Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 355
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dj. 27 abr. 2023, 14:10

Títol.

Sóc jo (i espero que no) o és pràcticament impossible trobar anime i manga de qualitat avui en dia?

Entre la falta d'animes originals de qualitat o les adapatcions on uns s'allarguen a tentipotenti i d'altres es salten escenes del manga (arcs sencers fins i tot)... o que tot allo que no surti de Mappa o Cloverworks és més lleig que cagar a taula (colors plans, copy paste de models, animació de primer de FP...)... avui en dia vaig directament al manga i ni això: el meu consum de manga va de capacaiguda per falta d'interés. O és una marranada Isekai o el típic romanç que no va enlloc. Per llegir Nisekoi mil vegades doncs, bé, llegeixo Nisekoi.

Anime que puc dir que realment hagi disfrutat en els últims 5-6 anys: Jujutsu Kaisen, Attack on Titan, Kaguya-sama, Mushoku Tensei, Fruits Basket, Kimetsu, Horimiya, Wonder Egg Priority, Yuru Camp, 86, Vivy, Spy x Family, Aquatope, Bocchi the rock... i para de contar. I n'he vist i abandonats molts, però que molts més!

La era "Reiwa" no li arriba a la sola de les sabates a la Heisei. Només se salva el yuri.

Imatge
 
Avatar de l’usuari
Chillard
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 39
Membre des de: dv. 30 oct. 2020, 19:03

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dj. 27 abr. 2023, 22:32

Per mi l'última gran época de l'anime va ser del 2013-2018 on hi varen haver animes que conjuntaven una gran qualitat argumental amb una demencial qualitat d'animació. Començo pel 2013 per ser l'any de Shingeki, el gran boom de l'anterior década.

D'aquella época em ve l'exemple de Sangatsu no Lion; un anime introspectiu, lent i on casi tot es diàleg (i amb una de les millors animacions que he vist en el mon de l'anime), que en l'epoca actual (els últims 5 anys) em semblaria impensable que es pugués dur a terme.

A partir d'allà com ve dius, s'han començat a fer isekais i series romantiques com a churros... a més dels fastigosos animes cgi/3d (principalment impulsats per Netflix). També les obres més populars (Shingeki, Haikyuu, Boku no Hero) han tingut bastanta devallada quant a l'animació.


Encara així com a mi m'agraden els romanços i els isekais doncs m'ho passo bé, i prefereixo l'estat actual del manganime que l'estat actual putrefacte del cinema de Hollywood. Pero això no treu que si que es veritat que estem passant per una de les etapes més fluixes de l'anime.
 
Avatar de l’usuari
tebas_king
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 781
Membre des de: dj. 10 feb. 2011, 16:06
Ubicació: Una petita illa al mediterrani

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dj. 27 abr. 2023, 23:41

Se me ocurren mil mangas que han salido en los últimos años que merecen mucho la pena:

- Dr. Stone (Cuenta con adaptación al anime, muy entretenido y educativo a partes iguales)
- Tokyo Revengers
- Sakamoto Days
- Chainsaw Man
- Kaiju nº8

Solo te he citado, los que se me han venido a la cabeza. Después hay otras obras que llevan editandose más tiempo, pero que el Anime ha sido emitido los últimos años, como Vindland Saga. Creo que se tiende a romantizar la época en la que solíamos consumir/estar mas al dia con lo que sale. Pero a dia de hoy siguen saliendo Mangas/Animes bastante entretenidos.
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dv. 28 abr. 2023, 01:49

Jo crec que estàs saturat, has vist/llegit massa. Hi han coses bones i de no tant bones.
Et recomano estar un temps sense veure ni llegir res nou i després ja no es veuràs tot igual.
Jo vaig estar uns anys sense veure res nou quan estaven de moda les noies mones (K-On i d'altres) i al tornar ja el veia tot diferent i m'agradaven més coses.
 
Avatar de l’usuari
NapBuf
Usuari
Usuari
Entrades: 19
Membre des de: dl. 17 abr. 2023, 19:01
Ubicació: Kyoto, Japó

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dv. 28 abr. 2023, 04:38

Jo de manga no llegeixo gaire així que no se, però d'anime si que puc dir que al llarg dels últims anys n'hi han hagut alguns de bastant bons i decents. El problema es que l'animació digital ha fet que sigui molt més senzill produir anime, i per tant hi ha hagut una explosió d'animes fets amb molt poca traça i amb l'únic objectiu de guanyar diners i "satisfer a les masses"(oversaturació + estandardització + commodificació). L'ànsia pels diners i pel produir depressa i com més millor ha provocat que els animes d'avui en dia solguin ser curtets de durada, plens de fan service i sense gaires dissenys únics de personatges o d'història. Es sempre la mateixa formula una i un altre vegada (eg. isekais), amb alguna petita modificació a vegades, perque saben que es la que ven. Enrere han quedat tots els animes llargs i sàgues èpiques (one piece, el detectiu conan, naruto...etc) amb dissenys únics i memorables, i un alta qualitat argumentativa. Per això alguna gent (especialment gent que te més perspectiva dels 80/90) sent que, en general, l'anime ja no es el que era, ja no es un "art", ja no transmet cap missatge, sino que s'ha convertit en un simple producte economic per guanyar calers i entretenir les masses. Pero reitero, el fet de que hi hagi hagut una explosió d'animes dolents no vol dir que no se'n puguin trobar de bons. L'únic es que ara els bons costen més de trobar.
 
Avatar de l’usuari
taketokun
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1111
Membre des de: dg. 17 gen. 2010, 21:28

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dv. 28 abr. 2023, 09:30

per un costat cada vegada hi ha mes animes, cada vegada arriben mes gracies a plataformes (sobretot crunchy) i aixo fa que tambe n'hi hagin mes de dolentes, pero imagino que el % sera semblant entre bones i dolentes, ara i fa 20 anys.

sobre la imatge del post principal, jo he de dir que m'agrada mes la 10 que la -90, pero principalment les que menys em van agrada van ser les de finals del 2000 principis dels 2010 (clannad o higurashi)

a mi, el que no m'agrada son els temps d'espera entre temporada i temporada d'un anime, que poden pasar amb sort 3 mesos o fins a dos anys, i crec que a la llarga aixo fa que els espectadors casuals abandonin la serie entre temporada i temporada

tambe s'ha de dir que abans aixo no passava, pero en canvi t'havies de tragar cada capitol inventat que tela (ara estic amb ranma temporada 4 al sx3, i tela els capitolsdel nen i el panda, el profe nou, l'alumne nou, tot molt molt fluix)

per mi el millor seria no començar a fer animes fins que el manga o be estigui finalitzat o be porti minim uns 12-15 tankoubons, tenint en compte la regla de 12 capitols anime = 3 tankoubons i anar fent temporades de 13 capitols cada 6 - 9 mesos

avui en dia, quins animes queden en emissio setmanal al japo sense "interrupcions" i amb farciment? one piece? conan? no se si sazae san o doraemon, perque shin chan tinc entes que nomes fan una quinzena de capitols l'any (no se si son 1 al mes, 1 a la setmana durant x setmanes o si van intercalant capitols nou amb repetits)
 
AtaruSan
Usuari
Usuari
Entrades: 8
Membre des de: ds. 01 oct. 2022, 13:35

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

ds. 29 abr. 2023, 13:31

Bilkoff ha escrit:
Jo crec que estàs saturat, has vist/llegit massa. Hi han coses bones i de no tant bones.
Et recomano estar un temps sense veure ni llegir res nou i després ja no es veuràs tot igual.
Jo vaig estar uns anys sense veure res nou quan estaven de moda les noies mones (K-On i d'altres) i al tornar ja el veia tot diferent i m'agradaven més coses.


A mi m'estava passant alguna cosa semblant. Feia molts d'anys que no veia res nou, i seguia amb l'Anime dels 80-90's (Bola de Drac, Ranma, Yu Yu Hakusho, Trigun, etc.), i me costava veure coses noves perquè no acababa d'agafar-li el punt al nou tipus de dibuix (part gràfica), històries... imagino que m'anirà bé veure les recomanacions que heu anat posant per posar-me al dia jejej
 
XenoVageta
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 89
Membre des de: ds. 15 abr. 2017, 19:28

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

ds. 29 abr. 2023, 15:24

Totalment d'acord i jo encara seria més radical, i diria que son més aviat 20 els anys que l'anime está de capa caiguda. No llegeixo gaires mangas, pero tots el anime que intento veure els deixo al primer episodi, amb sort, si es que passo dels primers 5 minuts.

No només es la calitat de dibuix, que ha caigut molt, pero encara es acceptable. L'ultim manga que em vaig llegir va ser Vinland saga, i només el trobo passable. Molt típic. Potser probaré l'anime per veure si es millor.

Jo no sé com els hi surt rentable als japonesos fer anime la veritat. Van treient com xurros el mateix. Realmente la majoria no arriva ni a traduirse al anglés, i ara em molesta molt llegir subtítols i passo d'aprendre japonés per veure animes :) .

Vaig mig engancharme a My Hero Academia pero ho vaig deixar en pocs episodis, massa sobreactuat tot plegat. Tenia bon potencial. L'ultim anime que m'he vist sencer debia ser Tower of Druaga, o Heroman, o potser l'ultima temporada de Slayers. Passables, amb els seus bons moments, pero desde allavors res. I m'he vist bastants episodis 1, i fins i tot saltant al 10, a veure si era millor comencat. Pumpkin Scissors em vaig veure bastants, péro va empitjorant i caient en mals hábits del anime modern (dramatisme excessiu sense sentit, sang i fetge sense motiu, etc).

Moltes series de Netflix dificil de dir si es anime o no, al ser 3d. Molt artificials realment. Em vaig veure Next Gen la primera temporada, el cual era bastant bo, pero no sabria dir si es anime, l'estil ho es una mica, pero els creadors son occidentals. Qui realment fa la feina crec son Coreans, com sempre XD.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

ds. 29 abr. 2023, 21:48

Pues coincido totalmente contigo, thegarfel. Yo, salvo Vinland Saga 2, por continuar la serie, no veo nada más, y eso que esta segunda temporada me está decepcionando bastante.
Y esto le pasa a todo producto que se globaliza. Antes eran "4 gatos/frikis" que veían anime, ahora son millones, y eso implica que hay que cumplir con la demanda + la suma de plataformas que tienen que ofrecer un amplio catálogo para no perder suscriptores.
Por lo tanto, no se invierte tanto dinero en producir anime, y se usa la tecnología para ir más rápido.
Al final, salvo 4 o 5 animes que valgan la pena, el resto de animes es como hacer churros.
Esto implica peores productos, menos riesgos en crear algo nuevo, seguido de la falta de ideas frescas y el rehacer animes clásicos.
En el cine, series y videojuegos, pasa tres cuartos de lo mismo.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dl. 01 maig 2023, 20:43

En aquests temes estic una mica dividit.

Per un costat m'encanta l'estètica de les OVAs dels anys 80 i 90, i l'elecció de colors saturats d'aquestes èpoques que va durar fins a principis dels 2000. No sé perquè al Japó es van posar d'acord per a sucar les animacions en lleixiu a la dècada dels 2010, però el que està clar es que es va perdre molt. I no em fa cap gràcia veure com cada cop més els americans foten més les grapes en el món de l'anime, ja sigui amb live-actions de merda o obligant els animes a seguir ritmes de difusió tipu Netflix (Stone Ocean, per exemple)

Per altra banda, sembla que després d'una dècada molt mediocre els animadors s'estàn començant a posar les piles (per exemple amb One Piece si comparem Wano amb Dressrosa)
I per l'altre, pel que fa al guió, al disseny dels personatges, etc... la qualitat no ha canviat gaire pel que fa als mangues mainstream, i sempre hi han hagut mangues copy-paste i perles amagades... Bola de Drac no deixa de ser un manga amb un argument completament improvisat que s'aguanta amb la química que ténen els personatges entre ells i el fet d'haver sigut pioners en molts àmbits.

I tampoc hem de deixar de banda el fet que ens hem fet grans, que costa molt més sorprendre'ns, i que ja no tenim temps per a passar-nos tota la tarda mirant la tele sense cap control de qualitat.

Tot i això, seguiria considerant l'era finals dels 80-principis dels 2000 com l'edat d'or de l'anime.
 
Avatar de l’usuari
paperboy
Usuari
Usuari
Entrades: 6
Membre des de: dt. 02 feb. 2021, 22:22

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dt. 09 maig 2023, 10:53

Doncs jo no soc gens lector de mangas, però d'animes si que en consumeixo i força, tot i que, no se si degut a la meva edat, soc bastant nostàlgic i m'agrada molt més l'època dels 90. Això no treu que no pugui gaudir dels nous animes que hi ha, en els quals veig que les històries són un pel fluixetes pel meu gust, però en el tema d'animacions em trec el barret, hi ha escenes que són espectaculars.
Pateixo pel dia que comencin a fer "Remakes" d'animes com estan fent amb les pel.licules de cinema, que n'hi ha cada una que es per llençar al pou a tota la gent implicada.

Salut i peles per tothom!
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 659
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dj. 11 maig 2023, 01:23

Fa uns 6-7 anys era molt cabut amb aquest debat i estaba estancat a l'época 3xl/ Animax un noi que va viure plenament l'època del 3XL em deia que els animes d'ara eren igual de bons que els del 90, potser ho deia també per picar-me jajajaja.
Encara segueixo pensant més o menys igual tot i que penso que si Boku no Hero s'hagués estrenat a principi del 2000 hauría trionfat, la ja mencionada es dels animes moderns que m'han agradat juntament amb Kimetsu no Yaiba, Haikyuu, Tokyo Revengers, i De Yakuza a amo de casa aquest últim puc entendre que no agradi pero l'humor que te em va agradar i valoro positivament que s'arrisquin amb aquesta animació, tot i ser una manga animat amb baix presupost. Amb la present dècada están sortint coses interesants. El problema de la dècada passada es que hi ha animes que son molt isekai o molt genèrics hi ha un fotimer que semblen còpies de Haruhi Suzumiya o Fate.
Jo els que siguin defensors de l'anime dels últims 5-10 anys; els hi preguntaría que si de veritat es igual de bo que les dels 90... per que estem tenint remakes i seqüeles d'animes de l'época bona, si ja sería suficient amb els nous d'ara? Bola de Drac ZKai/ Super, Trigun, Lamu, Inuyasha, Lupin III,etc. Tot i que Brotherhood i Dai No Daibouken són millors que els originals, veurem que passa amb el nou anime de Kenshin que li tinc unes ganes terribles. Ja veurem que passa d'aquí 10 anys però de moment res m'ha impactat tant com Bola de Drac, One Piece o InuYasha.
On está perdent bastant actualment és amb l'humor cap anime ha sigut capaç de destronar Shin-Chan o Kochikame en aquest ambit, i també les BSO, no veig ningú que sigui igual de bo amb la batuta que Kaoru Wada o Shunsuke Kikuchi, Kohei Tanaka no ha baixat el nivell amb One Piece i ha dedicat la seva vida a la sèrie.
Una de les claus de l'exit apabullant que té l'anime actualment tenint en compte en el context social que vivim es que siguin inmunes a la pesada correcció política Woke, Disney és a la merda, l'anime en canvi no vol aleccionar amb el pamflet que pot tenir She-Hulk, Willow o Marvel, mireu les xifres de Top Gun un pel·lícula d'acció que la seva finalitat és entretenir.
PD: "Get Woke go Broke"
Imatge
Este es el camino
 
Xenius132
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: ds. 20 maig 2023, 12:41

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dv. 26 maig 2023, 21:53

Doncs jo crec que no es així, potser dona la sensació degut al volum de manganimes dels últims anys, però existeixen obres que tenen una gran adaptació. Tebas ha deixat uns bons exemples. Potser afegiria Dragon Quest, Mashle i undead unluck, per citar-ne alguns
 
Avatar de l’usuari
sapcabaya
Usuari
Usuari
Entrades: 2
Membre des de: dg. 18 juny 2023, 11:28

Re: L'anime i manga d'avui en dia (gairebé) no val res

dg. 18 juny 2023, 13:17

Al tema de l'anime no sabria dir-te perquè jo he aturat bastant, però al coneixer l'app de MangaPlus on surten les tirades setmanals, he trobat un munt de series originals i que m'enganxen. Quines son ja dependrien dels gusts de cadascú però em venen a la ment títols com Akane-banashi, DANDADAN, The Ichinose Family's Deadly Sins, PPPPPP. N'hi ha molts que no arriben a ser gran cosa però gràcies a l'accesibilitat que té l'app acab llegint amb ganes la majoria de les noves sèries

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 11 visitants