Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

Refle
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dv. 03 set. 2010, 11:37

Autors de manga en contra de les descargues il·legals

dg. 05 set. 2010, 10:34

El otro día os dejamos las declaraciones de Yana Toboso, autora de Kuroshitsuji, en las que se posicionaba totalmente encontra de las descargas y visionado de anime de manera ilegal, llegando al punto de decir que si este problema siguiese creciendo, muchos autores "se morirían de hambre", abriendo un debate por estas polémicas declaraciones entre sus fans y el resto de autores, con opiniones divididas.

Recientemente, otros mangakas también han mostrado sus posturas en contra de la piratería. Rei Hiroe, autor de Black Lagoon, declaró en su cuenta de Twitter el pasado sábado al descubrir que algún "engreido" colgó en internet toda su obra en un archivo .ZIP, que le deseaba a esta persona "que contrajera un cancer de páncreas o una enfermedad similar" en clave de humor negro y sátira.

Tras leer este tweet, otro mangaka, Kazuki Kotobuki, respondió afirmando que "el tipo que ha subido sin autorización este archivo debería de caerle un rayo un meteorito cuando saliese de casa, o quizá alguna forma mas "constructiva" de morir".

Kouta Hirano, autor conocido por el manga Hellsing, siguió esta cadena de re-tweets comentando que "este sujeto debería perecer de una enfermedad extraña y desconocida, y así a esta enfermedad se le bautizaría en panoráma médico con su nombre, pasando así a la posteridad".

Finalmente Hiroe, contestó ambos aprobando sus sendos comentarios. ¿Pensáis que estos autores tienen razón o créeis que estos comentarios están fuera de lugar y que son de mal gusto?

Font: http://ramenparados.blogspot.com/2010/08/mas-autores-de-manga-se-declaran-en.html

A mi això em sembla una vergonya. Estic d'acord amb que no els hi agrade que les seves obres es descarguin, es comprensible, però arribar fins al punt de desitjar la mort de algú em sembla terrible...

wachimiro
Moderadors
Moderadors
Entrades: 1841
Membre des de: dg. 19 feb. 2006, 16:53
Ubicació: China

Re: Autors de manga en contra de les descargues il·legals

dg. 05 set. 2010, 15:03

Sempre passa el mateix quan es fan unes declaracion com aquesta, al final es troben l'efecte contrari. Ja s'ho trobaran.
Si teniu cap problema per descarregar amb JDownloader feu servir aquesta versió i actualitzeu aquí la trobareu. -->>JDownloader <<--

terminator
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2607
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

dg. 05 set. 2010, 16:56

quina manera de demostrar la seva inteligencia si, la proxima vegada es posaran a plorar o que? jo entenc que no els hi agradi la pirateria, pero desitjar la mort de algu els fa egoistes en el sentit que es nota que nomes pensen en ells mateixos, i que si fos al contrari, els farian el mateix, i si a mes diuen aquestes coses de la mort... llavors la seva inteligencia deu ser nula.

stex3
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 722
Membre des de: dg. 17 abr. 2005, 13:26
Ubicació: Barcelona
Contacta:

dg. 05 set. 2010, 19:20

Els autors sempre fan el mateix. No es posen a pensar que es gracies a que algú puja aquests archius que ajuda a difondrà la seva feina. I si un manga es bo la gent acabara comprant-lo en paper. Moltes de les series que faix primer les vaig veure online.
Imatge

AnimeWorldD95
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 348
Membre des de: dl. 21 juny 2010, 10:03
Ubicació: Catalunya!!!

dg. 05 set. 2010, 20:45

Jo entenc el punt de vista d'aquests autors. I si vosaltres estiguessiu en el seu lloc crec que també desitjariu que aquesta persona li passesin coses dolentes o algu així. També crec que es passen amb aixó de que aquesta persona es mori, però crec que tampoc ho deuen dir de debó, sino en sentit que les passi magres o algu.
Crec que tenen raó amb així que cada vegada hi ha més pirateria de mangues i animes igual que les pelis. Jo per exemple, miro molts mangues, i en tinc pocs comprats, admeto que esta malament i tot això. Però jo mai he pujat mangues online si no hi son per la xarxa.
Crec que això s'hauria de tallar d'arrel, que els que puguin mangues o animes els multin i llavors els obligin a treure'ls (si no és massa tard i ja s'ha difòs molt). També crec que seria molt difícil de trobar aquestes persones, però algun hacker potser ho podria aconseguir (dic jo, nose XD).
També hi ha la fira del manga que allà si que la gent compra bastants mangues.
Imatge

Guiru
Administrador
Administrador
Entrades: 892
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 16:12
Ubicació: Badalona
Contacta:

dg. 05 set. 2010, 22:11

Saps que el que dius seria la fi danimelliure?

A viam si que es cert que no esta be baixarte algu per disfrutar i menys si ets un fan, ja que considerho que si ets fan doncs thas de deixar la pasta que per algu ets fan. pero si jo no soc fan daquella cosa es a dir que no la compraria mai, doncs me la baixo perque mentreté pero si no ho pogues baixar mentretindria amb alguna cosa diferent, lo mateix penso per les pelis siguin don siguin.

