Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

ds. 15 nov. 2014, 23:49

terminator ha escrit:

Olvidas una cosa fundamental que se le olvida siempre al gobierno, tv3 es un canal publico, no una empresa privada, su cometido no es forrarse descaradamente (o no deberia serlo) su principal cometido es ofrecer el mejor contenido a las personas, no para estrugarse los bolsillos de billetes, porque sino seria una empresa privada y el sueldo se los pagaria sus putas madres... si porque el sueldo lo pagamos todos nosotros, por lo tanto la eleccion es muy facil:

empresa privada = el sueldo sale de sus bolsillos por eso tienen libre derecho a forrarse

empresa publica = Dinero de los impuestos de la gente para ofrecer un servicio de calidad ( eso deberian hacer) pero a mucha gente se le olvida lo que es tv3... si lo unico que les interesa es forrarse, entonces que cojan y se desvinculen del dinero publico no te jode? no... es mejor tener ambos dineros no? el publico y el que puedan trapixear por ai... venga ya hombre! si sabes lo que es o deberia ser una empresa publica deberias entenderlo

Manda huevos que una empresa donde les dan subvenciones para comprar todo el material, y donde les pagan el salario, tengan encima libre derecho a que lo que ganen sea tambien para sus bolsillos... entonces por esa regla de 3 montemos todos un negocio cada uno, que nos pagen todos los gastos los demas y luego lo que saquemos tambien para nosotros! (asi nos va todo)


Y a ti se te olvida que TV3 siendo un canal sólo para Catalunya mantiene un nivel de calidad equiparable al de los estatales. ¿De verdad crees que este nivel se mantiene únicamente con lo que recibe de los presupuestos de la Generalitat?

fabrebatalla18 ha escrit:
Ara be, com diu terminator, tot i que jo potser ho diria mes finament xD aquesta empresa es publica i hauria d'oferir un servei per a tots, no nomes per als que els hi agraden els sports i para de comptar....


Ja fan aquest servei per a tots. Una altra cosa és que no t'agradi o que sigui millorable.

fabrebatalla18 ha escrit:
i si, que es un suicidi segons tu invertir en un canal juvenil, pero jo crec que ho es perque no ho visualitzen correctament, com si no hi hagues milers de productes per a nens que anunciar en aquestos espais juvenils.... es nota que no has vist mai com es posen els nens quan veuen una cosa que els hi agrada i no calle fins que els hi compres... qui no ho ha fet mai? et penses que perque la publicitat estigui dirigida a nens es ineficaç? de fet crec que es la mes eficaç, els adults pasen olimpicament dels anuncis, quan ni hi ha canvien de canal...


Segons jo no, que jo no he inventat res d'això que he dit. xD

Respecte això que dius de la publicitat, ja ho he comentat al menys dues vegades. xD Però vinga, ho torno a explicar. Primer de tot, els canals infantils/juvenils tenen de per si audiències baixes. Això fa que ja de per l'únic fet de ser infantil/juvenil el "caché" del canal per a cobrar als anunciants haurà de ser baix. A això has de sumar que la publicitat a un canal així te una retornabilitat baixa: anunciar-te no dóna un percentatge de ventes directes, per una mica simplista però senzill: els nens, que són qui veuran els anuncis, no són qui ho han de comprar. Per això la publicitat als canals infantils quan és més rendible és al Nadal, perquè allò que el nen veu és allò que demanaran i allò que els hi compraran. Sí, la publicitat dirigida a nens és ineficaç a époques no nadalenques, d'aquí que es pagui tant poc per ella. I ni molt menys és més eficaç que en els adults. Primer, perquè en el món dels adults, qui veu l'anunci és qui ho comprarà, aixì que els anunciants arriben justament a qui volen que els hi comprin, i després, perquè la publicitat no sempre es fa per vendre, sinó per a ensenyar l'abast de la companyia que es publicita. Una marca que pot anunciar-se amb cartells enormes als carrers, a camps de futbol, o a la TV dóna bona imatge, i una bona imatge és confiança per al client. D'aquest fet surt el què molts productes portin el cartell típic de "Anunciado en TV".

