Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
tigrecill0
*Ishinchu*
*Ishinchu*
Entrades: 60
Membre des de: dj. 16 juny 2011, 15:15

Re: Veure Evangelion

dv. 04 abr. 2014, 23:39

Jo te la recomano moltíssim. A mí m'agrada veure-la en japonès subtitulada al castellà, però la primera vegada que la miris et recomano veure-la en català, perqué hauràs d'estar molt atent a les cares i gestos d'alguns personatjes, com quan la Misato Katsuragi li diu a en Shinji que anar a les reunions de pares i professors forma part de la seva feina i després s'adona de que l'ha cagat, que ho expressa amb un gest ràpid amb la mirada. No només és la humanitat que demostren els personatjes amb els seus gestos i diàlegs, si nó que ademés fan molta introspecció del que ve a ser l'èsser humà: la relació entre les persones, la soletat, els bincles amb el mòn...

Em va agradar especialment les referències als manuscrits del Mar Mort i de la porta de Güff (que sería la porta de la sala que conté totes les ànimes).

Et recomano veure la serie fins al capitol 24, i si vols pots passar dels capitols 25 i 26 i veure directament la pel·lícula The end of Evangelion (per mí el millor final que he vist en un anime).

I després les 3 de les 4 noves pel·lícules d'Evangelion Rebuild que han fet.

SOBRETOT t'aviso de que no és una sèrie per tontos ni per veure-la quan estàs apunt d'anar a dormir i estàs cansat i tens son, perqué no la gaudiràs. L'has de veure concentrat i molt pendent de tot, perqué cada paraula, cada gest i cada plànol és important.

El que et diré és que Evangelion es va fer amb molt poc presupost, ja que aleshores la Gainax estaven passant per una època molt dolenta, per aixó els capitols 25 i 26 els van fer com els van fer, però després la sèrie va aconsseguir una gran audiència i entre el merchandising i els drets d'emissió a l'estranger la Gainax es va salvar i va poder fent seguir grans sèries com Furi Kuri, Tengen Toppa Gurren Laggan, Kare Kano (tot i que el final va ser fluix en el cas de Kare Kano).

Com a curiositat et diré que la cançó de l'opening d'Evangelion és la cançó d'anime més cantada als karaokes japonesos.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
kp64
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 64
Membre des de: dl. 17 feb. 2014, 18:16

Re: Veure Evangelion

dl. 21 abr. 2014, 19:44

tigrecill0 ha escrit:
Jo te la recomano moltíssim. A mí m'agrada veure-la en japonès subtitulada al castellà, però la primera vegada que la miris et recomano veure-la en català, perqué hauràs d'estar molt atent a les cares i gestos d'alguns personatjes, com quan la Misato Katsuragi li diu a en Shinji que anar a les reunions de pares i professors forma part de la seva feina i després s'adona de que l'ha cagat, que ho expressa amb un gest ràpid amb la mirada. No només és la humanitat que demostren els personatjes amb els seus gestos i diàlegs, si nó que ademés fan molta introspecció del que ve a ser l'èsser humà: la relació entre les persones, la soletat, els bincles amb el mòn...

Em va agradar especialment les referències als manuscrits del Mar Mort i de la porta de Güff (que sería la porta de la sala que conté totes les ànimes).

Et recomano veure la serie fins al capitol 24, i si vols pots passar dels capitols 25 i 26 i veure directament la pel·lícula The end of Evangelion (per mí el millor final que he vist en un anime).

I després les 3 de les 4 noves pel·lícules d'Evangelion Rebuild que han fet.

SOBRETOT t'aviso de que no és una sèrie per tontos ni per veure-la quan estàs apunt d'anar a dormir i estàs cansat i tens son, perqué no la gaudiràs. L'has de veure concentrat i molt pendent de tot, perqué cada paraula, cada gest i cada plànol és important.

El que et diré és que Evangelion es va fer amb molt poc presupost, ja que aleshores la Gainax estaven passant per una època molt dolenta, per aixó els capitols 25 i 26 els van fer com els van fer, però després la sèrie va aconsseguir una gran audiència i entre el merchandising i els drets d'emissió a l'estranger la Gainax es va salvar i va poder fent seguir grans sèries com Furi Kuri, Tengen Toppa Gurren Laggan, Kare Kano (tot i que el final va ser fluix en el cas de Kare Kano).

Com a curiositat et diré que la cançó de l'opening d'Evangelion és la cançó d'anime més cantada als karaokes japonesos.


+1

Jo li recomanaria al OP i ha qualsevol que no li agrade el evangelion de "tota la vida" que es mires les pel·lícules.
Les pel·lícules són superproduccions amb un gran pressupost , amb moltíssimes escenes d'acció on es deixa una "mica" de banda el tema psicològic i filosòfic.

Sèrie original ->Moltíssims plans estàtics interminables , molts capítols plens de reflexions psicològiques i filosòfiques.
Rebuild(Películes)->Predominen les escenes d'acció . banda sonora increïble , els temes psicològic i filosòfic es deixen un poc "amagats"(encara que continuen estant presents) i són totalment disfrutables sense cap esforç intel·lectual.
*En la meua opinió Les pel·lícules tenen una bona dosi de CGI que en alguns moments es prou fastigós , evident i cutre

Que conste que la serie original m'agrada molt mes que el Rebuild. Però les pelicules també estan molt bé i son un espectacle digne de voré ^^ , les disfrute moltíssim

Òbviament si el que vols és un anime on no tingués que pensar , tot ple de personatges "badass" amb super combats mortals i eixes històries , passa de la sèrie ... encara que com he dit avanç , possiblement t'agraden els Rebuild :xiulant:
 
Senek
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: dj. 01 maig 2014, 02:42

Re: Veure Evangelion

dj. 01 maig 2014, 03:10

Jo l'he vist no fa gaire i comença bastant be pero cada cop es complica més i ensec pel mig i han capitols que sembla que no tinguin res a veure amb la historia perque nomes explica paranoies del protagonista. I els dos ultims episodis que son dos pelicules de 45 minuts son molt... What The Fuck!!!
La veritat no et perds res.
 
Anpatatu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 51
Membre des de: dj. 12 set. 2013, 22:01

Re: Veure Evangelion

dj. 17 set. 2015, 18:09

És possible que arribi una mica tard i la meva opinió ja no importi, però, per si decàs, la donaré igualment. La meva opinió és que Evangelion és una sèrie molt bona, però al ser tant difícil d'entendre hi ha gent que no li agrada. De fet, jo hi ha moltes coses de la sèrie que encara no entenc, però m'agrada igual. Sobre si és com Lost... No ho sé, ja que jo he començat a veure Lost fa molt pocs dies (encara vaig per la primera temporada), però el que passa és que comença com una sèrie d'acció de mechas com qualsevol altre, però a mesura que vas avançant te n'adones que no és així i que cada cop la trama es va complicant més. En la meva opinió personal, els primers 6 capítols no em van semblar gaire interessants que diguem. Però a partir del 7 ja es va començar a animar. Potser és perquè abans ja havia vist la primera peli del Rebuild, i clar, no pots comparar l'animació del 1995 amb la del 2007, a part de que introdueixen canvis importants en la història. Potser és per això que els primers 6 capítols no em van semblar gaire interessants, però t'asseguro que la sèrie val la pena, tot i que és molt complicada.

CONTINGUT:
Sèrie:
Evangelion (26 capítols)

Pel·lícules:
Evangelion: Mort i Renaixement
Evangelion: La fi

Rebuild:
Evangelion 1.0
Evangelion 2.0
Evangelion 3.0
Evangelion 3.0+1.0

ORDRE DE VISIONAT:
Primer la sèrie, tot i que si vols et pots saltar els dos últims capítols i veure directament Evangelion: La fi. (NOTA: Mort i Renaixement només és un resum de la sèrie la primer hora, i el temps restant són els primers minuts de The End of Evangelion. No aporta ABSOLUTAMENT RES a la trama. Per tant, te la pots saltar)
Després d'això tocaria el Rebuild. Se suposa que és una reconstrucció de la sèrie però canviant coses. Però hi ha moltes teories que diuen que en realitat es podria tractar d'una continuació i que els personatges haguessin retrocedit en el temps o algo, que fos com un deja-vu... La veritat és que hi ha moltes proves que ho corroboren, tot i que també hi ha moltes que ho contradiuen. Haurem d'esperar a l'última pel·lícula per saber-ho del cert.

Et recomano veure-la. Com a curiositat, a mi, al principi, em semblava una sèrie normal i no li vaig veure el què, però a poc a poc em va anar agradant i ara m'he convertit en un fan d'Evangelion (m'ha passat amb més sèries també). I com diuen altres, sobretot, si l'has de veure, que estigues "despejat" (no sé com es diu en català), s'ha d'estar molt atent en aquesta sèrie. I en The End of Evangelion ja ni t'explico... Si la sèrie et sembla rara, amb la peli fliparàs. Per mi, TEOE és la tercera cosa més WTF!? que he vist mai, només superat per Serial Experiments Lain i FLCL.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 20 visitants