Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
brujo_toni
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 879
Membre des de: dg. 19 oct. 2008, 18:29

Puella Magi Madoka Magica

dt. 26 abr. 2011, 16:33

Que em podeu dir de l'anime Puella Magi Madoca Magica? He llegit que es molt guapo, pero per molt que l'he buscat no l'he trobat sencer a cap lloc. Us agrairía que qui l'hagi vist em digui que tal i si es posible, algun lloc per descarregar-lo encara que sigui subtitulat.

Gràcies!!!
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Lee
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1304
Membre des de: ds. 15 gen. 2005, 14:05
Ubicació: Complement circumstancial de lloc

Re: Puella Magi Madoka Magica

dt. 26 abr. 2011, 21:48

Madoka Magica és segurament una de les millors sèries que hauran transcorregut en la seva temporada, que va començar a l'hivern i possiblement de les millors de l'any. La seva proposta és simple però alhora interessant, agafar un gènere tan empalagós com és el de les magical girls i introduïr-li una premisa fosca, sobèrbia i pretensiosa.

És l'antítesis del gènere, fins i tot experimental, amb la bona mà de l'estudi SHAFT avantguardistes en innovar diferents estils artístics, tot i que encara van molt coixos de qualitat en animació i fluidesa, però això ja són detalls més lligats a pressupostos (comptar que els dos últims episodis es van veure retrassats per el terratrèmol de Japó).

Personalment no crec que passi a ser de les millors sèries que hauré vist i veuré, un notable alt que podria haver-se explotat més i un final una mica previsible i tòpic, però amb les seves voltes argumentals molt interessants i un guionista excel·lent per l'obstacle que tenia davant el gènere que és. Sí, no és una sèrie precisament molt alegre, l'opening és enganyós fins a la mèdul·la però recomano veure-la sense esbrinar detalls, les sorpreses són més satisfactòries.

D'altra banda, objectivament el seu èxit és innegable, només cal veure que els Blu-Ray es venien com xurros i han aparegut fandom i fandom per internet, i molts ja la titolen obra mestra, però crec que un pèl bastant sobrevalorada. Potser també l'estil de dibuix que em cansava a estones, a nivell subjectiu hagués preferit altre dissenyador, què hi farem, també és part de la màgia de la sèrie.

En castellà només et recomano Inshuheki però tenen 7 o 8 episodis crec, en anglès la tens sencera evidentment.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
MissingNo.
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 114
Membre des de: dc. 19 set. 2012, 19:16

Re: Puella Magi Madoka Magica

dg. 19 gen. 2014, 17:31

Coincidisc amb l'opinió de Lee. El meu coneixement d'anime i manga no és suficientment vast com per a poder opinar amb cert rigor, però va ser aquest anime en particular el que em va canviar radicalment la meua perspectiva respecte d'altres sèries que abans he pogut considerar de notable alt, passant ara a ser d'un aprovat molt just, i gràcies. Per tant, el reescalat del meu sistema de puntuació ha sigut brutal, m'ha ocorregut una cosa comparable en alguns matissos al que passa en el Mite de la Caverna de Plató.

Encara no sé si mereix ser inclòs en el grup dels millors; em quedaria moltíssim per veure abans de tenir dret a fer una afirmació així, però de moment és sense dubte el millor entre els que he vist i per tant un "must see" en tota regla, almenys al meu parer.

No fa falta afegir res més perquè tot el que haguera pogut dir ja ho ha dit tot Lee. Simplement remarque que efectivament el punt fort d'aquest anime és la manera que té de trencar bruscament amb el gènere de magical girls, empalagós fins a la mèdula, i traslladar-lo a un ambient de foscor, melancolia i dessolació, amb una temàtica per darrere molt més profunda que la tòpica i simple dupla "heroi/ïna que ha d'estar salvant contínuament el món versus vilà que el vol destruir".

Spoiler: mostra
El final potser és, en efecte, una mica fluix després de tota la tensió que arriba a arreplegar tot el transcurs de la trama; el contrast és considerable, tot i així no arriba a ser decepcionant del tot, perquè no dóna la sensació d'un final tancat del tot, sinó més bé d'un final agridolçament obert. La tercera pel·lícula d'aquest anime, "Rebel·lió", (les dues primeres són resums de la sèrie) sembla, pel que he llegit, que és una continuació de l'anime. Quan isca el blu-ray i la puga veure en condicions (en lloc dels camrips que circulen per ahí a dia de hui) ja li donaré un cop d'ull, que ganes de veure-la no falten.

Per a qui tinga interés en la sèrie, Selecta Visión ha llançat en blu-ray i DVD la sèrie, com no podia ser d'una altra manera amb les seues trastades de sempre (per exemple, són 3 BD25 en lloc de 3 BD50 com és el cas de l'edició d'Aniplex USA o els 6 BD25 de l'edició original japonesa també d'Aniplex, a banda de no incloure cap extra a diferència de les dues darreres releases esmentades).
Imatge
 
Avatar de l’usuari
MissingNo.
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 114
Membre des de: dc. 19 set. 2012, 19:16

Re: Puella Magi Madoka Magica

dt. 01 abr. 2014, 11:10

Ahir vaig tindre el privilegi de poder gaudir de la darrera pel·lícula, Rebellion, en qualitat full bd.

Com ja vaig indicar al missatge anterior, la sèrie és una autèntica obra mestra, però és que amb aquesta nova pel·lícula es consolida com un autèntic mite de l'anime, amb una completa remodelació de gèneres. A l'igual que la sèrie, o potser encara més, la pel·lícula sorprén a l'espectador fins al mateix final.

Recomane tant la sèrie com la pel·lícula a tot el món, siga de l'edat i gènere que siga. La putada: de moment aquesta darrera pel·lícula només l'han subtitulada en anglés, així que haureu de manejar-vos bé en eixe idioma o esperar a que isca algun fansub.
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 23 visitants