Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Creieu que One Piece està sobrevalorat?

15 (31%)
No
34 (69%)
 
Vots totals: 49
 
Avatar de l’usuari
Hibari_Kyoya
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 60
Membre des de: ds. 12 març 2011, 12:45

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 23 juny 2014, 12:12

Jo crec que ja podeu estar tota la vida posant totxos que mai estareu dacord XD, per començar jo penso ke aixo de la ''sobrevaloracio'' de les coses es una ximpleria cadascu li dona el valor ke li dona la gana i pero aixo el que diguin els altres importa poc . Es pot opinar de si t'agrada o no pero el tema de valoracio ningu pot cuestionar el valor que li dones perque es es torna una guerra estupida de gustos perque la valoracio del que li agrada sera diferent al que no i mai s'arriba enlloc per tant vosaltres decidiu posar fi aquest bucle infinit o continuar per sempre intentar convencer al altre XD :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 23 juny 2014, 12:57

Bé és que jo crec que aquesta possible sobrevaloració es pot veure des de dos punts de vista, un seria el dels fans, on hi ha gent que inclós diu que és el millor manganime que hi ha, i un altre seria el mediàtic, on tenim jocs, pel·licules i un munt de coses més de la franquícia, amb en Luffy ocupant les portades de revistes del sector. Que la estan sobrevalorant uns o altres? No sé... Jo crec que és una cosa més relacionada amb el fet de què One Piece és una història ben portada però fàcil de digerir per a tots els públics, arriba més fàcilment a la gent.

Es pot opinar de si t'agrada o no pero el tema de valoracio ningu pot cuestionar el valor que li dones perque es es torna una guerra estupida de gustos


El que jo deia a en Tato. I més illògic encara és voler treure el valor que dónen els altres havent vist una misèria.
Imatge
 
Sanji
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2438
Membre des de: dc. 03 gen. 2007, 14:51
Ubicació: Al Bar de Ciències de la UAB

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 23 juny 2014, 14:42

El tigrecill0 deu estar rient molt a casa seva
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 23 juny 2014, 15:41

Millor no ficar-lo a la conversa. xD
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 23 juny 2014, 17:50

Totxaco. Esteu avisats. ;-)

Miles_prower ha escrit:
- L'anècdota de què no havia llegit al principi això dels 12 episodis... De debó m'has de retreure ara això?

Coi, tu deies que no em llegia els teus missatges...

Miles_prower ha escrit:
Sabia que em diries això tar o d'hora. A veure tato, quan dius "per a mi One Piece està sobrevalorada"... Qui és el que fa que estigui sobrevalorada? Els que la sobrevaloren (òbviament xD).
És a dir, uns altres l'estant sobrevalorant, no TU, home, així que quan dius que per a TU One Piece està sobrevalorada dius en realitat que One Piece està sobrevalorada per aquells que la han sobrevalorat, amb el qual, estàs parlant de la valoració d'altres persones que no són TU, per més que parlis en primera persona del singular!

Se m'acaba de caure un colló a terra.
No, senyor meu. Quan dic que per a mi està sobrevalorada, ho dic per a tothom que estigui llegint i es posicionin a favor del valor inflat o no d'One Piece. Si hi estan d'acord, bé, i si no, bé també.

Miles_prower ha escrit:
Mira:

Miro.

Miles_prower ha escrit:
pero veient 12 de 649 episodis no pots fer una valoració GE-NE-RAL de la sèrie. I quan dic que no pots fer-la no em refereixo a que no puguis escriure "One Piece està sobrevalorada" em refereixo a que això que escriuràs no tindrà pràcticament cap tipus de base.[/b]

O que tindrà una miqueta de base, segons es miri, per molt diminuta que sigui aquesta base.
T'ho repeteixo. Deixa que la gent descobreixi el fonament de cada opinió i que la valori pel seu compte. Si per a tu no té pràcticament cap tipus de base, la majoria hi podrà estar d'acord, però que sàpigues que hi ha gent que pensa diferent a tu per molt estrany que et sembli, sí noi, em sap greu dir-t'ho.

Miles_prower ha escrit:
Llegim:

Entesos.

1- En cap moment he dit que o puguis donar la teva opinió, així que no m'acusis de dir-to. He dit que no pots fer una valoració GE-NE-RAL de la sèrie amb la misèria que has vist.

I jo et contesto. Puc fer-la GENERAL, PARCIAL, de l'opening amb la misèria que he vist. Desprès ja que cadascú tregui les seves pròpies conclusions. No deixarà de ser una opinió on el valor li posaran uns altres, tu inclòs, els hi agradi/estiguin d'acord, o bé, sigui un bajanada com un castell i li manqui fonaments per tot arreu. Però repeteixo, deixa que els altres es facin la idea i no tractis d'alliçonar-nos.

Miles_prower ha escrit:
Repetint el què ja he dit, quan dius "està sobrevalorada", estàs dient que uns altres l'estant sobrevalorant, és a dir, estàs dient "ei, l'esteu sobrevalorant", sí.

Noi, sincerament, què et prens? És que aquí ve el problema. Ja d'un principi no dic "està sobrevalorada", si no que dic "per a mi està sobrevalorada", crec que és un detall important. Si està sobrevalorada o no per a la resta, més ben igual.
Però bé, seguint aquest exemple: quan dic "li cardo un polvo a la meva xicota", estic dient que jo l'estic cardant un polvo, és a dir, "ei, que li estic cardant un polvo".
Acollonant es queda curt.

Miles_prower ha escrit:
Ja, però "per a mi té un valor zero" és molt diferent de dir "està sobrevalorada". A la primera intervé només la teva opinió, a la segona qüestiones l'opinió dels altres. En això radica la diferència que segueixes sense voler veure. I mira que t'ho he dit:


Ho dius de debò això? Ara també qüestiono les opinions dels altres? Ah, entesos! La primera és una opinió i la segona qüestiono les opinions dels altres... :huh:
Perdona però amb les ulleres de sol B) no ho he vist del tot bé.
Per què és molt diferent? Si per a mi té un valor que no li pertoca està sobrevalorat/inflat.
Què portes fent tu en tres pàgines envers al meu criteri de valoració? Opinar i qüestionar. Òndia! Quina sorpresa!

Va, un exemple:

Vas a comprar un cotxe de segona mà i et demanen 6.000€ per Citroen AX de sèrie del 1989. Preu sobrevalorat o has de tastar el cotxe, mirar el seu estat primer, els seients, les rodes, el motor, etc...?

I un altre:

Vas al cine a veure Dragon Ball Evolution amb una gran il·lusió. Als 15 minuts abandones la sala pel nyap que és, tot i que segons el que et llegeixo aguantaries com un valent fins a l'última lletra dels crèdits per fer-ne una valoració general.
Anaves al cine amb una expectativa i l'abandones decebut. Per a tu, i per a la majoria és un insult a l'obra original de l'Akira Toriyama i li poseu un 2 com a molt, tant els que l'han vista sencera com tu que amb 15 minuts n'has tingut prou. Però vet aquí que surt a escena un gran fan de Bola de drac, en tato25 :P i diu que on aneu, que és mereix un 9 com a mínim.

Des del teu de vista i per tot el que has anant comentant, no podries dir que és un film sobrevalorat respecte al friki de torn?
Si és el que penses, em sembla bé, no ho comparteixo, però bé...

Amb 12 de 649 episodis que hi ha ara pots donar la opinió del què has vist, pero no donar (o en el teu cas treure) valor a la sèrie a nivell general dient que està sobrevalorada.

Repeteixo, cadascú donarà o traurà valor segons el seu punt de vista/criteri/opinió/raonament, amb 1, 12 o 24 episodis.

Miles_prower ha escrit:
En comptes, d'afalagar-me sarcàsticament, per què no ho negues això de que sense una bona base o fonament tot raonament és buit? No veig que diguis res que ho negui.

T'ha acabo d'escriure que tota opinió/raonament/cometari/punt de vista té una base/fonament/valor. Ja després depèn de cadascú dictaminar si és buit/buida o no. Però tu no. Per tu és: "si vols valorar, s'ha de fer així i punt. No hi ha més." Sembla que tinguis la veritat absoluta i no acabes d'entendre que no per a tothom les coses valen igual.

Miles_prower ha escrit:
I allà encara tens l'exemple de la valoració de la vivenda, el qual has omés totalment. Quan vulguis vendre la casa, i el tassador miri només el rebedor, i et digui que la casa té un preu baix quan tu saps que en realitat és més alt, per què diràs que la seva valoració no és vàlida? Perquè s'ha basat en una part massa petita d'allò a valorar, és a dir, no té un fonament real per a extreure una valoració general.

Sí, me l'he llegit i no l'he comentat perquè en aquest exemple, opinaria igual que el taxador.

Vés que vinc :P :

Jo li estic donant un valor al pis en la seva globalitat, posem 150.000€ -> l'obra sencera d'One piece li posem un 9, per exemple. Arriba el paio i mirant el rebedor diu: "De debò creu sr. tato25 que el valor del pis val 150.000€ quan té el rebedor que li cauen les parets? Què sàpiga que només per això, (per només veure el rebedor/veure 12 episodis), ja el preu baixa al que vostè creu."
Es pot dir que el pis segons el taxador està sobrevalorat respecte al preu que plantejava jo al principi, els 150.000€?
Segons tu, no, perquè no ha vist tot el pis.

Igual passa amb l'exemple que ha exposat en @sanji sobre el professor i el treball de 650 fulls.
Si en dotze pàgines té faltes d'ortografia a "cascoporros", mala presentació, mala argumentació, mala estructura, i no va enlloc, et dic que no passen de la pàgina 5 i te'l fan repetir o t'emportes un 0 així de gran. I creu-me que s'ha fet, es fa i es farà.


Miles_prower ha escrit:
Si un metge et diu que tens X malaltia greu només mirant si tens febre o no, tu et queixaràs perquè la seva valoració ha estat pobre, perquè no té fonament. Més clar impossible.

I és el que t'estic dient tota l'estona, fill meu!!! Dependrà de mi si té el metge fonaments o no! Si sóc tan ingenu i me'l crec, és problema meu i no pas teu. Pots recomanar-me que no li faci cas, que busqui un metge més professional o una segona opinió, però NO dir que no li faci cas. (El no rotund, et sona?) Veus la diferència en "recomanar-me que no li faci cas" i "que no li faci cas"? Consell vs Afirmació/Obligació.

Podràs replicar-me perfectament que té poca base el seu argument i és buit, que on va amb aquest diagnòstic d'estar per casa, que és poc professional..., jo podré estar d'acord amb tu, com també confiar en l'opinió del metge, per molt buida i poc professional que la trobis. Però ho trio jo, ho valoro jo segons el meu criteri/punt de vista/idea, i no pas perquè només ho diguin terceres persones.

Únicament veus matisos blancs i negres. Ni grisos, verds, blaus, grocs, vermells, etc...

Miles_prower ha escrit:
Una valoració general només es pot donar quan s'ha observat gran part d'aquella realitat o al menys fins a un punt on creus que a partir d'allà anirà repetint-se.


Et trauré el "només" al teu comentari i la faré més "teva".

Miles_prower suposadament ha escrit:
Segons jo, una valoració general es pot donar quan s'ha observat gran part d'aquella realitat o al menys fins a un punt on creus que a partir d'allà anirà repetint-se.


Canvia o no la cosa?

Ja que cites tant aquest comentari, no t'he n'adones que parles en nom de tots? Sembla que portis la veu cantant on si no es compleix aquesta única possibilitat, no es pot fer una valoració general de quelcom.

Una de les característiques que no m'agrada dels 12 episodis vists és els personatges estrambòtics on apareixen un darrere, però ara a tu això no et serveix, (el punt repetitiu que comentes), i ara diu que estic criticant l'estètica perquè One Piece evoluciona.

- Però surten personatges estrambòtics o no a One Piece? Sí.
- Es repeteix aquesta situació? Sí.

No hi ha més preguntes, senyoria.

Miles_prower ha escrit:
Bé és que jo crec que aquesta possible sobrevaloració [b]es pot veure des de dos punts de vista, un seria el dels fans, on hi ha gent que inclós diu que és el millor manganime que hi ha, i un altre seria el mediàtic, on tenim jocs, pel·licules i un munt de coses més de la franquícia, amb en Luffy ocupant les portades de revistes del sector. Que la estan sobrevalorant uns o altres? No sé... Jo crec que és una cosa més relacionada amb el fet de què One Piece és una història ben portada però fàcil de digerir per a tots els públics, arriba més fàcilment a la gent.


Ara sí que fas servir el "jo crec", és a dir, opinió personal? :huh:

La resta d'usuaris com no som fans i com no "adquirim" productes d'One Piece, no hi comptem? BRAVO!!! Excloent de nou.
I de possible res, que tu mateix has dit que estava sobrevalorada, com a mínim, una mica.
Una mica sobrevalorat sí que està.


Fàcil de digerir? Però no eres tu qui deia que als primers episodis era una sèrie normaleta i que passat un munt d'episodis, la cosa evoluciona fins arribar al punt on és ara? Coi, i a Pokemon també evolucionen els animalons i és un altre anime sobrevalorat...

Però com ara veig que és una opinió personal, la respectaré, però no la comparteixo.

Es pot opinar de si t'agrada o no pero el tema de valoracio ningu pot cuestionar el valor que li dones perque es es torna una guerra estupida de gustos


Miles_prower ha escrit:
El que jo deia a en Tato. I més illògic encara és voler treure el valor que dónen els altres havent vist una misèria.


Tenint en compte que és un raonament d'un company, @Miles, de debò, saps llegir? Ah, per cert, també cites allò que t'interessa, però ja m'està bé el text citat, i aquí va el que en @Hibari_Kyoya opina:

...ningú pot qüestionar el valor que li dones...

Ni tu de mi, ni jo de tu.

Si tornem i rebobinem amb el seu comentari trobem:

jo penso ke aixo de la ''sobrevaloracio'' de les coses es una ximpleria cadascu li dona el valor ke li dona la gana i pero aixo el que diguin els altres importa poc.


I tirem endavant al text que tu, Miles, has citat, trobem:
perque la valoracio del que li agrada sera diferent al que no i mai s'arriba enlloc


De debò, @Miles, que el text que cites del company és el que em portes dient tota l'estona?

Aquí la diferència és que tots dos, tant tu , @Miles, com jo, hem dit que està sobrevalorada. Tu amb una base i fonaments, i jo sense. Quin problema hi ha?
Doncs que com tu ets un consumidor, pots valorar amb coneixements de causa. Jo, pel contrari, amb una petita dosis, no puc expressar de la mateixa manera que tu, perquè la meva valoració és buida.

En resum, penso que no acceptes cap comentari personal/valoració:

1º - si no té una base sòlida

i

2º - que contradigui el teu raonament.

Això d'en @tigrecill0, sobra completament, @sanji i @Miles.

Sort que jo era un immadur... :xiulant:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Hibari_Kyoya
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 60
Membre des de: ds. 12 març 2011, 12:45

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 23 juny 2014, 19:40

El que pasa es que es diu que one piece esta sobrevalorada perque li agrada a molta gent llavors que, el futbol esta sobrevalorat? el basket? la formula 1? el cinema? la paraula sobrevaloracio surt de boques de gent que no li agarda X cosa i per tan es mes gustos personals que valoracio general en si mateixa que personalment tant me fa que diguin que X cosa esta sobrevalorada perque jo la gaudeixo per mi no per els altres XD
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 23 juny 2014, 20:20

No, senyor meu. Quan dic que per a mi està sobrevalorada, ho dic per a tothom que estigui llegint i es posicionin a favor del valor inflat o no d'One Piece. Si hi estan d'acord, bé, i si no, bé també.


Bé, enténs per fi que ho dius per a persones que no són tu,però llavors no comencis amb històries rocambolesques de què ho dius per a tu perquè uses la primera persona del singular, que és pel què t'he hagut de fer aquesta explicació.

- L'assumpte que no vols entendre de què accepto perfectament que cadascú tingui la seva opinió ja el dono per perdut. Tota l'estona dient que no pots valorar a nivell general una sèrie sense veure'n gran part o fins un punt on pugui repetir-se i tu dient-me que no accepto opinions contràries. Més no hi puc fer, suposo.

I jo et contesto. Puc fer-la GENERAL, PARCIAL, de l'opening amb la misèria que he vist. Desprès ja que cadascú tregui les seves pròpies conclusions.


Tornem-hi:

Miles_prower ha escrit:
pero veient 12 de 649 episodis no pots fer una valoració GE-NE-RAL de la sèrie. I quan dic que no pots fer-la no em refereixo a que no puguis escriure "One Piece està sobrevalorada" em refereixo a que això que escriuràs no tindrà pràcticament cap tipus de base.


Respecte el després que cadascú tregui les seves conclusions a partir de la teva valoració, és simplement el que t'he dit: que la teva valoració és pobra i sense fonament. I quan t'ho he dit ets tu el que es nega a acceptar la conclusió que he tret. Si fas això, justament ets tu el que no admet una cosa contrària al què penses.

Noi, sincerament, què et prens? És que aquí ve el problema. Ja d'un principi no dic "està sobrevalorada", si no que dic "per a mi està sobrevalorada", crec que és un detall important. Si està sobrevalorada o no per a la resta, més ben igual.


Aquí tornes a cometre la mateixa errada conceptual de més amunt amb la primera persona del singular:

Miles_prower ha escrit:
A veure tato, quan dius "per a mi One Piece està sobrevalorada"... Qui és el que fa que estigui sobrevalorada? Els que la sobrevaloren (òbviament xD).
És a dir, uns altres l'estant sobrevalorant, no TU, home, així que quan dius que per a TU One Piece està sobrevalorada dius en realitat que One Piece està sobrevalorada per aquells que la han sobrevalorat, amb el qual, estàs parlant de la valoració d'altres persones que no són TU, per més que parlis en primera persona del singular!


Ho dius de debò això? Ara també qüestiono les opinions dels altres? Ah, entesos! La primera és una opinió i la segona qüestiono les opinions dels altres...


Ehm... Sí. Dient "Per a mi One Piece està sobrevalorada" t'estàs referint a l'opinió d'altres. No té més.

Per què és molt diferent?


Ja t'ho he dit:

Miles_prower ha escrit:
A la primera intervé només la teva opinió, a la segona qüestiones l'opinió dels altres.


Què portes fent tu en tres pàgines envers al meu criteri de valoració? Opinar i qüestionar.


No, demostrar-te que una valoració general o un raonament sense base no té cap valor. També que ningú t'impedeix que tot i això et posis a fer aquesta valoració a nivell general, però no t'ho prenguis malament com has fet quan et diuen que la teva valoració general és buida si l'has fet sense base. I també dir-te que òbviament si la teva valoració és buida no pots a nar a dir que els altres estàn sobrevalorant una cosa que no coneixes. A més d'intentar esclarir que tens certs conceptes que tens equivocats.

Vas a comprar un cotxe de segona mà i et demanen 6.000€ per Citroen AX de sèrie del 1989. Preu sobrevalorat o has de tastar el cotxe, mirar el seu estat primer, els seients, les rodes, el motor, etc...?


Torno a dir que en cap moment estic parlant de si està o no sobrevalorada o no One Piece. Estic parlant de la base de la qual fas aquesta valoració. En aquest cas, tot i no saber com pot estar el cotxe per dins i tal, coneixes el tipus de cotxe que és i gràcies a aquests coneixements tens una base per a dir si aquell que et ven el cotxe l'esta sobrevalorant. Demostrat que necessites una base per a no fer una valoració malament.

Vas al cine a veure Dragon Ball Evolution amb una gran il·lusió. Als 15 minuts abandones la sala pel nyap que és, tot i que segons el que et llegeixo aguantaries com un valent fins a l'última lletra dels crèdits per fer-ne una valoració general.
Anaves al cine amb una expectativa i l'abandones decebut. Per a tu, i per a la majoria és un insult a l'obra original de l'Akira Toriyama i li poseu un 2 com a molt, tant els que l'han vista sencera com tu que amb 15 minuts n'has tingut prou. Però vet aquí que surt a escena un gran fan de Bola de drac, en tato25 :P i diu que on aneu, que és mereix un 9 com a mínim.

Des del teu de vista i per tot el que has anant comentant, no podries dir que és un film sobrevalorat respecte al friki de torn?
Si és el que penses, em sembla bé, no ho comparteixo, però bé...


Home, si en tato25 se la ha vist sencera i en Miles només 15 minuts, espero que en Miles no digui a en tato que no té base per a fer la valoració que ha fet, perquè la valoració d'en tato25 té un fonament que la d'en Miles no té. xD la nota que els hi posin és irrelevant.

T'ha acabo d'escriure que tota opinió/raonament/cometari/punt de vista té una base/fonament/valor. Ja després depèn de cadascú dictaminar si és buit/buida o no.


No. El dir si és buida o no la valoració general (no la opinió, repeteixo, que segueixes barrejant els conceptes) és un fet objectiu que es pot veure. Ambs els teus ulls has vist que el teu metge només t'ha mirat la temperatura i ja t'ha dit que tens una malaltia infecciosa sense mirar res més, amb la teva vista pots veure que el tassador ha mirat només el rebedor de la teva casa i li ha donat un valor baix a la casa sense dignar-se a mirar ni una sala més i veure que pot ser molt diferent al rebedor, i amb els meus ulls t'he vist dir que has vist 12 episodis de 649 i ja et poses a valorar si els altres la sobrevaloren sense haver vist tots els canvis que els altres sobrevaloren.

Jo li estic donant un valor al pis en la seva globalitat, posem 150.000€ -> l'obra sencera d'One piece li posem un 9, per exemple. Arriba el paio i mirant el rebedor diu: "De debò creu sr. tato25 que el valor del pis val 150.000€ quan té el rebedor que li cauen les parets? Què sàpiga que només per això, (per només veure el rebedor/veure 12 episodis), ja el preu baixa al que vostè creu."
Es pot dir que el pis segons el taxador està sobrevalorat respecte al preu que plantejava jo al principi, els 150.000€?
Segons tu, no, perquè no ha vist tot el pis.


Bé, li has afegit detalls al meuu exemple que li canvien tot el sentit d'allò que exemplificava, això no és respondre'l, és canviar-lo. Però bé, et respondré que t'ha fallat el fer la comparació metafòrica de l'exemple correctament. M'explico, seguint el què dius, al pis hi ha el rebedor que està malament. Això fa baixar el valor que tu li havies donat, per suposat, perquè tot i que es miri la resta de la casa i estigui perfecta, el rebedor seguirà estant allà. A la sèrie, en canvi, es produeixen molts canvis i aquells dotze episodis que has vist no tenen apenes res a veure amb la sèrie en la què es converteix més endevant, amb el qual els dotze episodis no són un element fix com el rebedor.

I és el que t'estic dient tota l'estona, fill meu!!! Dependrà de mi si té el metge fonaments o no!


No, es del metge de qui depén tenir fonaments o no, perquè ell és el què fa l'exploració que será la base de la seva valoració.

Una valoració general només es pot donar quan s'ha observat gran part d'aquella realitat o al menys fins a un punt on creus que a partir d'allà anirà repetint-se.


Ja que cites tant aquest comentari, no t'he n'adones que parles en nom de tots?


Un mètode a seguir és un procés objectiu. Es segueixen uns passos i punt. Si no vols entendr-ho digues que no vols i punt, però és l'únic mètode que hi ha per fer la valoració a nivell general d'una obra. Tan sols t'estic dient que no pots generaliztar a partir d'una mostra petita, a no ser que sàpigues amb total certesa que les característiques d'aquesta mostra petita es repetiran, de tal manera que no caldrà augmentar la mostra. És simple metodologia científica, i és el principi en el qual es basa tot estudi científic, no hi ha res de la meva opinió en això.

Una de les característiques que no m'agrada dels 12 episodis vists és els personatges estrambòtics on apareixen un darrere, però ara a tu això no et serveix, (el punt repetitiu que comentes), i ara diu que estic criticant l'estètica perquè One Piece evoluciona.


Sí, els personatges estrambòtics segueixen apareixent. Però això és només un aspecte de la sèrie, amb el qual no pots generaliztar a dir que One Piece està sobrevalorada, si de cas pots fer una valoració general de l'estètica dels personatges, que és el què deia, perquè com has dit, és una característica que es repeteix (veus? tu mateix has fet servir la metodologia que em deies que no era certa i era només cosa meva).

Miles_prower ha escrit:
Bé és que jo crec que aquesta possible sobrevaloració es pot veure des de dos punts de vista, un seria el dels fans, on hi ha gent que inclós diu que és el millor manganime que hi ha, i un altre seria el mediàtic, on tenim jocs, pel·licules i un munt de coses més de la franquícia, amb en Luffy ocupant les portades de revistes del sector. Que la estan sobrevalorant uns o altres? No sé... Jo crec que és una cosa més relacionada amb el fet de què One Piece és una història ben portada però fàcil de digerir per a tots els públics, arriba més fàcilment a la gent.


Ara sí que fas servir el "jo crec", és a dir, opinió personal? :huh:

Bé és que jo crec que aquesta possible sobrevaloració [b]es pot veure des de dos punts de vista, un seria el dels fans, on hi ha gent que inclós diu que és el millor manganime que hi ha, i un altre seria el mediàtic, on tenim jocs, pel·licules i un munt de coses més de la franquícia, amb en Luffy ocupant les portades de revistes del sector. Que la estan sobrevalorant uns o altres? No sé... Jo crec que és una cosa més relacionada amb el fet de què One Piece és una història ben portada però fàcil de digerir per a tots els públics, arriba més fàcilment a la gent.


La resta d'usuaris com no som fans i com no "adquirim" productes d'One Piece, no hi comptem? BRAVO!!! Excloent de nou.
I de possible res, que tu mateix has dit que estava sobrevalorada, com a mínim, una mica.


És clar, dic "jo crec" perquè no sé amb total certesa què és el què ha fet que One Piece tingui tant èxit. És la meva opinió des del meu punt de vista, per això parlo només de mi. I venir que per això no tinc en compte als que no són fans és amb perdó, totalment absurd.

Fàcil de digerir? Però no eres tu qui deia que als primers episodis era una sèrie normaleta i que passat un munt d'episodis, la cosa evoluciona fins arribar al punt on és ara? Coi, i a Pokemon també evolucionen els animalons i és un altre anime sobrevalorat...


"Fàcil de digerir" significa fàcil d'entendre. Pots explicar una història molt bona amb un nivell molt comprensible per arribar a més públic.

Ah, per cert, també cites allò que t'interessa,


Em salto les parts on et repeteixes i/o on no dius res. Si creus que s'ha quedat alguna cosa pendent de respondre't digue-m'ho i jo t'ho respondré.

...ningú pot qüestionar el valor que li dones...


Agafes aquesta cita com a certa. Jo en cap moment he dit que sigui errònia. Torno a dir, que si tu amb allò vols fer-ne una valoració general, fes-ho si vols, però no ho pots utilitzar per a dir que els altres ho valoren de més, primer perquè "ningú pot qüestionar el valor que li donen" i tu no estàs valorant la mateixa cosa que ells que han vist més.

Per fi, arribant al final:

Aquí la diferència és que tots dos, tant tu , @Miles, com jo, hem dit que està sobrevalorada. Tu amb una base i fonaments, i jo sense. Quin problema hi ha?


Que jo al menys sé QUÈ estàn sobrevalorant aquells que la sobrevaloren. Tu no, i és absurd dir anar a dir-lis que estan sobrevalorant una cosa que no has vist. [b]Que et dóna igual? Perfecte. Però és que al principi de tota aquesta llarga conversa, no et donava igual i intentaves negar-ho
, ja que és així com ha començat la nostra xerrameca.

Doncs que com tu ets un consumidor, pots valorar amb coneixements de causa. Jo, pel contrari, amb una petita dosis, no puc expressar de la mateixa manera que tu, perquè la meva valoració és buida.


Exacte.

En resum, penso que no acceptes cap comentari personal/valoració:

1º - si no té una base sòlida

i

2º - que contradigui el teu raonament.


No. Dic que no es pot generalitzar a partir d'una part petita a no ser que aquesta part petita es repeteixi.

I no. No que contradigui el meu raonament, sino que utilitzi un métode clarament erroni.




Crec que ja amb aquesta última resposta queda tot ben clar, podem deixar-ho aquí, siusplau?
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Raylegh
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 198
Membre des de: dj. 17 maig 2012, 02:09

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 23 juny 2014, 20:43

Jo ja fa estona que no dic res perquè en miles ja està dient tot el que penso, així que només em queda dir que estic d'acord amb el que diu. xD
Imatge
El One Piece existeix!!
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: One Piece està sobrevalorat

dt. 24 juny 2014, 01:35

Ei! Hola de nou i bona nit a tothom. Prometo que aquesta vegada seré més breu. Només citaré 3 punts.

"Gentlemen, start your engines"

"Ready? Go!"


Bé, li has afegit detalls al meuu exemple que li canvien tot el sentit d'allò que exemplificava, això no és respondre'l, és canviar-lo. Però bé, et respondré que t'ha fallat el fer la comparació metafòrica de l'exemple correctament. M'explico, seguint el què dius, al pis hi ha el rebedor que està malament. Això fa baixar el valor que tu li havies donat, per suposat, perquè tot i que es miri la resta de la casa i estigui perfecta, el rebedor seguirà estant allà. A la sèrie, en canvi, es produeixen molts canvis i aquells dotze episodis que has vist no tenen apenes res a veure amb la sèrie en la què es converteix més endevant, amb el qual els dotze episodis no són un element fix com el rebedor.


Aquells 12 episodis, de quin anime és, d'Oliver i Benji?
Els 12 episodis d'One Piece són al llistat dels 650 emesos a la TV?
O potser els han esborrat del mapa, i tot era un malson d'en Resines?

Que canviï després? Coi, igual que la resta del pis respecte al rebedor.
La resta del pis no té res a veure amb el rebedor però aquest forma part del pis. = La resta no té res a veure amb els 12 primers però formen part dels 650 episodis emesos.

I també dir-te que òbviament si la teva valoració és buida no pots a nar a dir que els altres estàn sobrevalorant una cosa que no coneixes.


Per començar, n'estàs convençut al 100%?
Tens la veritat absoluta?

I poder, ho poc fer/plasmar/escriure/dir/comentar/opinar/etc...
Que em facin cas/em tinguin en consideració/trobin una base buida i/o argument amb poc valor és una altra cosa ben distinta.

Tu, segons el teu criteri, dius que no tinc prou base/fonament, d'acord. T'ho compro. En @Rayleght hi ha està d'acord amb tu, perfecte, també.

Ara pregunto:

- Cap la remota possibilitat que hi hagi, com a mínim, un usuari que cregui, sota el seu criteri, i estigui d'acord amb la meva opinió del sobrevalorat dOP, tot i tenir una irrisòria base?

Espera que la formularé d'una altra manera:

- Estàs convençut al 100% que no hi ha ni tan sols un usuari que cregui, sota el seu criteri, i estigui d'acord amb la meva opinió del sobrevalorat d'OP, tot i tenir una irrisòria base?

Estarà equivocat? Segons tu, i els que pensen/opinen com tu, sí.
Intentareu que canviï de parer, exponent-li tots el comentaris que has escrit ordenats de l'A a la Z, perquè la vostra forma és l'única correcte i és com s'ha de fer.

Torno a dir que en cap moment estic parlant de si està o no sobrevalorada o no One Piece. Estic parlant de la base de la qual fas aquesta valoració. En aquest cas, tot i no saber com pot estar el cotxe per dins i tal, coneixes el tipus de cotxe que és i gràcies a aquests coneixements tens una base per a dir si aquell que et ven el cotxe l'esta sobrevalorant. Demostrat que necessites una base per a no fer una valoració malament.


Coi, també sé que és un shounen que va pirates on el prota, en Monkey D. Luffy, es vol convertir en el rei dels pirates i per aconseguir-ho, ha de trobar el One Piece, un tresor amagat per l'antic i difunt rei pirata. També que es va menjar una fruita del diable que li dóna l'habilitat de ser elàstic/de gom, que surten personatges estrambòtics, que té una petita embarcació, que du un barret de palla...

