Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
Loco87
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 676
Membre des de: dg. 01 feb. 2015, 17:32

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

ds. 26 gen. 2019, 18:38

Ostres, és cert. I veient aquesta mini-aturada, entenc que si hi hagués qualsevol tipus de "problema" en el doblatge i tal suposo que, tenint en compte el ritme actual d'emissió, no passaria res per aturar-ho uns dies. És una bona solució, si ho han fet per això. També podien canviar el ritme a 1 episodi x dia, però bé és igual mentre vagin portant nous episodis!
 
Avatar de l’usuari
xagasa
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3871
Membre des de: dl. 26 maig 2014, 10:16
Ubicació: Planeta M2

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

ds. 26 gen. 2019, 20:40

adriamichi ha escrit:
Aquesta setmana ha sortit el 92 del volum 2. Pots veure les portades i els títols dels capítols aquí. Recorda que el vol.2 comença en el tom 14 japonès.

xagasa ha escrit:
La traducio es bona?


Més que la traducció, ho dolent és la edició. Les pàgines estan voltejades, per tant, és llegeix de forma occidental. Això vol dir que els que són esquerrans són dretans al dibuix i en algún cas han hagut de recargolar el text per que encaixés (la persona era ambidextre enlloc d'esquerrana, el volant era en el lloc contrari, veient-se a la dreta, enlloc de dir que tenia el volant a l'esquerra). Recordo un cas que havien arribat a deixar una vinyeta en el sentit oriental i la resta en occidental (La tercera vinyeta d'aquesta pàginade la primera aparició d'en Kid, curiosament al especial de Kaito Kid ho varen corregir) .Per sort, l'actual traductor va decidir passar de tot això i posar una nota cada cop que passa dient que les pàgines estan invertides.

A més totes les onomatopeies les sobrescriuen en castellà (algun cop adaptant les originals, d'altres esborrant-les o sobreposant-les de mala manera). A més, l'entradeta d'en Gosho i la part que en Gosho parla d'un detectiu pot venir o no (si no vé, ho solen publicar en el següent número o a l'altre).

Centrant-nos en la traducció, a mi no em va agradar. La sèrie ha passat per varis traductors, tot i que al vol.2 n'hi han hagut 3 d'estables. La primera traductora escrivia fatal, recordo especialment la saga d'un retorn perillós, en que hi havien textos molt senzills (frases acabades en punt enlloc d'usar connectors, molt curtes, ...) que després al veure-ho en altres idiomes tenia frases més elaborades. També recordo llegir algún paràgraf i no entendre el que deia i diria que alguna falta ortogràfica. En el primers capítols a Sherry li diuen Cherry (pel licor de cirera) i a Vermouth li diuen Belmotte (per la marca de vins "Barón de Belmotte", de debò varen justificar la cagada amb això).

La següent traductora va millorar una mica, però no gaire. Les frases ja tenien sentit, però en alguna ocasió que la cosa anava més tècnica es liava (fins i tot recordo comparar un text amb la versió alemanya i francesa i la espanyola dir el contrari), a més que enlloc de dir "instituto" deia "liceo" i alguna errada rara, com escriure "Tokyo" (incorrecte) al títol però durant el capítol escriure "Toquio" (correcte). Tampoc podria dir molt més, ja que vaig deixar Conan en castellà abans d'aquest canvi.

Finalment, crec que el traductor actual ho fa força bé. Pel que he pogut veure posa peus de nota enlloc d'inventar-se coses per que quadri amb la versió invertida o adaptar de forma enrevessada el joc de paraules al castellà.


Moltes gràcies per la informacio adriamichi.
Per quin volum van realment amb la numeracio japonesa?
Osigui 13 Vol 1+92 Vol.2

-No vaig entendre mai això de vol 2.
Realment per aquell temps van editar 13 volums de detectiu conan format butxaca però com la serie no era coneguda i ni tv3 l'havia emes va ser un fracas y va ser cancelada.

-Anys mes tard va apareixer aquesta edicio vol 2 que seguia directament del volum 13.
El manga va tenir exit i van reeditar els 13 primers volums en el mateix format que el vol 2.
Osigui volum de la mateixa alçada i colors de portades.
La antiga versio tal com he dit era reduida per posar a la butxaca tipus block de notes.

Edit: Mirant l'enllaç que has posat de les portades mes avall he vist que hi ha una nova edicio.
Es la kanzenban o es una versio inventada per planeta?
A mi m'agraden mes les portades clasiques.
Aveure si va tot be i el dia 4 li compro els 80 tomos del volum 2 al colega del meu cosi.
Mels deixa per 100e i per le captures que m'ha enviat els te amb boses precintats.
 