És tot un món d'estudi que necessitaria el seu propi subfòrum. xD I encara diré més: és possible que gràcies a aquests extres que guanya TVC per publicitat ens haguem pogut permetre el luxe (perquè és un luxe) de veure episodis nous de sèries com One Piece o llienciar d'altres com Eureka Seven.
Miles_prower l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 16 nov. 2014, 00:27, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
adriamichi
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 174
Membre des de: dt. 13 set. 2011, 13:53

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 00:10

Pel que parleu de publicitat, sabeu que actualment TV3 és la tercera empresa gestora de publicitat de l'estat espanyol que més ingressa per publicitat? Les primeres són les de Mediaset i A3Media, les quals per llei no poden gestionar altres empreses ja que sinó estarien en posició de monopoli. En altres paraules, actualment no hi ha capa altre empresa que pugui gestionar millor la publicitat a TV3 i la gent que ho porta ho fa realment bé, donat que amb només TV3 (els anuncis a la resta de canals no crec que arribi ni al 10% dels ingressos, tot i que em falten les dades) superen a totes les altres empreses del mercat a exepció dels 2 megagegants.

Aquí el problema principal no és només el que es gasta en infantil (que lateralment és el tema d'aquesta web), quan el problema es que tots els diners que TVC es pot gastar van directament cap a franges concretes al primer canal (TV3) i la resta de canals han de jugar amb el que poden.

Feu una ullada a com està actualment TVC. TV3 té la mateixa graella sense quasi novetats des de fa anys. Sembla que Polònia, Crackòvia, APM, la Riera, ... seguiran allà pels segles dels segles (inclòs cada vegada allarguen més la temporada o fan programes especials repetint gags). Hi han franges de TV3 que son farciment pur i dur, tot i que s'emetin bons programes (les matinades, els matins dels caps de setmana, ...). Si mireu el que s'emet a aquestes franges el cost és 0: a la matinada fan Fringe/Breaking Bad, que tot i ser cares son compres de la FORTA i es reparteix el cost (fix durant X anys, ho emetis o no) i els caps de setmana son repeticions del 33 i alguna sèrie ja comprada (tot i que ara facin Chuck, la despesa per la sèrie es va fer ja fa 5 anys, aprox.).

Per la resta de canals, la cosa està pitjor. El súper 3 ja sabem com està, el 33 sobreviu amb 4 programes (i només la riera aconsegueix atreure anunciants), el 3/24 cada vegada dóna més contingut enllaunat, l'esport 3 és un canal d'esports que és dedica a emetre documentals (i si us queixeu de la repetició del súper3, la de documentals és pitjor).

Si a la falta de diners li sumem males decisions preses i un intent polític de debilitat la empresa per afavorir als "amics" polítics (no oblidem les vagues a TV3 per evitar que el grup Godó gestionés la publicitat de TV3 o quan varen estar a punt de vendre el 33 als mateixos) ens trobem en un panorama llastimós que fa que no hi hagi la possibilitat de veure res de nou per aquests canals, a no ser que ho peti o sorti rentable.

Als que diuen que TV3 hauria d'emetre anime com empresa pública que és i donat que no cerca el benefici econòmic més enllà que per sobreviure us que hi han temes més importants molt més infravalorats que l'anime. Els programes de música, que en el passat havien ocupat una bona part del 33 amb emissió de documentals i concerts ara s'emeten enllaunats de 3 a 6 de la matinada i només per complir la llei que obliga a emetre música (això ho fan totes les cadenes de tv, inclús les privades, per això és indignant que una tele pública faci aquesta "trampeta" per complir la llei). I això no acabaria aquí, ja no hi han quasi emissions en aranès, de juvenil, de nous formats experimentals i s'ha aturat molta investigació tecnològica d'on TV3 en treia molt rendiment.

En resum, per si no voleu llegir tot el totxo: El problema no és que TV3 no tingui en compte l'anime. Els programadors saben que hi ha un grup fidel que en el passat ha donat bons resultats, la prova d'això és que l'anime no ha desaparegut de TV3 i sobreviu reciclant els drets que encara no han caducat. En la meva opinió, hi han apartats més menyspreats a TV, com la música o la programació juvenil que estan relegats a la matinada i emeten-se el primer que trobin (en el cas de juvenil, ja hi ha hagut més d'un intent de carregar-se la franja de la matinada). Si això li sumem a una gestió destinada a carregar-se tot TVC per afavorir a certes empreses (com ja va passar a Catalunya Ràdio), que el pressupost deu ser realment petit i que els que dirigeixen no sempre han pres les millors decisions veig més probable un tancament del super3 que no pas que hi millori la programació.

Tot i això, espero equivocar-me i que els que dirigeixen la cadena sàpiguen redreçar la situació (tot i que ja s'anuncien més tancaments de canals de cara a final d'any). Si no ho fan, la programació de merda que fan ara ens podria semblar meravellosa comparada amb la del futur.

I tornant al tema, les pelis de Ghibli que s'emeten ara es varen comprar (i algunes doblar) fa 3 anys. Segurament quan es va comprar es va dir que s'emetrien X cops en un període de Y anys per un preu Z €. Si el super no emet X cops aquestes pelis haurà llençat part dels diners (que no seria el primer cop) a més de no haver pogut amortitzat el cost.
Tota la programació de l'antic 3xl a: http://p3xl.awardspace.info/
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 00:42

Exacte, és que a sobre no només falten diners, és que a sobre hi ha alguns que volen fastidiar a base de bé la Corporació...

I una cosa més diré: no és que el Club Super 3 ara estigui a la cua en quant a prioritats de TVC. És que sempre ho ha estat. Així que imagineu-vos com estaven de bé les coses abans si sent de les últimes coses teniem les estrenes que teniem...

I acabo responent unes últimes coses a fabrebatalla que m'havia oblidat:

Igualment aixo es un debat etern, pero sent tu com ets un espectador amb ganes de veure anime (o aixo suposo) no entenc com pots defensar a aquestos pocavergonyes de TV3, de vegades sembla que treballis alli....


No defenso a TV3, explico el per qué de el què fan, que és molt diferent. Que digui per què fan tal cosa no implica que hi estigui d'acord.

Quan tu dius que es la visio mes realista, jo penso que es la menys revindicativa i la mes facil, deixarlos fer el que els hi doni la gana, pero a mi no m'agrada resignarme i callarme...


Jo no dono visions, dic les coses com són. Si tu i d'altres veniu amb una idea com és deixar d'emetre certes sèries per a estalviar i poder posar estrenes ho sento però no em deixeu més remei que dir-vos que heu d'entendre millor com funcionen aquestes coses.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 00:55

Miles_prower ha escrit:
I acabo responent unes últimes coses a fabrebatalla que m'havia oblidat:

Igualment aixo es un debat etern, pero sent tu com ets un espectador amb ganes de veure anime (o aixo suposo) no entenc com pots defensar a aquestos pocavergonyes de TV3, de vegades sembla que treballis alli....


No defenso a TV3, explico el per qué de el què fan, que és molt diferent. Que digui per què fan tal cosa no implica que hi estigui d'acord.

Quan tu dius que es la visio mes realista, jo penso que es la menys revindicativa i la mes facil, deixarlos fer el que els hi doni la gana, pero a mi no m'agrada resignarme i callarme...


Jo no dono visions, dic les coses com són. Si tu i d'altres veniu amb una idea com és deixar d'emetre certes sèries per a estalviar i poder posar estrenes ho sento però no em deixeu més remei que dir-vos que heu d'entendre millor com funcionen aquestes coses.


Jo no crec que sigui mala idea no emetre en certes hores per a no gastar els diners amb dibuixos de tan poca qualitat i de nou et dic que fins fa no tant els canals estaben sense emetre durant moltes hores.... i ningu es moria. I cansa molt que et pensis que tens la veritat absoluta i l'obligacio d'iluminarnos a tots amb la teva saviduria....

Sobre el que ha escrit adriamichi coincideixo en moltes coses del que ha dit pero jo penso que es podria fer millor i no tenir que ser sempre els mateixos programes durant anys... Jo encara tinc esperances.
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 01:06

fabrebatalla18 ha escrit:
Jo no crec que sigui mala idea no emetre en certes hores per a no gastar els diners amb dibuixos de tan poca qualitat i de nou et dic que fins fa no tant els canals estaben sense emetre durant moltes hores.... i ningu es moria.


Ja però és millor no deixar sense servei tot i sent millorable, que deixar directament sense servei. I seguint el teu principi, nosaltres de petits (jo al menys a casa meva) miràvem Tom i Jerry i ningú es moria.

I cansa molt que et pensis que tens la veritat absoluta i l'obligacio d'iluminarnos a tots amb la teva saviduria....


Això ha estat per cagada meva escribint que "no em deixeu més remei que dir-vos blablablabla". Perdó, no és que volgués dir que em veig obligat a fer-vos entendre res. Volia dir que no puc respondre cap altre cosa. O sigui, les coses són així, i el punt de vista que doneu amb aquestes solucions demostra que no teniu moltes coses en compte. Jo només us dic quines són aquestes coses i punt. Si m'equvoco siusplau digueu-m'ho, però si dic la veritat i no us agrada tampoc em tildeu de prepotent i més quan crec que poso molt d'esforç en argumentar les coses, no les dic "porque yo lo valgo".
Miles_prower l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 16 nov. 2014, 13:01, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
adriamichi
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 174
Membre des de: dt. 13 set. 2011, 13:53

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 01:38

fabrebatalla18 ha escrit:
Jo no crec que sigui mala idea no emetre en certes hores per a no gastar els diners amb dibuixos de tan poca qualitat i de nou et dic que fins fa no tant els canals estaben sense emetre durant moltes hores.... i ningu es moria.


Abans de deixar d'emetre, emetria repeticions, ja que durant una setmana pots emetre el mateix episodis tantes vegades com vulguis que surt al mateix preu. El tema de repeticions ja es va usar al 2006-07, quan el k3 i el 33 és varen separar a la TDT (però no en analògic) les hores que el k3-tdt havia d'emplenar per si sol (és a dir, quan a l'analògic feien el 33), feien repeticions del dia anterior (de 9 a 12 repetien el super3 de la tarda i de 15 a 17 el 3xl de la tarda). Considero que aquests sistema era molt millor que l'actual, ja que el que s'emet a aquestes franges hauria de tenir audiència quasi nul·la.
Tota la programació de l'antic 3xl a: http://p3xl.awardspace.info/
 
Avatar de l’usuari
Steve Maister
Moderadors
Moderadors
Entrades: 2285
Membre des de: dc. 05 març 2008, 18:16
Contacta:

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 14:11

No me gusta nada a lo que se está desviando el tema, así que borro los 2 últimos mensajes.

tato25 ha escrit:
Mira que no quiero entrar en temas políticos

Tato, no es que no quieras es que no deberías, y para no querer has entrado hasta el fondo... Os recuerdo esta norma:
No s'admeten al fòrum missatges/opinions que, segons el nostre parer, tinguin qualsevol mena de relació amb la política, ja sigui de forma directa o indirecta.


No me parece mal que debatáis de todo lo relacionado con la programación, las licencias, etc (aunque casi que podríais abrir un tema de esto). Pero temas de política NO, o aparte de borrar mensajes habrá que tomar las medidas pertinentes ;)
Imatge
Anime-Planet.com - anime | watch anime online | Anime-Planet | Twitter |
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 16:06

Sí, soy así de rebelde, Steve. :bleh:

Pido disculpas a tod@s aquell@s que haya podido ofender mi mensaje y el offtopic, por supuesto. La norma es clara, hay que respetarla y no era el lugar apropiado para ello, ya que es un foro dedicado mayormente al anime y manga. No obstante, no rectifico ni una coma de lo dicho.

Sobre la censura/tabú/prohibición según que cosas en el foro, y no sólo de éste, pues es algo que no me entra en la cabeza, y más estando en el siglo XXI. :xiulant:
Y lo sé, si no estoy conforme, ahí tengo la puerta.

De todos modos, si a vuestro parecer os ha parecido una violación a la norma, habéis actuado correctamente.

Sobre hablar de programación o licencias, tiene un doble sentido. Por una parte está el dato/información:
"día tal emiten X, la empresa Y a licenciado Z..."

y por otra, la queja/precio:
"siempre emiten lo mismo, no licencia porque no hay dinero, licencian esto porque es su producto estrella, para esto sí hay dinero y para el resto no..."
Es en este segundo punto donde se acabaría hablando de política.

Si tenéis que tomar medidas más drásticas, que nada os lo impida, llámese tato25 o Manolo, el del bombo. ;-)
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 17:39

El doblatge al català de les pel·lícules El Castell al Cel, Kiki l'Aprenent de Bruixa i sobretot, Haru al Regne dels Gats és de fa poc? Perquè a les edicions en DVD de Aurum que va sortir fa pocs anys no hi ha aquests idiomes, i a mi no em constava que haguèssin estat doblades... Les de Totoro i Chihiro sí.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 22:13

Miles_prower ha escrit:
El doblatge al català de les pel·lícules El Castell al Cel, Kiki l'Aprenent de Bruixa i sobretot, Haru al Regne dels Gats és de fa poc? Perquè a les edicions en DVD de Aurum que va sortir fa pocs anys no hi ha aquests idiomes, i a mi no em constava que haguèssin estat doblades... Les de Totoro i Chihiro sí.

Molt posiblement si les va traure selecta vision en DVD, aquesta empresa va passar del doblatge en catala, que tot i existir molts cops no l'inclou als DVD, un exemple clar es Death Note, de les dos versiones que van vendre en DVD cap portaba el doblatge catala i a banda hi ha mes casos, pero ara no em venen al cap, la qüestio es que salen pasar d'incloure el catala tot i existir....

Ara be, no et puc asegurar si en aquest cas va ser aixi ^^u
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1108
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 22:22

deuen haver estat doblades fara cosa d'un parell d'anys, ja que si no recordo malament, pel salo del manga del 2011 varen anunciar l'adquisicio d'un paquet de pelis de ghibli, i diria que ens varen anar estrenant entre el 3xl i el super3 durant 2012.

I selecta no hi te res a veure en aquest cas. Si que es veritat que a death note no han possat l'auido catala (a la primera edicio es normal, ja que encara no l'havien venut a tv3, pero en alguna de les reedicions es podia haver fet, perque suposo que no totes serien restes de la primera) pero son bastant poques les series que selecta a reeditat sense incloure el catala si aquest existia (flcl, harlock saga, dna2, la tomba de les lluernes i em sembla que ja esta, i colorfull que tot i que es diu que s'ha doblat tampoc la emes mai tv3) i en canvi a emes coses amb catala abans d'emetres com rebuild evangelion, freedom, sword of stranger, sky crawlers i 3 o 4 mes infantils, aixi que la cosa esta mig empatada.
 
Avatar de l’usuari
inuyasha000
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 320
Membre des de: dj. 28 oct. 2010, 01:16

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 23:09

no pot ser que em l'excusa de que no hi ha diners estan aprofitant i fent les pelicules que els hi quedin algun passi per fer? aixo seria una forma de no gastar un duro i anar comprant la poca cosa que van comprant
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dg. 16 nov. 2014, 23:49

fabrebatalla18 ha escrit:
Molt posiblement si les va traure selecta vision en DVD, aquesta empresa va passar del doblatge en catala [...]


Aurum és qui va treure les pelis en DVD fa poquets anys. I per exemple la de Totoro, de la qual havia doblatge des de l'any de la caphipún sí que el van incloure.

A més que no recordo mai cap referència de moltes d'aquestes pelis en català. Sabia de Totoro, Chihiro, Porco Rosso i ja està. Les altres mai havia llegit que s'haguèssin doblat.

I bé, per molt que es digui que és un cicle de Ghibli, és més un cicle de Miyazaki (excepte la de Haru). Hi ha moltes pelis bones de l'estudi que no són d'ell, com Susurros de Corazón o Puedo Escuchar el Mar.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dl. 17 nov. 2014, 07:48

Només et citaré aquesta frase:

Miles_prower ha escrit:
Primer de tot, els canals infantils/juvenils tenen de per si audiències baixes.


Correcte, i més baixa serà si emets ferralla dia sí, dia també.
Que emetin alguna cosa interessant, sigui nova o ja emesa fa uns anys, a veure si tenen o no audiència.

Però tot això no té cap valor perquè si no disposes d'un aparell d'aquests a casa que mesura l'audiència, com si estar tota Catalunya veient el canal infantil/juvenil, que si les famílies que disposen de l'aparell veuen l'APM, quedarà enregistrat aquesta dada i no pas l'altra. De manera que això d'audiències baixes o altes, s'ha d'agafar amb pinces.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Super3: Cicle de pel·lícules del Studio Ghibli

dl. 17 nov. 2014, 15:07

I afegiria una cosa a aixo tato25, les families que tenen aquestos aparells son "families tradicionals" es a dir, amb avis, pares i nets...

Amb tot aixo (el que has dit i el que he afegit), no se fins quin punt ens hem de creure aixo de les "audencies"...

PD: No conec a ningu que algun cop hagi tingut un aparell d'aquestos...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 21 visitants