Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

OP ED BSO Fandom Música Anime

dl. 10 set. 2018, 23:55

Mmmh...
Aiyä!
Jo soc El Hespíritu i El Hespíritu soc jo.
No he trobat un subfòrum o fil per a presentar-se com a nou usuari... així doncs, aprofito per a fer-ho en aquest (penso) primer missatge i tema al fòrum.

Segueixo força el món de l'anime (no tant el manga) i m'agrada centrar-me en el tema dels clips musicals que formen part de les BSO anime.
No em miro totes les sèries, no arribo ni a mirar els primers minuts d'alguns primers episodis però gairebé sempre m'escolto com a mínim els OP de tots.
Si segueixo una sèrie, abans mort que saltar-me l'OP i l'ED, m'agradin més o menys les cançons.

No soc tan "original" (m'estimo més aquest polisèmic terme songokuà que no pas "otaku" o "freak") per a droppejar un anime només perque no m'ha agradat l'OP...
...però en algun cas sí que hi ha contribuït, sí...

També soc "original" de la NBA (Minnesota TimberTrolls/Utah Mormontrolls/Bostroll Gaèl.lics), Tolkien, la Historia Antiga, Sci-Fi/Fantasy i unes poquetes telesèries.

Pujo aquest tema per a compartir al Fòrum clips i comentaris dels meus temes de BSO anime preferits d'ara i sempre (no he trobat al cercador un fil semblant però potser és que no m'hi manego bé).
Que tots els que ho dessitgin facin el mateix, demano.
I si demanar no és prou, prego.



Debuto amb l'OP del meu anime i manga preferit de tots els temps (ex aequo amb el film Akira).

Kimi ga Suki da to Sakebitai / Baad
OP1 Slam Dunk



Addendo2: Tabé m'agrada xoppejar imatges:
Imatge
El Hespíritu l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 23 març 2019, 12:21, en total s’ha editat 4 vegades.
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dg. 02 des. 2018, 16:07

La temporada anterior em vaig enamorar de l'Opening de Yume Oukoku to Nemureru 100 nin no ouji-sama.

L'anime en sí no és que sigui gaire bo, un Harem Invers Isekai basat en un joc de puzzles per a mòbils salvable només pel disseny dels husbandos i un aire auto-irònic que donava a entendre que el guionista era plenament conscient de la ximpleria d'argument que tenia que desenvolupar.

Imatge

Però quin tros d'Opening! L'únic que li podia discutir el meu premi al Millor OP de la temporada al 1er de Banana Fish.
Donat que Banana Fish té un segon OP i que encara s'emet, queda de guanyador moral.

AFURERU HIKARI ... moumoon
Imatge


moumoon, estilitzat amb "m" minúscula, són un duet de Pop molt influït pel Jazz americà i el Folk internacional. Es van conèixer com a estudiants de música clàssica i es nota els fonaments d'escola que tenen. Multi-instrumentistes competents tots dos, ell es centra en la guitarra i ella en el cant.
A banda de que són molt bons compositors, el seu fet diferencial és la veu d'ella.

La millor vocalista actual de l'escena pop japo incloent-hi l'ex soprano ELISA.

Aquesta versió acústica que he extret d'un concert en directe que van emetre per les seves xarxes socials no té gens de llautó: només veu i guitarra espanyola.
Sense les orquestracions, arrangaments i post-producció de la versió que sona a l'anime, no es pas inferior.
Fins i tot, la supera.

Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dj. 07 feb. 2019, 17:01

La primera temporada del 2019 ens deixa alguns temes dignes.
Tot i éssent un leftover del 18, el millor que he escoltat des de l'Afueru Hikari (Yume Oukoku to Nemureru 100 nin no ouji-sama) i el Lost & Found (1er OP Banana Fish) ha estat el "Gekkou" de Bump of Chicken (1er OP Karakuri Circus).

L'anime te un disseny elegant i original i paga la pena seguir-lo si et pots prendre amb humor el fet que la seva narrativa no sigui més random perque no pot. Jo em poso a mirar el capítol tot i pensant "¿Quina cosa rara es treuràn avui de la màniga perquejom'homereixo?"

La banda ja em va cridar l'atenció amb el seu espectacular "Hello, World" de Kekkai Sensen. Aquest tema, en la meva opinió, el supera.

GEKKOU
Bump of Chicken

El Hespíritu l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 15 nov. 2020, 04:27, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dt. 26 feb. 2019, 14:00

Dels d'aquesta temporada, encara dubto si el meu premi Oh Benvinguts Passeu Passeu al millor Opening se l'emportarà el de Yakusoku no Neverland

Touch off / UVERworld


O bé el de Domestic no Kanojo

Kawakiwo ameku / Minami



Addendum. Punyeters "drets d'autor"... espero que aquest no l'eliminin...

Addendum2. Un altre bloqueig... ells que ho bloquejin si els fa ilusió, que jo trobaré sempre noves versions.
A cabut no em guanya una AI.
El Hespíritu l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 15 nov. 2020, 04:16, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

ds. 23 març 2019, 12:17

...I pel que fa el premi Bueno, Pues Molt Bé, Pues Adiós al millor Ending de la temporada, se l'han disputat un parell de temes dels propis seiyuu del seu anime.

El Yoiya, Yoiya de Meiji Tokyo Renka ha estat un digne finalista.


No obstant... la Chika és la Chika i la resta només som humans.

Guanyador, l'ED de l'episodi 3 de Kaguya-sama wa Kokurasetai: Tensai-tachi no Renai Zunousen
Chikatto Chika Chikattsu
Imatge

El Hespíritu l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 15 nov. 2020, 04:12, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dl. 20 maig 2019, 20:47

Ja tinc un ferm candidat per a Millor ED de la temporada...



Hitoribocchi no Marumaru Seikatsu és de la mateixa autora de Mitsuboshi Colors. El tema és més seriòs (els problemes d'ansietat social arriben a provocar un alt percentatge dels suicidis infantils a Japó) però el to de 'humor és més suau i menys sarcàstic malgrat que les protagonistes són més grans.
Es manté el sub-realisme hiperrealista infantil basat en petits afers quotidians que sembla la marca de fàbrica de la Imatge(*).
Paga força la pena.

ImatgeImatge

(*) Si clickeu a l'icona us redirigeix al twitter de l'autora: Katsuwo
El Hespíritu l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 15 nov. 2020, 03:55, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dg. 09 juny 2019, 13:11

Aquesta temporada no hi ha hagut cap OP que realment m'hagi enamorat.

Entre els que m'han fet certa patxoca està el de Midara na Ao-chan wa Benkyou ga Dekinai.
Una barreja de comèdia ecchi i shoujo romàntic inspirada sense complexos (l'autora no se n'amaga pas) en l'obra de Rumiko Takahashi.

Sense ser la gran cosa, està prou bé.
Tant l'anime com la cançó.

Edoga Sullivan / WONDERFUL WONDER
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
Lluis_Cat
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 163
Membre des de: ds. 05 ago. 2017, 12:48
Ubicació: Badalona
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dl. 10 juny 2019, 13:00

Doncs jo faig la meva aportació amb l'ènding de Fruits Basket 2019. De debò que m'ha agradat molt ^^
L'opening també m'agrada molt però deixo el millor :P
 
Avatar de l’usuari
Steve Maister
Moderadors
Moderadors
Entrades: 2285
Membre des de: dc. 05 març 2008, 18:16
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dl. 10 juny 2019, 13:05

+1 a l'ending de Fruits Basket :yeah:
Imatge
Anime-Planet.com - anime | watch anime online | Anime-Planet | Twitter |
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dt. 11 juny 2019, 16:42

Lluis_Cat ha escrit:
Doncs jo faig la meva aportació
Steve Maister ha escrit:
+1 :yeah:
Gratitut per les aportacions... no molen els filots monogràfics d'usuari.
Està molt bé, tota la BSO del reboot.
Més els hi val... els temes de l'original eren èlit.

Un altre que, sense ser per a llogar-hi cadires, m'està agradant (tant l'anime com la música) és Mayonaka no Occult Koumuin. Una mena de "Hill Street Blues" sobrenatural amb un art i animació desconcertants, molt influenciat per en Neil Gainman (off-topic: la sèrie 3D de Good Omens amb Sheen i Tennant és una passada).
El seiyuu del protagonista Arata canta el tema de l'OP.

És en Jun Fukuyama (el Lelouch de CodeGeAss). També és un cantant reconegut; em va deixar força impressionat en interpretar el Yoiya, Yoiya de Meiji Tokyo Renka amb la mateixa tesitura de baríton amb la que doblava el personatge d'en Goro Fujita (no és la seva veu natural).

Aquí sí usa la seva veu habitual... curiosament, no em dringa del tot bé, en aquesta cançó.
Però la cançó en sí está força decent:

Dis-communicate/Jun Fukuyama (OP Mayonaka no Occult Koumuin)
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dv. 12 jul. 2019, 22:55

Tot just estic a la meitat de mirar-me el primer episodi de tots els anime de la temporada.

De moment, només m'ha cridat especialment l'atenció l'Opening de Enen no Shouboutai.
Els Mrs. Green Apple sempre m'han agradat.

El Hespíritu l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 15 nov. 2020, 03:49, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
Lluis_Cat
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 163
Membre des de: ds. 05 ago. 2017, 12:48
Ubicació: Badalona
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dt. 23 jul. 2019, 13:11

Doncs jo m'he enamorat de l'anime "Given" i com no podia ser menys, de les seves cançons també! :cor:


També menció especial al nou ending de fruits basket!
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dv. 02 ago. 2019, 03:38

Given està prou bé. La música m'està agradant força tret del tema la la la aquell, que no li trobo el punt.

Vinland Saga té un OP potent d'una banda que m'agrada molt, els Survive Said The Prophet però m'agrada fins i tot més l'ED:

Aimer / Torches

El Hespíritu l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 15 nov. 2020, 03:47, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dv. 04 oct. 2019, 12:37

Gràcies pels op / ed. El de moumoon el tenc en bucle.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: OP ED BSO Fandom Música Anime

dc. 09 oct. 2019, 08:36

bitERROR ha escrit:
Gràcies pels op / ed. El de moumoon el tenc en bucle.
Em tenen bocabadat. Hi ha un canal seu a You Tube (el trobaràs pel seu nom) i alguns temes em semblen fins i tot millors.

De la temporada que ara tot just finalitza, el meu tema preferit ha estat, de llarg, l'ED de Cop Craft.

L'anime m'agrada prou. Trampeja els problemes de pressupost amb més inteligència que la mitjana i aconsegueix una mena d'ambient de sèrie negra policíaca clàssica barrejat amb un humor tòpic de buddy-cop molt ben executat.
Bàsicament, han agafat l'estil de Hollywood de "parella de polis" tipus Arma Letal, però enlloc del poli negre, et foten una poli loli.
Punyeteros japos...

L'Ending l'interpreta la mateixa seiyuu de la protagonista femenina, Tilarna Exedilika; de fet, jo la tenia més ubicada com a cantant que no pas com a seiyuu:

La Mayu Yoshioka, membre de les Wake Up Girls i dels D-Selections.
Tros de nivell...

El Hespíritu l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 15 nov. 2020, 03:46, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: dani98 i 23 visitants