Bluepheasant ha escrit:Queden 2 mesos per la peli i desde les últimes 2 que s'han estrenat em segueixo preguntant si hi ha una necesitat imperiosa de que surtin tots els personatges principals de la policía metropolitana o de transit.
Quan vaig veure "El puny de safir Blau" no vaig trobar a faltar l'Agasa i els detectuis Junior i tampoc el Megré, la Sato i en Takagi.
La segona pel·lícula "La catorzena víctima" es la tercera al meu Top personal i funciona prou bé amb només el Megré i el Shiratori, els inspectors Yokomizo i en Yamamura només han sortit en dues pelis sense tenir cap rellevància però el problema es que per que els hi vulguin buscar un lloc a un film, els casos han de tenir lloc a les prefectures de Gunma, Shizuoka o Kanagawa.
Potser desde Japó els guionistes hauríen de mirar enrere i fixar-se més en les pel·lícules (ex.) 2, 3, 4 o 21. últimament veiem massa explosions o atemptats a gran escala, el Conan al cinema cada any es més un agent secret que no pas un detectiu.
Que en penseu tot plegat?
Si surten serà:
a) pel merchandising
b) contractes amb els actors de veus que diuen que han de sortir a X capis/pelis
c) contentar al públic Japones. Només cal veure les parides que fan aquí sobre les "enquestes de popularitat" o els "apretons de manos amb idols" o "un famós treballa a una konbini durant 24h" etc. Els Japonesos volen 100% engagement amb els productes que consumeixen. Per cada persona que, lògicament, es queixa que no te sentit que obris la porta i et surtin 50 personatges un damunt de l'laltra, n'hi ha un fotiment que es queixaria que "l'autor no estima a X personatge i per això no surt" i es montaria un terrabastall online. I quan els japonesos fan boicot, aquí les empreses ho noten (perquè no venen merchandising o blu rays). Solució: fotre-hi tothom a la foto.
Gunma es tot muntanya: casos que funcionen són aquells tipus "la caseta en mig del bosc coberta de neu on no hi ha escapatòria". No fa per una peli a menys que tinguis un guionista de la òstia.
Kanagawa es per iaios rics fent surf: ja hi ha una peli enfocada al mar, no veig que més si podria fer.
Shizuoka no hi ha res interessant a banda d'anguiles i el Mont Fuji.
Porten quasi 30 pelicules i estem arribant al clímax de la història on només queden els més malos malotes de tots. És normal que els tipus de casos que estructurin una peli siguin "volàtils" en plan "l'assassinat d'un primer ministre". Ja em deixat enrere la gent normal i les seves tribulacions, que al final sempre són a petita escala.
Però jo estic d'acord amb tu, a mi encara se'm posa la pell de gallina quan el Conan pilla el revolver i dispara per salvar la Ran.
Val a dir que Conan és una mica diferent a la resta d'anima/manga. Aquí tothom mira Conan el dissabte a l'hora de sopar. I quan dic tothom, dic TOTHOM que tingui una tele encesa a aquella hora independentment de l'edat, sexe o interés en el format. Conan és com els Simpsons a Antena 3 i té un share de la òstia. Només hi ha una altra sèrie que superi Conan i es Sazae-san els diumenges, que això ho veuen fins i tot la gent gran. Amb això el que vull dir és que tothom també va al cine a veure les pelis encara que no segueixin gaire la història o es perdin algun capítol, i per tant té sentit incluir personatges simplement per aquell moment de "ah, mireu, es en Yokomizo, quina gràcia amb el pentinat" o "en Yokomizo, força Shizuoka que no estamos tan mal! (Shizukoa > Kanagawa)". Tot això ajuda a que Conan sempre estigui a dalt de tot en recaudació i es faci una peli anual, amb el desgast creatiu que això comporta.