- Fer una ullada al cotxe i saber el model i any sense endinsar-me en la resta d'aspectes. -> tinc una base.
- El text subratllat de dalt -> no tinc una base ja que els primers 12 episodis no tenen res a veure/no compten amb el que és ara One Piece ja que canvia, i força.
:huh:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Com dic abans, estaria mirant Doraemon/Pokemon/Musculman/Black Lagoon/etc...

Ara sí que m'ha quedat tot molt clar! Moltes gracies, noi! Ets un crack i et dec una. :yeah:

Raylegh ha escrit:
...En les 3 frases que has citat, he vingut a dir el mateix... Jo no pretenc que agradi a tothom, per enèsima vegada, a cadascú li pot agradar la sèrie que vulgui! L'ÚNICA cosa que jo deia era que la teva opinió JO no la valoro tant com una altra en que hagi vist bastant més que 12 capítols, que venen a ser RES del que és One Piece. Que el teu criteri de valoració és diferent que el de la resta? Perfecte, fes el que vulguis. Bé i tens tot el dret, no dic que no, però al menys jo, crec que el teu criteri de valoració és erroni.

Crec que has dit que t'emprenya aquest fet, però cadascú pot dir el que pensa i no és res d'estrany tractant-se de base 12/650 capítols que la gent pensi així. A partir d'allà, la gent és diferent i podrà decidir quin valor li dóna per ell mateix


Perdona, estava tan atent llegint al Miles, que això se m'ha passat per alt. ^^u

I he de dir que tens tota la raò. I que no t'estranyi si te la dono. ;-)

Fas servir el "jo" i/o "meu" i és aquí on vaig. Sota el teu parer estic equivocat, el meu mètode és erroni, valoraràs més una opinió d'un usuari que ha vist 13 :bleh: 200 o 649 episodis que la meva, etc...
Ara bé, no perquè una persona, en Miles, en Manel, la Marta, en tato25, la que sigui, ho digui o s'hagi de fer així o aixà. O sigui, imposar el que sigui per sobre d'X cosa i parlar en nom de tots.
I aquesta imposició, i parlar en nom de tots, són els motius que m'emprenyen, i no pas que cadascú tingui una opinió/valoració/argument/idea/comentari/escrit personal del que sigui.

Hibari_Kyoya ha escrit:
...El que pasa es que es diu que one piece esta sobrevalorada perque li agrada a molta gent llavors que, el futbol esta sobrevalorat? el basket? la formula 1? el cinema? ...


Evidentment per uns ho estaran, i per altres no, siguin els motius que siguin.
Ara que es juga el Mundial de Brasil, l'has de veure sencer per a saber si el futbol està sobrevalorat o no, o amb 45 minuts del partit inaugural en tens prou?
Has de veure tota la lliga endesa/nba per a saber si està sobrevalorat el bàsquet?
Has de veure tot el campionat de F-1, per al mateix?
Has de veure tots els films que projecten a les sales de cine per al mateix?

Que vagi bé. :adeu:

PD: Al final ha estat més llarg del que em pensava. ^^u No arriba al totxaco d'abans però... :profident:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: One Piece està sobrevalorat

dt. 24 juny 2014, 02:27

tato25 ha escrit:
Que canviï després? Coi, igual que la resta del pis respecte al rebedor.
La resta del pis no té res a veure amb el rebedor però aquest forma part del pis. = La resta no té res a veure amb els 12 primers però formen part dels 650 episodis emesos.


No. El rebedor per més que la resta del pis sigui diferent, seguirà allà. En comptes, a una sèrie tant llarga, pots canviar tot allò en el què es basaven aquells dotze episodis, l'estil que tenien no queda inamovible, és com poder canviar el rebedor.

I també dir-te que òbviament si la teva valoració és buida no pots a nar a dir que els altres estàn sobrevalorant una cosa que no coneixes.


Per començar, n'estàs convençut al 100%?


Sí. No t'han dit mai que no parlis d'allò que no saps? Doncs això. No saps què sobrevaloren perquè no ho has vist, amb el qual no pots dir que ho sobrevaloren. Simple.

I poder, ho poc fer/plasmar/escriure/dir/comentar/opinar/etc...
Que em facin cas/em tinguin en consideració/trobin una base buida i/o argument amb poc valor és una altra cosa ben distinta.


Per suposat, pots fer les afirmacions i valoracions buides que vulguis, i després també la gent decidirà si tenir en compte la teva valoració buida. El problema està quan et diuen que la teva valoració és buida i tu et mates a dir que no i que una afirmació no té per què ser buida si no té fonament, que és el que has estat fent tota l'estona. Són coses molt diferents!

- Estàs convençut al 100% que no hi ha ni tan sols un usuari que cregui, sota el seu criteri, i estigui d'acord amb la meva opinió del sobrevalorat d'OP, tot i tenir una irrisòria base?


És clar que pot haver gent que faci com tu.

Estarà equivocat? Segons tu, i els que pensen/opinen com tu, sí.


No és que estigui equivocat, pot ser que després de veure una bona quantitat d'episodis vegi al final que està sobrevalorada. La qüestió és que si veu una quantitat petita no podrà generalitzar allò que ha vist a tota la sèrie. Un estudi amb una mostra petita que no es repeteix no té cap valor.

Intentareu que canviï de parer, exponent-li tots el comentaris que has escrit ordenats de l'A a la Z, perquè la vostra forma és l'única correcte i és com s'ha de fer.


Home, si es posa com tu a negar un mètode que és la base llògica de qualsevol estudi científic (tot i que preténs pintar-ho una vegada i una altra com a una opinió meva, cosa falsa), jo al menys sí que li diré que s'equivoca i per què, com estic fent amb tu. Si et poses a dir que la Terra és plana i jo estic davant no pretenguis que no digui res.

Coi, també sé que és un shounen que va pirates on el prota, en Monkey D. Luffy, es vol convertir en el rei dels pirates i per aconseguir-ho, ha de trobar el One Piece, un tresor amagat per l'antic i difunt rei pirata. També que es va menjar una fruita del diable que li dóna l'habilitat de ser elàstic/de gom, que surten personatges estrambòtics, que té una petita embarcació, que du un barret de palla...


Ja, i jo com a persona que es coneix One Piece et dic que això és l'1% del què és la sèrie One Piece, amb el qual et dic que no tens base per afirmar si està sobrevalorada. En comptes del cotxe en saps tot el que cal saber per a saber si està sobrevalorat, tens una base.

- Fer una ullada al cotxe i saber el model i any sense endinsar-me en la resta d'aspectes. -> tinc una base.


Home, els cotxes no són el meu fort, però un cotxe antic, de segona mà a sobre, un utilitari que no és un cotxe de competició ni res especial, tingui els acabats que tingui per dintre, per 6000 euros és un sobrevalor brutal, inclós amb els acabats de primera no arribaria a aquest preu. Si crec que he vist cotxes més actuals a preus semblants amb acabats bons... No ho veig proporcional. Demostrat altre cop que en un exemple com el què m'has tret del cotxe, amb perdó no molt adequat per al què parlem, certs coneixements generals del cotxe (model, any, tipus de cotxe...) serveixen de base per a veure que està sobrevalorat. Si veig aquest mateix cotxe, que algú el vol vendre per 200.000 euros, no em cal veure els acabats que té per saber si està sobrevalorat, la meva base és la de saber que un preu així per a un cotxe antic (no clàssic), de segona mà i normalet, és una bojeria. Ja et dic, l'exemple no és adequat pel què parlem perquè no es pot buscar la comparació igual amb la valoració d'una sèrie.


I bé, acabaràs el missatge dient-me sarcàsticament que ho enténs, però estic veient que tot i que segueixes equivocante en el què dius, vas poc a poc agafant la base que t'estic explicant, i això és un primer pas a entendre-ho (però també cal voluntat, clar).

EDIT: i una coa que se m'ha oblidat abans dir-te. Et demano disculpes pels "xD" que escrivia abans. De debó que no ho posava amb intenció de burlar-me del què deies, però entenc perfectament què et molestés i per això espero que hagis vist que en els meus últims missatges ja no els uso.
Miles_prower l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. 24 juny 2014, 02:44, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: One Piece està sobrevalorat

dt. 24 juny 2014, 02:27

Perfecte, @Miles.

Aquí ho deixo. Estic equivocat en tot.

És de savis saber rectificar a temps.

:adeu:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: One Piece està sobrevalorat

dt. 24 juny 2014, 02:36

No és que estiguessis equivocat en tot, algunes coses sí, perdona, però bàsicament t'embolicaves amb els conceptes, que barrejat amb certs exemples et portaven a fer afirmacions que no sé jo ni si de debó eren el què pensaves.

Però bé, dos no mantenen una discusió si un no vol, així que aquí acaba la cosa, suposo.

Ha estat un plaer parlar amb tu. De debó.

:adeu:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 30 juny 2014, 15:16

Vaig baixar-me del 13 al 20. El 13 el vaig veure sencer i em va costar, del 14 al 20 a trossos, avançant els diàlegs a veure si com a mínim les batalles estaven entretingudes, i em trobo:

Opening. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. Cortineta. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. 10 segons de lluita, 2 min. xerrant. Ending. Avanç. Fi de l'episodi.

No puc amb aquest anime. Lent, lent, lent i estrany, estrambòtic i pesat fins dir prou.

PD: Sobrevalorat. Au. :profident:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Raylegh
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 198
Membre des de: dj. 17 maig 2012, 02:09

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 30 juny 2014, 15:53

A mi l'anime tampoc és que m'agradi massa. Està ple de rellenu i l'animació no és la millor del món, per això L'ANIME potser SÍ que està sobrevalorat, en la meva opinió, però no la obra en sí.
Imatge
El One Piece existeix!!
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: One Piece està sobrevalorat

dl. 30 juny 2014, 18:06

Sincerament, llegint la història i més sent de pirates, doncs mira, la vaig agafar amb força entusiasme. El prota vol ser el rei dels pirates i trobar l'amagat tresor One Piece per l'anterior rei pirata. Mirant això, dius: "Coi, aventures per donar i vendre." Sí, van d'un lloc a un altre, però que no aporta res, com a mínim, a mi.

Potser amb un ritme més alt m'hagués enganxat des d'un bon principi. També afegiria que potser és el doblatge que no em fa el pes i veient-la subtitulada, sí, o vés a saber... ;-)

Del Manga sí que no puc dir res perquè no sóc gaire fan, ni d'aquesta ni d'altres obres. I potser l'error és que no han sabut "traslladar l'essència" del tot bé a la pantalla.

I la pregunta del segle: ¿quants mangas/episodis ha de treure de més l'autor per a explicar tot l'univers One Piece? :P
Imatge
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants