Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dg. 15 juny 2014, 22:04

スーパー マリオ ブラザーズ ピーチ姫救出大作戦!
Sūpā Mario Burazāzu Pīchi-hime Kyushutsu Dai Sakusen!
Imatge

Aquesta pel·lícula del 1986 és completament oficial de Nintendo i va ser produïda per Grouper Studios. És l'origen de molts aspectes actuals del joc (com els cabells rossos de la Peach, l'aspecte físic d'en Luigi o que a Super Mario 64 en Bowser s'abatés agafant-lo per la cua).

Però no ha sortit mai del Japó ni ha estat rellançada en DVD ni BD, només queden les versions VHS originals. Això genera un conflicte alhora de digitalitzar-la. Simplement, només existeixen dues versions ripejades, aquesta i aquesta.

La qualitat de la primera és absolutament pèssima, sobretot perquè no es pot trobar enlloc amb una resolució digna, com a màxim sense la marca d'aigua. La segona es va obtenir d'un VHS en bon estat, però sembla ser que el ripejador no era el més expert del món (a més, en el vídeo que us he enllaçat abans està augmentada la brillantor).

He aconseguit obtenir el vídeo original de la segona versió, la de més qualitat. Era un torrent amb només dos usuaris, així que us l'he penjat a MEGA:

https://mega.co.nz/#!EtsgkJaB!cA3nl1USfEtaKCUG7IIkBF84_j8IOg8MZ3tocJWchLs
Pass: Animelliure

Captures:
Spoiler: mostra
Imatge
Imatge


Voldria demanar-vos ajuda per a transformar el vídeo, deixar-lo en un estat decent amb un bon color i corregir aquesta mena de filtre difuminant que sembla que li han posat.
També us el deixo a l'abast per si a algú li interessa subtitular-lo en català; jo no sé japonès i no em fio de les diverses versions en anglès que ronden per la xarxa.
Dubto que sigui així, però potser algú de vosaltres disposa miraculosament d'una millor versió. Jo he estat mirant per Internet sobre això durant molts anys i he conclòs que només existeixen aquelles dues versions.

Ja em direu. Salutacions.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 07:39

Bé, el color, contrast, etc... es pot retocar. El problema és que han filtrat tant la imatge que no crec que s'aconsegueixi millorar. En tots dos casos, val a dir, que s'ha de tornar a codificar, i per tant, suma-li més pèrdua de qualitat.

He trobat un altre torrent, és un avi, per si t'interessa, però ocupa la meitat de l'arxiu que has penjat i no tinc cap captura. S'està descarregant per comprovar si val la pena o no. Quan el tingui, posaré alguna captura més d'aquest .avi

Mentrestant, acabo de retocar el color, contrast, matís i la brillantor, amb uns valors "a boleo" del teu arxiu i queda així:
Imatge
Imatge

PD: Respecte a l'avi que m'estava baixant, res, oblida-ho. Resolució 320*240 amb subtítols en anglès incrustats.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 11:02

tato25 ha escrit:
Bé, el color, contrast, etc... es pot retocar. El problema és que han filtrat tant la imatge que no crec que s'aconsegueixi millorar. En tots dos casos, val a dir, que s'ha de tornar a codificar, i per tant, suma-li més pèrdua de qualitat.

Ja... el còdec no em preocupa perquè tinc programari suficient per a arreglar-ho. El que passa és que no sé com aplicar les millores al vídeo, l'únic programa que conec és el VLC i no graba els efectes que li poses al vídeo. També buscava alguna manera de millorar la imatge. Potser s'aconseguiria reduint la resolució a 480p en lloc de 576p i amb algun efecte de retoc?

P.D.: Sí, jo també m'havia topat amb aquell arxiu. En realitat és la descàrrega d'un vídeo de YouTube. Finalment, hi ha un tercer torrent, d'una mica més de 200MB, que dubto molt que sigui de millor qualitat.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 16:46

Però el Vlc no deixa de ser un reproductor. És com si toquessis la configuració del color a la TV.

La imatge de l'arxiu, l'han "cremada" massa. L'han volgut netejar tant, que sembla plastificada.

No sé si l'usuari terminator, que és el mestre en filtres, hi podria fer alguna cosa.

Mira, del dailymotion.

Mario
Imatge
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 18:00

Lo bajo y digo alguna cosa, aunque ya solo por las imagenes, se nota que esta muy destrozado, apenas tiene detalle en la imagen eso, supongo que lo unico que puedes hacer es enfocarlo un poco, pero no esperes milagros, ya que la imagen esta muy echa polvo, cuando lo baje hago unas pruebas y comento algo.


EDIT:

Buf, ese video esta destrozadisimo, han metido filtros a saco, intentar mejorarlo se arregla muy poca cosa, y en muchos casos queda hasta peor, ya que volver a convertirlo hace que pierda aun mas detalle, mira las modificaciones que he echo, en la modificacion1 se ve parecido al original pero mas enfocado, claro que al estar mas enfocado tambien se notaran los pixeles mas, en la modificacion2 lo he enfocado como antes pero ademas he estilizado las lineas, para que se marquen, y ademas he metido un filtro para disimular los pixeles, sin contar lo del color en ambas modificaciones claro, pero como la imagen de por si es muy mala, se nota un monton la perdida de detalle, cosa que le viene fatal, mi recomendacion es que te hagas con algun vhs que vendan de segundamano, en paginas tipo amazon y tal venden cosas asi muchos vendedores, y no cuesta mucho, luego seria cuestion de hacer un ripeo decente del vhs, por que esto es basura, no tiene futuro.


original
Imatge
modificacion1
Imatge
modificacion2
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 18:11

Luigi ha encontrado una bola de drac? ¡¡Goku, que te roban protagonismo!!
Imatge
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 19:25

tato25 ha escrit:
Però el Vlc no deixa de ser un reproductor. És com si toquessis la configuració del color a la TV.

La imatge de l'arxiu, l'han "cremada" massa. L'han volgut netejar tant, que sembla plastificada.

No sé si l'usuari terminator, que és el mestre en filtres, hi podria fer alguna cosa.

Mira, del dailymotion.

Mario


Pel format wmv, jo m'imagino que el ripejador va mesclar els vídeos al Windows Movie Maker i li va ficar algun efecte que li semblés bo. No entendria que ningú amb coneixement trobés com a millor decisió fer això.
En quant al vídeo que enllaces, ja l'havia vist, i és el mateix que la versió 1 que he posat al primer missatge, però sense la marca d'aigua de Mendinso. Mira el minut 19:30.

terminator ha escrit:
Buf, ese video esta destrozadisimo, han metido filtros a saco, intentar mejorarlo se arregla muy poca cosa, y en muchos casos queda hasta peor, ya que volver a convertirlo hace que pierda aun mas detalle, mira las modificaciones que he echo, en la modificacion1 se ve parecido al original pero mas enfocado, claro que al estar mas enfocado tambien se notaran los pixeles mas, en la modificacion2 lo he enfocado como antes pero ademas he estilizado las lineas, para que se marquen, y ademas he metido un filtro para disimular los pixeles, sin contar lo del color en ambas modificaciones claro, pero como la imagen de por si es muy mala, se nota un monton la perdida de detalle, cosa que le viene fatal, mi recomendacion es que te hagas con algun vhs que vendan de segundamano, en paginas tipo amazon y tal venden cosas asi muchos vendedores, y no cuesta mucho, luego seria cuestion de hacer un ripeo decente del vhs, por que esto es basura, no tiene futuro.


Cuál es el programa que necesito para aplicar esos cambios? La modificacion1 me parece la mejor. La modificacion2 intenta disimular tanto los píxeles que al final parece demasiado artificial. Comparándolo con lo que da vueltas por YouTube (el vídeo que enlaza tato25), es triste decirlo, pero esta basura de archivo es la mejor versión de la que se dispone.
Esta película no se ha relanzado nunca desde 1986 y los únicos VHS que hay son los originales. Eso los convierte en piezas de coleccionismo que nadie de aquí se puede permitir comprar para luego hacer un triste ripeo ^^u .

Muchas gracias.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 20:10

He pillado el de dailymotion y le he hecho un upscale a 640*480 retocándole el color. No es gran cosa, pero...

Un par de muestras:
Imatge
Imatge
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Maki
Moderadors
Moderadors
Entrades: 6323
Membre des de: dt. 18 maig 2004, 17:02
Ubicació: Donde-puedo-verte
Contacta:

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 20:22

terminator ha escrit:
Buf, ese video esta destrozadisimo, han metido filtros a saco, intentar mejorarlo se arregla muy poca cosa, y en muchos casos queda hasta peor, ya que volver a convertirlo hace que pierda aun mas detalle


Doncs sí, casí que prefereixo com queda en l'original encara que quedi una imatge més fosca, pero les traçades negres no queden "trencades". I realment, per ser una curiositat d'una hora del 86, no te TAN mala qualitat.

És molt tróspida: em genera tanta admiració com repulsió. Agh.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 21:04

tato25 ha escrit:
He pillado el de dailymotion y le he hecho un upscale a 640*480 retocándole el color. No es gran cosa, pero...

Un par de muestras:
[ [url=http://nsae01.casimages.net/img/2014/06/16/mini_14061608130570846.jpg] ][/url]
[ [url=http://nsae01.casimages.net/img/2014/06/16/mini_140616081305471750.jpg] ][/url]


Aquesta versió és massa dolenta. Definitivament es pot treure més profit de l'altra.

Maki ha escrit:
I realment, per ser una curiositat d'una hora del 86, no te TAN mala qualitat.

Això és cert, sobretot tenint en compte que he vist vídeos del K3 bastant pitjors Imatge
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 22:21

Maki ha escrit:
terminator ha escrit:
Buf, ese video esta destrozadisimo, han metido filtros a saco, intentar mejorarlo se arregla muy poca cosa, y en muchos casos queda hasta peor, ya que volver a convertirlo hace que pierda aun mas detalle


Doncs sí, casí que prefereixo com queda en l'original encara que quedi una imatge més fosca, pero les traçades negres no queden "trencades". I realment, per ser una curiositat d'una hora del 86, no te TAN mala qualitat.

És molt tróspida: em genera tanta admiració com repulsió. Agh.


Si es lo que te retocar algo de por si fet pols, que els efectes son pitjors que les virtuds







Cuál es el programa que necesito para aplicar esos cambios? La modificacion1 me parece la mejor. La modificacion2 intenta disimular tanto los píxeles que al final parece demasiado artificial. Comparándolo con lo que da vueltas por YouTube (el vídeo que enlaza tato25), es triste decirlo, pero esta basura de archivo es la mejor versión de la que se dispone.
Esta película no se ha relanzado nunca desde 1986 y los únicos VHS que hay son los originales. Eso los convierte en piezas de coleccionismo que nadie de aquí se puede permitir comprar para luego hacer un triste ripeo



He fet servir el virtualdubmod + avysinth, pero com dic no et recomano posar filtres a una imatge tan destrossada, el millor que pots fer es contactar amb algu que tingui el vhs original i fer un bon ripeig o algo.
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 22:58

terminator ha escrit:
He fet servir el virtualdubmod + avysinth, pero com dic no et recomano posar filtres a una imatge tan destrossada, el millor que pots fer es contactar amb algu que tingui el vhs original i fer un bon ripeig o algo.

Ara mateig vaig a buscar el japonès que té la cinta :P

Com que la opció de fer un nou ripeig no està al meu abast, prefereixo retocar la imatge; al cap i a la fi he vingut a demanar ajuda per a això. Tinc aquells dos programes però no els sé utilitzar amb aquesta finalitat; em podries indicar si us plau les configuracions exactes per a la modificacion1?
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dl. 16 juny 2014, 23:52

Abans hauries de aprendre a fer servir aquets dos programes, si no es fa molt dificil dir-te la configuracio

Para el que le interese, parece que aqui alomejor se puede comprar
http://es.myfigurecollection.net/item/145884
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Ajuda amb una pel·lícula d'anime de Super Mario

dt. 17 juny 2014, 01:33

terminator ha escrit:
Para el que le interese, parece que aqui alomejor se puede comprar
http://es.myfigurecollection.net/item/145884

60 euros. Pensaba que sería peor. Igualmente, en mi casa no nos podríamos permitir eso por un VHS :no: . De todas formas, ni siquiera usamos compra por internet, así que...

Ja m'aniré mirant els programes, a veure.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 47 visitants