Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
carlos25
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 144
Membre des de: dv. 06 abr. 2012, 01:16

Actors inexistents o en l'oblit

dt. 26 ago. 2014, 19:13

Bé he pensat que seria bo Recopilar anècdotes d'actors en general de doblatge que pel motiu que sigui no han fet suficient doblatge o casos de veus úniques que no han fet molt de doblatge a veure si podem conseguir entre tots una bona llista dels últims 30-40 anys de doblatge en català

- Jordi Jané veu a Leonardo i Victor Pi veu de Raphael en les tortugues ninja fa més de 20 anys i no les he sentit més han fet més doblatge o solament va ser una veu única com per exemple Satan de Bola de drac?.

- Manel Català va surtir escaldat amb TV3 no? perquè solament va doblar bola de drac , lamu i poca cosa més .

- que ha sigut de Asumpta navascues ? Sustituida amb la veu d'en Nobita i veu de l'azuki i poca cosa més le he tornat a sentir és un cas similar com l'Anna Orra veu sustituida a Doraemon.

- Al principi Meritxell ané apostava pel doblatge en dibuixos animats però desprès va desaparèixer tan en Doraemon com a Detectiu conan ? ¿Algún motiu en concret ? solament dobla pel·lícules actualment .

- Curiositats veus la jidama a azuki i veu d'en gegant en doraemon no ha fet casi res de doblatge al menys no els he sentit en altres sèries

- La veu d'en Takagi en detectiu conan és la mateixa del profesor tago però no le he vist fent molt doblatge és més diría que treballa en profesions de director i tècnic de so passa el mateix amb la veu d'en gegant
 
albert wesker
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 685
Membre des de: dc. 03 maig 2006, 08:11
Ubicació: Elm Street

Re: Actors inexistents o en l'oblit

dt. 26 ago. 2014, 19:41

La primera veu d'en Nobita no era també la veu en castellà de la Lain? Em va sorprendre molt sentir-la

Manel Català crec que era el director del seu propi estudi de doblatge i no sé que se'n va fer. Va tancar crec, però no n'estic segur.
 
carlos25
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 144
Membre des de: dv. 06 abr. 2012, 01:16

Re: Actors inexistents o en l'oblit

dt. 26 ago. 2014, 19:51

La primera veu d'en Nobita no era també la veu en castellà de la Lain? Em va sorprendre molt sentir-la


Correcte :yeah: per això va ser entre els 90 i principis del 2000 on va fer doblatge desprès no le he vist més per això em vaig estranyar :xiulant:

Manel Català crec que era el director del seu propi estudi de doblatge i no sé que se'n va fer. Va tancar crec, però no n'estic segur.


Sí algún problema va tenir amb tv3 crec no li van pagar drets d'autor amb les cançons que ell va cantar per TV3 .

A veure si algú es passa per aquí i ho pot confirmar :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Maki
Moderadors
Moderadors
Entrades: 6323
Membre des de: dt. 18 maig 2004, 17:02
Ubicació: Donde-puedo-verte
Contacta:

Re: Actors inexistents o en l'oblit

dt. 02 set. 2014, 15:53

En Joan Pau Piqué, la veu d'en Satan es va presentar a La Voz de Telecinco i va arribar força lluny. Es dedica a la seva carrera discogràfica com a cantant.

Imatge
 
Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2054
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

Re: Actors inexistents o en l'oblit

dt. 02 set. 2014, 16:52

Suposo que cada cas es diferent, alguns actors i actrius com Asumpta Navasques suposo que deuen tenir altres activititats. Hem de pensar que hi ha gent que també son actors més que actors de doblatge o tenen altres feines.La veu d'en Nobita també la recordo a Jeanne Laldre Kamikaze, treball que posiblemente fos dels ultims.

El cas de la veu d'en Gegant doncs deu ser similar al d'en Joan Pau Piqué o la Rosa Nualart (Dende a Bola de Drac).Gent que en un determinat moment van fer d'actors de doblatge sense ser realment aquesta la seva primera professió, i ho demostren els pocs papers que han fet.Suposo que en el cas d'en Gegant com que la serie és infinita l'ha continuat fent.En tot cas són veus tan especifiques que es poden associar perfectament a un personatge

En tot cas tots tenen en comú que van coincidir en el temps, i van "desapareixer" també en el mateix moment. En aquest grup també hi podriem incloure en Joan Sanz, que si no fos per Bola de Drac KAI estaria igual de desaparegut
 
carlos25
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 144
Membre des de: dv. 06 abr. 2012, 01:16

Re: Actors inexistents o en l'oblit

dt. 02 set. 2014, 19:10

La veu d'en gegant deu ser casos que está en el món del doblatge però no com doblador sinò ajustador , director i traductor de sèries casos similar com David Corsellas veu que li posa a detectiu tagaki (detectiu conan) i profesor tago (azuki)

Alguns casos concrets són gent que els hi agrada més dirigir que posar-li la veu els he nombrat per la simple rao han passat anys i han fet pocs poca cosa però la poca cosa que han fet han estat fent el seu paper de manera destacable.

D'altre casos com per exemple victor Pi veu d'en Raphael a tortugues ninja he estat buscant és actor de teatre i ha sortit a algunes sèries de TV com vent del pla va ser veu única posant-li a Raphael

http://www.teatral.net/asp/entrevistes/index.asp?x=162

Són veus que m'haguès agradat que haguessin fent doblatge ja que ho feien prou bé xD

P.D Grandiós va ser Joan Piqué posant-li la veu d'en Satan i és un déu de la música :P
 
Avatar de l’usuari
enzo1988
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 322
Membre des de: dc. 10 nov. 2010, 10:23

Re: Actors inexistents o en l'oblit

dl. 22 set. 2014, 11:10

Dels actors que heu anomenat alguns desgraciadament ja no hi son com la Rosa Nualart (aquesta nomes va participar en les series doblades per l'estudi Tramontana ; Bola de Drac, Musculman, Lamu). S'ha de dir que ja era una dona gran quan va doblar tots aquests personatges.

Asumpta Navascues és un cas molt trist. Perque vaig sentir que fa un grapat d'anys es va veure obligada a abandonar el doblatge per afonia (ja no podia fer aquell timbre de veu tan caracteristic del Nobita o la Jeanne).

El Manel Catala és una historia molt llarga. El que estigui interesat que m'envi un missatge privat i li explico. ;-)

Jo vaig fer la fitxa del doblatge de la Lamu i elabroant-la (i crecant informació de ma d'alguns actors que hi van participar) vaig arribar a una conclusió respecte a alguns d'aquests actors que anomeneu.

Entre 1989 (que es quan TVC va arrancar definitivament) i 1997 fou el boom de TVC pel que fa a compra de series (anime, americanes, europees) i pel.licules (qui no recorda per exemple les pelis d'Asterix). Aixo va suposar molta feina i poc temps. Es necesitava molts actors per poder fer front a tanta oferta televisiva que arribava. I alguns estudis van optar per apostar per actors recent incorporats que en un altra temps no haguessin aconseguit papers tan bons per doblar (exemples com El Marc Zanni, Joan Sanz, la Joel Mulachs, etc...). I tambe per gent que no tenia el doblatge com a professió principal pero en complir un minim de dots interpretatives i el poder compaginar van entrar.

Després hi va haver la vaga de 1993 dels actors de doblatge. L'objectiu era millorar les condicions laborals i economiques com a treballadors (el doblatge es una feina molt infravalorada) pero els empresaris i els estudis es van negar i aqui va començar aquesta vaga de 100 dies on molts actors es van negar a treballar. Desgraciadament els resultats no van ser massa satisfactoris.

Aquest fet ja va perjudicar a alguns dels actors nascuts del boom de TVC i despres del 1997 (quan la oferta va minvar) molts es van quedar sense feina. En haver més poca feina crec que els estudis es degueren tornar més selectius i es van decantar per aquells actors pels qui tenien més afinitat. Dels actors recent incorporats alguns van sobreviure i alguns van anar desapareixent a poc a poc. I dels que compaginaven altres feines no va quedar practicament res.

Se el cas d'un dels actors que van participar a Lamu (que era un recent incorporat) que ja no va poder seguir visquent del doblatge i (en les seves paraules) no és que abandones la professió. Fou la professió que la va abandonar.

Només dir que tot aixo es una hipotesis que m'he montat jo mateix i potser en vaig un gra massa.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Saggio
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 217
Membre des de: dc. 18 juny 2014, 09:47

Re: Actors inexistents o en l'oblit

dl. 22 set. 2014, 16:06

Noín ha escrit:
La veu d'en Nobita també la recordo a Jeanne Laldre Kamikaze, treball que posiblemente fos dels ultims.


Aquesta actriu també va posar la veu a personatges secundaris en alguns capítols d'El Deteciu Conan (poquets). Dos que recordo son "El misteri d'en Jinnai, el déu de la mort" i "L'assassinat de la dona de la neu."

Ho dic com a curiositat xD

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 18 visitants