Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

com fer webmasters

dl. 08 set. 2008, 00:21

resulta que tinc una web, y vui fer, webmasters perque pugin posar noticies i aixo, per no estar pujant sempre la web al ftp, la web es en html, com es podria fer? algun manual? y en cas que sagui de pasar a php es pot fer no?
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 08 set. 2008, 00:53

M'assembla que el concepte de webmasters no el tens del tot clar. El webmaster és qui gestiona la web, tu ho dius com si fos en si una eina, perdona si no és el cas.

Primer de tot has de saber si el teu servidor té suport per a executar php i també, per anar bé, mysql.

També cal tenir en compte que el php NO substitueix el HTML, senzillament afegeix contingut a la web en funció d'una condició.

El mysql és una base de dades, i és on el contingut dinàmic s'emmagatzemarà, ja que és molt més practic que modificar directament un fitxer de text.

Un php senzill, a mode d'exemple (suposem que l'arxiu es diu prova.php):

<html>
<head><title>Prova</title></head>
<body>
<?php
if ($variable=="casa") echo "Jo tinc una casa";
else echo "Jo no tinc una casa, <a href=\"prova.php?variable=casa\">vull una casa</a>";
?>
</body></html>


Com pots veure en funció de si hi ha establerta la variable 'variable' (valgui la redundància) com a casa o no, dona una sortida o una altra.

El que volen dir les condicions:

if = si
else if = o si
else = sino

Manuals n'hi ha molts, el difícil és trobar-ne un de bo i addecuat al que volem ^^u , mira aquests -> http://www.programacionphp.net/recursos ... e-php.html

També procura visitar http://www.php.net

Finalment, després de provar-ho tu abans, pots demanar per aquí com fer algunes coses, que n'hi ha uns quants que entenen de php-mysql per el fòrum ;)
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

dl. 08 set. 2008, 01:19

Mad93 ha escrit:
M'assembla que el concepte de webmasters no el tens del tot clar. El webmaster és qui gestiona la web, tu ho dius com si fos en si una eina, perdona si no és el cas.

Primer de tot has de saber si el teu servidor té suport per a executar php i també, per anar bé, mysql.

També cal tenir en compte que el php NO substitueix el HTML, senzillament afegeix contingut a la web en funció d'una condició.

El mysql és una base de dades, i és on el contingut dinàmic s'emmagatzemarà, ja que és molt més practic que modificar directament un fitxer de text.

Un php senzill, a mode d'exemple (suposem que l'arxiu es diu prova.php):

<html>
<head><title>Prova</title></head>
<body>
<?php
if ($variable=="casa") echo "Jo tinc una casa";
else echo "Jo no tinc una casa, <a href="prova.php?variable=casa">vull una casa</a>";
?>
</body></html>


Com pots veure en funció de si hi ha establerta la variable 'variable' (valgui la redundància) com a casa o no, dona una sortida o una altra.

El que volen dir les condicions:

if = si
else if = o si
else = sino

Manuals n'hi ha molts, el difícil és trobar-ne un de bo i addecuat al que volem ^^u , mira aquests -> http://www.programacionphp.net/recursos ... e-php.html

També procura visitar http://www.php.net

Finalment, després de provar-ho tu abans, pots demanar per aquí com fer algunes coses, que n'hi ha uns quants que entenen de php-mysql per el fòrum ;)


aveure, el que vui dir amb webmaster, vui dir gent que gestione la meva web, que posi noticies etc, pero sense tocar els archius del ftp, entens? per aixo et demano com ho puc fer
 
Avatar de l’usuari
marcos91
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1971
Membre des de: dj. 06 jul. 2006, 14:46
Contacta:

dl. 08 set. 2008, 02:07

Jo crec que per això més que res t'has de fiar a qui poses de webmaster no?
 
Avatar de l’usuari
oriolfp
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1142
Membre des de: ds. 23 oct. 2004, 12:56
Ubicació: Barcelona
Contacta:

dl. 08 set. 2008, 02:37

Doncs no són webmasters els que gestionen notícies, són administradors.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 08 set. 2008, 06:54

Doncs pel que vols fer has d'emprar un llenguatge interpretat, i el més extès és php, tot que tens ruby, python, perl,... però vaja, php si comences ja està bé.

De manuals fes una ullada als que t'he posat a veure si cap et convenç. Sinó es posar manual php al google i en sortiran mil, és trobar un on entenguis el que t'expliquen.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

dl. 08 set. 2008, 17:31

Mad93 ha escrit:
Doncs pel que vols fer has d'emprar un llenguatge interpretat, i el més extès és php, tot que tens ruby, python, perl,... però vaja, php si comences ja està bé.

De manuals fes una ullada als que t'he posat a veure si cap et convenç. Sinó es posar manual php al google i en sortiran mil, és trobar un on entenguis el que t'expliquen.


pero esque yo no se programacio php, i no puc possarme a aprendre ara y tenir la web parada 1 any, a mes a mes aixo no es moco de pavo, yo preguntaba algun script ya fet, qeu faci aquesta funcio, el mateix qeu hi ha scripts pels forums y webs ya fets, doncs aixo
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dl. 08 set. 2008, 21:40

Llavors tu deus buscar una cosa com phpnuke, postnuke, mango o similars, si busques una cosa així es diuen CMS (Content Management System), has de provar i mirar quin et convenç. Un colega té el Joomla i n'està molt content.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 25 visitants