El cas de la musica es diferent des del meu punt de vista ja que un music hauria de cobrar per feina feta i per actuacio no per % de ventes, al igual que la majoria dactors cobren un preu fix per fer una peli, perque un music no ha de cobrar un preu fix per fer una canço? o un escritor per escriure un llibre o un manga? si vols cobrar mes feste famos i cotitza la teva reputacio fent que per fer una feina es cobri mes com el mon laboral empresarial que nomes els bons arriben a cobrar molt (el factor sort tambe esta) Pero per mi un musica que pot fer actuacions la musica en disc hauria de ser la seva publicitat per fer que la gent vagi a veurel en directe, aixi que la publicitat daquest tipus hauria de ser gratuita, no entenc com les radios paguen un canon... si abans de sortir internet si no fos per la radio molts artistes ni existirien, vaja que paguen per fer publicitat dun artista quan jo pensava que per fer publicitat es tenia que cobrar...

Pel que fa els mangues i els animes, si safanyesin a treure la traduccio a nivell mundial no hi hauria tant de pirateig amb els fansubs, ja que si ja es tradueix i esta accessible perque baixarho si ho puc trindre legal sempre i quan tingui un preu acequible.

Per exemple, perque jo no hauria de treure la serie de Sakura amb audios catala castella i basc? si aqui espanya ningu es digna a treure una versio en DVD o BD? i amb altres series estem acostumats de quan ho fan treuen una cosa imfumable, que no saguanta per res, si si que es la serie aquesta pero es veu pitjor que un VHS en mal estat (exemple clar de Oliver i benji)

Be sento el toxo pero es que aquest temes de drets dautor em rebenten.

AnimeWorldD95
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 348
Membre des de: dl. 21 juny 2010, 10:03
Ubicació: Catalunya!!!

dg. 05 set. 2010, 22:24

Jo opino que si t'agrada molt un manga te'l compris i apoiis a l'autor. Ara si és per passar el temps nose :ein: .
Guiru ha escrit:
Per exemple, perque jo no hauria de treure la serie de Sakura amb audios catala castella i basc? si aqui espanya ningu es digna a treure una versio en DVD o BD?

Amb això estic totalment d'acord. Ara, si t'agrada molt i per alguna cosa la treuen amb castellà i/o català també estaria bé comprar-la per apoiiar-la (també depén el preu com molt bé has dit).
Potser em contradic a mi mateixa perquè miro mangues online i tot això, però el que vull dir és que si t'agrada realment un manga o anime, que el compris (per apoiiar l'autor, per tindre el DVD de la sèrie, per tindre el llibre legal, o pel k sigui). Vull dir que imagineu-vos que aquests autors fecin com una "baja" o deixessin de fer més animes o mangues (així segur que Animelliure també moriria), això si que seria desastrós.
Imatge

albert83
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 41
Membre des de: ds. 02 maig 2009, 16:43

dg. 05 set. 2010, 22:51

doncs la resposta per part meva seria deixar de veure i/o llegir el manga-anime-ovas, despres veuras com es queixara....

chronos02
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dl. 17 maig 2010, 21:12

dg. 05 set. 2010, 23:09

Be, aquest tema ja havia sortit a ANN i sankaku, entre altres llocs, i els resultats de comentar-ho van estar de flaming pur i dur xD.

Ara, sota el meu punt de vista, explicaré les diverses raons de per què els autors fan el que fan i diuen el que diuen, així com també ho fan els pirates.

Lo primer, els autors.
Potser ara mateix la gent es pensa que els autors de manga són persones que senzillament dibuixen i els hi publiquen el treball, tenen dos o tres problemes amb els editors sobre això o lo altre, etc. Però no és així, els pobres autors (be, siguem sincers, una gran majoria, sempre hi ha els privilegiats) estan sempre sota pressió contínua de l'editor, que li fa la vida pràcticament impossible en molts casos, rebutjant-li els esbossos de la història que presentarà aquella setmana, i aquest havent de refer-los una i altra vegada. Per altra banda, tenim les correccions per fer el tonkobon (els volums que coneixem nosaltres) o kanzenbang (volums recopilatoris 3 cops més grans que els nostres), entrevistes amb nous ajudants, etc, etc, etc. Després de tot aquest treball dur i moltes vegades mal pagat, han de sofrir encara més per culpa dels pirates.
Podem pensar que son artistes i el que volen és que es propagui el seu treball i el seu nom pel mon, i encara que això és veritat, aquesta gent viu del dibuix moltíssimes vegades, i si els hi piratejen...com que no els els hi en fa de gràcia. És el seu treball i la seva font d'ingressos, i cobren per quantitat venguda, en percentatge. Per això mateix, quan es ven x quantitat de volums, guanyen una mica, quan es ven una llicència, també (sobretot en aquest cas), també amb el merchandising, entre altres coses. Penseu que quan es pirateja un volum, encara que molta gent que se'l llegeix no se'l compraria pas encara que no el pogués llegir, n'hi ha uns quants que sí, i si aquest no compren, vol dir que els hi estan robant diners, i de forma continuada durant tot el temps. Oi que estarieu ben cabrejats si algú us estigués robant 20€ al mes? i a vegades robant 100€, o fins i tot tota la mensualitat (seria el cas de perdre una venda de llicència per que el manga s'ha piratejat molt, i l'empresa estrangera no veu que ningú li anés a comprar).

Doncs, més o menys, amb les meves paraules, aquí teniu el que els i sol passar als autors, poseu-vos en la seva pell ara. (Tingueu en compte que autors com Akira Toriyama, com que li importa una rave ara tota aquesta qüestió de pirateria, és com si li robessin 1 cèntim al mes..., irònicament, són els que tenen les obres més protegides.)

Ara, en el cas dels pirates...

Per comoditat, i per evidencia, ens incloc aquí.
Una de les raons per les quals piratejem, és indubtablement pel fet que les sèries no es fan en simulcast (que es puguin veure a tot el mon al mateix temps per la TV), i tampoc ho fan amb la nostra llengua, ni subtítols. Volem veure les novetats immediatament, i per tant utilitzem el pirateig, fàcil i ràpid, en la nostra llengua (subtítols) i gratuït (com la TV).
Ara, no tots tenim aquestes raons, a molts no els interessa veure sèries noves, si no les antigues/actuals al país on es resideix, però les edicions que es fan son cares, mal fetes, amb doblatges que fan pena, subtítols fets per micos, editades, censurades, tallades, inacabades, etc. I com són tant merdoses, acabem per agafar-nos la sèrie per internet, que és gratuita, i podem emmagatzemar-la tota en un simple DVD o un parell. (això ho dic sincerament, les edicions que venen aquí acostumen a estar mal editades en DVD/BD, amb una qualitat de vídeo de pena, àudio encara més penós, interfícies cutres, caràtules amb mal gust, etc. no sé per què no utilitzen els mateixos formats que els japonesos, afegint els subs i àudio que vulguin...sincerament, no ho entenc). Molta gent d'aquest tipus, acaba per comprar-se les edicions originals japoneses, o si no poden, tiren només de descàrrega.
Una altra raó per la qual piratejem és la relació qualitat/preu que tenim aquí. No està gens equilibrada, ens donen uns DVD mal gravats, moltes vegades de mala qualitat, i dins de capses que es trenquen el primer dia al treure el DVD. Això què ens demostra? Que no busquen satisfer-nos, sinó enriquir-se a base d'enganyar-nos. I com a diferència del que es pensen, no som tant imbècils (alguns com jo si...), doncs, directament, no comprem res del que treuen. (dic que soc imbècil per haver-me comprat quatre cops GITS, la primera peli, que cadascuna tenia la seva merda, una no es reproduïa, l'altre es tallava a meitat, l'altre tenia pixelització, l'última tenia una caixa de merda... no s'ha de tenir esperances en aquest país, sincerament)
Ara un altre problema, moltíssimes sèries no s'importen ni amb subtítols, senzillament ni apareixen (o ho han fet, però amb un format pitjor del millor disponible), o no es poden importar per lleis de fa 200 anys. Què fem? Les agafem d'internet (o les comprem al japò, però les seguim descarregant per que no tenen subtítols...)

Be, aquí tenim a grosso modo les raons que tenen totes dues parts. Però al final per un petit detall, guanya la part dels autors. El manga/anime no és un dret, senzillament un privilegi...ens pot agradar molt o poc, però és una cosa que algú ha creat (i no pas per l'amor a l'art exclusivament, si no per guanyar-se la vida. I no val l'excusa de que així es fa publicitat de la sèrie, ja que aleshores les empreses del país no la compren a menys que sigui hiper-famosa). I encara que els autors depenguin de nosaltres com a medi d'ingrés, si no comprem, és com si no veiéssim el que fan, no hi ha cap diferència, excepte pel fet que ho mirem sense permís.

Doncs aquí teniu la meva humil opinió, construïda a partir de llegirme molts forums i blogs al respecte. S'ha de dir que no m'he preocupat d'estructurar-ho bé... què i farem...

PD: Per cert, aquí a animelliure tenim una petita "excusa", ja que moltes edicions en DVD/BD no tenen àudio en Català, ni tan sols subtítols. No tenim més remei que fer un muntatge, o tirar de gravacions de TV.
Visiteu la llista de sèries i característiques:

Visiteu els meus projectes:

Base de dades de Blu-ray d'Anime:

Petiso
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1382
Membre des de: dg. 22 feb. 2004, 18:06
Ubicació: Tirán-Lirán
Contacta:

dv. 17 set. 2010, 12:57

Només dir una cosa .... actualment al nostre país, i fins que no canviïn les lleis, les descarregues sense anim de lucre son legals !!

Així que ja poden dir el que vulgin ........

Adéu !
ImatgeImatgeImatgeImatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants