Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
peacegirl
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2307
Membre des de: dg. 11 feb. 2007, 17:36
Ubicació: Bages
Contacta:

Com es fa per veure realment amb HD?

dg. 19 jul. 2009, 16:50

tret d'un post que tambe va desapareixer, algú comentava que casi ningu aprofitava el tenir una tele/dvd HD.

Algú l'aprofita? Molts no saben gaire que s'ha de fer
Imatge
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

dg. 19 jul. 2009, 20:07

jo la tele la profito a saco i com es fa pos 1 tenin una tele full hd i tindre tots els aparells conectats per hdmi sempre que u soporten a10 :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Maki
Moderadors
Moderadors
Entrades: 6323
Membre des de: dt. 18 maig 2004, 17:02
Ubicació: Donde-puedo-verte
Contacta:

dg. 19 jul. 2009, 20:29

Aprofitar una televisio HD, ara per ara s'aprofita quan conectes aparells amb el cable HDMI, ja sigui un aparell de blu-ray, xbox, ps3 o sintonitzes el canalen proves en HD de TV3.

Ara per ara, no hi ha cap televisió, a part de TV3 que algun dia acabaan les proves, que emeti en HD. De fet, la majoria emeten encara en format 4:3. TV3 emet la major part del seu contingut propi (telediaris, magazins, polonia, crackovia) en 16:9. LaSexta només emet en aquest format la F1 i T5 va emetre la Copa Confederaciones tambe en 16:9 després de reescalar la iamtge que els arrivaba en 16:9 a 4:3 al partit d'Espanya-Nova Zelanda i quedaven els jugadors fets una pallaringa. Tan trist con real.

Llavors. Quan s'aprofità una televisió en HD? Quan les imatges que rebi estiguin en aquest format, ja sigui canals de televisió com entrades externes que tu li conectis.

Au.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dg. 19 jul. 2009, 20:42

Però alhora, una connexió hdmi no assegura contingut en HD. Com bé ha dit en Maki la 'font' a de donar els continguts en HD o de poc serveix.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
LuXNa
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 999
Membre des de: dg. 22 maig 2005, 17:11
Ubicació: Veient la "millor" guerra de tots els temps
Contacta:

dl. 20 jul. 2009, 20:46

L'HD no el podrem veure com bé heu dit fins que el canals emetin el senyal adequat per a l'HD. A més, ara per ara, per veure TV3 HD s'ha de comprar un sintonitzador de HD que no totes les TV inclouen. Això, és clar, i tenir una TV que agafi 1080p i 1080i (tot i que també serviria 720p/i), que dificilment se'n venen d'altres actualment...

El senyal que ens arriba ens permet aprofitar les 576 línies d'imatge (em sembla que eren 576 aproximadament) però el sistema de moment no permet passar a 720 o 1080. Quan arribi la TDT v2, al 2010 (quan s'hagi produit l'apagada analògica a tot l'estat), es suposa que estarem preparats.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

dl. 20 jul. 2009, 21:25

se suposa que si domes faltara que tota españa tingui teles amb hd a10 :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Guiru
Administrador
Administrador
Entrades: 918
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 16:12
Ubicació: Badalona
Contacta:

dt. 21 jul. 2009, 01:08

LuXNa, per emetre en HD no fa falta que arribi la TDT2, és més jo prefereixo que tardin bastants d'anys abans de que canviin el sistema de TDT a TDT2 (DVB-T2) ja que implicaria tot nou, adaptar antenes, nous receptors que no tenen res a veure amb els actuals... i l'únic que donaria és més ample de banda on incloure canals.

un canal HD ocupa entre 6 i 12Mbps depen de la qualitat d'ell mateix, i un mux de TDT dona 20Mbps és a dir es perfectament possible emetre fins a 2 canals en HD, o si mapures 3 en HD amb pixelacions ja que emetre a 6Mbps contants sha de pixelar si o si.

Moltes de les TVs que es venen actualment ja porten incorporat el sintonitzador en alta definició lunic que heu de tindre en compte és que tingui el logotip de HDTV o HDTV1080p, es semblant al logotip de HDReady pero en ves de dir Ready diu TV indica que porta sintonitzador d'alta definició.

Per cert en teoria a partir d'abril, quan hi hagi l'apagada, tant TV3 com TVE extendran els seus canals en HD per tot el territori, TV3 per catalunya i TVE per tot espanya. Tots 2 ja emeten en proves en HD en emisors concrets. També dir que AragóTV te un canal en HD que emet casi per tot el seu territori pero també amb proves.

Els canals que hi ha actualment en HD per TDT estan en proves pel fet que no hi ha cap legislació que digui com ha de ser l'emissió. En teoria es té previst que per l'agost o principis de setembre s'aprovi i es comencin a donar permisos per emetre canals en HD en ple dret, ja sigui en obert com faran les publiques o de pagament via la TDT de pago que també s'ha d'aprovar properament.

Però vaja en Maki ho va deixar força clar. Actualment hi ha unes quantes maneres per veure HD: Blu-ray, PS3, Xbox, PC, TDT i videocamares que ja hi ha unes quantes al marcat que graven en HD.

P.D: des de una font externa la millor manera de transportar contingut HD es per HDMI però també es pot usar el video per components, el primer es digital i el segon analogic però tots dos amb suport per HD :P
 
Avatar de l’usuari
LuXNa
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 999
Membre des de: dg. 22 maig 2005, 17:11
Ubicació: Veient la "millor" guerra de tots els temps
Contacta:

dt. 21 jul. 2009, 17:12

Guiru ha escrit:
LuXNa, per emetre en HD no fa falta que arribi la TDT2, és més jo prefereixo que tardin bastants d'anys abans de que canviin el sistema de TDT a TDT2 (DVB-T2) ja que implicaria tot nou, adaptar antenes, nous receptors que no tenen res a veure amb els actuals... i l'únic que donaria és més ample de banda on incloure canals.

un canal HD ocupa entre 6 i 12Mbps depen de la qualitat d'ell mateix, i un mux de TDT dona 20Mbps és a dir es perfectament possible emetre fins a 2 canals en HD, o si mapures 3 en HD amb pixelacions ja que emetre a 6Mbps contants sha de pixelar si o si


Doncs sí, estic d'acord amb tú, haver de canviar tota la infraestructura per emetre en HD seria una barbaritat i segur que algún problema hi hauria, sempre n'hi ha.

Per cert, estudies Telecos a la Uni o és que n'entens força? Ho dic perque m'he quedat flipant xDD no sabia que els canals HD ocupessin entre 6 i 12, només que els DVB n'ocupaven 8
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Guiru
Administrador
Administrador
Entrades: 918
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 16:12
Ubicació: Badalona
Contacta:

dt. 21 jul. 2009, 18:58

Vaig estudiar durant dos anys telecos pero ho vaig deixar, i vaig fer un cicle superior delectronica pero vaja res relacionat directa amb emisions de TV. El que passa es que m'agraden aquestes coses i m'informo tant com puc ;)

Sobre el que dius de que DVB ocupen 8, a que et refereixes en DVB?

A viam la TDT al igual que la analogica es divideix per frequencies donant salts de 8MHz entre una frequencia i una altra. Cada frequencia com pot ser 650MHz en analogic correspondria a un canal, però en digital es a dir en TDT, correspont al que sen diu a un Mux. Un Mux te un ample de banda d'uns casi 20Mbps.

Amb 20Mbps que podem fer? doncs lo tipic és incorporar 4 canals SD + algunes radios. Cada canal consumeixi al voltant de 4Mbps. pero vaja aixo depen del canal que com TV3 ell tot sol potser nagafa normalment 6Mbps. Pero TVC amb el seu Mux61 usa compressio estadistica (dona ample de banda diferent per cada canal segons les seves necessitats en cada moment) així si un canal necessita mes ample per mantenir la qualitat doncs se li dona sempre i quan els altres no perdin pero aixo es fa compressio estadistica.
Amb 20Mbps tambe podem incorporar un canal en HD, com el 3HD de TVC. Aquest normalment te un bitrate de 8 a 12Mbps pero com usa compressio estadistica també doncs a vegades pot baixar a 6 o pujar per sobre de 12Mbps encara que no sol ser avitual. Podriem dir que un canal HD sol ocupar el lloc de 2 canals de SD.

Ja veus el que es pot arribar a apendre per internet amb una mica d'interès :D
 
Avatar de l’usuari
LuXNa
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 999
Membre des de: dg. 22 maig 2005, 17:11
Ubicació: Veient la "millor" guerra de tots els temps
Contacta:

dc. 22 jul. 2009, 22:44

Guiru ha escrit:
Vaig estudiar durant dos anys telecos pero ho vaig deixar, i vaig fer un cicle superior delectronica pero vaja res relacionat directa amb emisions de TV. El que passa es que m'agraden aquestes coses i m'informo tant com puc ;)

Sobre el que dius de que DVB ocupen 8, a que et refereixes en DVB?


Perdona'm, em sembla que m'he expressat molt malament xDD, m'he equivocat en tot. Em referia a que amb el nostre sistema PAL B-G, l'ample de banda d'un canal és de 8 MHz (no Mbps com havia posat jo...) i que és el que has posat tu jejeje.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dj. 23 jul. 2009, 21:19

El problema del l'analògica actual és que realment necessites 16 MHz d'ample de banda ( o 24 segons ho miris) ja que els canals no poden estar un al cantó de l'altre per evitar interferències.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants