Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Creieu que One Piece està sobrevalorat?

15 (31%)
No
34 (69%)
 
Vots totals: 49
 
Avatar de l’usuari
Raylegh
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 198
Membre des de: dj. 17 maig 2012, 02:09

Re: One Piece està sobrevalorat

dv. 20 juny 2014, 23:33

Bé he dit acabada però ho deia en clau de comparar un volum gran d'episodis amb un altre de molt petit, i com dic respecto la teva opinió però també tinc dret a que personalment no pugui donar tant de valor a una opinió com la teva comparant-la amb una altre en que la opinió es basi en 500 capítols, per dir algu.

En miles ha plasmat bé al que jo també em referia. La sèrie és llarga, per tant els fets també s'estenen molt més que en sèries més curtes com Monster.

L'anime favorit de cadascú no té perquè ser el mateix evidentment i per cadascú serà el millor, però no deixa de ser un gust personal que poc valor té enfront al món o realitat.
Raylegh l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 21 juny 2014, 12:23, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
El One Piece existeix!!
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: One Piece està sobrevalorat

dv. 20 juny 2014, 23:51

Raylegh ha escrit:
L'anime favorit de cadascú no té perquè ser el mateix evidentment i per cadascú serà el millor, però no deixa de ser un gust personal que poc valor té enfront al món o realitat.

I quina es la realitat...? que ho dicta? les vendes? un anime/manga pot ser molt popular i vendre molt i igualment estar sobrevalorat, amb aixo vull preguntarte, qui te la veritat?

Primer comencem amb que vol dir sobrevalorar?

sobrevalorar
v. tr. [LC] Valorar en més del que val.


Si ens basem amb aquest significat, hauriem de buscar com valorar un anime/manga, i fins que no ens posem d'acord amb com valorarlo, sera imposible arribar a una conclusio...
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: One Piece està sobrevalorat

ds. 21 juny 2014, 00:42

Primer de tot, tato, crec que moure com estàs fent el debat cap a com ha actuat en tigrecill0 i després la resta és ja passar-se d'offtopic, per no dir també que crec que és feina dels moderadors. Però bé, si vols comentar-ho, he repassat la conversa i veig que a en tigrecill0 li van contestar bé també. És més, és a partir de respostes bones com les d'en Rayleigh que en tigrecill0 comença a apujar-se els fums dient-li coses com que deu saber poc de manga i tal, i de la manera que ho va dir. Així que siusplau no tergiversem.

Respecte el tema de ruc, perdona, però li treus d'on no hi ha. Estaré sempre al teu costat quan demanis respecte per a tothom, però jo també et diré que s'ha de saber entendre el que s'ha volgut dir abans de veure's un ofés. Torno a dir que a l'exemple que he posat òbviament em referia a una persona que no ha pensat bé el que anava a fer, i punt. Ara, si tu prefereixes quedar-te a la part superficial on només us he dit ruc, entenet-ho com a un simple insult tractant-vos de gent que en general no penseu o sou idiotes, ho sento pero jo no m'hi faig responsable, tot i que em sap greu.

I no, òbviament no et pots fer una idea d'una sèrie llarga amb una petita dosis d'episodis quan la sèrie canvia tant d'estil i sobretoto perspectiva com One Piece. Si la sèrie és tota l'estona igual, com Bola de Drac Z, llavors sí. Que la sèrie no et va enganxar mirant pocs episodis del principi? Doncs molt bé, però és que One Piece és una sèrie molt normaleta als primers episodis. Es més endavant quan canvia. Per això opinar que està sobrevalorada quan no coneixes de veritat els seus punts forts i et quedes amb la poca "chicha" que hi ha al principi és una valoració poc fonamentada.

Bon cap de setmana a tu també! :adeu:

Responent a fabrebatalla:

S'entén que estem parlant de si les elevades vendes i popularitat de la franquícia es corresponen amb un cert nivell de qualitat (de guió, de dibuix, etc.) que ho facin merèixer.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: One Piece està sobrevalorat

ds. 21 juny 2014, 02:46

Raylegh ha escrit:
Bé he dit acabada però ho deia en clau de comparar un volum gran d'episodis amb un altre de molt petit, i com dic respecto la teva opinió però també tinc dret a que personalment no pugui donar tant de valor a una opinió com la teva comparant-la amb una altre en que la opinió es basi en 500 capítols, per dir algu.

En miles ha plasmat bé al que jo també em referia. La sèrie és llarga, per tant els fets també s'entenen molt més que en sèries més curtes com Monster.

L'anime favorit de cadascú no té perquè ser el mateix evidentment i per cadascú serà el millor, però no deixa de ser un gust personal que poc valor té enfront al món o realitat.

No volia entrar, però això em supera. Com diu en fabrebatallas18, i jo m'hi sumo, al món o realitat de qui o de què? De mi? De tu? De Manolo el de los Palotes? De les vaques pastant? :xiulant:
No creus que amb aquest comentari, has estat prepotent, encara que sigui un xic? Sigues sincer, no creus que és motiu per reportar-te? No ho faré, perquè no en sóc de fer-ho si no crec que és més greu la cosa.
Però això: "no deixa de ser un gust personal que poc valor té enfront al món o realitat", i corregeix-me si m'equivoca, és que qui hem vist altres animes i els tenim com a favorits, aquests són unes merdes en comparació a One Piece que és "la leche en patinente." i l'exemple que tots haurien de seguir.

Al tigrecill0 no sé, però aquest "aires de grandeza" per part teva, a mi sí m'han molestat.

Tens tot el dret del món d'avaluar una opinió i considerar-la com millor et plagui, faltaria més. Això sí, si no hem vist 500, estem exclosos a opinar? Que la teva sigui més profunda i detallada, no ho dubto pas, però de més valor? Per què? Per què ho dius tu? Doncs perfecte. Si així ho creus...

Si en comptes de Monster, et poso Shin-chan o Doraemon, tindria més valor l'opinió, o te la prendries més seriosament?
Et puc posar també Oyako Club que té 1818 episodis de 5 minuts aprox. o Manga Nippon Mukashibanashi que en té 1471 de 25 minuts aprox., per nombrar animes llarg en nombre d'episodis. (No he vist cap dels dos. :profident: )

Si el valor d'una opinió per part teva s'ha de basar en els episodis d'un anime/sèrie TV, minuts de pel·li o seqüeles, o fulls d'un llibre... :xiulant:
Bé, en tot cas, respecto l'opinió, però no la comparteixo ni de bon tros.

I saps la realitat de One Piece? Que ven com xurros, així ho demostra el premi que té com a marca, i el món, o millor dit, bona part del món, estan a favor/els hi encanta One Piece.
DBZ, també, suposo i espero. He anat a veure la batalla dels déus al cine? No. Per què? Doncs perquè no m'agrada la barreja del dibuix amb els efectes creats per ordinador. La transformació en Goku déu em sembla penosa, més raquític i anorèxic, (tampoc estic dient que li posessin més quadrat), però no sé, un canvi més pronunciat i no només més prim.

fabrebatalla18 ha escrit:
...


Res més a afegir, senyoria.

Miles_prower ha escrit:
crec que moure com estàs fent el debat cap a com ha actuat en tigrecill0 i després la resta és ja passar-se d'offtopic, per no dir també que crec que és feina dels moderadors.

Qui més i qui menys hem fet offtopic en aquest fil ;-) , però hi estic d'acord que es feina dels moderadors. :yeah:

Miles_prower ha escrit:
I no, òbviament no et pots fer una idea d'una sèrie llarga amb una petita dosis d'episodis quan la sèrie canvia tant d'estil i sobretoto perspectiva com One Piece. Si la sèrie és tota l'estona igual, com Bola de Drac Z, llavors sí. Que la sèrie no et va enganxar mirant pocs episodis del principi? Doncs molt bé, però és que One Piece és una sèrie molt normaleta als primers episodis. Es més endavant quan canvia. Per això opinar que està sobrevalorada quan no coneixes de veritat els seus punts forts i et quedes amb la poca "chicha" que hi ha al principi és una valoració poc fonamentada.


Tu mateix m'ho estàs dient:
"Que la sèrie no et va enganxar mirant pocs episodis del principi? Doncs molt bé, però és que One Piece és una sèrie molt normaleta als primers episodis."

I ho torno a preguntar, m'he d'empassar 200 episodis per a què em comenci a enganxar/agradar? I per aquest motiu opino que està sobrevalorada.
Ja que la veieu, a tots us van agradar els primers 12 episodis o la veieu per què no feien res més de nou a la TV? (parlo d'anime doblat).

Si l'autor des d'un bon principi planteja l'estil i la perspectiva que dius que té ara o 200 episodis enrere, potser no l'hagués deixat de mirar, o potser sí. Això mai es sabrà.
D'altra banda "deixar-la a l'episodi 12" i "era una sèrie molt normaleta als primers capítols", jo diria que tots dos comentaris tenen alguna cosa a veure, no?

Respecte a "no coneixes de veritat els seus punts forts i et quedes amb la poca "chicha" que hi ha al principi és una valoració poc fonamentada", m'he d'esplaiar més que a que sigui més raonable l'opinió?

