Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dj. 20 nov. 2014, 15:16

Fabre, bola de drac a estat 10 anys seguits sense emitirse, crec que es mereix uns cuants anys, no per mi eh, sino per la gent com els nens que van creixer sense ell, jo prefereixo que treguin altres animes o series, com tom i jerry que son molt pesats, o els dibuixos aquest de plastelina, a mes si treuren bola de drac segurament no doblarian la peli nova i tot el que surt ara, a mes vui que doblin les dels 90, pero mai ho fan..

A mes si parlem de det conan, es un dels animes que van repetir desde que el van emetre per primer cop, i no porta tants anys sense emitir como ho habia estat bola de drac.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

ds. 22 nov. 2014, 13:57

Estaba viendo el documental "Les veus de l'ànima", y, aparte de que hay una parte interesada por los actores-actrices-directores-etc... de doblaje, ya que es trabajo y viven de ello, es que el anime en Cataluña es un gran producto con muchos seguidores y mucho share, por lo tanto, demanda e importante cuota de pantalla, y que no entienden cómo desapareció 3xL.

Aquí, en el foro, se llegó a la conclusión que el anime es caro, no es rentable y dada la situación económica que vivimos, y que aún pagamos sus consecuencias. Bien, pues después de analizar lo que se dijo y lo del documental, llego a la conclusión que la falta de liquidez es una trola como un piano, o eso, o es que son tontos y nos quieren vender ese cuento.

Si una cosa se ve, y es más, aporta enriquecimiento, ya sea de índole lingüístico, cultural, emocional, a una parte de la sociedad, ¿para qué quitarla? Coño, quita algo que no aporte nada y nadie vea, por muy barato que sea.

En fin...
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Killy
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dt. 02 set. 2014, 17:20
Ubicació: Pineda de Mar

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 23 nov. 2014, 01:52

Soc nou i és la primera vegada que comento :). Miraré el documental que es menciona. La veritat no se si anime realment és rentable o no, però si va desaparèixer el 3XL va ser per alguna cosa, dic jo. Han desaparegut molts canals que es dedicaven a transmetre anime (Cuatrosfera, per exemple). Així que era qüestió de temps que li arribés hora a 3XL. De totes maneres és tot un món d'administració bastant complicat. Jo desprès de reflexionar vaig arribar a la conclusió de que anime no és rentable (encara que no he se realment), actualment. I amb la crisis encara menys. A lo millor m'equivoco, però tant tontos no crec que siguin com per dir: "traurem aquest canal perquè ens surt de les boes".
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 23 nov. 2014, 02:45

Vient com esta l'actualitat i les noticies cada cop crec mes que en aquest pais s'han gestionat coses nomes pel fet de que a algun "manda mas" li sortia d'alli.... aixi que sincerament no m'extranyaria, pero be, cadascu es lliure de pensar el que vulgui.
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 23 nov. 2014, 02:54

Esque yo creo que el tema es sencillo, muchos cuando hablan de fracaso de anime se refieren a españa en general, pero donde verdaderamente tiene exito es en catalunya, porque es donde supieron darle bombo en su momento
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 23 nov. 2014, 11:29

Killy ha escrit:
Soc nou i és la primera vegada que comento :).


Benvingut, tot i que "no sabe onde sa metio". :bleh:

Bé, que és car, no hi ha cap dubte, sempre que vulguis les últimes novetats o els productes estrelles, però rentable? Els que hagin viscut a la dècada dels 80~90, saben de què parlo, com ja va comentar en @terminator en un altre fil. Si TVC hi va apostar amb Dr.Slump, la que va obrir la porta, i després Bola de Drac per alguna cosa seria.
Per a nosaltres era una "novetat", ja que l'anime fa anys que existeix i ja s'havia emès, a TVE, com Mazinger Z, Heidi, Marco, Candy Candy, etc...

Val a dir que en aquell moment no hi havia internet tal com la coneixem ara, i era més difícil trobar nou material d'aquelles sèries que ens tornaven mig bojos, o bojos del tot. L'intercanvi de fotocòpies, cromos, dibuixos fets per un mateix, pòsters, etc... era impressionant. Era un fenomen que creixia a passes agegantades i difícil d'aturar.

Ara bé, tot té un punt negatiu, per així dir-ho, ja que l'anime agrupa diversos gèneres i temàtiques, i va ser la reacció de pares i mares que van aixecar la veu al cel dient que Bola de Drac Z no era apropiat per a la canalla. Coi, ni Rambo, Terminator, Star Wars, Superman, etc...
Fins i tot es va debatre al Parlament de Catalunya. Pares i mares, que clar, només havien vist la Blancaneus, Ventafocs, Bugs Bunny, Heidi, Marco, Mazinger Z, (aquest sí que l'acceptaven perquè eren robots i no pas persones amb poders)...
En resum, només s'acceptava l'anime si els protagonistes eren de forma humana i eren històries "boniques, entranyables, nyonyes, etc...", que vol dir, que era més un problema de moralitat que d'una altra cosa. Com pot ser que en uns "dibuixos animats" la gent voli, es vegin pits, sang, (es censuraven perquè ho compraven a França), tinguin poders, ect...?
L'anime trencava per complet amb tot allò que s'hi havia vist fins al moment, i clar, no era del gust de tots.

I no només va rebre l'anime. Sé que hi havien discussions fortes amb la sèrie V quan s'emetia a TVE. Per contra, pel·lícules d'acció, de western, bèl·liques, sí que eren i són ben vistes, l'anime, segons el gènere, no, perquè l'agrupen com a dibuixos animats i creuen que no són per a canalla, un error molt comú en molta gent, però l'anime no tenia ni té res a veure amb Disney, Warner Bros, Hannah Barbara, etc...

Això sí, deixeu que les vostres filles creguin/creguessin que són princeses, o unes desgraciades, que tan sols amb l'ajuda i dependència del seu príncep blau tindràn sentit les seves tristes vides. :xiulant:
Quina mena de valor se li ha donat/vol donar a les nenes? Això és el que volen/volien per a les seves filles? Que per a sobreviure sempre depenguin/depenguessin d'un home, en aquest cas?
És a dir, "tu, filla meva, no cardis ni brot que ja vindrà un home amb diners i una bona posició social i et traurà d'aquesta misèria". Primava més o tenia més força aquesta idea del príncep blau, que els valors que pot transmetre X anime. :front:

Ara, aquella canalla que intercanviava cromos i fotocòpies, són pares, menys jo i 4 gats més, :P i segur que pensen diferent als seus respectius pares, i voldrien que els seus fills i filles gaudissin d'allò que ells ho van fer en el seu temps, però ho tenen complicat per la manca de recursos, VERSIÓ OFICIAL dels qui manen, la meva, passotisme.

Per acabar i si vols, pots fer una volta per aquest fòrum i llegeixes missatges d'algun d'aquests pares i mares, agraint la feina d'usuaris que han dedicat part de la seva vida i temps en recuperar i muntar aquells animes de l'època, i que ara podran gaudir els seus fills, perquè veien que avui dia seria molt complicat tornar-ho a reveure i reviure.

I és per això, que ens queixem. Estem fent la labor que els hi pertoca a TVC/Generalitat, oferir allò que la gent vol, en aquest cas particular, l'anime.
Sí, d'acord, depenem d'ells per l'anime doblat i els hi estaré sempre agraïts, sense fer-lis la pilota, perquè és la seva obligació com a cadena pública, però això no impedeix veure un anime subtitulat en català, per exemple. No és el mateix, no dic que sigui millor o pitjor, però "menos da una piedra". ;-)

Imagina't per un moment, que de cop i volta, es carreguen en un tres i no res, el futbol, de fet en obert a TV3 la champions i copa del rei, però que algú digui:
"Senyors, per molt que sigui rentable, és un producte massa car i no ens el podem permetre en la actual situació que vivim". "De manera que, l'any vinent no hi haurà futbol de primer nivell a TVC."

Ja d'entrada, com a mínim, donaria una explicació. Doncs el valent que digués això li faltarien cames per a córrer.

Però clar, tanques el 3xl, i acabes llegint aquest article:

La CCMA continua pagant per emetre el canal 3xl quatre mesos després del seu tancament

No hi havien diners per a l'anime, però es continuava pagant el multiplex. :blink: :o ^^u :huh:

CCMA:

Imatge

En fi...
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Killy
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 54
Membre des de: dt. 02 set. 2014, 17:20
Ubicació: Pineda de Mar

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 23 nov. 2014, 17:13

Jo també vull que passin més anime. Però per fer-ho abans haurien de tornar a obrir 3XL o crear un altre canal (i amb el que costa fer-ho i encara més tancar-ho, el mateix article ho diu) ja que no crec que per super3 vagin a passar Monster, Evangelion, Nana, Ghost in the Shell o Death Note. Ara, la gent que demana anime és una gent bastant selecte. Tinc 20 anys i ni tant sols els de la meva edat els interessa massa el anime. Es clar que n'hi han els que sí, però son com a molt un 30%. Els esports mai els trauran, el futbol mou el món i més en països com Espanya, Anglaterra o Alemanya. I que consti, estic molt d'acord amb la iniciativa. M'encantaria tornar a veure anime per la televisió. Ja he llegit la majoria dels missatges, molt interessants i informatius.
 
Avatar de l’usuari
jordi.sansa
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 394
Membre des de: dv. 19 ago. 2011, 17:35

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 23 nov. 2014, 20:08

Ostres, jo recordo pel 96 o 97 quan feien el programa Manga! al Canal 33 passant Animes. Quin luxe!
No crec que sigui només un problema de recursos, a mi em sembla més aviat un problema de filosofia o línia editorial. Sense les hores del 3xl, s'ha de racionalitzar i simplement prefereixen apostar per altres productes (i crec que això és tendència a molts altres llocs, per exemple a alemanya on visc, al canal infantil públic KIKA, no hi he vist MAI cap sèrie anime).
I està clar que dins la poca oferta d'anime que treuen, es podria millorar, optimitzar (i més tenint en compte tot l'anime que s'ha arribat a fer en català) però és difícil que ho facin al gust de tots.

En definitiva, a mi m'és ara mateix bastant igual, ja que prefereixo veure en VOST, però tinc un fill i sort en tinc d'aquest fòrum per trobar sèries, animes amb català. Potser d'aquí uns anys torna a haver-hi un boom, s'aposta per algunes sèries o pelis, qui sap. Si fa uns anys va tenir tirada, perquè no ha de poder tornar a succeir? Fins aleshores, tocarà aguantar la melancolia del "que n'era de millor lu d'abans..".
 
Avatar de l’usuari
Saggio
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 217
Membre des de: dc. 18 juny 2014, 09:47

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dl. 24 nov. 2014, 01:21

Boladedrac.cat
4 horas

Bones,
Us portem les audiències de la nostra estimada sèrie!
"Bola de Drac Z" va ser el programa més vist del Canal Super3 i del Canal33 durant la setmana del 10 al 16 de novembre.
En especial, l'episodi 102, titulat: "Acabem d'una vegada! Dos lluitadors es queden al planeta condemnat" emès el dilluns 10 de novembre ha estat vist per 120.000 espectadors i amb un 4,3% de share!
"Bola de Drac" torna a triomfar com sempre!

Menys mal que l'Anime a Catalunya té poca audiència xDDD.

Alguns setciencies es creuen que els nens neixen i ja es posen a baixar les sèries d'Anime per l'ordinador.
 
Avatar de l’usuari
intervención
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 796
Membre des de: dc. 19 juny 2013, 21:30
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dl. 24 nov. 2014, 01:33

Relax Saggio~~
Imatge
Lluna Plena no Fansub: Manga i Anime en Català!
Estem reclutant! Uneix-te clicant aquí!!
 
Avatar de l’usuari
Ukko
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 10 feb. 2014, 12:32
Ubicació: Santa Coloma de Cervelló

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dl. 24 nov. 2014, 12:45

Bueno, que sapigueu tots que la meva idea només era informar de les pel·lis xDD
Agrair que el meu primer "post" (si se'n pot dir així...) tingui 6 pàgines haha.

Salut a tothom!
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dl. 24 nov. 2014, 12:57

Sí, noi. Perdona per ser un dels qui l'han degenerat fent offtopic.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Ukko
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 10 feb. 2014, 12:32
Ubicació: Santa Coloma de Cervelló

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dl. 24 nov. 2014, 13:00

tato25 ha escrit:
Sí, noi. Perdona per ser un dels qui l'han degenerat fent offtopic.


Que va que va, així li doneu vida al post!
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dl. 24 nov. 2014, 14:14

Home, si el títol del fil és "Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli", com a mínim s'hauria de comentar sobre el tema, que s'ha fet, però, repeteixo i m'inculpo el primer, s'ha desvirtuat arribant a parlar de coses que potser indirectament sí tenien a veure, però no eren la temàtica principal, que era que emetien de nou aquestes fantàstiques pel·lícules.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dj. 27 nov. 2014, 05:34

Segun esta noticia:
"Se aprueba una tasa a las operadoras de Internet para financiar el cine catalán"


Aver si ahora de verdad siguen con la excusa de que no hay dinero en tv3, porque seguro que tv3 se va a beneficiar de esto.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 21 visitants