Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
Nightsirk
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3806
Membre des de: dg. 18 nov. 2007, 00:30
Ubicació: Near the sky.

[SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dg. 17 oct. 2010, 23:26

Bé, no sabia ben bé com anomenar al tema perquè serveix per parlar globalment dels mangues actuals i que cadascú digui la seva.
Es pot parlar de qualsevol dels mangues actuals, ja sigui de Bleach, Naruto, One Piece, Death Note, Nana etc... el que volgueu, això si, sisplau, hauriem de mantenir un ordre en les converses o acabarà passant com a mcanime on veus una resposta de 2 pàgines anteriors amb un coment d'un usuari/a de fa 3 dies etc...i tot això, embruta molt el fil.

Ja se que aqui, no hi som tants com a mcanime per parlar-ne i trobo bé que utilitzem mangues per comparar-los amb altres o per donar la opinió, l'únic que espero és que ens surti net i de la manera més entendible possible, pel fet que si un que no comenta o s'apunta un cop el fil està en marxa, no es faci un taco.

Si penseu en un altre títol més adient, m'ho comenteu i el canvio.

Per anar directament al quid de la qüestió, què en penseu dels mangues més importants actuals? Están decaient molt? Poc? Millorant? Perquè penseu, per exemple, que Naruto, un manga que últimament està en hores baixes, se segueix tant o més que abans?

Bé, jo he plantejat algunes de les possibles qüestions, fer que el fil estigui bonic de missatges i de discussions netes depen de tots. ;)
Nightsirk l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 17 oct. 2010, 23:54, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
 
Uzumiya
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 569
Membre des de: dg. 18 jul. 2010, 19:38

Re: Evolució dels grans mangues del moment. [SPOILERS]

dg. 17 oct. 2010, 23:36

Quina mania de obrir el post i no posar la teva nen...
Sobre els spoilers, jo posaria un spoiler per sèrie, com ara faré.
També treuria això de "actuals" o "del moment", pq no, Death Note no és actual.
També canviaria mangues per manganime.

Fullmetal Alchemist
A l'autora se li va anar la pinça quan va voler començar a fer un final happy happy, fa un parell d'anys, on va començar a fer a tothom bona persona, saltar-se les lleis que ella mateixa va fixar, i, en fi, degenerant un manga excel·lent fins a acabar sent un manga de 6 sobre 10.
Katekyo Hitman Reborn!
Altra autora que se li va anar la pinça... primer va ser una sèrie de gags bastant regulera, llavors va fer la saga de Mokuro i guau, potencial increïble, saga dels guardians genial, i llavors, saga del futur... comença molt bé, segueix molt bé... i la caga quan es comença a flipar i a fer power-ups a tort i a dret. A més, els combats van passar a ser digraimeros, és a dir, no es veia una merda. Si li afegim un fanservice excessiu, i que s'ha tornat en una sèrie de lluites constants + power-ups pq sí, tenim una sèrie regular que passa a notable per acabar passant a regular.
Death Note
Quan Light s'entrega la sèrie mor. Punt.
Naruto
Comença normal, va pujant, examen de grau mitjà, envaeix la sorra, i ja comença a morir la sèrie. Arriba el salt temporal, i es torna la pitjor merda infecta que he llegit en molt de temps. De tant en tant té repunts, però la caiguda sempre és més gran després. Fa anys que s'hauria d'haver acabat. Per no parlar de la quantitat enorme de personatges horribles que surten massa, els personatges desaprofitats que hi ha a milers, l'overbooking de personatges però l'autor en segueix afegint, les morts pq sí de personatges que sobren... En fi, què es pot esperar d'una sèrie on l'autor improvisa setmana a setmana?
Bleach
Una sèrie on l'autor es regeix pel seu fandom: només cal veure qui toca lluitar amb qui, qui surt més, qui surt menys, qui mor, qui no mor... la sèrie comença regular, com totes, va pujant, Soul Society és una molt bona saga, i llavors... tetes, combats, power-ups, personatges a mansalva, i, en fi... l'única diferència amb Naruto, és que el dibuix de Bleach és molt més treballat i elegant.


Demà més.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Nightsirk
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3806
Membre des de: dg. 18 nov. 2007, 00:30
Ubicació: Near the sky.

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes. Ritme japonès.

dl. 18 oct. 2010, 00:06

Jo parlaria sense posar ocultes, Uzu i companyia, que per algo, al títol hi he posat davant de tot: SPOILERS amb lletra ben gran. xD

De Naruto
Spoiler: mostra
hi estic d'acord i és més, la primera temporada, poques queixes tinc. De la segona, les sagues més interessants, curiosament per mi són les del Sasuke. És un personatge solitari que necessita un equip i se'l fa, tal i com ensenyen a Konhoja.
Després hi trobo molts errors o coses que penses: I això d'on s'ho ha tret???
Per cert, no se si recordaveu però Kishi va dir que aquest seria l'any de Sakura. Quin gran any que està tenint, oi, senyors?
En fi :lol:


De Bleach,
Spoiler: mostra
bé, el guió almenys el trobo més treballat que el de Naruto. Potser hi ha coses poc treballades o que es podrien treballar més, però en general penso que està força bé. Aviam ara com l'autor li dona la volta a la situació, amb un Ichigo sense poders on no pot ni veure a la Rukia.


De OP
Spoiler: mostra
poca cosa a dir, després d'un mes d'espera ara torna la millor sèrie i penso que ODA enseguida posarà la 5ena marxa i ens anirem cap a l'illa dels tritons, o ens esperen moltes batalles interessants, per veure els nous powers ups dels protes.
De OP hi ha tantes sagues i tants matissos que potser no acabariem mai de parlar-ne xD però és al·lucinant com fins ara, ODA està portant la sèrie al·lucinantment bé, on de moment, tot encaixa. Tot i que Brook no m'agrada, quan va comentar que era el pirata que va fer-li la promesa a la balena i on va haber-hi tota la moguda que de veritat em va deixar estupefacte; No m'esperava que passés això i realment ODA podem dir que sap el que es fa i cuida els petits detalls que donen a la sèrie un punt que potser, altres no tenen.


De Death Note,
Spoiler: mostra
només em puc queixar de la segona temporada perquè la primera va acabar genialment genial, amb la Mort de L i no a mans de Light, sincerament, una delicia. Amb el boom de la sèrie la 2 temporada perd molt de carisme, i és que els dos detectius (Near i Mello) ja tenien mig cas solucionat, però bé, penso que per un cop, Kira tindria que haber sobreviscut, llavors la sèrie si que hagués estat ÈPICA TOTAL.


Nois, com he dit abans, jo comentaria sense ocultes, aviam que en penseu, que es fa més incomode de llegir i més després del títol amb lletres grans però respectaré la decisió dels mod, no problemo.
Imatge
 
Uzumiya
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 569
Membre des de: dg. 18 jul. 2010, 19:38

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dl. 18 oct. 2010, 12:48

Però pensa que potser entra algú que està al dia de One Piece i Naruto, però no de, no sé, Death Note. Patapam, es menja l'spoiler.
Eso sí, si ho fem amb "ahide", limitem els espais que si no sí que costa més de llegir... opinió personal!
[ahide=Spoiler1]blablabla[/ahide][ahide=Spoiler2]blebleble[/ahide] <- juntant el [/ahide] amb el següent [ahide=] reduim espais!
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Lee
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1304
Membre des de: ds. 15 gen. 2005, 14:05
Ubicació: Complement circumstancial de lloc

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dl. 18 oct. 2010, 13:35

En altres paraules, que simplement és un fil on comentar les sèries que seguim actualment i poden ser atemporals. Bé, sé que es limitarà, a arrel del currículum del fòrum, a sèries 3XL, però intentaré ser una mica ampli:

Ah sí, m'abstenc de ficar el filtre d'spoilers que és un conyàs i el títol és bastant clarificador, tot i que no comento res que mati la sèrie sinó mes ben bé opinions i tal.

Naruto
Típic inici d'un shonen, tòpics a raudals, però amb cert carisme. El ritme va pujant de to, saga Zabuza interessant i que situa al lector sobre la temàtica en general, més tard arriben els secundaris per invertir en una sèrie que pot resultar un èxit rotund (que ja ho era en aquell moment) i comença una saga "gran". Bon ritme amb certs altibaixos (entrenaments bàsicament) i que es manté però va perdent gas amb el tema d'en Sasuke i rizar el rizo amb els mateixos temes. A la segona temporada, això s'agreuja a nivells extrems i deixent de banda secundaris, amb una actual política de narració molt poc acertada.

Bleach
Beu massa d'altres shonens, primer va ser un Yu Yu Hakusho, després un Saint Seiya i ara un Bola de Drac. La fama de la sèrie es situa en la segona saga, la Soul Society, que va presentar moltíssims personatges amb dissenys ben treballats o fanservice del bo, i power ups (bankais) que resultaven curiosos i donaven caràcter a la sèrie. Què passa, que ara sigui una de les merdes flotants de la revista amb més èxit actualment? Que l'autor viu del cuento que va sembrar, i ara mateix és un troll en persona. Morts estúpides, sala del temps i de l'espai, recurs habitual de fer arribar al protagonista a l'escena del crim, diàlegs que van de madurs i prou. Entenem que Tite Kub treballa sol, i ha conseguit un nivell de dibuix interessant, però se li veu el plumero pel que fa a vinyetes i escenaris, i crec que no costaria gaire contractar un col·laborador. O és antisocial o un garrepa.

Imatge

One Piece
Del trio lalala, la que manté a to la Shonen Jumps. Que més puc dir que no es sàpiga ja en el fòrum, quan és l'icona actual d'anime ben mimat a Catalunya. Ritme que va in crescendo sempre, sempre, hasta el infinito y más allá. Si puc trobar-li una pega: Skypiea.
Actualment en plena "segona temporada", confio en la genialitat d'Oda però espero que no acabi destrossant el ritme i "l'aventura", que porta masses sagues de superpoders i batalles llarguetes.

Beelzebub
Una mica desorientada la sperie, que no sap si tirar a gènere de gags i humor, o al gènere de lluites amb cert humor, que és diferent. Però té uns primers episodis brutals carregats de molta gràcia sense recórrer a originilatit pura i dura (altre vegada parlem de poders espirituals i l'infern).
Es va desaprofitar una mica la minisaga de volleybol que pintava molt graciosa, llàstima.

Kaiji
Què dir de la meva predilecta. Epic wins, manly tears, fails èpics. I capicua.
Aparentment normaleta, comença amb un joc mental interessant, i arribem a una primera temporada BRUTAL. La segona part manté el to però baixa el llistó a ingeni i no jugades psicològiques, i una tercera que baixa perquè no té res a veure amb l'habitualitat dela sèrie.

Legend of Strongest Man Kurosawa
L'heu de veure, i prou. Ja només pel final mereix la pena llegir-se els 11 volums que té.

Gambling Emperor Legend Zero
Kaiji+shonen. Primera temporada acabada, però servidor ha de llegir-se encara la meitat. Jocs d'ingeni molt interessants tot i que per l'interès de vendre als adolescents, el protagonista apunta a ser massa guay des d'un principi.

------

L'anime actual, està clar que no és la mateixa que fa un parell d'anyets. Tot i que ve de lluny, l'actual marketing que hi ha dista molt de la maduresa, segons el meu parer, que tenien molte sèries d'abans, i parlo majoritàriament de juvenils que comparats amb els d'ara, eren quasi seinen xD Moltes lolis, harem i ves a saber què, però que cridin l'atenció poques i originalitat nula.

Rainbow
Pinta maneres, i crec que Madhouse ha tornat a guanyar-se una altra vegada més, el meu respecte. Lenta, però amb un punt de vista cruel que no deixa indiferent. És més de drama que altre cosa, ja que s'exlplica l'etapa de la postguerra? en un internat de joves que més ben bé és presó.

Aoi Bungaku
Primer arc magnífic. Madhouse. La desgràcia humana contemporàrena de la societat conservadora japonesa a la IGM. Almenys aquesta primera etapa que és una història conclusiva, Ningen Shikkaku, demostra que pot existir un respecte del públi a l'obra sense buscar ni fanservice ni altres recursos del mercat actual.

Legend of Galactic Heroes
Pel que penso jo, la sèrie d'on van beure els de Sunrise per crear una versió adulcorada: Code Geass.
Una presentació molt lenta, tant lenta que pot convèncer de tirar els episodis a la papelera de reciclaje, però una vegada introduïda l'etapa dels personatges, els ens polítics i les institucions, passem a l'història magna que es converteix en una de les narracions més sòbries i brillants que he pogut contemplar. A falta de veure l'última temporada, ja sé que puc arribar a disfrutar d'un space opera: dues bandes contràries entre si amb uns personatges sòlids, congruents, coherents, plens... vaja, que fins i tot un secundari por arribar a ser un íntim a la sèrie, i unes qüestions morals i étiques a arrel de la política que confonen als protagonistes al llarg de la sèrie. Què és millor, una democràcia corrupta, o una autocràcia amb un lider just al front?
Imatge
 
Uzumiya
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 569
Membre des de: dg. 18 jul. 2010, 19:38

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dl. 18 oct. 2010, 15:15

Lee, ets un vago de cuidado, i et mereixes el FFXIII-2 que segurament sortirà.

D.Gray-man
Comença bé, molt bé... fosca, força gore quan cal, humor quan cal, lluites i diàlegs treballats... però en els combats no es veu res. És el que té un estil de dibuix carregat i confús. Llavors, l'autora es "lesiona" la mà, i passa a tenir un estil de dibuix HORRIBLE i que no s'assembla en res a l'anterior... i la història es torna estúpida. Però això no és tot, es torna a agafar uns mesos de parón, la posen a publicació mensual, i el dibuix canvia completament a algo que només es pot definir com deforme, amb portades yaoi. Si és que una sèrie shonen no pot abusar de fanservice per les femelles, que s'envà tot a la merda.. però bé, s'ha de seguir per la història... wait, tampoc, que es va tornar en una cosa pitjor que Naruto D'UN CAPÍTOL PER L'ALTRA. Drop.
One Piece
De les tres grans, és la que comença més fluixa. A Baratie potser comença a despegar, i a Arlong Park ja deixa clar que serà una de les tres més grans de la WSJ. A partir de llavors, bàsicament no fa més que pujar, potser amb excepció d'alguns capítols molestament buits que allarguen alguns moments de trama lents (cof cof Skypiea és eterna cof cof). També trobo molest que a cada saga, les noies tinguin hagin d'utilitzar una talla més de sostén. Res més dolent a dir.

Anime ja fa anys que no miro res, pq tot es va tornar en absurdes sobredosis de moe, fanservice i harems varis. Tot i això:
Code Geass
Primera temporada ESPECTACULAR. Evitar segona temporada.
Gundam 00
Primera temporada ESPECTACULAR. Evitar segona temporada.
Tengen Toppa Gurren Lagann
Primers capítols lentíssims, després puja MOLT, fins a la segona temporada que també comença molt lenta i acaba pujant fins a l'espai. Literalment.
Haruhi Suzumiya no Yūutsu
Genial primera temporada. S'ha de veure, tot i que el primer episodi potser tira una miiiica molt enrera...recomano començar pel segon... xD La segona temporada em va cansar amb el loop dels collons.

Demà més.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Nightsirk
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3806
Membre des de: dg. 18 nov. 2007, 00:30
Ubicació: Near the sky.

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dl. 18 oct. 2010, 15:41

Code Geass trobo que va estar molt bé, però sincerament, crec que és bastant plagi de Death Note.

La sèrie "shinigaminesca" va començar a sortir l'any 2003, mentre que code geass ens hem d'anar a l'any 2006, per tant, almenys per dates, l'autor té prou temps com per fer una idea molt semblant, que és el que acaba passant.

Quina diferència hi ha entre ambdues? La primera que Code geass és algo més llarga.

La segona, que la sèrie acaba bastant més bé que Death Note.

La tercera, els enemics, i si m'apureu, certs matissos.

Ja ho comentaré més tard amb calma que tinc uni i doblatge.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Maki
Moderadors
Moderadors
Entrades: 6323
Membre des de: dt. 18 maig 2004, 17:02
Ubicació: Donde-puedo-verte
Contacta:

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dl. 18 oct. 2010, 18:13

Jo diré la meva:

Fairy Tail: una serie que comença molt bé, presenta uns persoantges ben definits, peculiars, amb bona dosis de humor i un plantejament de sagues-missions que recorden la part bona de Naruto, pero mica a mica comences a veure que falla alguna cosa: no hi ha un límit marcat de força o de poders. A cada saga nova els protagonistes executen tècniques més potents sense cap explicació ni entrenament, fent que puguis pensar que aquest poder ja el tenia en la saga anterior on les van passar tant putes que quasi moren.
Després te l'empalagositat de la victoria pel poder de l'amistat, molt utilitzat a Naruto i uns 25-30 anys enrere, a Musculman. Sí, l'amistat és un valor important, però no cal que cada capítol ho remarquin 3 vegades. Acaba cansant.
Un altre punt d'aquest manga és el tema dels misteris que envolten als personates i per què són així. Al igual que a One Piece han guardat el secret del paper de l'Ace a Alabasta, a Fairy Tail dona la impressió que hi ha pressa per explicar-los, que li fugen de les mans. Cap al capitol 100 t'adones que només queda un misteri que no s'ha resolt, el de Salamander i això desmotiva quan veus que al 101 ja tracten aquest tema.
Imatge
 
Uzumiya
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 569
Membre des de: dg. 18 jul. 2010, 19:38

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dl. 18 oct. 2010, 20:33

Completament d'acord amb lo que has dit de Fairy Tail, Maki: altra que he dropejat...