No m'agrada dels primers 12 episodis:
    - els personatges estrambòtics
    - l'estil del dibuix
    - el barret de palla
    - la bso
    - l'animació
    - les situacions que es donen on no passa res o són ridícules
    - el carisma del protagonista i l'empanat que és.
...

Així va bé?

PD: Bola de Drac Z està també sobrevalorada, per a mi. No té res a veure amb el tema del fil, però per a que veieu que no em caso amb gairebé cap anime.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Raylegh
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 198
Membre des de: dj. 17 maig 2012, 02:09

Re: One Piece està sobrevalorat

ds. 21 juny 2014, 12:44

És la primera vegada a la vida de internet que em trobo amb això... xD

Aviam el meu comentari no té res de prepotent, ni t'he volgut ofendre si realment t'has sentit així.

Què vull dir amb la frase aquesta: "L'anime favorit de cadascú no té perquè ser el mateix evidentment i per cadascú serà el millor, però no deixa de ser un gust personal que poc valor té enfront al món o realitat."

A veure si se m'entén bé. Em refereixo a que a cadascú el seu gust estarà per sobre de qualsevol altre, independentment de la "moda" per dir-ho així que es porti en aquell moment. Per exemple el teu anime favorit podria ser una obra pràcticament desconeguda i sense gaires fans, però per tu seria la millor, per TU. Quan ho he escrit he estat molt conscient del que deia amb lo de "poc valor", i es que em referia a que tant la teva opinió com la meva, com la de qualsevol persona individual no podrà canviar la corrent actual, la "moda" o com ho vulguis nombrar. Tot això que dic és cert, no se on m'he passat de la ratlla segons tu. Quina és la realitat? Doncs com bé deia en miles, la única manera de "calcular-ho", és a grans masses perquè és el conjunt de tots el que canvia la corrent actual: "S'entén que estem parlant de si les elevades vendes i popularitat de la franquícia es corresponen amb un cert nivell de qualitat (de guió, de dibuix, etc.) que ho facin merèixer."

PD: Sobre parlar de capítols, curts o llargs esperava que s'entengués a que em referia en definitiva en el contingut de l'obra, en la seva llargada interna de la història que podem mesurar en capítols, pàgines o el que vulguis però era per fer-se una idea.

PD2: Veig que parles de l'anime només, però li has fet un cop d'ull al manga al menys?
Imatge
El One Piece existeix!!
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: One Piece està sobrevalorat

ds. 21 juny 2014, 12:52

tat25 ha escrit:
Si el valor d'una opinió per part teva s'ha de basar en els episodis d'un anime/sèrie TV, minuts de pel·li o seqüeles, o fulls d'un llibre... :xiulant:


Ho sento, però és veritat. xD Si veus poc d'una obra, la teva valoració està poc fonamentada (a no ser que des d'aquell punt vegis que començarà a ser repetitiu), amb el qual és llògic que tingui menys valor. Els crítics de cinema es veuen les pel·licules i normalment les sèries senceres, eh? O sigui sí, si has vist pocs episodis (crec entendre que has vist dotze, vamos, ná) òbviament la teva opinió a l'hora de donar una valoració general de la sèrie no es pot tenir molt en compte. No veig què hi veus d'estrany a això.

Podràs dir que no t'agrada perquè és llarga, o que no et van agradar aquells aspectes que has comentat al teu anterior missatge... Però per poder dir que et sembla sobrevalorada has de tenir una base real de material vist. Jo mateix opino més o menys com tu amb tots aquells punts que has dit, que si l'animació, que si l'estil de dibuix... I ara sóc fan de One Piece, perquè tot el que ve després d'aquelles primeres sagues és molt millor. Com pots dir que se li ha donat un valor més gran del que li pertoca si no has vist ni el començament de les millors parts i més endavant canvia tant? No home, no. Una valoració general només es pot donar quan s'ha observat gran part d'aquella realitat o al menys fins a un punt on creus que a partir d'allà anirà repetint-se. T'agradi o no això és un fet objectiu.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: One Piece està sobrevalorat

ds. 21 juny 2014, 15:01

@Raylegh. Si és la primera vegada que et passa, mira, t'he desvirgat. :lol:

Al tema.

No sóc de llegir gaire. Això sí, sé que els animes són més o menys fidels. Uns millors adaptats i d'altres no tant. Passa el mateix amb pel·lis i series TV basades en llibres.

La frase a la qual fas referència, jo no l'he entesa així i sí com dic abans. Tu mateix dius: "no podrà canviar la corrent actual, la "moda" o com ho vulguis nombrar".
Això literalment vol dir que com One Piece és la moda, tots hem de seguir-la, i ei, la resta de modes no compten, només l'actual, o el que és mateix, oblideu-vos de la resta d'animes/manga i llegiu/mireu One Piece, perquè és la corrent actual que tothom segueix i la resta no val res.
I si tots aquest es tiren d'un pont, allà que hi anem, o si la moda és dur un barret de palla pel carrer en honor al protagonista d'One Piece, nosaltres com a fans i seguidor del manga/anime el durem. ...