Avatar de l’usuari
adriamichi
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 174
Membre des de: dt. 13 set. 2011, 13:53

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dg. 27 gen. 2019, 15:05

Loco87 ha escrit:
Dilluns 4 de febrer reprenen el ritme dels últims dies amb nous episodis altre cop!


La veritat es que per 3 episodis, ja ho podien haver enfocat d'una altre manera. Quan dimecres la gent vegi que donen un de repetit i que dijous continua, si no s'informen, potser ja no s'hi posen dilluns a veure'ls pensant que són repetits. Crec que hagués estat millor durant tota la setmana donar un de nou i un de repetit després.

xagasa ha escrit:
Per quin volum van realment amb la numeracio japonesa?
Osigui 13 Vol 1+92 Vol.2


No, Fins el número 32 del volum 2, cada número es mig número del japonès. A partir de llavors cada número és el mateix que un japonès. En resum
número vol. 1 -> número japonès
número vol. 2 (fins número 32) -> Divideixes el número de vol. 2 entre 2 i li sumes 13. Si et surtes decimals, vol dir que es la primera part del volum següent (exemple: volum 19 -> 19/2 = 9.5, arrodonim a 10 i li sumen 13 = primera meitat del 23 japonès), si et surt enter vol dir que es la segona part del número (exemple: volum 20 -> 20/2 = 10 i li sumen 13 = segona meitat del 23 japonès)
número vol.2 (a partir del 33) -> Cal restar-li 3 al número. Per tant, el número 92 que acaba de sortir és el 92 - 3 = 89 japonès

Al mateix enllaç de l'altre dia surt la correspondència de cada número amb el japonès.

xagasa ha escrit:
-No vaig entendre mai això de vol 2.


Exacte, és el que dius. La primera edició ja va ser cancel·lada al volum 8, represa un any després, més econòmica, però igualment cancel·lada al 13. Després de ser emesa per Cartoon Network i el K3, deuria pensar que valia la pena intentar continuar-la, però per no pillar-s'hi els dits van fer aquest format amb menys pàgines que els permetia possar un preu més baix (tot i que el volum sencer costava més car, en comparació).

xagasa ha escrit:
Edit: Mirant l'enllaç que has posat de les portades mes avall he vist que hi ha una nova edicio.
Es la kanzenban o es una versio inventada per planeta?


Inventada per Planeta, de fet, utilitzen els mateixos materials que la vol.1/vol.2. Molts cops s'han deixat el títol de "Continuará en el próximo número" quan en realitat continua a la pàgina següent.
Tota la programació de l'antic 3xl a: http://p3xl.awardspace.info/
 
albert_
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 74
Membre des de: dt. 26 març 2013, 18:42

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dg. 27 gen. 2019, 20:37

adriamichi ha escrit:
Loco87 ha escrit:
Centrant-nos en la traducció, a mi no em va agradar. La sèrie ha passat per varis traductors, tot i que al vol.2 n'hi han hagut 3 d'estables. La primera traductora escrivia fatal, recordo especialment la saga d'un retorn perillós, en que hi havien textos molt senzills (frases acabades en punt enlloc d'usar connectors, molt curtes, ...) que després al veure-ho en altres idiomes tenia frases més elaborades. També recordo llegir algún paràgraf i no entendre el que deia i diria que alguna falta ortogràfica. En el primers capítols a Sherry li diuen Cherry (pel licor de cirera) i a Vermouth li diuen Belmotte (per la marca de vins "Barón de Belmotte", de debò varen justificar la cagada amb això).

La següent traductora va millorar una mica, però no gaire. Les frases ja tenien sentit, però en alguna ocasió que la cosa anava més tècnica es liava (fins i tot recordo comparar un text amb la versió alemanya i francesa i la espanyola dir el contrari), a més que enlloc de dir "instituto" deia "liceo" i alguna errada rara, com escriure "Tokyo" (incorrecte) al títol però durant el capítol escriure "Toquio" (correcte). Tampoc podria dir molt més, ja que vaig deixar Conan en castellà abans d'aquest canvi.

Finalment, crec que el traductor actual ho fa força bé. Pel que he pogut veure posa peus de nota enlloc d'inventar-se coses per que quadri amb la versió invertida o adaptar de forma enrevessada el joc de paraules al castellà.


Aixo que comentes es de la traduccio del manga al castella o al catala?
I jo que estava plantejant-me llegir el manga...

Quants toms hi ha traduits al catala i al castella del manga?
 
Avatar de l’usuari
xagasa
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3871
Membre des de: dl. 26 maig 2014, 10:16
Ubicació: Planeta M2

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dg. 27 gen. 2019, 23:01

albert_ ha escrit:
Aixo que comentes es de la traduccio del manga al castella o al catala?
I jo que estava plantejant-me llegir el manga...

Quants toms hi ha traduits al catala i al castella del manga?



Hola albert_ per lo que ha anat explicant adriamichi planeta te 89 tomos traduits en castellà però en formats i edicions diferents.
Vol1 13 volums complets Vol2 del 1 al 32 son mitg volum osigui 16 tomos.
Apartir del tomo 33 es tomo senser fins el tomo 92 tambe sencer.

Exemple:
Vol 1 13 T (13 Vol Sencers)
Vol 2 16 T (32 Vol partits)
Vol 2 60 T (60 Vol Sencers)
+----------------------------------------
Tomos 89 ''Total.

En català nomès van traduir els 8 o 10 primers.
A Japo porten 96 tomos osigui que una mica complicat que els inicin ara en català.
Pensa que aquesta edicio la va iniciar planeta fa com 20 mes o menys i aquest mes de Gener van publicar el tomo 92 que seria el 89 de la versio Japonesa.
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dg. 27 gen. 2019, 23:15

De fet, a l'ultim salo del manga ja van donar la noticia de que seguirien amb l'edicio en catala a partir del tomo 9, ja que fins ara nomes existia traduccio en catala fins al 8.
 
Avatar de l’usuari
Josep.v
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 52
Membre des de: dc. 28 juny 2017, 00:44
Contacta:

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dl. 28 gen. 2019, 08:41

Sembla que tindrem 5 episodis nous cada setmana, com fins ara, pero en comptes de fer-ne un cada dia, es faran dos de seguits dilluns i dimarts i un dimecres. La resta, seran episodis repetits. És la cosa més rara que he vist en la meva vida, pero almenys aixi es donarà temps al doblatge. El normal hagues estat fer cada dia un episodi nou, i que el segon fos repetit, pero en fi...
 
Avatar de l’usuari
Loco87
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 676
Membre des de: dg. 01 feb. 2015, 17:32

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dl. 28 gen. 2019, 09:51

Josep.v ha escrit:
Sembla que tindrem 5 episodis nous cada setmana, com fins ara, pero en comptes de fer-ne un cada dia, es faran dos de seguits dilluns i dimarts i un dimecres. La resta, seran episodis repetits. És la cosa més rara que he vist en la meva vida, pero almenys aixi es donarà temps al doblatge. El normal hagues estat fer cada dia un episodi nou, i que el segon fos repetit, pero en fi...

"És la cosa més rara que he vist en la meva vida" Totalment d'acord.

Ja ho entenc, fan dos episodis cada dia al vespre, però només 5 seran nous, és a dir, serà com si emetessin un nou per dia, i alhora mantenen la graella. Suposo que deu ser perquè per alguna raó no poden tocar la graella, per ara, o algo així.
 
Avatar de l’usuari
intervención
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 796
Membre des de: dc. 19 juny 2013, 21:30
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dl. 28 gen. 2019, 14:07

Millor això que 2 de nou cada día... suposo
Imatge
Lluna Plena no Fansub: Manga i Anime en Català!
Estem reclutant! Uneix-te clicant aquí!!
 
Avatar de l’usuari
pinya
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 118
Membre des de: ds. 21 gen. 2012, 23:43

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dt. 29 gen. 2019, 01:44

Josep.v ha escrit:
Sembla que tindrem 5 episodis nous cada setmana, com fins ara, pero en comptes de fer-ne un cada dia, es faran dos de seguits dilluns i dimarts i un dimecres. La resta, seran episodis repetits. És la cosa més rara que he vist en la meva vida, pero almenys aixi es donarà temps al doblatge. El normal hagues estat fer cada dia un episodi nou, i que el segon fos repetit, pero en fi...


Quina liada @___@ així no hi ha qui s'aclareixi. Jo ara ho veig sempre pel Super 3 a la carta, tants canvis a la televisió em fan parar boja.

D'altra banda, com que només poden tenir 5 capítols pujats a l'hora al Super 3 a la carta, si n'emeten 2 diaris de dilluns a dijous (8 setmanals), els capítols de dilluns amb prou feines estan un parell de dies pujats abans de ser substituits pels de dimecres. Potser per això no en volen emetre més de 5 setmanals?
 
Avatar de l’usuari
victorpvadell
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 108
Membre des de: dt. 13 juny 2017, 15:09

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dt. 29 gen. 2019, 09:35

Jo sempre ho veig pes 3 a la carta ;D

Francament... SÍ, és estrany, molt estrany, però sa veritat és que s'opció anterior (capítols de dilluns a dijous) ja m'ho pareixia. De tota manera jo estic amb n'Inter, 8 capítols nous a la setmana em semblaven una exageració innecessària: són capítols nous, jo amb un al dia en vaig servit per anar assaborint-los, i a sobre ens durarà més l'estrena i no l'haurem fulminada en un tres i no res... A més, en el meu cas, ara que vull veure també do-re-mi i avatar... ja ni me bastava es temps per veure-ho tot, cada cap de setmana em toca mirar-me 8 capítols acumulats d'Avatar perquè no trobo manera d'organitzar-me millor xD i sé que ho podria davallar d'internet i au, però els vull donar audiència a la carta....
 
Sakuragi
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dj. 03 gen. 2019, 09:32

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dt. 29 gen. 2019, 13:49

Bona tarda.
Vaig llegir a en fabrebatalla18 a twitter que posarien un capítol nou i d'un vell cada dia. A mí aquesta opció si que no em convencia per a res, crec que és millor com ho faran ara.

Dilluns: Capítol nou (1/2), capítol vell (1/2)
Dimarts: Capítol nou (2/2), capítol vell (2/2)

Així si que no s'aclararia ningú, es millor fer els nous seguits, i també crec que es millor per a qui no vulgui tornar a veure els antics. Que els vegin seguits.
 
Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2054
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dt. 29 gen. 2019, 16:36

Tot això per les presses d'emetre la sèrie mentre es fa el doblatge- No ens moriríem per esperar i així poder emetr-ho d'una tirada, però darrerament han agafat aquest vici, que d'altra banda pot afectar al treball de doblatge (van começar aquesta mania amb els últims captols que van donar de One Piece, els unics amb algunes(poques) errades de traducció fruit de les preses)
 
conan_1989
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 654
Membre des de: dv. 11 abr. 2008, 08:33

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dimecres a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'ab

dt. 29 gen. 2019, 17:28

Força estrany combinar nous episodis i vells alhora, però en realitat tenim 5 episodis nous per setmana que és l'important. Hem de continuar donant suport amb audiència a la web del súper 3, si us plau! https://www.ccma.cat/tv3/super3/detectiu-conan/videos/
 
Avatar de l’usuari
Loco87
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 676
Membre des de: dg. 01 feb. 2015, 17:32

Re: Detectiu Conan súper3: nous episodis de dilluns a dijous a les 21h. Donem audiència! peli 22 en DVD i BD el 4 d'abri

dt. 29 gen. 2019, 17:44

Noín ha escrit:
Tot això per les presses d'emetre la sèrie mentre es fa el doblatge- No ens moriríem per esperar i així poder emetr-ho d'una tirada, però darrerament han agafat aquest vici, que d'altra banda pot afectar al treball de doblatge (van começar aquesta mania amb els últims captols que van donar de One Piece, els unics amb algunes(poques) errades de traducció fruit de les preses)

Bé. Avui dia molta gent no vol esperar per veure sèries sobretot des que hi ha Netflix i similars. Molta gent prefereix consumir-ho tot de seguida. Jo penso que deu ser un doblatge complicat (suposo que no és el mateix doblar una peli que en VO està en castellà que una de VO japonès. Menys encara una on el 60% dels casos tiren de jocs de paraules amb caràcters japonesos... Per tant, entenc que per part de TV3 es pugui intentar donar una mica de pressa al doblatge, i almenys sembla que com a mínim fan això d'alentir el ritme que està bé per donar marge al doblatge.

conan_1989 ha escrit:
Força estrany combinar nous episodis i vells alhora, però en realitat tenim 5 episodis nous per setmana que és l'important. Hem de continuar donant suport amb audiència a la web del súper 3, si us plau! https://www.ccma.cat/tv3/super3/detectiu-conan/videos/

A mi em sembla que per alguna raó no poden canviar la graella a mitja temporada (ara estan a la d'hivern 2019) i per això no ho canvien a 1 al dia de Dl a Dv. Per cert, també he sentit que hi ha gent que es queixa que hagin tret la re-emissió vespral al 33 de la novela de les tardes (gent que no deu tenir internet i/o no el deu saber usar per mirar-ho pel 3alacarta). El cas és que al Març/Abril, quan iniciin la graella de primavera, potser ho canviaran altre cop a 1 per dia. Si el ritme segueix com ara (5 nous x setmana), encara en quedaran per emetre.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Hibari_Kyoya i 44 visitants