Nightsirk, "plagi" és una paraula molt forta. "Semblant" és més adient i vol dir el que has volgut dir.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Nightsirk
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3806
Membre des de: dg. 18 nov. 2007, 00:30
Ubicació: Near the sky.

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dt. 19 oct. 2010, 00:15

Bé, potser dir que és un plagi ha estat massa bèstia. És cert, diguem que Code Geass és una bona còpia de Death Note afenint altres elements, apart que personalment, tant per ambientació, com per dibuix i per trama, trobo Death Note algo més adulta. Sobretot per la trama i pel tipu de dibuix, que ajuden força.

De Fairy Tail no he vist masses epis, per tant no en puc opinar massa, però pel que jo he vist, m'ha semblat força similar a One Piece. És cert que el creador de FT va ser ex ajudant de ODA?

El que si que he vist a FT és això que comentaveu de l'amistat...és passen 4 voltes o més. xD
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Lizarus
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 429
Membre des de: dc. 15 ago. 2007, 13:46
Ubicació: Jardí de Balamb
Contacta:

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes. Ritme japonès.

dt. 19 oct. 2010, 11:24

Nightsirk ha escrit:
Jo parlaria sense posar ocultes, Uzu i companyia, que per algo, al títol hi he posat davant de tot: SPOILERS amb lletra ben gran. xD


Sembla que el forum doncs només poden parlar tots aquells usuaris que segueixen totes les sèries al moment ja que o bé no pots comentar posibles spoilers de sèries que ja has vist perquè pot haver-hi alguna sèrie que la tinguis pendent per veure o bé et menges spoilers com el teu post al fil de Bleach per DD, que per cert ni l'has editat.

Suposo que no deus haver pensat en això i què la dinàmica que ha començat de manera eficaz Uzumiya sigui la correcte.
Imatge
PS3 - Lizarus
X360 - Drazkan
 
Avatar de l’usuari
Risck
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1275
Membre des de: dt. 15 març 2005, 17:13
Ubicació: mmm.. bona pregunta...
Contacta:

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dt. 19 oct. 2010, 12:55

Nightsirk ha escrit:
Perquè penseu, per exemple, que Naruto, un manga que últimament està en hores baixes, se segueix tant o més que abans?


Si per últimament entenem els últims 5 anys, estic d'acord amb tu xD, I es segueix molt menys, avans la seguia tot cristo, ara només uns cuants valents que han conseguit aguantar i la miren més que res per inercia i per riures del autor.
Imatge
 
Uzumiya
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 569
Membre des de: dg. 18 jul. 2010, 19:38

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dt. 19 oct. 2010, 15:04

Gràcies Lizarus, algú amb seny...
Risck, et sorprendries de la quantitat de Narutards que hi ha pel món i ho troben xaxi piruli....
Nightsirk, en sèrio, no és cap còpia. Es diu semblant. Semblant.
Nightsirk també, sí, Hiro Mashima (Faity Tail, Rave..) va treballar d'ajudant amb Oda, tal i com es nota només veure la primera plana doble de Fairy Tail.
Lee, no sabia això que Kubo treballa sol. El boig de Hunter x Hunter diria que també ho fa.
Avui no comento cap sèrie, que em fa mandra...
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Lee
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1304
Membre des de: ds. 15 gen. 2005, 14:05
Ubicació: Complement circumstancial de lloc

Re: [SPOILERS] Evolució dels manganimes.

dt. 19 oct. 2010, 15:36

Uzumiya ha escrit:
Lee, no sabia això que Kubo treballa sol. El boig de Hunter x Hunter diria que també ho fa.


Seps, i des d'aquest punt de vista podria considerar-se que és un màquina. A veure, a Tite l'admiro com a dibuixant-dissenyador, perque no es pot negar que comparats amb altres autors, ha assolit un nivell de dibuix increïble, senzill i net. Fins i tot va entregar 12 episodis (els del pendulum crec) per adelantat a la Jump per prendre's 3 mesos de vacances l'hijo de fruta, que coincidia amb la Comic-Con.

Però com a mangaka és un trollazo xD i com que s'admeten proves iuris tantum:

Imatge

Imatge

Spoiler: mostra
Imatge


Un dia m'agradaria parlar de Bleach al blog, que ara que hi penso hi tinc molt per despotricar. Per cert, si fiqueu tite kubo a google, fixeu-vos en els suggeriments.
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 31 visitants