Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
enzo1988
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 322
Membre des de: dc. 10 nov. 2010, 10:23

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 11:10

Nois! Heu de veure l'info-k d'ahir. Es va fer un reportatge sobre la tornada de Bola de drac. I varen entrevistar la Monica Padrós (el on Goku petit). Per fi podem veure la Monica.

http://www.tv3.cat/pprogrames/infok/infkSeccio.jsp
Imatge
 
Avatar de l’usuari
†Nami†
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 93
Membre des de: dt. 13 maig 2008, 12:01

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 11:51

Au va, les veus no estan tan malament. Clar que no és el mateix, tots hem crescut amb l'altra versió i ara se'ns fa estrany sentir-ho de nou amb aquests canvis.

Mira que us agrada queixar-vos! Es que sóc l’única a qui li agradava el ‘relleno’? XDD
 
Avatar de l’usuari
Marc R.
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 479
Membre des de: dv. 09 des. 2005, 10:10
Ubicació: Tarragona

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 11:59

Noín ha escrit:
PD.Com s'ha notat ja la censura de la versió americana amb en Goku petit sense "tita"

Diria que la "tita" (XD) tampoc sortia a la Kai japonesa.
 
Avatar de l’usuari
connedi
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 644
Membre des de: dc. 10 ago. 2005, 18:42

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 14:07

A mi lo de la censura em sembla perfecte, ja que s'hi estalvien problemes els japonesos i sempre podrem baixar una release que no estigui censurada si a algu li molesta tant.
 
Avatar de l’usuari
Joanks
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 498
Membre des de: dj. 27 abr. 2006, 21:33
Ubicació: Namek

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 14:09

Estaria bé que qui tinguera idea de fer-ho anara baixant tots aquests anuncis, vídeos promocionals, notícies curtes, entrevistes als dobladors, entrevistes de ràdio... per a posar-los d'extres als dvds de Kai, abans no els eliminen.

Quant al doblatge, m'ha agradat i l'opening i l'ending han estat força bé. Amb tot, l'únic que m'ha semblat que encara fa el mateix to de veu és el narrador ^^
ImatgeUn viatge que va començar fa molt de temps, en un lloc ni proper ni llunyà.
Aquesta és la nostra història. Aquests són els nostres herois. BOLA DE DRAC!!
 
Avatar de l’usuari
Lupus Sigarrensis
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 812
Membre des de: dt. 14 abr. 2009, 17:18
Ubicació: Catalunya

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 14:14

Mirant comentaris de seguidors pel facebook sobre tot, m'he adonat compte que hi han dos tipus de seguidors, com en totes les coses al fi i al cap.

1. El seguidor que s'ha mirat les deu mil emissions de Bola de Drac i ja està. Fi

2. El seguidor que s'ha mirat les deu mil emissions de Bola de Drac, que s'ha llegit el manga, ha mirat deu mil forums de DB, sap que és el farciment, sap que GT és exclusivament anime, i al final han fet una tesi doctoral de com fer un Do Don Pa. Els savis boladedraquians.

El que m'ha fer rabia és que ara era el moment de pronunciar la H de Gohan, i no. Recordo que als primers 26 primers episodis de Bola de Drac la pronunciaven.
Mentre no fagin un exces de "songoan" i de poguem sentir "goan" a seques em sentiré satisfet.

I a veure com quedarà això de Saiyans/Guerres de l'espai.
 
Avatar de l’usuari
P@1
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 487
Membre des de: dj. 20 des. 2007, 18:14
Ubicació: Vila-real
Contacta:

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 18:28

Podeu posar algun video en el qual es veja la comparacio bola de drac amb bola de drac kai?

Perque si heu tornen a traduir pot ser una cagada...

I per veure tambe la remasteritzacio :juas: :profident:
 
Avatar de l’usuari
Hawkins
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1335
Membre des de: ds. 24 feb. 2007, 03:16
Ubicació: Entre dues clàusules que col·lideixen
Contacta:

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 19:25

Jo només diré que quan vaig llegir als crèdits que el Freezer estarà doblat per Domènech Farell, vaig APLAUDIR. Com deia algú més amunt, diria que el Noín, va quedar francament bé l'Àlex Messeguer en el paper de Raditz.
D'altra banda, és una tasca excel·lent haver aconseguit reunir quasi tots els actors i actrius després de més de deu anys, ja que els redoblatges on passa això diria que es poden comptar amb els dits d'una mà.

Maki ha escrit:
A més, a més, el doblatge subtitueix tots els en per el "Ves a buscar el Son Gohan" en comptes de "Ves a buscar en Son Gohan". Deu ni do quina patada al català.

No és cap puntada, ni cap falta sintàctica, ni res. Avui en dia, sentir o llegir l'article el precedint un nom propi és el més normal del món, i potser més vulgar o familiar, però també correcte. De fet ja fa cert temps que s'està aplicant en ficció. Que a les sèries i pel·lis en català durant molt de temps ens han acostumat a una altra cosa (des del meu punt de vista, artificial), d'acord, però ara fer servir el determinant el, si desitgem naturalitat, ja hauria de ser la regla almenys en varietat estàndard, no parlo de dialectes específics. En literatura es manté l'en amb molta força, però això no vol dir que sigui l'únic que és vàlid.
Hawkins l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. 20 set. 2011, 19:29, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
Lizarus
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 429
Membre des de: dc. 15 ago. 2007, 13:46
Ubicació: Jardí de Balamb
Contacta:

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 19:28

Hawkins ha escrit:
No és cap puntada, ni cap falta sintàctica, ni res. Avui en dia (o més aviat, l'últim lustre), sentir o llegir l'article el precedint un nom propi és el més normal del món, i correctíssim. De fet ja fa força anys que s'està aplicant en ficció. Que a les sèries i pel·lis en català durant molt de temps ens havien acostumat a una altra cosa (des del meu punt de vista, artificial), d'acord, però ara fer servir el determinant el ja hauria de ser la regla almenys en varietat estàndard, no parlo de dialectes específics.


A mi em sona molt, però que molt, malament l'article el davant dels noms. Aquí a Girona no escolto mai aquest article. Tenia entès que el català correcte seria amb l'article en tot i que és acceptat l'article el (estava buscant per internet però no trobo res al respecte).


I respecte Dragon Ball Kai, la seguiré molt per sobre, fa dos mesos que vaig mirar la serie començant per Bola de Drac fins l'últim capítol de Bola de Drac Z (uns 450 capítols) i prefereixo mantenir-me al marge de la nova serie. Per cert, els diàlegs són exageradament semblants a la versió original, fins i tot en algun moment creia que havien reciclat el doblatge orginal.
Lizarus l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. 20 set. 2011, 23:04, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
PS3 - Lizarus
X360 - Drazkan
 
Avatar de l’usuari
Hawkins
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1335
Membre des de: ds. 24 feb. 2007, 03:16
Ubicació: Entre dues clàusules que col·lideixen
Contacta:

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 19:38

De fet tu mateix dius que és acceptat, OK, m'havia quedat només amb la primera part del teu missatge :jiji: .
Hawkins l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. 20 set. 2011, 19:43, en total s’ha editat 2 vegades.
 
Avatar de l’usuari
Lizarus
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 429
Membre des de: dc. 15 ago. 2007, 13:46
Ubicació: Jardí de Balamb
Contacta:

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 19:40

Hawkins ha escrit:
A Girona ja ho sé, però a la resta de territori no és pas incorrecte.


No dic el contrari com bé he dit al meu post :)
Imatge
PS3 - Lizarus
X360 - Drazkan
 
Avatar de l’usuari
brujo_toni
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 879
Membre des de: dg. 19 oct. 2008, 18:29

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 19:48

Veig massa post en contra del nou doblatge i la veritat es que a mí m'ha agradat mot,sobretot en Raditz, l'Alex Messeguer el clava millor que en Joan Pera. Per el que son els altres dobladors com el del Follet Tortuga, tot es acostumar-se. Per mí está el nou doblarge 10.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
P@1
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 487
Membre des de: dj. 20 des. 2007, 18:14
Ubicació: Vila-real
Contacta:

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 21:03

El follet tortuga no pot ser doblat per un altre tio!!

Aixi ja no es el follet tortuga!
 
tesa
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2004
Membre des de: dc. 03 maig 2006, 18:16

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 21:15

Doncs a mi el que més em va sorprendre és el resum del començament de la sèrie. Entenc que donen per suposat que tot individu, que s'animi a veure la sèrie, és algú que ja l'ha vist amb anterioritat i, per tant, dir a la introducció de la sèrie

-que en Son Goku era un ésser d'un altre planeta,

- que son pare i tota la seva raça moren a mans d'un tal Freezer

- i que el pare, per alguna estranya raó, té una visió del futur, on el seu fill es troba cara a cara amb aquest tal Freezer

no és greu i no passa res. Em va sorprendre.

Opening i ending: horrorosos. No sé com són els originals, però no em van agradar gens.
 
Avatar de l’usuari
pringat
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 170
Membre des de: dv. 21 abr. 2006, 12:46
Ubicació: Enfront el monitor

Re: Torna BOLA DE DRAC al 3xl!

dt. 20 set. 2011, 22:16

Algú em podria confirmar si en la versió original es pronuncià algun cop la paraula "saiyan" ?

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 24 visitants