Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
Django
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 231
Membre des de: dl. 18 juny 2012, 06:32

Els actors de la veu es reivindiquen

dc. 15 feb. 2017, 17:16

És més general que "Anime i manga" però crec que hi té una relació molt directa amb el doblatge de l'anime en català:

Article complet: http://www.elpuntavui.cat/economia/arti ... iquen.html

A mi personalment m'ha enfadat molt això:

Com argumenta l'AADPC, “la Llei del Cinema es va crear per donar més presència del català al cinema, però no s'ha desenvolupat”. Tampoc s'entén que “no s'hagi aprofitat la febre de les sèries per potenciar el català”. L'AADPC no s'està de considerar que “és una qüestió ideològica, el conseller de Cultura, Santi Vila, ens ha arribat a dir que doblar està passat de moda i que l'hem de superar.


Amb aquesta merda de conseller de cultura que tenen no m'extranya gens la decadència que sofreix la televisió pública catalana des de fa ja massa anys. Personalmente, si algun dia el doblatge arriba a desapareixer jo deixaré de consumir sèries i pel·lícules i pasearé exclusivament als llibres. I si, sé anglès i bastant que per això tinc el Proficiency de Cambridge (C2), però tant se m'en fa, a mi m'agrada el doblatge i vull seguir així.
Django l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. 15 feb. 2017, 17:32, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
Comte Urà
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 526
Membre des de: dc. 25 nov. 2015, 18:42

Re: Els actors de la veu es reivindiquen

dc. 15 feb. 2017, 17:21

Jo crec que el doblatge no està passat de moda. És un element vital de qualsevol llèngua. I gràcies a ell, jo he aprés moltes expressions catalanes que mai vaig escoltar en una escola.
Amb gent com aquest Santi Vila, com volem que la cosa funcioni...
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Els actors de la veu es reivindiquen

dc. 15 feb. 2017, 18:52

Com he pensat sempre, el doblatge mes que qüestio de diners, es una qüestio d'ieologies i de voluntat politica...
 
Avatar de l’usuari
Frydivx
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 422
Membre des de: dc. 23 maig 2012, 17:59

Re: Els actors de la veu es reivindiquen

dv. 17 feb. 2017, 12:22

Sense un marc normatiu estable, tanta oferta serièfila y no hi ha ni un puto conveni en regle, això s'està convertint en una ruleta rusa.
Lo de Santi Vila si és veritat el que diu, és per fer-s'ho mirar.
 
Avatar de l’usuari
Patxinco
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 134
Membre des de: dc. 08 juny 2011, 13:38

Re: Els actors de la veu es reivindiquen

dg. 19 feb. 2017, 15:24

Apa el burro aquest d'en Santi Vila!!!
Amb consellers així, es normal que anem a la merda en aquest país...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants