Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
P@1
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 487
Membre des de: dj. 20 des. 2007, 18:14
Ubicació: Vila-real
Contacta:

E-book per a manga (i comic)

dt. 24 nov. 2015, 13:42

He estat mirant de comprarme un e-book i ara que es black friday crec que es el millor moment.

Pero el que no hem queda clar es quins formats te que aceptar el e-book, tampoc se quin es el millor format. He vist que te molta varietat de formats a elegir pero no magradaria tindre que rebuscar molt en internet per a encontrar un format en especial perque el meu e-book no te el format que utilitza tot el mon...

Algu hem pot explicar un poc tot aço? Tampoc se de ninguna web poderosa per a descarregar els manga i els comics.

:adeu:
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: E-book per a manga (i comic)

dt. 24 nov. 2015, 14:07

Els comics/mangues solen estar en format de imatge normal, que pugui llegir .jpg i .pgn ja va be.
 
Avatar de l’usuari
Joanks
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 498
Membre des de: dj. 27 abr. 2006, 21:33
Ubicació: Namek

Re: E-book per a manga (i comic)

dt. 24 nov. 2015, 15:08

Estàs segur que vols un e-book? Sens dubte, la tinta electrònica és millor per a la vista que les pantalles retroil·luminades. Maluradament, als e-book els falta encara evolucionar més per a tenir una major resolució i mida. Personalment, vaig estar mirant e-books per a la finalitat que indiques, però, després de fer algunes proves, no em van convéncer: la pantalla no és més aviat xicoteta, el processament d'imatges i zoom és una mica lent i, sobretot, la tinta electrònica a color, malgrat que aquest haja de ser el futur, encara està desenvolupant-se, i no sé si ja hi ha e-books a color i, d'haver-los, imagine que tindran un preu desorbitat. Està clar que per al manga no cal el color, però si lliges còmic americà o europeu, sí.

Per tot això, vaig mirar de fer una prova amb una tauleta digital que ma germana es va comprar i va confitar perquè no la sabia fer servir. Doncs bé, he de dir que l'he aconseguit pillar el truc i, amb una aplicació per a còmics, he descobert que és una meravella. L'aplicació per a android és aquesta: https://play.google.com/store/apps/deta ... ewer&hl=ca

És senzilla, lleugera i, alhora, permet un munt d'opcions de configuració. Per evitar forçar-me la vista, jo llig amb la tauleta horitzontal (és a dir, gitada) i la pàgina s'adapta a l'amplada de la pantalla. Amb el dit va baixant molt fàcilment (el tàctil és una passada i moooolt còmode). Permet llegir a blanc i negre (així s'estalvia bateria) o a color. Llegir en sentit oriental o occidental i un munt d'opcions més. Saltar pel capítols, zoom a amplada, zoom per a mostrar tota la pàgina, punt de llibre... i tot això sense ni tan sols anar al menú. Tot a pantalla completa. Segons la zona de la pantalla on cliques damunt de la pàgina, fa una cosa o una altra (que també és configurable). El menú també es pot fer servir, si vols. Ah, i quant a formats, obri el que li tires, tot tipus de formats d'imatges, odf, i, fins i tot, amb carpetes comprimides i tot.

Aquest estiu m'he llegit un munt de volums del manga del Detectiu Conan, des de l'últim episodi emés per TV3 fins al file actual i he de dir que ha sigut una passada. També he llegit Spider-Man i molts més. Respecte de llocs per a baixar-te còmics, sempre és millor acudir a un fòrum especialitzat de la sèrie en qüestió (com el cas del Conan, que et deia abans), però també pots descarregar-te milers de sèries d'ací: http://lamansion-crg.net/forum/

En definitiva, jo també volia un e-book pel tema de la tinta electrònica, però en vista que evolucionen molt lentament vaig provar la tauleta, que sempre m'havia fet arrere per la pantalla, però si regules (baixes o puges) la lluminositat a la situació de llum de l'habitació no cansa la vista. També has de mirar un lloc amb llum natural i que no reflectisca. Per a llegir amb llum artificial, recomane la llum blanca de flexo. Una vegada trobes el lloc ideal i les millors condicions per a llegir, el plaer és una passada!! :profident: Espere que et servisca la meua experiència!! :yeah:

Llàstima que no puga gravar-te un vídeo, tot fent una demostració. Al youtube, n'hi ha, d'aquesta aplicació, però no mostren tot el que fa, ni de casualitat.

PS.: Ah, la setmana passada em vaig llegir Oldboy. Un thriller psicològic moooolt bo. Us el recomane.
ImatgeUn viatge que va començar fa molt de temps, en un lloc ni proper ni llunyà.
Aquesta és la nostra història. Aquests són els nostres herois. BOLA DE DRAC!!
 
Avatar de l’usuari
P@1
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 487
Membre des de: dj. 20 des. 2007, 18:14
Ubicació: Vila-real
Contacta:

Re: E-book per a manga (i comic)

dt. 24 nov. 2015, 15:28

Si solen estar en format de imatge no tindre problemes pues :profident:

La veritat es que m'has ajudat bastant Joanks, has acertat en que preferia un e-book per el tema de la vista, pero les ventajes que te una tableta son infinitament superiors ademes de que es aixo que dius, els e-books ara mateixa son uns tamagotxis supercars...

Si llegisc manga o comic es en ipad de ma mare, pero el problema es que es seu. No tinc prous dines per a una tablet :plora: , osiga que segurament si no encontre algun oferton acave tirantli al e-book que he encontrat una oferta molt barata(no estara a color ni de fly, pero es igual) :profident:
Li pegare una ullada a la app per utilitzarla al mobil.

Gracies per tot als dos! Sempre es pot confiar en Animelliure :D

PD: Posare en pendents a Oldboy (he vist la peli pero no se si es adaptacio o es algo diferent)
 
Avatar de l’usuari
Joanks
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 498
Membre des de: dj. 27 abr. 2006, 21:33
Ubicació: Namek

Re: E-book per a manga (i comic)

dt. 24 nov. 2015, 15:40

La tauleta que es va comprar ma germana va ser de les més barates que va trobar a amazon ( de fet, li la van enviar d'Anglaterra i fem servir un convertidor per a engegar a l'endoll, però no és cap problema). Li va costar uns 90 i tants € i, la veritat és que es veu de p* mare!
Aprofita que vénen els Nadals i les estrenes i fes-te amb una tauleta. No te'n penediràs!

D'Oldboy s'han fet dues adaptacions cinematogràfiques del manga. Una pel·li (crec que taiwanesa) que és la que té bona crítica, i una altra d'americana, que diuen que no val res. De moment, encara no he vist cap pel·li. Només he llegit l'obra original, el manga.

Salut! :adeu:
ImatgeUn viatge que va començar fa molt de temps, en un lloc ni proper ni llunyà.
Aquesta és la nostra història. Aquests són els nostres herois. BOLA DE DRAC!!
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: E-book per a manga (i comic)

dc. 25 nov. 2015, 13:46

Jo també faig servir una tauleta, els meus pares tenen e-books i els he provat per a llegir comics i de primeres es igual o millor: tinta electronica, no reflexos, bateria... però després trobo a faltar les comoditats de la tauleta: color, zoom fàcil, velocitat a l'hora de canviar pàgina, conexió a internet senzilla... i com que puc fer més coses amb ella també em quedo amb la tauleta.

Fins ara feia servir Komik Reader per a llegir, pero provaré la que has ficat Joanks.

Fa un temps vaig trobar aquest pastebin.
 
Avatar de l’usuari
P@1
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 487
Membre des de: dj. 20 des. 2007, 18:14
Ubicació: Vila-real
Contacta:

Re: E-book per a manga (i comic)

dc. 25 nov. 2015, 19:42

Bilkoff ha escrit:
Fa un temps vaig trobar aquest pastebin.


WOW, aixo es una mina de or! :yeah:

http://pastebin.com/fzearRD9
 
Avatar de l’usuari
Joanks
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 498
Membre des de: dj. 27 abr. 2006, 21:33
Ubicació: Namek

Re: E-book per a manga (i comic)

dj. 26 nov. 2015, 14:33

I que ho digues, P@1, en eixa pàgina de descàrrega hi ha un munt de material!
Gràcies, Bilkoff :yeah:
ImatgeUn viatge que va començar fa molt de temps, en un lloc ni proper ni llunyà.
Aquesta és la nostra història. Aquests són els nostres herois. BOLA DE DRAC!!
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: E-book per a manga (i comic)

dg. 13 des. 2015, 23:43

I aquí està la mina de platí:
http://howtoarsenio.blogspot.com.es/ O_O O_O
 
Avatar de l’usuari
Joanks
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 498
Membre des de: dj. 27 abr. 2006, 21:33
Ubicació: Namek

Re: E-book per a manga (i comic)

dl. 14 des. 2015, 11:21

Ja ho pots ben dir! Gràcies per compartir la descoberta! :yeah:
Ja m'estic baixant coses... :profident:
ImatgeUn viatge que va començar fa molt de temps, en un lloc ni proper ni llunyà.
Aquesta és la nostra història. Aquests són els nostres herois. BOLA DE DRAC!!
 
Avatar de l’usuari
KIDAVERIA
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 28
Membre des de: ds. 19 jul. 2014, 08:29

Re: E-book per a manga (i comic)

dl. 14 des. 2015, 18:09

Jo també estic mirant tablets i e-books. Crec que finalment em decantaré per una tablet i així puc fer us d'internet. Bàsicament vull la tablet per fer us de YouTube, una mica de recerca per internet i poder llegir còmics i mangues, ja que per ordinador és una mica incòmode.

La pàgina How to Arsenio es força bona, també pots fer servir http://vercomics.com/

I per lleguir et recomano http://www.gonvisor.com/es/dwn (es el que jo faig servir però potser a tu un altre App et va millor...)

Les tablets que crec que pel que necessito ja em van bé són aquestes encara que si algú en sap i n'hi ha de millors estic obert a propostes...

http://www.carrefour.es/tablet-spc-dark ... o-collapse

http://www.carrefour.es/tablet-primux-s ... 00950792/p

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants