afegir-hi "Les contribucions són propietat dels seus usuaris".
 
Yui_K

dl. 16 oct. 2006, 21:31

Segons tinc entés per al cas del fòrum, com que tots els usuaris podem citar el missatge d'un altre, extraure una part o fer-lo servir per escriure un missatge nostre basat en el que posa en el del altre, els usuaris cedeixen de forma implicita tots els seus drets al fòrum (o als seus propietaris) i als seus usuaris. Per tant no te massa sentit especificar la llicència.
En la web ja sería una altra cosa clar.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 31 visitants