Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
lostbrain
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 347
Membre des de: dj. 27 gen. 2011, 21:26
Ubicació: Esterri d'Àneu
Contacta:

Les veus de l'ànima

ds. 05 jul. 2014, 01:45

Imatge

Iep, deixo per aquí un documental molt interessant que es va fer públic ahir i que potser molts ja n'estareu al cas.
Un documental sobre el fenomen del doblatge de l'anime a Catalunya, i al català, explicat per diverses veus que hi han participat activament. Un treball de fi de grau realitzat per estudiants d'audiovisuals de la UAB.

Teniu el documental d'una hora i mitja aquí: Les veus de l'ànima

I aquí veieu els actors i traductors que participen:
Imatge

Jo l'acabo de veure i realment emociona. Et retorna a la infància en certs moments, i quins records...  :plora:  
Una llàstima que actualment tv3 no aposti per l'anime tal com ho feia abans. Com bé es diu al documental, l'espai 3XL era grandiós i s'hauria d'haver mantingut.

Per cert, en Ramon Hernández fent el "croqueta, croqueta" d'en Don Patch m'ha matat XDD, Ja ho veureu ja.

En fi, un 10 per aquests estudiants d'audiovisuals, si senyor.


pd: us deixo el web per si voleu més info: http://lesveusdelanima.cat/
pd2: aneu-lo compartint ;)
Imatge
Manga i Anime en Català!
 
Elber
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 431
Membre des de: dv. 18 feb. 2005, 22:02

Re: Les veus de l'ànima

ds. 05 jul. 2014, 13:24

Està força bé.

M'hauria agradat que cada doblador hagués parlat amb més profunditat dels seus personatges més importants i que el Joan Pera i l'Anna Orra haguèssin dit algo d'El Detectiu Conan i Slam Dunk.
 
Avatar de l’usuari
Frydivx
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 422
Membre des de: dc. 23 maig 2012, 17:59

Re: Les veus de l'ànima

ds. 05 jul. 2014, 13:29

Me'l baixaré per veure'l amb tranquilitat (no aguantaria 1 hora 36 minuts davant l'ordinador XD), te força bona pinta. :yeah:

Salut!
 
Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2054
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: Les veus de l'ànima

ds. 05 jul. 2014, 16:07

Sensacional feina, m'ha agardat sentir i veure a tots.

M'han sobtat casos com els d'en Mark Ullod o l'Anna Orra que recorden moltissim les seves feines com a Kogoro Mouri i Doaremon quan no es pot dir que la seva trajectoria en els dos personatges fos gaire llarga, sobretot si ho comparem amb altres feines d'altres actors.
I des de aquí reivindicar l'Anna Orra com a primera veu d'en Doraemon, que ara després de tants anys molta gent ni ho sap ni s'en recorda però per mi la seva veu era molt més propera a l'original, sense desmereixer de cap manera la gran feina de l'Eduard Itchard actualment.(m'ha encatat quan ha recordat en Masao de Shin Chan quan plorava, sempre m'ha fet molta gràcia com ho feia)

A qui sempre s'ha notat més allunyat del tema, sobretot per tema d'edat, es en Joan Pera, que crec que li sobrepassa de molt el mon d'anime i la seva repercussió (com ho demostra la seva poca memoria, tot i que ell tampoc ha participat excessivament en anime)

Només posaria una pega: he trobat força gratuita la critica al doblatge en castellà, perque tot i que en bona part es justificada també la trobo desfasada en el sentit de l'època. Per mi els doblatges en castellà dels noaranta no son comparables amb els actuals, on ara la feina en castellà per mi ja esta al mateix nivel que en català (en gran part perque son feines fetes a Barcelona). Fa anys el doblatge en català es pixava en el castellà, però ara no es així, i no es pas perque el català hagi baixat.

També m'ha sorprés la participació d'en Ramon Hernandez, que pel que fa a anime només el recordo a Bobobo, Slam Dunk(Ryota Miyagi) i el paper de Pauli a One Piece.També m'atreveria a dir que sobra la participació d'en Joan Sanz
 
Avatar de l’usuari
Raylegh
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 198
Membre des de: dj. 17 maig 2012, 02:09

Re: Les veus de l'ànima

ds. 05 jul. 2014, 18:17

Ha estat agradable tornar a sentir i veure la cara de Ramón Hernandez. M'ha encantat també la presència dels germans Trifol i els Ullod, i potser m'ha sobrat la d'alguns altres. M'hagués agradat veure per exemple a l'Aleix Estadella o Santi Lorenz.

I jo estic bastant d'acord amb lo del doblatge castellà, perquè crec que en clau anime és així realment. Si parlem però, de pel·lícules importants de cinema en castellà ja no, perquè molts dels actors de doblatge són ells mateixos.

PD: El so de la gravació amb els Trifol no és tant bo com al de la resta.

PD2: Realment estaria bé que TV3 tornés a apostar per l'anime però ara per ara, per molt que la gent reclami no veig molta solució...
Imatge
El One Piece existeix!!
 
Avatar de l’usuari
Frydivx
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 422
Membre des de: dc. 23 maig 2012, 17:59

Re: Les veus de l'ànima

ds. 12 jul. 2014, 16:53

He vist el documental, i que voleu que us digui s'ha m'ha fet curt.

M'ha sorprès algunes de les histories que han explicat, la majoria bastant divertides.

Jo també estic d'acord en que el tracte que ha rebut l'anime a la resta del estat espanyol ha sigut vergonyós, aqui s'ha perfeccionat tant i s'ha mimat tant que ara els doblatges fets en estudis d'aquí s'han forjat un cert "prestigi" entre els fans del anime, tant catalá com espanyol.

M'ha agradat molt coneixer la Marta Ullod, valoro molt la seva feina, de les poques veus que m'han emocionat en series com "Sakura La caçadora de cartes", hem va enganxar desde el principi.


Per cert, en Carles Lladó está fet tot un filòsof, es el més "personatge" de tota la plantilla, jaja.

Salut! :yeah:
 
carlos25
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 144
Membre des de: dv. 06 abr. 2012, 01:16

Re: Les veus de l'ànima

ds. 12 jul. 2014, 21:32

per cert algú sap perquè en el documental no ha pugut ser joël mulachs? sinò em equivoco fa uns mesos havia un tweet que posava entrevista pel matí amb Ana maria camps i per la tarda amb Joël mulachs

24 de març
I demà serà un dia intens amb doble entrevista! Pel matí: Ana Maria Camps i per la tarda Joël Mulachs. Segur que coneixeu les seves veus!


Imagino que per falta de temps o problemas d'última hora

Per altra banda m'agradat molt Mark Ullod és una llàstima que no seguís amb la veu d'en Kogoro Mouri ja que ell estava a Madrid i ell volia seguin fent el personatge però no va ser per algún motiu en concret :no:
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Les veus de l'ànima

dg. 13 jul. 2014, 00:07

jo tampoc l'havia vist fins ara i ha sigut una agradable sorpresa, encara que tambe trobo a faltar a oscar muñoz, santi lorenz, raul lloresn, marta barbara, geni rey etc...

Aixo si, se li nota mes el pas del temps a l'albert trifol que a sa germana

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 18 visitants