Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Per un Super 3 digne!!!

dt. 16 jul. 2013, 22:38

També por ser al revés. És a dir, una sèrie que no la conegui ni déu i sigui una gran sorpresa per a tots. O és que Bola de Drac, era bona quan la van emetre el primer cop? (Encara recordo l'intercanvi de fotocòpies al patí de l'escola).
Potser algú sí que la coneixia, però la gran majoria afirmaria que no. (Poso Bola de Drac com a exemple.)

D'acord que eren altres temps i no hi havia la informació que hi ha ara, però tot i així, continuo pensant, que per malgastar els diners amb coses que emeten i passen sense pena ni glòria, guarda-te'ls i quan en tinguis prou, de cap a una de nova/renovar llicència d'una antiga.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Per un Super 3 digne!!!

dc. 17 jul. 2013, 01:11

tato25 ha escrit:
També por ser al revés. És a dir, una sèrie que no la conegui ni déu i sigui una gran sorpresa per a tots. O és que Bola de Drac, era bona quan la van emetre el primer cop? (Encara recordo l'intercanvi de fotocòpies al patí de l'escola).
Potser algú sí que la coneixia, però la gran majoria afirmaria que no. (Poso Bola de Drac com a exemple.)


O i tant que Bola de Drac era coneguda. Vull dir, per a l'espectador no, però el paio que va anar a llicenciar la sèrie òbviament va anar a a buscar coses de renom i éxit (en concret éxit a França, que és d'on van "portar" les primers tandes d'episodis). No es va llicenciar "a cegues" sense saber. Abans de que arrivés aquí, Bola de Drac ja portava un temps triomfant a casa seva i altres llocs d'Europa, ni de conya era desconeguda per als productors.

tato25 ha escrit:
D'acord que eren altres temps i no hi havia la informació que hi ha ara, però tot i així, continuo pensant, que per malgastar els diners amb coses que emeten i passen sense pena ni glòria, guarda-te'ls i quan en tinguis prou, de cap a una de nova/renovar llicència d'una antiga.


Ja, ja. I mentrestant guarden els diners i esperen, als nens els hi posem el 3/24. xD
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Per un Super 3 digne!!!

dc. 17 jul. 2013, 10:19

Aquí, a Catalunya, no era coneguda. Que tingués èxit en altres països no vol dir que en tingui aquí, (normalment sí que en té), ja que era un producte desconegut per al televident.

3/24 -> Doncs mira, com a mínim sabrien com és i està el món i no viurien enganyats i protegits tants anys. Ja de grans estarien preparats pel seu propi futur i sabrien com actuar, i no aprendre valors inculcats per aquests dibuixos que a l'hora de la veritat són tots una gran mentida. :bleh:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Per un Super 3 digne!!!

dc. 17 jul. 2013, 10:49

tato25 ha escrit:
Aquí, a Catalunya, no era coneguda. Que tingués èxit en altres països no vol dir que en tingui aquí, (normalment sí que en té), ja que era un producte desconegut per al televident.


Ja ho he dit, per als televidents evidentment que no, però pels llicenciataris sí, que per això la van agafar. Quan es diecideix portar una sèrie nova es busca quins productes són els més populars.

tato25 ha escrit:
3/24 -> Doncs mira, com a mínim sabrien com és i està el món i no viurien enganyats i protegits tants anys. Ja de grans estarien preparats pel seu propi futur i sabrien com actuar, i no aprendre valors inculcats per aquests dibuixos que a l'hora de la veritat són tots una gran mentida. :bleh:


Millor els valors "didàctics" de Bola de Drac Z. :lol:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Per un Super 3 digne!!!

dc. 17 jul. 2013, 12:14

Miles_prower ha escrit:
Millor els valors "didàctics" de Bola de Drac Z. :lol:

El que no poden fer és enganyar a la canalla dient-los que la vida és un conte de fades amb arcs de San Martí al cel i ocellets voletejant i xiulant, que després passa el que passa. Totes volien ser Barbies/Blancaneus/Ventafocs i que es presentés el seu príncep blau de torn. Això només passa un cop de tant en tant com el cas de la Letícia Ortiz. :lol:
I els nens igual, superherois/Olivers i Benjis/Superguerrers/tenir un robot, etc...

PD: No he vist un pare que passi menys temps a casa que en Goku. És que això de casar-se per una promesa i sense estar-hi enamorat... :lol:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Per un Super 3 digne!!!

dc. 17 jul. 2013, 13:04

Home els valors que dona bola de drac mai han estat dolents del tot, vol dir que si creus en la amistat tot es posible (excepto en yamcha que el pobre no fa mai res de bo :lol: ) i tambe que les dificultats es poden superar amb esfors (treien les morts i totes aquestes coses crec que dbz pot donar a entendre aixo)
 
Avatar de l’usuari
Raylegh
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 198
Membre des de: dj. 17 maig 2012, 02:09

Re: Per un Super 3 digne!!!

dc. 17 jul. 2013, 13:12

Miles_prower ha escrit:
Raylegh ha escrit:
Per cert Miles, reitero que és el que mi em sembla per tant això d'exageració serà el que tu et sembla, són aspectes totalment subjectius i per tant els gifs que poses potser només són adequats des del teu punt de vista, no trobo encertat generalitzar-ho.


Que no acabi el comentari dient "aquesta és la meva opinió" no significa que generalitzi. I sí ho sento, el teu comentari és desmesurat, suposo que degut a la nostàlgia, tant per la vista excessivament positiva que dónes de l'anime (¿didàctic?) com a la part negativa de les sèries actuals (per a nens amb problemes mentals... "Apaga y vámonos" que es diu en castellà). Fent afirmacions així d'exagerades és normal que la gent et respongui.

A veure tampoc tinc intenció de continuar discutint això, però crec que no ho has entès encara.
Dic que l'anime és didàctic perquè en general ho és (i això és així), i no és una impressió personal sinó que es tracta d'un fet que volia destacar. No se quants coneixements tindràs tu del tema però jo no parlo des del desconeixement.
I per altra banda, no estic dient que la gent que ho miri hagi de tenir problemes mentals (és evident que no), sinó que els creadors de tal animació sembla que ho enfoquin d'aquesta manera (no han sigut ni una vegada ni dues que m'he queda: WTF! Però que cony és això? - de lo estúpid que em semblava).

Espero haver aclarit l'assumpte.
Imatge
El One Piece existeix!!
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Per un Super 3 digne!!!

dc. 17 jul. 2013, 17:55

No sé per què m'ho expliques si amb la resposta que t'havia donat ja es veu que t'havia entés. xD

Qualsevol sèrie que donin al Club Super 3 ara pot ser tant didàctica com qualsevol anime que posessin abans, o ara. Aquest és el fet.

Respecte el què et sembli estúpid, torno a dir que caus en veure-ho des del prisma de la nostàlgia i d'una persona amb certa edat. Si el que fan ara ho haguessis vist de petit ara en parlaries d'una altra forma.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Raylegh
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 198
Membre des de: dj. 17 maig 2012, 02:09

Re: Per un Super 3 digne!!!

dj. 18 jul. 2013, 01:23

Aquest debat pot durar tota la vida, però almenys jo t'ho argumento. xDDD

Ja t'he dit en el comentari anterior que se del que parlo. No em guio per si tinc nostàlgia o no la tinc, t'estic parlant des de la completa objectivitat.
Si el que fan ara ho hagués vist de petit, segurament seria una altre persona, però no perquè hagués adquirit alguna cosa que ara no tinc sinó perquè no tindria el que tinc actualment. Segurament tindria nostàlgia però ni marcar-me ni res més.

No entenc com pots arribar a comparar l'anime amb els dibuixos occidentals, de veritat. M'estàs comparant històries amb trames argumentals brutals que sempre tenen un propòsit per què el receptor capti el missatge de l'autor inconscientment (o no, depen), i visualment molt atractives i treballades, amb el que donen ara que sembla que ho hagin pensat un parell d'amics de 12 anys mentre fan classe, per no parlar del disseny que te'l faig jo en menys d'una tarda.
El manganime és el rei en aquest àmbit (pots mirar-ho a google a història del Japó), i si la gent no el coneix tant és perquè no s'ha internacionalitzat, però és innegable que el nivell és molt superior.
Imatge
El One Piece existeix!!
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Per un Super 3 digne!!!

dj. 18 jul. 2013, 03:06

Vamo a vé, vamo a vé, perquè no has entés el que he dit. xD

Et reafirmes en que l'anime és didàctic, donant-ho inclós com un fet ("i això és així"), i jo només he comparat com de didàctic pot ser un manganime amb un "cartoon" actual. No he comentat trames ni d'altres coses perquè no és del què estàvem parlant. xD Una millor història, millor acabat visual, i tot el que vulguis dir més, no fa a una sèrie més didàctica que una altra. Hi ha cartoons i obres occidentals que poden ensenyar el mateix que qualsevol manganime. Darrere d'aquestes trames i lluites tan ben muntades i espectaculars com les de One Piece hi ha lliçons que pots veure a infinitat d'obres occidentals més modestes: comparteix, respecta als altres, no jutjis només per les aparences... Tens raó, sembla que no et mous per la nostàlgia per jutjar, et mous pel fet que t'agrada més que aquestes lliçons te les facin amb l'estil del manganime, però has d'entendre que per més que a una lliçó li posis lluites espectaculars per enmig la lliçó segueix sent la mateixa, si et poses a jutjar el seu valor didàctic, qualsevol cartoon actual pot ser tant didàctic com els animes que més t'estimis.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Raylegh
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 198
Membre des de: dj. 17 maig 2012, 02:09

Re: Per un Super 3 digne!!!

dj. 18 jul. 2013, 22:45

Val, és que no vull dir que cap cartoon sigui didàctic, és més, segur que n'hi ha, però pel que JO he pogut veure i comprovar, o són coses molt simples o no s'apren "res" sinó que només passa alguna cosa, alguna història o aventura simple, totalment diferent de l'anime en que és molt més profund. És el que penso personalment ja que no soc cap expert en cartoon encara que si que en se una estona sobre el manganime.
El fet de incluir la trama i l'apartat visual en el meu comentari anterior era perquè pensava que et referies a una comparació general, i no només en el didàctic.

Jo voto per deixar ja el tema. :yeah:
Imatge
El One Piece existeix!!
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Per un Super 3 digne!!!

dv. 19 jul. 2013, 02:24

Ok, però si no en saps de cartoons llavors no et posis a fer-hi comparacions, és absurd. A més, compares sèries que són de gèneres totalment diferents, no pots comparar una comèdia com Els Pingüins de Madagascar amb una sèrie d'acció com Bola de Drac, no té ni caps ni peus.

I sé que no vols dir que cap cartoon no és didàctic, però jo també conec el món del manganime, i afirmar que el manganime és didàctic òbviament dient-ho com si fos un dels seus punts forts és de sobres un comentari generat massa pel que t'agrada i no per l'objectivitat.

:adeu:
Imatge
 
Neotix10
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 387
Membre des de: dc. 27 jul. 2011, 00:12

Re: Per un Super 3 digne!!!

dl. 22 jul. 2013, 04:07

Un punt de nostalgia... mireu TV3 ha rescatat en aquest reportatge grans series d'animacio que han marcat la nostra vida... com veieu... hi surt tot el que tenen al fons de l'armari a TV3.... qui pugues pillar aquests gran arxiu....

http://www.tv3.cat/videos/4586231/Infantils

Gran reportatge! :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :xiulant: :xiulant: :xiulant:
Imatge
 
Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2054
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: Per un Super 3 digne!!!

dl. 22 jul. 2013, 11:26

al video surt la Montse Puga, que feia de Noti i que es la de la Nico Robin
 
Avatar de l’usuari
Maki
Moderadors
Moderadors
Entrades: 6323
Membre des de: dt. 18 maig 2004, 17:02
Ubicació: Donde-puedo-verte
Contacta:

Re: Per un Super 3 digne!!!

dl. 22 jul. 2013, 12:01

Hi han coses que, mogudes per la nostalgia, es remouen i caldria deixar-les ben quietes, reposant al passat. Val que aquí a Animelliure podem aconseguir moltes d'aquelles series (no totes, malauradament) i es fa més fàcil recordar com anava aquella serie de 137 capítols anomenada Musculman on el protagonista es deia Musculator.

Pero moltes d'aquestes series, si un les revisa amb 20 anys més a sobre podrà descobrir oh que bonic i quins records de la infancia, pero Musculman feia i fa pudoreta. Ha envellit malament i els valors que tu t'empassaves de menut ara no t'ho creus. Recordeu com molts Robin de les Estrelles moria saga sí, saga també? Doncs al final ressucitava pel poder de l'amistat. Igual que en Westerman, Blockman Jr o el Menjatallarines, que d'invàlid passa a tornar a lluitar ben bé sense saber per què. Bola de Drac GT era dolenta d'entrada, ja al 96 quan es va crear o al 99 quan la van emetre aquí, pero ara es veu i es infumable. Es podria fer una taula rodona i discutir tot un dia sencer les incongruencies o ximpleries d'aquesta serie capítol a capítol. O també trobar les errades de producció de Les Fabuloses Tortugues Ninja, que n'hi han un bon grapat.

I encara voleu tornar a veure El Petit Xef? No correria el risc. Deixeu el Club Super 3 faci el que millor sap fer, que es treballar per a nens de fins a 12 anys. Del grup de 13 a 16 bé... aquí hi ha un problema que la desaparició del 3xl ha desobert. Sí que el Club Super 3 no emet gaire cosa que gent d'aquestes edats crec que pugui trobar d'interès. I quan al video del Roger de Gracia parla del component erotic del Dr. Slump, pot ser precissament l'element que necessiten aquest jovent. No les bananes en pijama (bé, al menys no en aquest contexte), i sí més calcetes de la Senyoreta Yamabuki.

I una cosa que sempre m'ha fet rabia del Super 3 es la deixadesa dels supers a partir de quedar fora als 16 anys. Ja no som supers? Quants supers diuen que som? Però fa 13 anys que em va arribar el darrer regal d'aniversari (Port Aventura, ojo) i ja no s'ha fet absolutament RES, ni tant sols un guinyo per dir "Encara que siguis a prop dels 30, recorda que segueixes ser un super".
Jo tinc clar que si tingués un negoci, si un client em presenta el seu carnet del Super 3, s'enduu un 5-10% de descompte. Perque sí, perque som un club.

- Soci 87666 -
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: stex3 i 24 visitants