Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

tato25
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2928
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Detectiu conan: nova enviada massiva de missatges a TV3!

dv. 23 maig 2014, 06:46

I l'àudio del tdt ja està comprimit... :xiulant:

Si més endavant és possible potser es tornarien a emetre els capítols que tinguéssim.

Això és per quedar bé. És com quan una noia et diu: "No ets tu, sóc jo", que traduït del dona a l'home, vol dir: "Contigo no, bicho". :profident:

terminator
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2679
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

dv. 23 maig 2014, 07:43

Estic dacord amb fabrebatalla, la gent te la mania de comprimir el audio una barbaritat, a la epoca ja casi del 4k i comprimin el audio per guanyar 10 miserables mb :lol: tiene tela la cosa.

Accros
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 66
Membre des de: dg. 04 maig 2014, 04:33

dv. 23 maig 2014, 09:05

Ens obsessionem tant amb la imatge perfecta que se'ns oblida el so, és com quan estàs connectat amb el iphone, escoltant música sense els auriculars. :xiulant:

Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 989
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

dv. 23 maig 2014, 12:35

terminator ha escrit:
Estic dacord amb fabrebatalla, la gent te la mania de comprimir el audio una barbaritat, a la epoca ja casi del 4k i comprimin el audio per guanyar 10 miserables mb :lol: tiene tela la cosa.

Ni molt menys estem a l'època del 4K... De moment només existeixen uns pocs televisors que suporten aquesta resolució, però els contingus podríem dir que són nuls. A més, aquí encara emetem a 1080i la TV HD, així que...

Fins aquí el comentari "nerd" innecessari Imatge

Respecte la resposta, pos eso, que per més que hagi gent que ho demani, si no hi ha diners, no hi ha diners. A veure si teniu sort i quan en tinguin pensen "escolta, ens van enviar molts missatges demanant capis de El Detectiu Conan".

Si de cas dintre d'un any o així (menys temps no) doneu-lis altre cop el conyàs (a no ser que hagin anunciat ja que posaran nous episodis).
Imatge

terminator
Ryushinchu
Ryushinchu

dv. 23 maig 2014, 13:41

He dit "ja casi" no que hi estem ara mateix...

tato25
Ryushinchu
Ryushinchu
Contacta:

dv. 23 maig 2014, 14:27

Als vostres missatges heu de ser més radicals. És una tele pública, per tant, els diners surten de les nostres butxaques i tenim dret a que emetin el que nosaltres volem/ens agrada. Tot i que penso que aquests missatges haurien d'anar dirigits a la Generalitat, qui és la que distribueix els fons.

Hi han vegades que s'ha d'anar dur per la vida, sinó, et prenen el pèl, i si cal, et trepitgen.

I si no us fan cas, boicot. Desintonitzeu tots els canals de TVC i res de TV a la carta. Quan baixin les audiències en picat, potser s'ho replantegen què és el que passa i comencen a escoltar a la gent.

Si hi han calers per a la Champions i per a la F1, (m'encanta el futbol i les curses, tot s'ha de dir), però també m'agrada l'anime, (El detectiu Conan, no, però això és un altre tema), i m'agradaria gaudir de més animes doblats, o que tornessin a fer dels ja emesos.

Accros
Ishinchu
Ishinchu

dv. 23 maig 2014, 14:46

M'agradaria saber quin preu té una temporada de Les Noves Aventures de Peter Pan i la de Detectiu Conan?

Per que estic molt intrigada sobre aquest assumpte quan parlen de diners. :xiulant:

Adrià
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2985
Membre des de: dt. 24 jul. 2012, 21:11

dv. 23 maig 2014, 15:17

Eren 38 DVD,s de Conan numeracio espanyola, 7€ cada dvd on a dins hi ha 4 caps., menys els especials d,una hora k hi van 3, i els de 2h hi va tot el cap. en un dvd.

Es una estafa.

Als de Arait te catala i castella, i els de Jonu, castella catala i gallec.

terminator
Ryushinchu
Ryushinchu

dv. 23 maig 2014, 16:20

Adria suposo que es refereix a cuant els costa als de tv3 una temporada de capis desde el japo, no pass els dvds que venen.

Accros
Ishinchu
Ishinchu

dv. 23 maig 2014, 16:54

És el preu de drets d'emissió per televisió.

Ja sé que els paguen per paquets, però quins preus ho tenen?

fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3415
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

dv. 23 maig 2014, 17:29

Aixo de que no hi ha diners fa molt de temps que no me ho trago... Com a molt pots dir que nomes hi ha diners per al que a ells els hi dona la gana :lol: :lol:

A mi tambe em dona curiositat saber quan els hi costa comprar una temporada de alguna serie, aviam si algu ens ho pot dir ^^u

lostbrain
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 347
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 21:26
Ubicació: Esterri d'Àneu
Contacta:

dv. 23 maig 2014, 22:48

A mi encara m'han de respondre. Però veient els vostres comentaris serà el mateix.

Tot i que fa bastant temps que tinc intenció continuar la sèrie subtitulada, no ho he fet perquè, ja que està bastant clar que no podrem gaudir del doblatge català doncs al menys ho vull veure en sub català i no pas en castellà. El dia en que algú es digni a subtitular en català a partir del 516 potser m'hi animo. De moment res, a més la sèrie encara li han de quedar uns quants anys al Japó. Si el dia que acabi la sèrie no tinc més remei que veure-la en subs cast doncs quin remei.
Imatge
Manga i Anime en Català!

Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu

ds. 24 maig 2014, 03:18

tato25 ha escrit:
Als vostres missatges heu de ser més radicals. És una tele pública, per tant, els diners surten de les nostres butxaques i tenim dret a que emetin el que nosaltres volem/ens agrada.

Les coses no funcionen així. Principalment perquè és possible que el "nosaltres" a qui fas referència sigui un grup minoritari. Després, està el tema del pressupost com ja s'ha dit molts cops, i és que per més que sigueu no fareu que el pressupost creixi: com ja vaig dir a un altre fil, l'audiència infantil/juvenil no és rentable, per això hi ha tant pocs canals infantils.

tato25 ha escrit:
Tot i que penso que aquests missatges haurien d'anar dirigits a la Generalitat, qui és la que distribueix els fons.

I a la Generalitat et diran, amb raó, que això ho has de parlar amb el responsable pertinent de Televisió de Catalunya. La Generalitat només dedica un pressupost a la (crec que es diu així) Corporació Catalana d'Audiovisuals (la que enngloba TVC, Catalunya Ràdio, etc.), la corporació llavors reparteix aquest pressupost entre TVC, Catalunya Ràdio i tal, i dins de TVC altre cop aquesta part es reparteix entre el departament infantil-juvenil (Club Super 3) i a dins d'aquest departament és veu quins diners es dediquen a sèries, quins altres a producció pròpia (La Familia del SUper 3, Mic, etc.) i a d'altres coses com La Festa dels Súpers.

És a dir: Generalitat--->Corporació Catalana d'Audiovisuals--->TVC--->Departament infantil (no sé com es dirà) ---> Subdepartament de sèries

Així que fixa't tu si li importa poc a la Generalitat aquest tema. xD

tato25 ha escrit:
I si no us fan cas, boicot. Desintonitzeu tots els canals de TVC i res de TV a la carta. Quan baixin les audiències en picat, potser s'ho replantegen què és el que passa i comencen a escoltar a la gent.

Perdona però això tampoc funciona així. Les audiències es medeixen amb audímetres, que són uns aparells que estan instal·lats a les cases d'una sèrie de famílies sel·leccionades (unes 4000 a Espanya). Si no formes part d'aquest grup de sel·leccionats TV3 no pot saber ni si tens el televisor encés.

Respecte TV3 a la Carta... Suposo que seria una pèrdua mínima d'audiència. Vull dir, els fans de Conan no sou tants com per a marcar una diferència significativa a la web. :/

tato25 ha escrit:
Si hi han calers per a la Champions i per a la F1, (m'encanta el futbol i les curses, tot s'ha de dir), però també m'agrada l'anime, (El detectiu Conan, no, però això és un altre tema), i m'agradaria gaudir de més animes doblats, o que tornessin a fer dels ja emesos.

La llògica "si hi ha diners pel futbol hi ha diners per anime" es errònia. Us explico (crec que ja ho vaig explicar a un altre fil també de Conan a més, però bé... xD):

- Com sabreu, una gran part dels ingressos d'una televisió com TV3 ve per una part dels pressupostos públics, i per altra banda de la publicitat. La publicitat fa rentable la inversió que fas en aquell contingut que emetrás, amb el qual s'ha d'invertir en continguts que atraiguin molta publicitat i de la que paga millor. Un partit de futbol o una cursa de F1 mouen un munt d'audiència, una animalada, i això dóna lloc a dos coses molt bones per al canal: les companyies estan interessades en publicitar-se (perquè hi ha molta audiència) i el preu per tenir espai publicitari puja. Aquest és el principal i bàsic motiu pel que es dóna tanta importància a coses com la F1 o el futbol a la TV.

És a dir, si emets una cosa amb molta audiència, recuperaràs els diners invertits i inclós obtindràs beneficis per a poder gastar en altres coses.

- Bé, però què passa quan ens posem amb continguts com pot ser una sèrie anime? Doncs tenim dos factors que fan que no siguin rentables: 1- L'audiència infantil/juvenil no és tan nombrosa com la adulta, això implica menys gent interessada en voler-se anunciar i que el preu per l'espai publicitari baixa (el que suposa menys ingressos per la TV), i 2- L'audiència infantil/juvenil no té la mateixa consideració que la adulta. Si a un adult li anuncies quelcom que li interessa, tens altes probabilitats de que es compri allò que li has anunciat, però a un nen/jove no funciona igual pel senzill motiu de què la compra la fan els pares, per dir-ho d'una forma molt simplificadal. Per aquest motiu a l'època de Nadal hi ha molts més anuncis de joguines que durant la resta de l'any, perquè la probabilitat veure anunci---> aomprar allò anunciat puja molt.

O sigui, programes amb molta audiència = rentabilitat assegurada. Programes infantils = molt poc rentables. Més clar no us ho puc dir: els canals infantils/juvenils existeixen gràcies a que algú ha decidit fer-nos un enorme favor permetent-nos veure sèries, perquè són un pou on inverteixes diners però després no tornen. Perquè penseu que tants canals juvenils o infantils han desaparegut o han estat recomprats per no desaparèixer? Fox Kids, Jetix, Buzz, el nostre 3xl.cat... Pero crec que posar-se dur com proposes tato no és just.

fabrebatalla18 ha escrit:
A mi tambe em dona curiositat saber quan els hi costa comprar una temporada de alguna serie, aviam si algu ens ho pot dir ^^u

Doncs mira, uns exemples:

- Suzumiya Haruhi no Yuutsu: només 14 episodis. 15.000 € i després de negociar bé amb la llicenciatària.
- Code Geass (només la primera temporada, no la sèrie sencera): 45.000 €.
- Fate/Stay Night: 24 episodis. 32.000 €

Això és el preu per editar-les en DVD/Blu-ray, crec que el preu d'emissió per TV és més car, òbviament. A aquest preus s'han d'afegir altres costos com la localització (traducció) i doblatge. Només el doblatge dels 14 episodis de Haruhi s'estimava en uns altres 15.000 euros. Aquí intervenen molts factors com la popularitat de la sèrie o les condicions que imposen les empreses llicenciatàries (a vegades aquestes empreses posen condicions molt estrictes), així que saber el preu d'un episodi de Conan per a ser emés per TV no ho podem saber, però podeu veure que no és barat.

Amb aquestes dades suposo que entendreu que s'han de valorar molts factors abans de decidir comprar una sèrie o una altra, no depén només de què hagi "molta" gent que ho demani. Que entenc que us faci ràbia, jo també vull més episodis de One Piece per exemple, però s'ha d'entendre una mica el panorama abans d'empipar-nos amb Televisió de Catalunya.
Imatge

tato25
Ryushinchu
Ryushinchu
Contacta:

ds. 24 maig 2014, 07:11

Miles_prower, sí, hi estic d'acord al 100% de les rèpliques, m'ha sortit la vena radical. :P

Però com dic, no sempre "se puede poner la otra mejilla". Que la audiència infantil/juvenil és inferior a la resta de grips d'edat, doncs no portis anime si no et surt rentable. Així de senzilla és la cosa.

El que no poden fer és donar-te un caramel i quan el tens a la boca, fer-te'l escopir.

I ja dic que a mi el Detectiu Conan, ni fu ni fa, però passa el mateix amb One Piece, que també ni fu ni fa. Han emès 45 dels 57 que tenien, i torna a estar aturada. Quant de temps han d'esperar els seus seguidors/fans per a acabar-les de veure-les completes?

Si no penses acabar una cosa, no la comencis.

Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu

ds. 24 maig 2014, 13:32

Home, jo no crec que s'hagi de ser tant extremista. Fa ràbia que es quedi a mitjes, però crec que hauríem d'estar agraïts de que haguem vist tot el que hem vist. A més que estem parlant de sèries llarguíssimes.
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants