Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
flamex
Usuari
Usuari
Entrades: 13
Membre des de: dl. 10 març 2014, 11:22

Openings i endings

dj. 03 abr. 2014, 09:45

Tinc una pregunta en general per tothom, les series que m'he descarregat aqui i altres llocs totes son sense op ni ed, venen per separat, yo tinc un disc dur multimedia, com ho feu vosaltres si mireu la serie? no mireu les op i ed? es que magradaria que les meves series tinguesin per lo menys la opening , ho enganxeu? feu accesos directes d'aguna manera? o amb dvd feu algun truquillo? quina finalitat te tenir les op i ed per separat? Moltes gracies
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Openings i endings

dj. 03 abr. 2014, 11:31

Fer-los per separat, al ser el mateix opening i ending normalment, es feina que s'estalvia el ripejador/qui fa el muntatge quan ho codifica, (només ho ha de fer un cop), i menys MB per a pujar, i també, per a descarregar, es puja i es baixa un cop.

No estic posat gaire en discs multimèdia, i desconec que n'hi hagi algun truc per poder reproduir un episodi sencer amb l'OP i l'ED per separat. El que sí et puc dir és que els pots unir pel teu compte i passar-los al teu disc multimèdia. Com? Bé, depenent de quin sigui el contenidor dels arxius, (més tard ho explico), has de saber també que tots han de tenir les mateixes característiques els tres arxius: l'opening, l'episodi i l'ending. Aquestes són:
- resolució
- fps (frames/quadres/fotogrames per segon) 25, 23.976, 24, 29.97, 30...
- pista/es d'àudio
- pista/es de subtítols, si en porten. (sobretot als mkv si els subs són flotants)

En principi, tots els arxius haurien de tenir-les, però pot ser que la persona, com jo mateix he fet més d'un cop, no subtituli les cançons per exemple de l'opening i ending, i l'episodi si que hi és subtitulat, o bé, que l'opening i l'ending només duen una pista d'àudio i l'episodi dos, (català i japonès)... Aquí la forma d'unir-los és més complexa, però no impossible.

Diguem que estem de sort i tots 3 tenen les mateixes característiques, aleshores, mirarem el contenidor: avi, mkv, mp4, etc... dels tres arxius que formen un episodi. Posem que tot és .avi i vols un .avi. Bé, i ara què? Et caldrà una eina que pugui unir aquests tres arxius, però sense codificar res. Jo et recomano per aquest cas, el VirtualdubMod, (variació del Virtualdub). No cal instal·lació. És obrir el programa i arrossegar dins la finestra, el primer arxiu, l'opening. A continuació, anirem al menú File i clicarem a Append Segment. Buscarem i afegirem l'episodi. Tornem a repetir el mateix procés i afegim l'ending. Un cop estiguin els tres arxius afegits, ens assegurarem desplaçant la barra d'esquerra a dreta per a verificar que ho hem fet correctament. Si és així, continuem.
El següent pas és dir-li al programa que no codifiqui res. Per a fer-ho, ens dirigim al menú Video i triem Direct Stream Copy. Tornem al menú File i seleccionem Save as... Li posem el nom que volem i cliquem a Guardar/Save. Esperem uns segons, i llestos. Reproduirem l'arxiu nou obtingut al mateix pc, i si és satisfactori el resultat, repetirem tot aquest procés per al següent episodi.

He explicat com seria unir diversos .avi en un de nou, però i si és un mp4? Jo recomano el Yamb, programa gratruit. El procés és el mateix, només varia les paraules emprades, però és carregar un l'mp4 de l'opening, clicar a Join, afegir l'episodi, tornar a clicar a Join i triar l'ending. Nombra'l com vulguis el nou mp4, guarda'l i a esperar a que acabi. Revisa'l i si tot ha anat bé, repetir tot el procés amb tots els episodis.

I ara, el contenidor mkv. Per a mi el millor, i és el que aconsello per unir vídeos, perquè accepta molts més arxius que els dos anteriors, (avi i mp4), i a més, pots crear un mkv a partir d'un mp4 o d'un avi.

Bé, per tal d'unir el tres arxius, et cal el mkvmergeGUI, que hi és dins del mkvtoolnix. Un cop descarregat i instal·lat el mkvtoonix, executa el mmg.exe, és el mkvmergeGUI. A la finestra del programa, arrossega l'opening, clica a Join/Unir i tria l'episodi, torna a clicar a Join/Unir i escolleix l'ending. Quan ho tinguis tot, a la part de baix, escriu el nom del nou mkv que generarà i clica Start Muxing o Iniciar Multiplexado. Espera a que acabi i tindràs el nou mkv. Reprodueix-lo per sortir de dubtes, i si tot està correcta, com als altres dos programes, hauràs de repetir el procés per cada episodi.

Després, tant si és avi, mp4 o mkv, passa'ls a disc multimèdia i mira si t'ho reprodueix, sobretot, si el còdec utilitzat pel ripejador és l'x264/h264 i el teu aparell ho suporta. I sí, carda pal fer-los d'un en un en els tres mètodes d'unir arxius.

Recorda que tots tres processos tenen les mateixes característiques, no obstant això, i si no les tenen? Doncs depèn si és resolució i/o fps, aquí per nassos s'ha de tornar a codificar l'arxiu. Si tenen el mateix còdec d'àudio, no passa res, si és tot el contrari, també has de fer que tots tinguin el mateix format, que pot passar, però m'estranyaria que un ripejador fes servir còdecs diferents, tant vídeo com àudio, per l'OP i/o l'ED i l'episodi. El que sí et pots trobar, com he dit al principi d'aquest totxo, és que no tinguin el mateix nombre de pistes d'àudio i/o subs als tres arxius. Jo en aquest cas en concret, recomano el MkvMergeGUI, menys mals de cap tindràs. De fet, l'aconsello també si tenen les mateixes característiques.
Mira't la secció Manuals d'aquest fil. Allà tens uns vídeo-tutorials que vaig pujar per a solucionar els episodis de Ranma que estic fent, i així et pots fer una idea de com fer servir el mkvmergeGUI, i deixar les pistes necessàries d'àudios i/o subs. Dir-te que els vídeos-tutorials no duen so, però ho explico de la manera més senzilla possible.

Bona sort. :adeu:
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 38 visitants