Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

XviD Setup Guide

dg. 01 abr. 2007, 20:46

  • Guia ràpida per configurar el còdec XviD (dirigida a comprimir anime)
    • Opcions principals
      Imatge
    • Opcions del primer botó more..., a la dreta de Profile @ Level
      Imatge Imatge Imatge
    • Opcions del segon botó more..., a la dreta de Encoding type
      Imatge
    • Opcions del botó Zone Options...
      Imatge
    • Opcions del tercer botó more..., a la dreta de Quality Preset
      Imatge Imatge
    • Opcions del botó Other Options...
      Imatge Imatge Imatge
  • Bitrate: Tamany de l`arxiu i qualitat
    A la pantalla principal de la configuració del còdec trobareu l'opció per indicar el bitrate.
    Imatge
    Quan menor sigui aquest valor, menor serà el pes de l'arxiu i pitjor la qualitat i per tant quan major sigui tindreu un arxiu d més pes amb millor qualitat.
    En general s'acostumen a emprar valors entre 1000 i 1600 Kbps, depenent de la resolució del vídeo. Un valor excessivament gran o petit pot donar problemes de compatibilitat.

    Si no sabeu quin valor posar el podeu calcular amb es botó calc....

    Calculadora de bitrate
    Imatge
    1 Tamany total q voleu per l'arxiu final amb l'audio inclós, especificat en Kbytes. A l'exemple són 350MB i per tant he posat 350 x 1024 = 358400.
    2 Aquesta és la mida dels subtítols. El podeu deixar a 0 ja q pràcticament és insignificant.
    3 Tipus d'arxiu AVI, el podeu deixar així com surt a l'imatge.
    4 Duració del vídeo, això és fàcil :-p i frames per second o fps. Aquest valor el podeu saber obrint el vídeo amb el VirtualDubMod, al menú File/File Information... El veureu a dalt, un numero seguit d 'fps'.
    5 Format d'audio q emprareu i mida de l'arxiu d'audio a sota (o bé el bitrate de l'audio si el sabeu), també en Kbytes.
    6 Aquest és el bitrate calculat per comprimir i tenir la mida dessitjada. Premeu el botó Acceptar i llestos.

  • Comprimir a doble passada per millorar la qualitat, amb el VirtualDubMod
    Amb aquest mètode millorarem la qualitat del vídeo resultant gràcies fonamentalment a una millor estimació del moviment.
    Així, la primera passada analitzarà el vídeo i crearà un arxiu d'estadístiques i la segona passada farà una millor compressió emprant aquest fitxer.

    Aquest procés, això sí, trigarà el doble de temps a fer la compressió però el resultat molt sovint s'ho val.

    Configurar la primera passada
    1. Aneu a la configuració del còdec i a la finestra principal, en Encoding type trieu l'opció "Twopass - 1st pass".
    2. Premeu el botó "more..." a la dreta d Encoding type i haurieu d tenir:
    - Stats filename: \video.pass (és el valor per defecte)
    - Full quality first pass, sense marcar.
    - Discard first pass, marcada.
    3. Tanqueu la configuració del còdec i neu al menú File/Save As...
    - Abans de desar l'arxiu, marqueu l'opció "Don't run this job now; add it to job control so I can run it in batch mode."

    Configurar la segona passada
    1. Torneu a la configuració del còdec i a Enconding type ara trieu "Twopass - 2nd pass".
    Opcions (botó more... d la dreta)
    Imatge
    2. Ara heu d'indicar el bitrate si no el tenieu posat encara.
    3. Tanqueu la configuració i torneu a fer File/Save As... desant l'arxiu amb es mateix nom q a la primera passada i també amb l'opció d'abans marcada.

    Iniciar la compressió
    Aneu a l'opció de menú File/Job control... Haurieu de tenir les dues tasques q heu afegit, premeu el botó Start i deixeu coure. :-p

  • Guies explicatives de les opcions del còdec
bitERROR l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. 25 nov. 2007, 19:41, en total s’ha editat 19 vegades.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
Cloud
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2424
Membre des de: dj. 25 març 2004, 16:32
Ubicació: Entre Flix i Tarragona
Contacta:

dg. 01 abr. 2007, 21:39

Woooo, és perfecta. Me la apunto als preferits. Merci.
 
Pyzzy
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3376
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 22:34
Ubicació: Can'-Ka No Rey

dg. 01 abr. 2007, 21:53

Jo també me la faig meva ja :P. Està molt bé ^^.

Gràcies :adeu:
 
Avatar de l’usuari
Maki
Moderadors
Moderadors
Entrades: 6323
Membre des de: dt. 18 maig 2004, 17:02
Ubicació: Donde-puedo-verte
Contacta:

dg. 01 abr. 2007, 21:56

Molt completa! No se com no està ja en un anunci permanent.
Posa-li, homen, que es important!
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Vash
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1161
Membre des de: dg. 23 maig 2004, 19:44

dg. 01 abr. 2007, 23:27

mmmm, mmmm, mmmm .... :jaja:
merci per l'aportació :yeah: :yeah: :yeah:
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dv. 06 abr. 2007, 22:25

Idò el deixo fixe, més val tard q mai ^^u
Tpoc no estava segur d si sobreviuria a l'actualització del fòrum.

Si en sabeu d'altres manuals per configurar còdecs, si estan en català suposo q es pot mirar d'afegir-los a la web i si no els puc afegir aquí.

:adeu:
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
xxx001
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 534
Membre des de: dj. 28 set. 2006, 00:34
Ubicació: none

dv. 06 abr. 2007, 23:00

Aquí hi ha un altre manual:

http://nostromo.peque.org/xvid/tipos.html

:xiulant:
 
Avatar de l’usuari
eugeni128
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1571
Membre des de: dv. 10 set. 2004, 00:42
Ubicació: Sant Esteve Sesrovires (BCN)
Contacta:

dl. 09 abr. 2007, 00:40

M'ho mirare, pot ser molt útil :D

:adeu:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dj. 31 maig 2007, 22:42

Bé, n'he afegit una guia ràpida per configurar el XviD. Només amb captures d com el tinc jo. Tbé una explicació del bitrate i com calcular-lo amb la calculadora del còdec i un petit manual per comprimir amb dues passades.

S'accepten crítiques, dubtes i opinions o canvis per ajudar a millorar-lo. Jo som tan aficionat com molts d vosaltres.

Quan tregui una mica d temps l'afegiré a la wiki també.

:adeu:
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
arakelov

dv. 01 juny 2007, 12:34

Gràcies per les captures, és molt entenedor! :yeah:

Només un parell de comentaris (òbviament això va a gustos de qui comprimeix): hi ha molts reproductors de sobretaula que no són compatibles amb l'opció Packed bistream i fan que el vídeo es reprodueixi "a saltets". Jo sempre la tinc desactivada, doncs no afecta per res a la qualitat. D'altra banda, sí que activo el Adaptive Quantization, que és una millora del còdec per estalviar bytes en segons quins fotogrames, i amb la qual no he tingut problemes de compatibilitat.

Merci i salut!
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dv. 01 juny 2007, 14:49

Sí, del Packed bitstream coneixia q d vegades donava problemes però com q a jo sempre m'ha nat bé... :-p Tbé el q fa és corretgir un altre tema del còdec però et faig cas, millor el trec per evitar q ningú tingui problemes d compatibilitat amb aquesta configuració.

També he posat el Adaptive quantization q com dius no està d més i he canviat els Max Consecutive BVOPs a 1, q és més estandar. No sé si algú n'ha tingut problemes posant-li 2.

:adeu:
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
Avatar de l’usuari
nigelman
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 71
Membre des de: dt. 27 des. 2005, 12:25
Ubicació: Barcelona

dv. 22 juny 2007, 16:26

El video sembla que està controlat. Ja el tinc en avi comprimit en xvid sense audio. També tinc l'audio en mp3. El meu problema ve quan els vull ajuntar. El virtualdub 1.6.17 només em deixa ajuntar-lo amb un WAV, cosa que fa que l'arxiu resultant en qüestió m'ocupi 450MB enlloc dels 230-240MB que hauria d'ocupar. L'opció compression al menu audio em surt sempre desactivada. Com ho puc fer per muntar un video en xvid amb audio en mp3?
Moltes gracies!
Imatge
 
arakelov

dv. 22 juny 2007, 16:34

Fes servir el VirtualDubMod !!

http://puzzle.dl.sourceforge.net/source ... lusive.zip

(al menú Streams > Stream List pots veure i afegir pistes d'àudio en wav, mp3, etc.)

Salut!
 
Avatar de l’usuari
nigelman
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 71
Membre des de: dt. 27 des. 2005, 12:25
Ubicació: Barcelona

dv. 22 juny 2007, 17:49

Aaaaaaah! Vale! Jo feia servir el normal xD. Merci!
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dj. 13 set. 2007, 00:04

Està genial, només hi trobo a faltar els paràmetres per a la segona passada del còdec (no sé si influeix que comprimeixo fixant la mida final, no el bitrate).
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 18 visitants