Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dl. 11 nov. 2019, 17:12

Lupus Sigarrensis ha escrit:
Escoltant el podcast 1x3, he trobat un error greu quan es parla d'en Menja-tallarines. El manga de Musculman per part de Glénat es va publicar del novembre de 2006 al juny de 2008. El company Xavi Omella diu que va arribar als 90 poc abans de l'emissió de l'anime en català. Suposo que amb el temps que ha passat algú ja us ho ha dit, però igualment, hi ha errors i errors i aquest és garrafal. Afegir que la màscara d'en Ramenman/Mongolman està feta d'una escorça d'un arbre que té poders curatius. I a Tatake Ramenman, el protagonista, pel que tinc entès vindria a ser un avantpassat del Ramenman de Musculman.

Doncs moltíssimes gràcies per la informació. Celebrem que ens escoltis, i si detectes alguna altra cosa, estarem encantats de rectificar i aprendre... el podcast el fem entre tots. Es possible que en els primers podcasts, hi hagi mes errades... Un cop més, moltes gràcies!
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dl. 11 nov. 2019, 17:13

Disponible el programa d'aquesta setmana: https://podcasts.apple.com/es/podcast/r ... 63451&l=en

Després del Manga Barcelona, repassarem algunes llicencies destacades, i anunciarem novetats del Detectiu Conan. Analitzarem un altre dels grans classic que van passar pel nostre pais: Yu Yu Hakusho. Posteriorment, li farem una entrevista a la Olga, editora de Ooso Comics, editorial centrada en obres de Go Nagai, que publica també en català. Tot seguit, al petit Xef, continuarem amb el curri, i explicarem amb quins plats el podem acompanyar. I finalment, al DISPOSITIU, el nostre col•laborador, Xavi Omella, torna a la Vila del Pinguí, per parlar de la protagonista: l’Arale.
 
Avatar de l’usuari
Lupus Sigarrensis
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 812
Membre des de: dt. 14 abr. 2009, 17:18
Ubicació: Catalunya

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dc. 13 nov. 2019, 15:57

En algunes coses sóc una mica tiquis-miquis, però dir que feu una gran feina. Escoltant-vos des del principi déu-n'hi-do les coses que tracteu i que per tant busqueu abans. Per exemple desconeixia que Tòquio no era un municipi tal com ho entenem aquí.

Dues coses:
1x4: Keroro. Desconeixia tot el tema de la polèmica que hi va haver el seu moment. En vaig ser un seguidor quan l'emetien per TV3, quin fart de riure. Diueu que tant l'anime i manga degut a la polèmica es va cancel·lar aquí. De l'anime no en puc parlar, del manga ho puc posar en dubte. Norma qui és qui el publica, n'ha publicat 18 volums, el darrer l'any passat, però és que n'hi ha 20 en total, i els darrers cinc, Norma els ha publicat anualment, pel que he llegit per simple proximitat al Japó. A més a Listado Manga, font molt fiable, no és diu que estigui cancel·lada. Com a curiositat al seu dia, fa anys, Norma va pensar llançar una edició en català de Keroro. Finalment no va passar.

1x5 Chaoz. M'ha estranyat que pel Dodonpa, en Xavi Omella haig utilitzat "Bola de foc", s'havia dit així en algun moment de l'anime? M'ha estranyat que hagi utilitzat aquest terme en lloc del correcte, més conegut i utilitzat. En d'altres atacs, com per exemple el Kikoho/Triangle Mortal, no m'estranyaria tant però amb aquest m'ha sobtat.

Salut
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dj. 14 nov. 2019, 12:19

Lupus Sigarrensis ha escrit:
En algunes coses sóc una mica tiquis-miquis, però dir que feu una gran feina. Escoltant-vos des del principi déu-n'hi-do les coses que tracteu i que per tant busqueu abans. Per exemple desconeixia que Tòquio no era un municipi tal com ho entenem aquí.

Dues coses:
1x4: Keroro. Desconeixia tot el tema de la polèmica que hi va haver el seu moment. En vaig ser un seguidor quan l'emetien per TV3, quin fart de riure. Diueu que tant l'anime i manga degut a la polèmica es va cancel·lar aquí. De l'anime no en puc parlar, del manga ho puc posar en dubte. Norma qui és qui el publica, n'ha publicat 18 volums, el darrer l'any passat, però és que n'hi ha 20 en total, i els darrers cinc, Norma els ha publicat anualment, pel que he llegit per simple proximitat al Japó. A més a Listado Manga, font molt fiable, no és diu que estigui cancel·lada. Com a curiositat al seu dia, fa anys, Norma va pensar llançar una edició en català de Keroro. Finalment no va passar.

1x5 Chaoz. M'ha estranyat que pel Dodonpa, en Xavi Omella haig utilitzat "Bola de foc", s'havia dit així en algun moment de l'anime? M'ha estranyat que hagi utilitzat aquest terme en lloc del correcte, més conegut i utilitzat. En d'altres atacs, com per exemple el Kikoho/Triangle Mortal, no m'estranyaria tant però amb aquest m'ha sobtat.

Salut

Respecte a el manga de Keroro, en el seu moment ja vam fer la rectificació, ja que un altre usuari ens va confirmar les teves sospites. I efectivament, listado manga es una molt bona font.
Pel que fa al dodonpa d'en Xaos, ho consultarem amb en Xavi, ja que acostuma a ser bastant friki en el sentit que se sap moltes coses i detalls, i es possible que digues bola de foc...

Salutacions i gràcies!
 
Avatar de l’usuari
Accros
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 117
Membre des de: dg. 04 maig 2014, 04:33

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dj. 14 nov. 2019, 22:27

Ryoga1986 ha escrit:
Lupus Sigarrensis ha escrit:
En algunes coses sóc una mica tiquis-miquis, però dir que feu una gran feina. Escoltant-vos des del principi déu-n'hi-do les coses que tracteu i que per tant busqueu abans. Per exemple desconeixia que Tòquio no era un municipi tal com ho entenem aquí.

Dues coses:
1x4: Keroro. Desconeixia tot el tema de la polèmica que hi va haver el seu moment. En vaig ser un seguidor quan l'emetien per TV3, quin fart de riure. Diueu que tant l'anime i manga degut a la polèmica es va cancel·lar aquí. De l'anime no en puc parlar, del manga ho puc posar en dubte. Norma qui és qui el publica, n'ha publicat 18 volums, el darrer l'any passat, però és que n'hi ha 20 en total, i els darrers cinc, Norma els ha publicat anualment, pel que he llegit per simple proximitat al Japó. A més a Listado Manga, font molt fiable, no és diu que estigui cancel·lada. Com a curiositat al seu dia, fa anys, Norma va pensar llançar una edició en català de Keroro. Finalment no va passar.

1x5 Chaoz. M'ha estranyat que pel Dodonpa, en Xavi Omella haig utilitzat "Bola de foc", s'havia dit així en algun moment de l'anime? M'ha estranyat que hagi utilitzat aquest terme en lloc del correcte, més conegut i utilitzat. En d'altres atacs, com per exemple el Kikoho/Triangle Mortal, no m'estranyaria tant però amb aquest m'ha sobtat.

Salut

Respecte a el manga de Keroro, en el seu moment ja vam fer la rectificació, ja que un altre usuari ens va confirmar les teves sospites. I efectivament, listado manga es una molt bona font.
Pel que fa al dodonpa d'en Xaos, ho consultarem amb en Xavi, ja que acostuma a ser bastant friki en el sentit que se sap moltes coses i detalls, i es possible que digues bola de foc...

Salutacions i gràcies!


La associació de pares és un llast per l'anime, fa que baixi de nivell de la TV, només cal veure la programació que hi ha Super 3 per culpa del políticament correcte.
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dl. 18 nov. 2019, 18:18

Disponible el programa d'aquesta setmana: https://podcasts.apple.com/es/podcast/r ... 25378&l=en

Confirmarem l’esperança de vida de One Piece, i estarem pendents de l’estat de salut d’un dels grans, Leiji Matsumoto. També comentarem per que es dificil que torni el 3xl, segons Vicents Sanchis, director de TVC. Analitzarem un anime musical que ha tingut molt de ressó aquest any: Carole & Tuesday. Posteriorment, al Espai Japó, tornarem a parlar d’Onsens, i viatjarem fins als banys termals d’Okuhida. Tot seguit, al petit Xef, explicarem com es fa el Sekihan, arròs amb mongetes azuki. Finalment, al DISPOSITIU, el nostre col•laborador, Xavi Omella, torna doraemon, per parlar de la mare d’en Suneo: la senyora Honekawa.
 
Avatar de l’usuari
Accros
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 117
Membre des de: dg. 04 maig 2014, 04:33

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dc. 20 nov. 2019, 05:24

Ryoga1986 ha escrit:
Disponible el programa d'aquesta setmana: https://podcasts.apple.com/es/podcast/r ... 25378&l=en

Confirmarem l’esperança de vida de One Piece, i estarem pendents de l’estat de salut d’un dels grans, Leiji Matsumoto. També comentarem per que es dificil que torni el 3xl, segons Vicents Sanchis, director de TVC. Analitzarem un anime musical que ha tingut molt de ressó aquest any: Carole & Tuesday. Posteriorment, al Espai Japó, tornarem a parlar d’Onsens, i viatjarem fins als banys termals d’Okuhida. Tot seguit, al petit Xef, explicarem com es fa el Sekihan, arròs amb mongetes azuki. Finalment, al DISPOSITIU, el nostre col•laborador, Xavi Omella, torna doraemon, per parlar de la mare d’en Suneo: la senyora Honekawa.


Es podria fer un canal privat de anime en català, però clar s'hauria de fer-ho bé per poder veure anime, dividits en horaris per a anime clàssics i actuals però hi ha d'haver diners i saber programar quins horari li combe cada anime de la setmana. Ho dic per no perdre els clients.

No es per res pero això que Boing de Mediaset com altres canals que comprin les llicències de diversos idiomes i que només ho emetin a un sol idioma.
M'ha recordat el que feia Disney amb el anime duran els 90, Disney compraven la distribució d'anime per Europa, que impedia que altres distribuïdores poguessin comercialitzar anime per Europa i tampoc no podies veure-les perque Disney no la comercialitzaven anime a Europa.

PD: Ha sigut molt distret el programa.
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dj. 21 nov. 2019, 11:18

Accros ha escrit:
Ryoga1986 ha escrit:
Disponible el programa d'aquesta setmana: https://podcasts.apple.com/es/podcast/r ... 25378&l=en

Confirmarem l’esperança de vida de One Piece, i estarem pendents de l’estat de salut d’un dels grans, Leiji Matsumoto. També comentarem per que es dificil que torni el 3xl, segons Vicents Sanchis, director de TVC. Analitzarem un anime musical que ha tingut molt de ressó aquest any: Carole & Tuesday. Posteriorment, al Espai Japó, tornarem a parlar d’Onsens, i viatjarem fins als banys termals d’Okuhida. Tot seguit, al petit Xef, explicarem com es fa el Sekihan, arròs amb mongetes azuki. Finalment, al DISPOSITIU, el nostre col•laborador, Xavi Omella, torna doraemon, per parlar de la mare d’en Suneo: la senyora Honekawa.


Es podria fer un canal privat de anime en català, però clar s'hauria de fer-ho bé per poder veure anime, dividits en horaris per a anime clàssics i actuals però hi ha d'haver diners i saber programar quins horari li combe cada anime de la setmana. Ho dic per no perdre els clients.

No es per res pero això que Boing de Mediaset com altres canals que comprin les llicències de diversos idiomes i que només ho emetin a un sol idioma.
M'ha recordat el que feia Disney amb el anime duran els 90, Disney compraven la distribució d'anime per Europa, que impedia que altres distribuïdores poguessin comercialitzar anime per Europa i tampoc no podies veure-les perque Disney no la comercialitzaven anime a Europa.

PD: Ha sigut molt distret el programa.

Moltes gràcies, celebrem que t'agradi el programa.
Si, realment està fotuda la questió del anime en català... però seguirem fent pressió: #Recuperemel3XL
 
Avatar de l’usuari
El Hespíritu
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 14 ago. 2017, 00:43
Contacta:

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dg. 24 nov. 2019, 22:18

Una petita suggerència, si m'ho permeteu:

Entenc que us centreu en l'anime més popular a Catalunya però trobo que estaria prou bé dedicar-hi una secció fixa per a comentar o recomanar anime de la temporada en emissió a Japó, tipus això que heu fet amb La Carola I La Dimarts però de més actualitat.

Interpreto que som força els fans catalans de l'anime que seguim les temporades per pàgines que els subtitulen (jo ho prefereixo en anglés però hi ha també molts que els segueixen per pàgines llatines) i la cosa podria tenir interés.

També m'agradaría escoltar temes de OPs, EDs i bandes sonores anime... trobo que el format podcast s'hi escau molt per a incloure'ls i donaria color al programa (potser s'hi podrien posar fragments per a passar d'una secció a 'altra) però admeto que això ja és més una dèria personal meva i que no sé si hi ha molta gent interessada.

Salut i sort amb el programa... us escolto.
Imatge
-Els dic: "Senyors, dessistiu, us prego. Les vostres diferències sòn cosa vostra. Hem de col.laborar a mantenir la pau i decòrum d'aquest Refugi".
-I si no us fan cas?
-Els mato i els llenço al mar.
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dl. 25 nov. 2019, 16:09

El Hespíritu ha escrit:
Una petita suggerència, si m'ho permeteu:

Entenc que us centreu en l'anime més popular a Catalunya però trobo que estaria prou bé dedicar-hi una secció fixa per a comentar o recomanar anime de la temporada en emissió a Japó, tipus això que heu fet amb La Carola I La Dimarts però de més actualitat.

Interpreto que som força els fans catalans de l'anime que seguim les temporades per pàgines que els subtitulen (jo ho prefereixo en anglés però hi ha també molts que els segueixen per pàgines llatines) i la cosa podria tenir interés.

També m'agradaría escoltar temes de OPs, EDs i bandes sonores anime... trobo que el format podcast s'hi escau molt per a incloure'ls i donaria color al programa (potser s'hi podrien posar fragments per a passar d'una secció a 'altra) però admeto que això ja és més una dèria personal meva i que no sé si hi ha molta gent interessada.

Salut i sort amb el programa... us escolto.

Moltes gràcies per les teves propostes!
El tema dels animes actuals ho tenim molt en compte, es per això que fem, una setmana clàssic, una altra setmana relativament actual (per exemple, la propera setmana farem Doctor Stone ;)
Però si algú de vosaltres té algún anime que volgueu que analitzem... endavant! Només cal que ens ho digueu!
Tema openings i endings, així com bandes sonores, també ho procurem fer... de fet, cada cop allarguem més les sintonies (no et perdis el Cowboy bebop d'aquesta setmana, en aquest sentit).

Qualsevol, altra apreciació ens ho continueu dient.
Gràcies per escoltar-nos!
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dl. 25 nov. 2019, 16:11

Disponible el programa d'aquesta setmana: https://podcasts.apple.com/es/podcast/r ... 02193&l=en

Parlarem de AKB48, i de noves novel·les lleugeres que ens arriben al nostre pais. Analitzarem un clàssic del anime que no necessita presentació: Cowboy Bebop. Posteriorment, al Espai Japó, tornarem a la era medieval, i viatjarem fins al Castell Matsumoto. Tot seguit, al petit Xef, explicarem com es fan els Dangos, uns postres japonesos molt característics. I finalment, al DISPOSITIU, el nostre col•laborador, Xavi Omella, ens situarà a Bola de Drac Z, per parlar del campió mundial d’arts marcials: El Sr. Satan!
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dl. 02 des. 2019, 17:22

Disponible el programa d'aquesta setmana: https://podcasts.apple.com/es/podcast/r ... 39071&l=en

Parlarem del primer anime que es pot escoltar en català a Netflix, i farem un petit debat del futur al respecte. Analitzarem una altra obra que ha trencat tots els esquemes aquest any: Dr. Stone. Al Espai Japó viatjarem fins a Nikko, per a endinssar-nos al Santuari Tosho-gu. Tot seguit, al Petit Xef, explicaremm que es i com es fa l'Anko, producte essencial en molts dolços japonesos. Finalment, al Dispositiu, el nostre col·laborador, Xavi Omella, ens parlarà del protagonista d'un anime que no pot ser mes retro, "Ulysses 31"
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dl. 09 des. 2019, 15:14

Disponible el programa d'aquesta setmana: https://podcasts.apple.com/es/podcast/r ... 87854&l=en

Parlarem de la nova pel·lícula del Detectiu Conan, i del estat de la distribuidora Jonu Media. Analitzarem una obra que, malgrat no ser tant antiga com d’altres que hem analitzat, ja es considera un clàssic: Fullmetal Alchemist. Posteriorment, al Espai Japó, viatjarem fins a les illes d’Ogasawara, un arxipèlag desconegut per molts. Tot seguit, al Petit Xef, explicarem un tipus de cocció japonesa: el kinpira. I finalment, al DISPOSITIU, el nostre col•laborador, Xavi Omella, ens parlarà del protagonista d’un altre anime que molts no recordaran: en Hiroshi, de La Rana Valiente.
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dl. 16 des. 2019, 16:50

Disponible el programa d'aquesta setmana: https://podcasts.apple.com/es/podcast/r ... 35090&l=en

Parlarem de Dragon Ball Super, i de la nova pel·lícula de Production IG. Analitzarem el premi a la millor pel·lícula d’anime al Manga Barcelona 2019: A Silent Voice. Posteriorment, al Espai Japó, viatjarem fins a l'illa de Miyajima, per visitar el Santuari d’Itsukushima. Tot seguit, al petit Xef, explicarem les propietats d’una de les llavors més importants en la gastronomia asiàtica: el sèsam. I finalment, al DISPOSITIU, el nostre col•laborador, Xavi Omella, ens parlarà d’un altre personatge molt secundari de Doraemon: El Sr. Otta.
 
Avatar de l’usuari
Ryoga1986
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 196
Membre des de: dl. 08 abr. 2019, 21:29

Re: EL RACÓ DEL MANGA: Nou podcast de manga i anime en català

dl. 23 des. 2019, 16:45

Disponible el programa d'aquesta setmana: https://podcasts.apple.com/es/podcast/r ... 40760&l=en

Parlarem de Hayao Miyazaki, i de noves estrenes manga per part de diverses editorials. Analitzarem i recomanarem unes OVES per veure per Nadal: Tokyo Marble Chocolate. Posteriorment, al Espai Japó, explicarem que fan al Japó per celebrar aquestes festes. Tot seguit, al petit Xef, explicarem com podeu preparar un “Ichigo Shortcake”, típic pastis japones per aquestes dates. I finalment, al DISPOSITIU, el nostre col•laborador, Xavi Omella, ens parlarà d’en Kazama, l’amic repel•lent d’en Shin Chan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants