Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
Dick
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 41
Membre des de: dj. 09 ago. 2007, 13:59

Problema amb disc dur

dc. 24 juny 2009, 00:51

Bones a tothom!!!

Volia saber si algu te una solucio a un problemeta que tinc amb un disc dur de 250 gigues, Maxtor i de serial ATA.

Resulta que el tinc com a esclau i com son tants gigues el gaste per anar guardant tot el mes important per quan formateje windows en el disc dur master...a mes sempre el tinc ple i amb menys de 10 gigues lliures...
El tindré de fara poc mes d'un any i no m'havia donat mai problemes (aparentment), pero ara fa poc me instalat linux tambe i cuan el monte en linux tarda molt en carregar-lo i li costa molt accedir a ell...

Gracies a aixo hem vax adonar que realment si que mavia donat ja problemes en windows pero que jo no sabia que eren del disc dur fins ara. Des de feia temps que cuan escoltaba musica que hi havia guardada a eixe disc dur de tant en tant es distorsionava i sonaba malament, pero un parell de segons nomes...tambe que per a ser serial ATA el temps de moure arxius era molt mes costós que cuan el vax comprar (la ultima vega que vax moure 40 gigues va estar 6 hores)

Vax formatejar amb el partition magic (un format total que va tardar 38 hores!!!)
Com no es va solucionar el problema vax utilitzar el HDD regenerator i vax fer un scan/repair pero no va trobar ningun sector defectuos...
Per ultim vax descubrir mirant per internet (cosa que jo no coneixia fins ara) que es pot formatejar a baix nivell com a cas extrem...
Hem vax descarregar una iso que contenia el powermax i vax fer el format (16 hores mes treballant)

Total que li he fet un format ara NTFS per a windows i continua amb els mateixos problemes (igual de lent i amb fallades en el so cuan esta accedint a ell, i en linux continua costanli entrar)

La meua pregunta es si sabeu d'alguna altra solucio per a reparlo o penseu que esta acabat?? es que no entenc que li pasa despres de fer-li tants diagnostics i formats...

Be perdoneu per les molesties i la longitud del post pero es que necesitava explicar tot el que he fet ja amb ell per a que no hem proposareu aquestes opcions i pugau entendre be el meu problema...

Moltes gracies!!!
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

dc. 24 juny 2009, 02:09

Els discs durs serial ATA no tenen esclau/mestre, segurament serà IDE. Si es IDE i està com a esclau has de tindre en conter que les dades van per el mateix cable que el mestre, i si el mestre està fent-lo servir l'esclau no pot fer res, per el que es possible que el disc dur que tinguis malament sigui l'altre que no pare de transmetre dades.
No se m'acut res més si el S.M.A.R.T. no reporta res.
 
Avatar de l’usuari
Dick
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 41
Membre des de: dj. 09 ago. 2007, 13:59

dc. 24 juny 2009, 12:27

Vaja tens rao, no tenen esclau/mestre en lo que es referis a jumpers i tal...

El que volia dir esq no tinc cap sistema operatiu en ell i l'utilitze com esclau (te una particio extenguda, amb una llògica només) per a guardar arxius que no vuic borrar...

Ho senc, mavia explicat malament...pero si si, es SATA.

Moltes gracies de totes formes, encara que crec que estara dificil la cosa...
 
Avatar de l’usuari
marcos91
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1971
Membre des de: dj. 06 jul. 2006, 14:46
Contacta:

dc. 24 juny 2009, 13:32

Potser es que el tinguis una mica cascat o el linux que tinguis potser alguna cosa relacionada amb el sistema de fitxer NTFS no esta bén configurada.

Potser una mica cascat perque jo tinc un disc dur extern de 500gb y tant per tornar a magnetizar tot el disc (conegut com arreglar sectors) o formateix lent (borra tant de l'index com del HDD en si) no tarda més de 8-9h i això que es extern, si fos intern tardaria una mica menys.
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 24 juny 2009, 15:25

Un disc dur té una garantia de dos anys, si et fa el burro jo el canviaria. El problema però pot ser que et donin llargues perquè el disc dur 'funciona', no com hauria però funciona...
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
marcos91
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1971
Membre des de: dj. 06 jul. 2006, 14:46
Contacta:

dc. 24 juny 2009, 15:34

Tal com diu el Mad93 et sortiran amb pegues. Jo el que faria es guardar tot el que tens a un altre disc dur ho a un altre lloc, i anar a la tenda y dir-lis que ha començat a fallar y que et va molt lent (per exemple digues que per obrir una peli guardada a aquest disc dur es tira "x" minuts y al del sistema tarda pocs segons) i coses així i que el vols canviar. De veritat que això de la garantia de 2 anys una una estafada com una casa, jo crec que l'unica garantia rea que existeix es la dels primer 15 dies de provar i si et falla despres t'has d'aguantar.

Jo vaig estar uns 2 mesos perque em canviesin un DVD gravador i al final m'el van canviar quan els hi vaig dir que sino me'l canviaven no surtiria de la tenda i els denunciaria, i t'aseguro que en van fer cas.
 
Avatar de l’usuari
Dick
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 41
Membre des de: dj. 09 ago. 2007, 13:59

dc. 24 juny 2009, 17:15

Dacord doncs, intentare anar a la tenda a veure que hem diuen ja que el tinc poc mes d'un any, perque el disc dur el tinc buit ja, tinc tota la informacio guardada en el del sistema (que es de 160 gigues) i en un altre de 80 gigues el que passa que els tinc complets al maxim i necesite un tercer per moure les coses mes pesades...

De totes formes he estat mirant i tampoc son molt cars, he trobat discs durs SATA per 40 o 50 euros de la marca Seagate i que tenen mes capacitat que el meu de 250...osiga que potser siga la millor opcio i fora embolics...

Be, moltes gracies!!!

per cert marcos91, aixo que contes de la gravadora...jeje...hi ha que vore fins quin punt ens fan aplegar de vegades...al menys vas conseguir que te la cambiaren...espere no tindre que aplegar fins eixe punt, crec que no tinc tant de caracter jo...
 
pillaoatoe
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 85
Membre des de: dl. 30 ago. 2004, 10:40

dl. 13 jul. 2009, 16:59

el disc dur on tens el SO es IDE? si es IDE per que no fiques el SATA amb el sistema operatiu anira millor si el disc dur no esta espatllat pero sempre el disc mes rapid fical amb el sistema operatiu, una altra cosa, si al mateix ordinador tens un IDE y un SATA pot donar problemes que es el teu cas proba-ho

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants