Adrià ha escrit:No, no compren per l'audiència a webs de pirateria, sinó pels clics a la web i el share irreal. Pirateja els capítols que vulguis i comenta en aquest post o a Twitter el que vulguis, que si ningú mirés la sèrie per TV o pel 3alacarta no comprarien cap capítol. Que sí, que ho tenen en compte, però no els hi sortiria rentable.
I no crec que Selecta guanyi pocs diners. Pensa que fan merda low cost i després la venen super cara. Ja veus, van cardar un reciclatge que ni Greta Thunberg amb Bola de drac posant un DVD en un Bluray i te'l colen per 60€ xD
Bueno, de la primera part només podem especular tots dos, però jo segueixo creient que l'audiència és secundària quan parlem d'una sèrie com Conan a l'any 2020. Des de fa uns anys els dibuixos que fan pel super 3, del tipus "En Grizzy i els Lèmmings", tenen pinta de ser el que "renta" més a TV3 (que, torne-m'hi, te uns targets d'audiència que no s'apliquen de la mateixa manera que si fos una TV privada), perquè:
- Són molt simples de programar (no requereixen un ordre definit)
- Les reposicions son il·limitades (en el sentit de que no es fa "avorrit" repetir-los, no perquè tinguin llicències d'emisió infinites)
- Tenen un target molt més ampli que l'anime (de 0 a +12 anys) i a més es un target molt enfocat.
- El doblatge no requereix d'una dotzena d'actors i múltiples takes constants per adequar-se a un guió.
- El cost vs. retorn es més obvi, i a més segurament el preu de compra també es més baix que les burrades que demanen els japonesos per qualsevol anime.
Tot i això, el fet que segueixin comprant animes "niche" només indica que o bé estan forçats per un contracte (amb actors, distribuidors, productors, importadors, etc) que diu "X" capítols cada "Y" anys (i això no significa només X capítols de Conan, poden ser un conjunt de capítols del catàleg d'una productora o distribuidora japonesa, i per això roten els animes que compren); o bé que, com qualsevol empresa, tenen tendència a la diversificació (a veure que es lo proper que ho peta) i a la nostàlgia d'"allò que va funcionar en el passat podria tornar a petar-ho" (véase Disney munyint la vaca d'Star Wars). Està clar que en el seu moment àlgit: Conan, One Piece, Slam Dunk, Inuyasha i d'altres, eren sèries que funcionaven molt bé i totes les parts implicades en treien algo, així que van provant aviam si revifa la cosa... però no perquè tinguin un target d'audiència a complir. Evidentment no son tontos, i si ara Conan tingués un 10-20-30% de share de dilluns divendres molt probablement si que es llençarien a full, però no serà el cas, o sigui que mentrestant feu el pirata tant com volgueu que compraran capítols quan els hi convingui o estiguin obligats a fer-ho.
En quant a lo que dius dels preus "elevats" de Selecta, a mi em semblen lo més normal. Selecta no fa de distribuidora d'anime a Espanya, i per tant això significa que han de comprar una sèrie de llicències (amb partnership amb TV3 o sense) que valen un ull de la cara i al final son responsables dels possibles beneficis que en puguin treure (els japonesos un cop han venut, recullen la pasta i ja us apanyareu). Tenint en compte el salto de fe que ja he explicat més amunt, també s'han d'encarregar de buscar actors, estudis de doblatge, cadenes de distribució que es poden endur +50% del preu del producte (web, cines, FNAC, el corte inglés, etc), markéting intern/extern, certificacions d'edat, cànons, acords que varien segons la regió d'Espanya on vulguin vendre el seu producte, serveis d'impresió i logística, etc. Tot això te un cost elevat i com parlem d'anime, i no pas Juego de Tronos que es pot vendre a 5€ al mes, es normal que valgui 60€ el blu ray i també que hagin de retallar costos a algun lloc (i que la logística/qualitat se'n resenteixi).