Si ens basem en guanys d'un producte amb les característiques d'una obra tenim a Avatar en la primera posició com a pel·li amb més recaptació mundial en les sales de cinema, seguida de Titanic, segona, i Els Venjadors completant el podi. Aquí tens un clar exemple de "moda"/corrent en el seu dia.
Però parlem d'Avatar. Ambientació, efectes especials, bso, imatges creades per ordinador, (el 99,9% del film ho és), una obra d'art. Ara bé, com a pel·li és una merda com un cabàs. Una Pocahontas 2.0

Respecte al volum de fulls, minuts o sagues d'una pel·li o episodis d'un anime, bé, no té perquè ser millor amb un altre amb menor proporció. Tu equipares proporció/abundància amb qualitat i no és del tot cert. Veus on vull anar?

@Miles_prower, és que no em calen més episodis per saber si m'agrada o no, i si no m'agrada, com ja he he dit més d'un cop, té un valor 0 i per tant sobrevalorada per a mi. Tant és si la opinió és més profunda, esplaiada, fonamentada. El cas és que no em calen més per fer-me una opinió d'aquest anime, i la comparteixo aquí. Ara bé, com es breu en arguments, sembla que "no compta" o no n'hi ha prou. Es dóna a entendre que si no és un text de dimensions bíbliques, no s'accepta i més quan només he vist 12 episodis.

òbviament la teva opinió a l'hora de donar una valoració general de la sèrie no es pot tenir molt en compte. No veig què hi veus d'estrany a això.

Què veig d'estrany? Bé, ja de bon grau fas discriminació i m'estàs excloent. Et sembla poc?
Ah, no! Que no he vist prou episodis per poder opinar. Perdoni, vostè. No era la meva intenció. ¬¬

Una valoració general només es pot donar quan s'ha observat gran part d'aquella realitat o al menys fins a un punt on creus que a partir d'allà anirà repetint-se.

I això ho diu qui? Tu? On ho posa que només es pugui valorar una obra quan s'hagi vist bona part d'ella o sencera? A les normes d'animelliure, potser? Al manual de com ser un bon crític d'internet dins dels fòrums? :huh: Perdona, però no ets ningú per dir-me si puc donar-la o no.
I no, és un fet subjectiu, és sota el teu punt de vista.

Caram quines dues perles t'has tret de la màniga, Miles.

I si he de fer cas dels crítics de cine/sèries, "apaga y vámonos". Doncs no m'he empassat autèntics nyaps perquè tenia magnífiques crítiques. Avatar com dic abans.
Que sou crítics d'anime-manga/us guanyeu la vida en això potser? :P

I acabo, com ja he dit més d'un cop, que a qui l'agradi em sembla perfecte, però no tracteu de convèncer ni d'infravalorar a qui opini diferent a vosaltres, ja sigui que no està sobrevalorada, que sí hi està, o que és el millor anime/manga, o que la seva opinió no és la més adequada/té menys valor perquè té poc fonament.
En cap moment he dit que la deixeu de veure ni us he convençut de fer-ho, cosa que vosaltres sí. Repetiu que només amb 12 episodis, no es pot tenir prou idea/opinió/argumentació per descriure aquest anime i tot l'univers que l'envolta, i jo que no em calen més.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Maxen
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 188
Membre des de: dj. 15 abr. 2004, 15:56
Ubicació: Barma

Re: One Piece està sobrevalorat

ds. 21 juny 2014, 15:20

Jo si que la segueixo pq m´agrada el manga, pero he de dir que aquesta serie es una de moltes, oda li agrada molt la seva obra pero es que per explicar las cosas les detalla fins al més minim detall, es clar que a molts aquestes cosas li agraden, a mi em desespera, magrada mes hunter x hunter o slam dunk. de tot el que porto llegit, menys 2 o 3 parts del manga les altres te les pots saltar pq no expliquen gaire coses importants.
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: One Piece està sobrevalorat

ds. 21 juny 2014, 17:20

tato25 ha escrit:
@Miles_prower, és que no em calen més episodis per saber si m'agrada o no, i si no m'agrada, com ja he he dit més d'un cop, té un valor 0 i per tant sobrevalorada per a mi.


No. xD Pots dir que no t'agrada, però no pots dir que està sobrevalorada, perquè els qui la sobrevalorarien han vist molt més contingut que tu. No els hi pots dir que estan valorant de més una cosa que no coneiexes i no has vist, perquè òbviament no pots dir que allò que no has vist no val la pena valorar-ho tant, és absurd! No veus que cau pel seu propi pes, home?

Tant és si la opinió és més profunda, esplaiada, fonamentada. El cas és que no em calen més per fer-me una opinió d'aquest anime, i la comparteixo aquí.Ara bé, com es breu en arguments, sembla que "no compta" o no n'hi ha prou.

[...]

Què veig d'estrany? Bé, ja de bon grau fas discriminació i m'estàs excloent. Et sembla poc?


Siusplau, llegeix bé el meu missatge:

1- En cap moment he dit que o puguis donar la teva opinió, així que no m'acusis de dir-to. He dit que no pots fer una valoració GE-NE-RAL de la sèrie amb la misèria que has vist. Amb 12 de 649 episodis que hi ha ara pots donar la opinió del què has vist, pero no donar (o en el teu cas treure) valor a la sèrie a nivell general dient que està sobrevalorada.
2- On he dit que no és valida perquè es breu d'arguments? Estic repetint tota l'estona que no és vàlida perquè has vist poc i perquè la sèrie canvia molt a mesura que avança.
3- Sí, per més que et molesti, amb el poc que has vist, un comentari teu dient que està sobrevalorada està poc fonamentat, i tot raonament sense base, sense fonament de pura llògica, perd el seu valor. Dir-te això no és discriminar-te, és dir-te bàsicament que si no coneixes una cosa no pots valorar-la com vols fer.
4- Prenent-ho com t'ho estàs prenent estàs fent justament el què deia, no entendre el que se't diu i quedar-te amb les coses més simples. Si vols fer-te la víctima dient que se t'exclou i més coses que dius, allà tu, però és només problema teu per no voler entendre el que t'he dit.

Una valoració general només es pot donar quan s'ha observat gran part d'aquella realitat o al menys fins a un punt on creus que a partir d'allà anirà repetint-se.

I això ho diu qui? Tu? On ho posa que només es pugui valorar una obra quan s'hagi vist bona part d'ella o sencera? A les normes d'animelliure, potser? Al manual de com ser un bon crític d'internet dins dels fòrums? :huh:


Com ja t'he dit, hos ento però és així. I no ho dic jo, ho diu la simple llògica. Et dono un exemple: com pots donar un valor a una vivenda? Mirant només una habitació? I si la resta d'habitacions canvien i no estan en el mateix estat que la que has vist? On podries parar de mirar i donar una valoració sense haver de seguir mirant totes les sales? si per exemple la casa és molt gran, has vist una gran majoria d'ella, i veus que l'estat i valor de les estances és exactament igual a totes i veus factible que aquestes qualitats aniran repetint-se a la resta de la casa. I òbviament, si no entres, o veus tan sols una sala, podràs dir com a molt que la casa no t'agrada, però no podràs valorar-la.

Com pots veure, és un métode totalment objectiu.
Miles_prower l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 21 juny 2014, 17:23, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Raylegh
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 198
Membre des de: dj. 17 maig 2012, 02:09

Re: One Piece està sobrevalorat

ds. 21 juny 2014, 17:21

Però tato25, no diguis coses que jo no he dit en cap moment.

Només he dit que hi ha una corrent, i això és cert. En cap moment he dit que tothom l'hagi de seguir, això com a molt ho has interpretat tu erroneament i de fet no entenc el perquè encara, perquè ho he explicat molt clar en el mateix missatge.
"no podrà canviar la corrent actual, la "moda" o com ho vulguis nombrar". Literalment vull dir el que ja he dit: Una moda, no depen d'una persona sola, sigui qui sigui. Que NO significa que personalment la gent tingui el seu propi gust, simplement això. Res de que la resta de sèries no valguin, ni res de tirar-se de cap pont...

PD: Per cert, potser no ets molt de llegir però deixa'm dir-te que la obra original és la de format manga, per lo que el que tu estàs jutjant no deixa de ser una adaptació, que a la vegada els mateixos fans de One Piece han carregat contra aquesta milers de vegades.
Imatge
El One Piece existeix!!
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: One Piece està sobrevalorat

dg. 22 juny 2014, 00:36

Miles_prower ha escrit:
...

Ale, la perra gorda pá ti.

Ara m'assabento que s'ha de veure més del 50% d'alguna cosa per a que l'opinió pugui tenir algun valor i, aleshores, es podrà dir si està sobrevalorada o no. Si no s'arriba a aquest %, ni et molestis a comentar. La opinió no tindrà un mínim de valor ja que et falten episodis per veure. :huh:

Si no enganxa des d'un principi, perquè era una "sèrie molt normaleta als primers episodis", i per aquest motiu no entens que tingui tant de rebombori, és igual, la qüestió sempre serà que l'has de veure per poder opinar i donar-li un valor.

Un plat de merda cuinat per en Ferran Adrià ja saps que bon principi que no agradarà i estarà sobrevalorat per molt que sigui d'aquest xef de renom.
No cal ni que el tastis, però segons el teu raonament/criteri, no n'hi hauria prou amb una cullerada, t'has de menjar el plat sencer per a que hi compti la opinió i tingui fonaments. I no deixa de ser merda per molt que estigui ben presentada/decorada/guarnida/etc...

Amb això no vull dir que One Piece sigui una merda, que quedi clar.
Ah, per cert tota opinió té un mínim de base/fonament. Jo em baso en els primers 12 episodis, però pel que sembla no hi compta. Com dic abans per a vosaltres no puc opinar, o si més no, li manquen fonaments.

Sobre el pis, no em cal veure'l tot per fer-me una idea amb només obrir la porta del carrer. Això ho pots aplicar a qualsevol cosa, i si fas un comentari des de la teva pròpia persona sempre és subjectiu.

Ets una mena de jutge que dictamina quines en tenen de fonament i quines no? Ni lògica ni punyetes. Si no passen pels teus valors/fonaments/ideals no hi compten? A Hitler tampoc els hi agradava els jueus. Es va parar a mirar-se un per un a veure si eren bones persones? No. Va exterminar un gran nombre d'ells.
D'acord que l'exemple és massa exagerat, però amb tu em sento jueu.

Com dic al principi, la perra gorda pá ti.

Raylegh ha escrit:
Però tato25, no diguis coses que jo no he dit en cap moment.

Només he dit que hi ha una corrent, i això és cert. En cap moment he dit que tothom l'hagi de seguir, això com a molt ho has interpretat tu erroneament i de fet no entenc el perquè encara, perquè ho he explicat molt clar en el mateix missatge.
"no podrà canviar la corrent actual, la "moda" o com ho vulguis nombrar". Literalment vull dir el que ja he dit: Una moda, no depen d'una persona sola, sigui qui sigui. Que NO significa que personalment la gent tingui el seu propi gust, simplement això. Res de que la resta de sèries no valguin, ni res de tirar-se de cap pont...

PD: Per cert, potser no ets molt de llegir però deixa'm dir-te que la obra original és la de format manga, per lo que el que tu estàs jutjant no deixa de ser una adaptació, que a la vegada els mateixos fans de One Piece han carregat contra aquesta milers de vegades.


Primer has dit això:
L'anime favorit de cadascú no té perquè ser el mateix evidentment i per cadascú serà el millor, però no deixa de ser un gust personal que poc valor té enfront al món o realitat.


Després has matisat:
i es que em referia a que tant la teva opinió com la meva, com la de qualsevol persona individual no podrà canviar la corrent actual, la "moda" o com ho vulguis nombrar.


I ara:
Literalment vull dir el que ja he dit: Una moda, no depen d'una persona sola, sigui qui sigui. Que NO significa que personalment la gent tingui el seu propi gust, simplement això. Res de que la resta de sèries no valguin, ni res de tirar-se de cap pont...


La moda One Piece, i no li trec mèrit pel que ha aconseguit, és que després de DBZ, la gent esperava un shounen que els hi tornés la il·lusió/identificar-se amb ell. Van aparèixer uns quants i aquest, OP, és el que va caure més en gràcia, ja sigui per la temàtica, historia, personatges estrambòtics, etc...
A causa d'això, es va fer cada cop més popular fins a arribar on és ara. Això ho entenc perfectament i repeteixo, per molt de moda que estigui, no pots pretendre que agradi a tothom i que tinguem una opinió contraria als milions de fans/seguidors del manga/anime, i per tant sobrevalorar-la perquè no acabem d'entendre aquesta popularitat.
Però si ja partim de la base que si has vist poca cosa o ni tan sols s'ha començat a veure, sembla que no tinguis ni idea del que parles, t'exclouen i les opinions no compten o s'infravaloren. I és aquí on jo em començo a sentir ofès, primer com a consumidor d'anime i després com a persona. Si el meu criteri/opinió/comentari depenen de l'aprovació de tercers per a que sigui "vàlid" o no... ¬¬

PD: One Piece està sobrevarolada, però com no tinc fonaments i no sé de què parlo, perquè els meus comentaris són d'estar per casa, no llegiu aquesta última frase pel vostre propi bé.
No em faig responsable dels danys i perjudicis que puguin causar les mes paraules a la vostra salut.
Imatge
 
Sanji
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2438
Membre des de: dc. 03 gen. 2007, 14:51
Ubicació: Al Bar de Ciències de la UAB

Re: One Piece està sobrevalorat

dg. 22 juny 2014, 02:57

tato25 ha escrit:
Però si ja partim de la base que si has vist poca cosa o ni tan sols s'ha començat a veure, sembla que no tinguis ni idea del que parles, t'exclouen i les opinions no compten o s'infravaloren. I és aquí on jo em començo a sentir ofès, primer com a consumidor d'anime i després com a persona. Si el meu criteri/opinió/comentari depenen de l'aprovació de tercers per a que sigui "vàlid" o no... ¬¬


Creus que si fossis professor i llegissis les primeres 12 pàgines d'un treball de 650, podries ficar una nota acord amb el contingut d'aquest haven-te llegit l'índex i la introducció del treball? Pots fer-ho, però vaja, crec que la majoria de gent tindra molt més en compte l'opinió dels professors que s'han llegit el treball sencer que la teva. T'ho han intentat explicar tres cops ja, i com veig que no entens que no pots donar una opinió tan vàlida (respectable sí) com la d'algú que s'ha llegit/mirat tota la sèrie, et poso aquest exemple de bona fe.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: One Piece està sobrevalorat

dg. 22 juny 2014, 08:45

Sanji ha escrit:
...

Tot i que entenc la comparació que vols fer amb aquest exemple, no és el mateix. Barreges "la velocidad con el tocino."

Si en dotze pàgines té faltes d'ortografia a "cascoporros", mala presentació, mala argumentació, mala estructura, i no va enlloc, et dic que no passen de la pàgina 5 i te'l fan repetir o t'emportes un 0 així de gran. I creu-me que s'ha fet, es fa i es farà.

I aquí és on ho equiparo amb One Piece. Si l'autor no va ser capaç que d'un bon principi fos apassionant, no és culpa meva. Bé que, tal com comentava en Miles_prower, va fer canvis perquè als primers episodis era molt normaleta, paraules d'ell i no pas meves.

A part, l'exemple que exposes és d'àmbit acadèmic i laboral, on depèn del meu criteri la nota d'un alumne, i no em paguen per opinar d'One Piece ni suspenc a ningú.

M'he llegit en pàgines anteriors forces opinions a favor o en contra. Ara bé, com funciona això? Quin valor tenen? Com les mesurem? I el més important, qui són els qui adjudiquen un valor o un altre?

Diferents exemples d'una escala de valors, segons el que he anat llegint:

- Si un que la veu/llegeix, s'esplaia força, anant punt per punt, amb text ric i ben estructurat i creu que no està sobrevalorada té un 10 com a valor en la opinió. Potser hi han d'altres que no comparteixen el criteri, però ei, pot opinar perquè la veu/llegeix.

- Si un que la veu/llegeix, s'esplaia força, anant punt per punt, amb text ric i ben estructurat i creu que sí està sobrevalorada té un 10 com a valor en la opinió.
Potser hi han d'altres que no comparteixen el criteri, però ei, pot opinar perquè la veu/llegeix.

- Si un que la veu/llegeix, no s'esplaia res i diu que no està sobrevalorada, per a quins defensen el mateix criteri tindrà un 10, per a qui no el comparteixen també un 10 perquè la veu/llegeix, o un 0 perquè la seva opinió no té fonaments tot i veure-la/llegir-la.

- Si un que la veu/llegeix, no s'esplaia res i diu que sí està sobrevalorada, per a quins defensen el mateix criteri tindrà un 10, per a qui no el comparteixen també un 10 perquè la veu/llegeix, o un 0 perquè la seva opinió no té fonaments tot i veure-la/llegir-la.

- Si un que no la veu/llegeix o només els 12 primers episodis, s'esplaia i diu que no està sobrevalora, per alguns no hi compta aquesta opinió per la mancança de fonaments al no veure/llegir-se l'obra, d'altres com segueix la moda i no s'hi fica amb seu anime-manga favorit, l'aproven amb un 5 pelat, d'altres potser li donen un 10 per no estar sobrevalorada, i d'altres un 0 per dir el contrari als seus ideals.

- Si un que no la veu o només els 12 primers episodis, s'esplaia i diu que sí està sobrevalora, per alguns no hi compta aquesta opinió per la mancança de fonaments al no veure/llegir-se l'obra, d'altres com no segueix la moda i aquesta opinió "ataca" al seu anime-manga favorit, 0 patatero.

I ja l'ultra combo: :profident:

-Si un que no la veu o només els 12 primers episodis, no s'esplaia, només comenta que no l'ha enganxat d'es d'un principi pels motius que siguin, i a causa d'això, troba que té un valor que no es mereix o no entén, tret d'algun "pobre i ingenu" usuari que hi estigui d'acord, (com s'atreveix, oi?), la resta, tant si opina que sí està sobrevalorada com si no, fan pinya. Ja directament infravaloren el raonament per falta de pes, farciment, fonament, estructura, etc..., d'altres s'ofenen per no seguir la moda/tendència que és One Piece, perquè és una evidència, (i és cert, s'ho ha guanyat a pols i em sembla perfecte), però tot això no compta perquè no la veu/llegeix.

Sabeu què en penso de tots aquests possibles exemples? Que en tots els casos, per a mi, ho recalcaré per si de cas, per a mi, tenen el mateix valor com a opinions personals i subjectives.
I sí, en sóc molt de tossut. Podeu repetir tants cops com vulgueu una cosa que no em fareu canviar de parer. I ben segur que per a vosaltres estic equivocat, però és el meu pensament i la meva veritat. Equivocada, errònia, desinformada, .............. (poseu aquí l'adjectiu que vulgueu), d'acord, però és la meva.
Que vosaltres creieu que cal més per donar-li un valor a un comentari, perfecte. Jo penso tot el contrari. "Lo bueno, si breve, dos veces bueno; y aun lo malo, si poco, no tan malo." Cosa que no compleixo amb aquest totxo. :lol: Però com la meva opinió no hi compta... :xiulant:

Apa, que vagi bé. :adeu:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Patxinco
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 134
Membre des de: dc. 08 juny 2011, 13:38

Re: One Piece està sobrevalorat

dg. 22 juny 2014, 12:53

Osti tu, quina revifada que ha tingut el tema, de 3 pagines inicials en que l'últim missatge va ser el 17 maig 2012, ara en portem 8... :lol:

Es veritat que, al principi, One Piece començava fluix, hi i va haver gent que li va donar una oportunitat i d'altra que no.
Personalment, a mi m'agrada la part en que s'esplaia l'Oda donant-nos detallets que potser (o no) tindran rellevància en la historia, però jo soc d'aquestes persones que els hi agrada anar imaginant, amb els detalls que dóna, que passara a la història.

Per exemple, un petit spoiler/palla mental que els qui seguiu el manga potser ho sabreu, o no, jo només segueix-ho l'anime ritme japonès...
Spoiler: mostra
En Doflamingo no s'assembla a en Sabo? seran la mateixa persona?

Si sabeu el que vull dir amb això ^ ^, NO vull saber si es veritat o no, però aquestes palletes mentals son les coses que em molen.

I això l'Oda ho fa molt bé el "cabró" xD
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: One Piece està sobrevalorat

dg. 22 juny 2014, 14:41

Tato, noi, com t'emboliques tu sol amb una cosa tant senzilla. xD Ja t'ho he dit, tot raonament sense fonaments no té cap valor, de tota la vida. No hi ha més.

No és qüestió de mesurar una opinió ni fer una escala de valors, ja estigui ben estructurada o si el què opina s'ha explaiat amb ella, el tema que parlem és si aquesta opinió es basa en quelcom vàlid o no. I ja està, no cal posar-se a buscar totes les permutacions possibles d'una opinió a un fòrum! xD

I aquí és on ho equiparo amb One Piece. Si l'autor no va ser capaç que d'un bon principi fos apassionant, no és culpa meva. Bé que, tal com comentava en Miles_prower, va fer canvis perquè als primers episodis era molt normaleta, paraules d'ell i no pas meves.


Com has dit tu, estàs barrejant "la velocidad con el tocino". Per què ens tornes a dir per què vas veure només dotze episodis? El motiu pel què la vas deixar no té cap tipus d'importància a l'hora de fer la valoració, el què importa en primer lloc és si la valoració està feta amb una base bona. Ho entens ara?

I responent a l'última part del teu missatge, tornes a fer-te la víctima dient que se t'infravalora a l'hora d'opinar quan se t'estan dient coses de pura llògica. Vas donant voltes i més voltes però segueixes sense poder negar que:

Miles_prower ha escrit:
Una valoració general només es pot donar quan s'ha observat gran part d'aquella realitat o al menys fins a un punt on creus que a partir d'allà anirà repetint-se.


És un métode 100% científic. Res de subjectivitat.

Respecte la frase aquesta de què totes les valoracions tenen el mateix valor per a tu, t'ho respondré tornant a l'exemple que t'he posat abans al meu anterior missatge (el que has ignorat hàbilment xD): el dia que et vagis a vendre la casa, la vulguis tassar, el tassador només miri el rebedor i ja li doni un preu baix a la casa, espero que li respectis la valoració perquè seguint el teu principi, la seva té el mateix valor que la d'algú que s'hagi mirat la casa sencera. xDD


En fi, que et vagi bé a tu també (quantes vegades he contestat ja als teus comiats? xD). :adeu:
Imatge
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants