Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
suloku
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1010
Membre des de: dl. 02 jul. 2007, 13:10

Millor forma de passar de VHS a digital?

dj. 28 jul. 2011, 18:17

Hola a tothom!

Em disposo a passar diverses cintes de video a digital, algunes amb els seus 20 anyets, i encara que ja tinc montat el sistema de la millor manera que es troba al meu avast, l'únic que queda és saber quina és la millor manera de passar les cintes, és a dir, quin programa i quin códec (i amb quina configuració) seria el més adecuat per mantenir tota la qualitat possible de la señal a l'arxiu final.

He pensat que aquí se'm podria aconsellar bé, ja que hi deu haver diversos experts en el tema.

La configuració actual que tinc és el video capturat per una targeta de televisió (suporta HD) i l'audio per l'entrada de linea. La targeta és mixta, no estic segur si la señal RCA la captura el xip analogic o el digital, però diria que és l'analògic (suposo que dóna igual, ja que el video també ho es).

Aprofito per informar, ja que tinc montat el xiringuito, que disposo de moltes cintes vhs amb diferents sèries grabades (algun capítol està tallat segur) entre elles Ranma (tinc com 20 cintes o més), street fighter, yu yu hackusho, fly (encara que diria que la release que hi ha està completa, sense talls d'audio ni res) i tot el que es va emetre al programa "Manga" (es deia així?), el que feien els dilluns a la nit, on van emetre akira, la llegenda dels quatre reis, rg veda, tenchi muyo, plastic little, goku detectiu de mitjanit i un llarg etcetera.

Qui estigui interesat en qualsevol audio/video que m'ho digui, la veritat es que hauria de mirar el que tinc i el que es troba a la web per veure que està ja fet i què falta en català.

Moltes gràcies!
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

Re: Millor forma de passar de VHS a digital?

dv. 29 jul. 2011, 00:27

No u e fet mai ja que sempre e fet usar el dvd gravador, pero en el teu cas suposo que el Nero et pot servir, si no vaig mal teu fa com si fos un dvd despres usan cualsevol programa per ripejaru ja estaria, si et pases per aqui: viewtopic.php?f=6&t=17569 recomano un programa que te pot servir tambe poso una configuracio que faig usar vinga que vaigue be a10 :yeah:

PD: podries possar una llista amb tot el material que tens a10 :yeah:
 
suloku
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1010
Membre des de: dl. 02 jul. 2007, 13:10

Re: Millor forma de passar de VHS a digital?

dv. 29 jul. 2011, 17:06

La llista, espero que estigui tot el que tinc, al xalet potser hi ha alguna cosa més, però no crec.

- Akira
- Macross II - capitols 1-6
- Venus Wars
- golgo 13, el professional
- Patlabor
- Grey, l'objectiu digital
- Ranma Oves 1-6 (Jo heretaré les receptes de la mare, La senyoreta Hinako, La maledicció de la joia reversible, El nadal mogut de la familia Tendo, Les successores parts 1 i 2)
- Lensman
- Vent d'amnèsia
- Yawara! OVA
- Dominion - capítols 1-2
- El meu veí totoro
- Reial força especial
- El món de Rumiko: "Viatge pel foc", "La diana riallera", "El bosc de la sirena", "La noia de les meravelles"
- Porco Rosso
- Moldiver - capítols 1-6
- Kishin Heidan - Capítols 1-7
- Cobra
- Appleseed
- Roujin Z
- La llegenda dels quatre reis - capítols 1-12
- Ah My Goddess! - Capítols 1-5
- Green Legend Ran - capítols 1-3
- Bubblegum Crisis - capítol 1-7
- Estàs Arrestat! - capítols 1-4
- Dr. Slump - Capítol 164
- Alita angel de combat - la tinc en dues cintes no sé pk :S, potser la van emetre 2 cops.
- Dangaioh - capitols 1-3
- 3x3 Eyes - capitols 1-2
- Doomed Megalopolis - capitols 1-4
- Record of the Lodoss War - capitols 1-13
- Tokyo Babylon - capitols 1-2
- RG Veda - també la tinc en 2 cintes diferents no sé perquè
- Ultimate teacher
- Projecte A-ko - capitols 1-6
- The cockpit
- El puny de l'estel del nord
- Macross Plus - capitol 1
- Devil Man - capitols 1-2
- Reportatge Saló del cómic 1997
- La llegenda d'arisland - capitols 1-3
- Megazone 23
- Capità Harlock: Lárcasia 2a part
- Odin
- Plastic Little
- Dr. Slump? - tinc 3 cintes, tinc que mirar què són, si capítols o què
- Hiroshima
- Superkid
- Riding Bean
- Lupin III: La llegenda del castell de Cagliostro
- Vampire Princess Miyu - capitols 1-3
- Goshu, el violoncelista
- El jutge de les tenebres
- Goku Midnight Eye - capitols 1-2
- Tenchi Muyo - L'hauria de tenir sencera, a la cinta posa capitols 1-8, després crec que ve la saga new tenchi muyo.

Tot això del programa "Manga" en principi.

A més a més tinc:

- Street Fighter II: La pelicula de animacion. Es una cinta original, diria que en castellà
- Street Fighter la sèrie en català.
- Virtua Fighter - capitols 4-6. També en castellà diria.
- caballeros del zodiaco: la leyenda de la manzana de oro. Tmb original.
- Oves de dragon ball i dbz, i els ultims capítols de la saga de'n boo en catlà, però diria que això no li cal a ningú.
- 18 vhs de ranma 1/2 la sèrie.
- El-Hazard original (castellà)- sencera
- Ranma Nihao Mi concubina original vhs
- Slayers sencera (crec) en castellà
- Yu yu hackusho - no sé si està sencera, jo diria que sí.
- El detectiu conan - 9 cintes vhs, des del capítol 1, totes cintes de 4 hores l'ultima de 5 hores, potser grabades en long play, així que conteu capítols xD
- Orphen el bruixot sencera (diria que son 2 temporades)
- Fly - té algun tall, però està sencera
- Arc the lad

Aquestes no sé si estan senceres, però casi segur que sí
- Boys Be
- Kare Kano
- Scaflowne
- Run Dim
- I, my, me strawberry eggs
- DNA2
- Utena
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

Re: Millor forma de passar de VHS a digital?

dv. 29 jul. 2011, 23:23

hola, estaria interessat en yawara si es la dels jocs olimpics d'atlanta,quan sapigues lo del dr.slump si son pelis tambe. a10 :yeah:
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Millor forma de passar de VHS a digital?

dv. 29 jul. 2011, 23:48

hola, si tens molts diners sempre et pots pillar la advc300, es un conversor de analogic a digital dels mes populars per la seva cualitat, et cal tenir firewire en el pc, tambe es pot comprar una targeta apart, pero en fi ames te corrector de imatge y de so com un tbc, tambe pots optar pel advc110 que es el mateix pero sense les correcions, a mes aquests dos aparells bloquejant laudio perque no es desincronitzi, el preu del 110 son uns 300 euros, i el de el 300, son uns 500 euros.
 
suloku
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1010
Membre des de: dl. 02 jul. 2007, 13:10

Re: Millor forma de passar de VHS a digital?

ds. 30 jul. 2011, 11:14

Hem sembla que són massa cars, seguiré amb la meva capturadora xD
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3018
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Millor forma de passar de VHS a digital?

dg. 31 jul. 2011, 18:37

interesaria fly, dr slump sigui serie o pelis, yawara, pelis de ranma, etc
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: Millor forma de passar de VHS a digital?

dg. 31 jul. 2011, 22:22

Per capturar el més important es l'àudio, ja que la part de vídeo quasi sempre es pot treure d'un dvd.
Si captures només l'àudio seria convenient que el capturares amb un format sense perduda (pcm .wav .flac .ape ...) ja que s'ha de treballar amb ell i sempre es perd qualitat, i si el teu reproductor de vídeo no es stereo que es mono, captura en mono i estalviaràs espai.
 
suloku
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 1010
Membre des de: dl. 02 jul. 2007, 13:10

Re: Millor forma de passar de VHS a digital?

dl. 01 ago. 2011, 10:32

terminator ha escrit:
interesaria fly, dr slump sigui serie o pelis, yawara, pelis de ranma, etc


Fly interessa? Pensaba que la versio 2009 estaba completa!? De fet la vaig baixar i la vaig veure, però no recordo si hi faltaba algun troç.


Bilkoff ha escrit:
Per capturar el més important es l'àudio, ja que la part de vídeo quasi sempre es pot treure d'un dvd.
Si captures només l'àudio seria convenient que el capturares amb un format sense perduda (pcm .wav .flac .ape ...) ja que s'ha de treballar amb ell i sempre es perd qualitat, i si el teu reproductor de vídeo no es stereo que es mono, captura en mono i estalviaràs espai.


Es el que suposaba, al japó sempre treuen dvd's xD L'únic problema que tinc amb la captura d'audio (diria que tot ha d'estar en estereo) són els nivells de la linea d'entrada de so, l'audio de l'ova 4 de ranma que li vaig passar a xaiman ho vaig fer a nivell 20 i hem sembla que és massa fort, tot i que queda bé es nota soroll de fons, tinc que probar a altres nivells a veure quin queda millor sense perdre massa volum.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 27 visitants