Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1925
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: Novetats TVC

dj. 27 ago. 2020, 11:38

Doncs escolta, si vas marxar d'aquest país ridicul com dius (sembla que hagis marxat per la TV) gaudeix on siguis i no t'amoinis tant pel que passi aquí. Si tens aquesta perspectiva del país és absurd que t'indignis d'aquesta manera (o potser només vols remarcar lo guai que ets per haver marxat i ser en un altre lloc? gràcies però no ens interessa, i a alguns ens agrada viue en aquest país més enllà dels continguts juvenils i esportius que emeti la televisió).. A més, vivjnt a un altra lloc segurament aquests continguts i plataforma que reclames no els podrie sveure per un tema de drets de territorialitats.

Els arguments que has donat sobre el Barça i Esport3 són tan absurds que demostra que no en tens ni idea. Com han dit els continguts d'Esport3 van encamiants a una altra cosa( hi ha gent a qui li interessa veure coses com l'hockey,futbol sala, l'handbol o motor), i ja fa temps que la despesa de TV3 en el Barça és nula (potser si de cas emetre alguna eliminatoria de copa compartint drets amb Gol), però la resta no gasta absolutament res. I que consti que Esport3 fa temps que no hauria d'existir, però criticar donant arguments absurds sense sentit demostra ignorància.

Ah per cert, el paper de normalització de la llengua que fa TV3 fa anys que çes força deficient, cada cop fent ús d'un català més de carrer incloent mots castellants (que per desgràcia han estat admesos al diccionari) enlloc d'afavorir un català genuí i propi, com és el que passava antigament i penso que hauria de ser el paper fonamental de la televisió de Catalunya.

thegarfel
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 155
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36

dj. 27 ago. 2020, 12:13

Noín ha escrit:
Doncs escolta, si vas marxar d'aquest país ridicul com dius (sembla que hagis marxat per la TV) gaudeix on siguis i no t'amoinis tant pel que passi aquí. Si tens aquesta perspectiva del país és absurd que t'indignis d'aquesta manera (o potser només vols remarcar lo guai que ets per haver marxat i ser en un altre lloc? gràcies però no ens interessa, i a alguns ens agrada viue en aquest país més enllà dels continguts juvenils i esportius que emeti la televisió).. A més, vivjnt a un altra lloc segurament aquests continguts i plataforma que reclames no els podrie sveure per un tema de drets de territorialitats.

Els arguments que has donat sobre el Barça i Esport3 són tan absurds que demostra que no en tens ni idea. Com han dit els continguts d'Esport3 van encamiants a una altra cosa( hi ha gent a qui li interessa veure coses com l'hockey,futbol sala, l'handbol o motor), i ja fa temps que la despesa de TV3 en el Barça és nula (potser si de cas emetre alguna eliminatoria de copa compartint drets amb Gol), però la resta no gasta absolutament res. I que consti que Esport3 fa temps que no hauria d'existir, però criticar donant arguments absurds sense sentit demostra ignorància.

Ah per cert, el paper de normalització de la llengua que fa TV3 fa anys que çes força deficient, cada cop fent ús d'un català més de carrer incloent mots castellants (que per desgràcia han estat admesos al diccionari) enlloc d'afavorir un català genuí i propi, com és el que passava antigament i penso que hauria de ser el paper fonamental de la televisió de Catalunya.

Ja ha sortit el de la barretina!

- No m'indigno pas. Crítico en plan cunyat com qualsevol altra que viu en aquest fòrum. No em treu pas el son.

- Clar que fardo d'haver marxat d'aquí. S'ha notat molt? A més, tu que saps si no els hi interessa als altres, l'únic del que pots estar segur en aquesta vida és que no t'interessa pas a tu. Però a mi m'és igual tot plegat, fardo per fardar i això es 100% narcissistic. No hi estàs d'acord?

- Fa anys que faig servir VPN's. Igualment jo no necessariament reclamo els continguts per a mi, ja que jo només veig anime pre-2010 en Català i la resta en V.O. (evidentment si una sèrie antiga la continuen avui en dia, doncs també). "Faig un favor" a les noves generacions posicionant-me, però bé, també m'és força igual i és una batalla perduda perquè mentre puguin veure un stream de Fortnite no s'asseauran a veure Slam Dunk o Yu Yu Hakusho o Conan... que siguem francs, per començar no veurien pas tenint +20 anys com tenen aquestes sèries. Sense conèixer el full de ruta de TV3, sempre parlo de tornar a engegar el 3Xl amb continguts "antics". Els continguts nous no sé que tal hi encaixarien tenint en compte com es fa anime avui en dia, ja que a) són cars, b) no estan tan diversificats com abans i c) són curts i no conviden a la reposició, que al cap i a la fi es molt important per una televisió (quantes vegades han emés DNA2 per exemple?). La qualitat també es força discutible en moltíssim anime del 2010-2020 i el pitjor es que els animes més populars tenen un target d'edat que només encaixa amb el 3XL, i no del tot.

- Els arguments sobre l'esport 3 són absurds i demostro ignorànica, sí, però m'és igual, només feia conya. Estic segur que gràcies a L'esport 3 molts partits del llagostera emesos a les 2 de la matinada tenen casa, però això no treu que simple estatística ens digui que hi ha més nens i adolescents en aquest món que fans de l'esport i els últims no tinguin un canal dedicats a ells. De fet aquest és el motiu pel qual es va crear el Super 3 per començar.

- Lo que ens porta a la normalització de la llengua. A mi TV3/Super 3 em va salvar la vida de petit quan vivia a l'estranger i quan no tenia amics. No és questió només d'anime, sino del fet que el que emetien i la forma de fer-ho transmitia un missatge que ressonava amb mi... i amb milers de joves. El fet que el català sigui de Pompeu Fabra o no és lo de menys i, francament, una burrada. El català no és una cosa "atemporal", per sort és una llengua viva que es presta a assimilar parts d'altres llengües que li convenen mentre que en mata d'altres que no. Com qualsevol d'altra. Empenyar-se en mantenir coses com aquesta, sigui llengua o cultura, estancades en el temps es fugir d'estudi i no entendre la societat on vivim. Et pot agradar més o menys, per això tens dret a votar i canviar les coses, però si després d'anys d'insistir i no anar enlloc... potser que ho deixem estar córrer, no? Està clar que la gent avui en dia ja no hi té interés. Deixem descansar els morts d'una vegada, shall we?

Ender11
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 32
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 19:12

ds. 29 ago. 2020, 17:32

Tindriem que estar parlant del nou canal de TV3 pero en fi...
TV3 te que fer una rentada de cara, aixó es innegable, el Club Super 3 ha decaigut amb el pas del temps, la familia dels Super 3 personalment es pobre comparat amb la "Generació Tomatic", i no el valoro por nostalgia, es que es clarament superior, després la programació del Super 3 es mediocre, nomes es salva el Detectiu Conan (suposo que s'anirà al canal nou), antiguament teniem moltes animacións de qualitat (bé algunes no tant), pero ara ho han saturat massa l'animació 3D i la que no, doncs no es res de l'altre mon, l'animació americana o Cartoon ha perdut tota l'essencia, a saber si algun nen s'enrecordará en el futur (Les tres bessones i en Pingu es l'excepció), bé, encara hi han de pitjors que emeten a Boing que son fan gracia i son lletjos de collons. La televisió espanyola si que es horrible.

Ja se que les llicencies d'anime es car, pero es el que te millor qualitat de animació, personatges, de fet hi han moltes series d'anime infantils/juvenils que son bones, com van ser la Magica Doremi, Corrector yui, Jeanne lladre lamikaze, Idol Nagisa (Esperant que algú els pugi). Per no parlar de la versió castellana del Club Super 3(satèl·lit) dels 90 com va ser Kasumin (Soc l'unic que s'enrecorda d'aquest anime?), crec que ningú s'enrecorda i no es va poder acabar, els meus 26 anys d'edat i tinc curiositat de tornar a veure aqueste serie... Son series que a part d'infantils o no tan infantils, els més grans els hi agrada i tot sense importar el genere. Si algú te curiositat per l'anime en castellá del club super 3 es aquest:

M'agradaria veure-la amb doblatge català pel Club super 3. El vaig veure en versió original i es molt entretinguda.

Així que jo diria que l'anime es un factor important perquè els joves i no tant joves s'animin, ja sigui infantil o juvenil, i cuant s'acaba, reemetre una o 2 vegades i lliçenciar un nou ja que la majoria de les series d'anime tenen un final, amb excepcións com One Piece, Doraemon, Detectiu Conan i Shin-chan que semblen no tenir fí. No demano que possin tot anime, pero si que possin bastants com l'epoca del 3XL.

Lupus Sigarrensis
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 673
Membre des de: dt. 14 abr. 2009, 17:18
Ubicació: Catalunya

dg. 30 ago. 2020, 11:30

Desconeixia completament una versió del Club Súper 3 en castellà i ja tinc una edat. Pel que ha dit l'Ender11 fou per satèl·lit, normal que ho ho conegués. Quan va durar això? Com va anar? Quina història té?

Django
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 210
Membre des de: dl. 18 juny 2012, 06:32

dg. 30 ago. 2020, 13:50

Versión Española Extinta del Canal Super3

Anteriormente, existió en la plataforma de televisión de pago española Vía Digital un canal llamado Club Super3, producido conjuntamente por Teuve (Mediapark) y Televisió de Catalunya. El canal estuvo en antena desde 1997, distribuyéndose también por operadores de cable españoles, hasta su desaparición a finales de 2004 sustituido por Canal SuperÑ.

https://wiki2.org/es/Club_Super3#Versió ... nal_Super3

taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 879
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

dg. 30 ago. 2020, 18:50

tambe teniem el canal super3 a MENTA/AUNA/ONO, i al principi el canal era super3 fins les 20-20:30 i despres es convertia en BUZZ on tambe feien molt anime (FLCL, fushigi, inuyasha, etc...)

jo del canal super3 en castella recordo un anime que mai varen fer en catala, que es deia PRINCESA YUCIE (Puchi Puri Yūshī)

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... nVe4d3KxVi

adriamichi
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 160
Membre des de: dt. 13 set. 2011, 13:53

dg. 30 ago. 2020, 19:39

Sobre el canal súper 3, va ser creat per a vía digital (La plataforma de televisió de telefónica, de la qual TVC n'era accionista) i suposo que Mediapark estava participada per TVC (curiosament, els estudis estan a l'altre banda de l'autopista) o bevia molt de TV3 (l'agenda cultural del canal natura tenía el mateix grafisme que la de tv3 però en verd enlloc de vermell).

Que recordi, emetien també els clips del super 3 (els de la Nets, el Petri,...) en castellà, però a un ritme diferent que a Catalunya (diria que varen començar pel principi del super 3, els del 91). De sèries recordo que moltes eren les mateixes que a TVC (De fet, recordo haver vist Dome, el petit geni del beisbol), tot i que no puc dir gaire més, ja que només ho vaig veure 2 o 3 tardes...

També es va emetre per QuieroTV, pero com tots els canals d'aquella plataforma emetia només algunes franges horàries i no tot el canal.
Tota la programació de l'antic 3xl a: http://p3xl.awardspace.info/

Accros
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 66
Membre des de: dg. 04 maig 2014, 04:33

dt. 01 set. 2020, 01:44

El que sé per satèl·lit de Club Super 3 va emetre en castellà l'anime Kasumin, que era una comèdia d'una nena que s'anava a viure una casa ple de monstres i mai va emetre per TV.
https://www.youtube.com/watch?threaded=1&v=WBTEncm1Jac

Hi ha una cosa que sempre em va estranyar i va ser amb la pel·licula Vampire Hunter D Bloodlust que va sortir el DVD els principis del segle XXI amb la caractula del segell de 3xl.net però el doblatge solament estava en castellà i japonès.

Podria ser que la pel·licula Vampire Hunter D Bloodlust sortís tambe al canal satèl·lit de CS3?

Espero que surti bé el nou canal.

Ender11
Ishinchu
Ishinchu

dj. 03 set. 2020, 11:20

Doncs, algo així atraurie més sl public jove (i no tant jove, siguem sincers), i més si son animes excel·lents que ni Espanya ha emitit, com ho van fer amb Puchi Puri Yūshī i Kasumin (Llastima que l'anime de Kasumin ningú te grabat aquest doblatge, encara que sigue castellà) que no va sortir en català. I el nou canal sigui el Buzz de Catalunya o millor. En fi... somiar es de franc, oi? O es pot fer realitat? Potser, jo encara tinc les espectatives molt baixes amb la programació de la TV. La que tenim actualment personalment fa pena, parlo en general, al menys TV3 no hi ha "salsa rosa" a totes hores, es més, no en té i gracies. El que mai entendré es que cada vegada hi han més fans de l'anime en tot Espanya (sobretot Catalunya) i la TV ni es mullen una mica. no es d'estranyar que el Club Super 3 tingui una caiguda d'audiencia fin arribar a estar en perill de desaparèixer, el que es salva es el Detectiu Conan i ho sabeu, cosa que em semblá que es migrará al nou canal, ja que no es per un public infantil. En fí, que les series d'animació americana (o cartoon) van perdre la seva magia fa molts anys i l'animació 3D (sobretot adaptacións) millor no parlem...

Bluepheasant
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 146
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

dj. 10 set. 2020, 12:36

_Kiiwii_ ha escrit:
Hola a todos,

Me han hecho llegar esta noticia de abajo. Os pongo el enlace. ¿Qué opináis?

https://ramenparados.com/tv3-creara-un-nuevo-canal-de-television-juvenil-proximamente/

La entrevista la encontraréis en un enlace en la web.

EDIT: Veo que ya se comenta en otro sitio. Cómo puedo borrar este post?

Se borra borrando el mensaje.
En este canal está claro que desplazarán el Conan y listo y quizá recuperarán algún anime como ya hicieron un par de años con Sailor Moon o Doremi (ojalá Nana).
El tema de Conan, ya están a la par con Japón y no tienen ninguna serie larga/ infinita del mismo tipo para estar emitiendo, y que tenga buen rating. Creo que ha llegado el momento de One Piece de cara a 2021; si ahora mismo anunciaran que doblarán mas, llegaríamos a Punk Hazard seguro.
A ver como evoluciona la situación sanitaria actual, ya dijo Marc Zanni que hay mucho protocolo en los estudios. https://www.youtube.com/watch?v=VI74izZC_6A
Este es el camino

rexelperro
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 163
Membre des de: dl. 21 juny 2010, 22:39

ds. 12 set. 2020, 07:51

El problema que veo yo con One Piece es que tiene demasiados personajes, Conan al final tiene a 7 u 8 principales y unos pocos secundarios, el resto son personajes que aparecen en cada caso y luego ya no vuelven, en One Piece hablamos de 9 protagonistas y una burrada de secundarios que encima reaparecen una y otra vez por lo que acaba siendo un reparto de actores y actrices monstruoso para la situación económica de TV3

Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1925
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

ds. 12 set. 2020, 09:06

Això que dius també s'apilica perfectamente a Bola de Dra Super, especialment a la sgaa del torneig del poder. No son series facils ni econòmiques de doblar

Ender11
Ishinchu
Ishinchu

dc. 16 set. 2020, 12:54

Jo crec que lo millor es començar amb series d'anime que no singuin eternes o molt llargues com One Piece o Naruto, per molt que siguin molt famoses. Encara que no eren molt conegudes, l'epoca del 3xl ho feia com Kamikaze Kaito Jeanne, I my me strawberry eggs, Corrector Yui, etc... M'agradaria que hagués varietat, i no el de sempre, estar encallats en en passat no es bo, ens perdem moltes series bonissimes.

Bola de Drac Super... jo crec que millor olvidarn-se per ara, com ja deien, son molts personatges recurrents. I si ve amb censura com els de Boing, millor no fer res...

Bluepheasant
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 146
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

dc. 16 set. 2020, 14:48

Ender11 ha escrit:
Jo crec que lo millor es començar amb series d'anime que no singuin eternes o molt llargues com One Piece o Naruto, per molt que siguin molt famoses. Encara que no eren molt conegudes, l'epoca del 3xl ho feia com Kamikaze Kaito Jeanne, I my me strawberry eggs, Corrector Yui, etc... M'agradaria que hagués varietat, i no el de sempre, estar encallats en en passat no es bo, ens perdem moltes series bonissimes.

Bola de Drac Super... jo crec que millor olvidarn-se per ara, com ja deien, son molts personatges recurrents. I si ve amb censura com els de Boing, millor no fer res...

El nou anime de Fruits Basket per exemple?
Este es el camino

Ender11
Ishinchu
Ishinchu

dc. 16 set. 2020, 21:59

Bluepheasant ha escrit:
Ender11 ha escrit:

El nou anime de Fruits Basket per exemple?

Home, readaptacións com aquesta i Sailor Moon Crystal les deixaria per després, al fi i al cap es la mateixa serie adaptat als anys 2020, en cas de Sailor Moon Crystal treuen tots els episodis innecessaris o "relleno" com diuen els espanyols.

Bé, sempre te que haver-hi un que garanteixi audiencia (ara tots pensant en Bola de Drac o Detectiu Conan), pero optaria series decents com Konosuba, Kobayashi no maid dragon, Tate no Yuusha no Nariagari (Rising of the shield hero) etc... son series que no tenen molts episodis i s'enfoquen en pocs personatges, potser no son tant famoses, pero els mes populars son masses personatges i molts episodis, un infantil estariá bé, pero aixó millor per el canal Club Super 3, des de el meu punt de vista l'animació 3D no se si atrau molt els nens i nenes i el Cartoon (Animació americana) no val ni 5 duros, no tenen gracia i a més son cada vegada més lletjos, animes infantils mai poden faltar, Italia i França en fan bastants. Animes que Espanya no te els sants c****** d'emitir i que tenen potencial. No dic que la meva idea sigui bona, pero penso que una bona variació d'anime ajuda, necessitem sang nova, no tot pur shonen com ho fa Selecta Vision ambs els DVD/BD. Mai entendré que cada vegada hi ha mes fans de l'anime a Catalunya i España i les televisions no hi treuen profit, per mi, treure tot el qui hi havia abans va ser un error molt greu.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 18 visitants