Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
jueghje
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 299
Membre des de: dv. 13 juny 2008, 17:35
Ubicació: Petant estacions elèctriques. Sí, vull robar l'Ou dels Records ^^

Afegir accents als jocs

dl. 05 nov. 2012, 22:46

Alguns de per aquí ja deveu saber que estic traduint el joc The Legend of Zelda Skyward Sword al català.

Està força bé: és guai però feixuc xD. Però m'agradaria tenir-lo acabat (i quan dic acabat vull dir testejat i tot) per Reis, com un regal ^^.

El cas és que al principi tot era molt bonic fins que vaig veure una cosa bastant... greu. Es tracta d'això:

Spoiler: mostra
Imatge

Imatge


Sembla que només passa amb els accents oberts. Com que l'idioma que substitueix el català és el castellà, segurament no van incloure els accents oberts amb les vocals. Malgrat tot, és una mica més especial del que sembla, ja que això només passa en certs llocs. Aquí, per exemple, es veuen bé:

Spoiler: mostra
Imatge

Imatge


Algú té alguna idea de com es poden incloure i on s'ha de fer?
 
Avatar de l’usuari
Patxinco
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 134
Membre des de: dc. 08 juny 2011, 13:38

Re: Afegir accents als jocs

dc. 07 nov. 2012, 15:58

Quins programes estas utilitzant?

Si utilitzes un editor de HEX, et puc buscar el codis en majuscules i minuscules, y els pots entrar manualment.

Edito:

C0= À / E0= à
C8= È / E8= è
CC= Ì / EC= ì
D2= Ò / F2= ò
D9= Ù / F9= ù

I de pas: E7= ç

Això ho pot entrar manualment amb el HEX, el que no sé es si existeix la posibilitat de agregar els codis y que funcionin, perque sembla que el que no ho reconeix es la consola en si, no?
 
Avatar de l’usuari
jueghje
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 299
Membre des de: dv. 13 juny 2008, 17:35
Ubicació: Petant estacions elèctriques. Sí, vull robar l'Ou dels Records ^^

Re: Afegir accents als jocs

dj. 08 nov. 2012, 18:21

Gràcies per posar-me les relacions de vocals amb accents oberts. No calien les " ì " ni la " ù " (en català no existeixen xD) però bé ^^.

Utilitzo un programa hexadecimal anomenat Translhextion.

M'he adonat que la font de les dues primeres imatges no és la mateixa que la de les altres dues i he trobat el lloc on se suposa que hi ha les fonts del joc. En efecte, no hi havia els accents oberts. He canviat el lloc on correspon a la " á " per la " à " (per fer una petita prova) i ho he mirat al joc. Resulta que se m'han complert els pitjors pronòstics:

Pel que sembla, al lloc on hi havia la grafia " á " només és una correspondència. Què vol dir? Doncs que si en els textos hi escrivia una " à " no me la reconeixia perquè no la tenia a la "base de dades" (la font no té la grafia " à " ni cap altra amb els accents oberts a les vocals). Canviant la grafia " á " de la font per una " à " llavors sí que me la reconeix, però com una " á ". Això vol dir que la font té una imatge de la " á " i la fa correspondre al lloc on hi ha la grafia " á " per relacionar-la quan surt als textos del joc. Canviant aquesta grafia per una " à ", només faig que relacionar la mateixa imatge amb una altra grafia, però no canvio la imatge i se'm queda una " á ".

Conclusió: S'ha de modificar la font del joc...

Pfffff... Quin pal! ^^u :plora:

EDIT: je, je...

Spoiler: mostra
Imatge

Imatge


Tot i que funciona, això no és vàlid, ja que només he substituït la font problemàtica per una altra del mateix joc xD. Algú sap com modificar la font d'un joc?
 
Avatar de l’usuari
Patxinco
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 134
Membre des de: dc. 08 juny 2011, 13:38

Re: Afegir accents als jocs

dv. 09 nov. 2012, 14:04

Quin tipus d'arxiu d'imatge de la font et surt?

A veure si aixi puc trobar alguna cosa ;)
 
Avatar de l’usuari
jueghje
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 299
Membre des de: dv. 13 juny 2008, 17:35
Ubicació: Petant estacions elèctriques. Sí, vull robar l'Ou dels Records ^^

Re: Afegir accents als jocs

dv. 09 nov. 2012, 21:37

És un tipus d'arxiu acabat en .brfnt (aquest en concret es diu "special_00.brfnt"). N'hi ha d'altres, com el normal_00.brnft i el normal_02.brnft. El que he vist és que el normal_00 és per als textos del joc, els que et trobes quan xerres amb algú. L'altre apareix quan parles amb la Fay (diria) i el problemàtic per als títols.

Pel que he pogut descobrir, el joc Mario Kart Wii també utilitza el mateix tipus d'arxiu per als textos. Per si ajuda ^^.
 
Avatar de l’usuari
Patxinco
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 134
Membre des de: dc. 08 juny 2011, 13:38

Re: Afegir accents als jocs

ds. 10 nov. 2012, 14:07

Pel que he anat veient, aquest es el programa que mes es fa servir per fer aixó:

http://florian.nouwt.com/WiiLayoutEditor.zip

Mira a veure si et funciona, segons les especificacions si que suporta el .BRFNT

Saluts!!!
 
Avatar de l’usuari
jueghje
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 299
Membre des de: dv. 13 juny 2008, 17:35
Ubicació: Petant estacions elèctriques. Sí, vull robar l'Ou dels Records ^^

Re: Afegir accents als jocs

dg. 11 nov. 2012, 11:02

Gràcies! El dimecres ho provaré, que estic enfeinat fins llavors ^^u.
 
Avatar de l’usuari
jueghje
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 299
Membre des de: dv. 13 juny 2008, 17:35
Ubicació: Petant estacions elèctriques. Sí, vull robar l'Ou dels Records ^^

Re: Afegir accents als jocs

dc. 30 gen. 2013, 16:29

Perdó per haver trigat tant de temps a contestar, però he estat d'exàmens i són bastant prioritaris ^^u.

He intentat fer-ho amb el programet, però no m'obre l'arxiu. Sembla com si no me'l reconegués encara que digui que els accepta. Potser es troba en fase beta i es té pensat incloure l'extensió, però de moment res de res :(
 
Avatar de l’usuari
Patxinco
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 134
Membre des de: dc. 08 juny 2011, 13:38

Re: Afegir accents als jocs

dg. 03 feb. 2013, 16:05

Això es el millor que he pogut trobar, diria que es el que necessites (ja t'he posat el traductor de google per entendre alguna cosa):

Pàgina

Falta el font.szs (prohibit per cuestions legals, però està inclòs en els jocs a la carpeta: DATA/Scene/UI)

Mira a veure, de totes maneres s'haurà de modificar perquè el joc apliqui la nova font quan toqui, que no tinc ni idea de com...

Saluts!!!

Edito: aquesta pàgina es mes o menys el mateix, però en anglès, i amb comentaris, però combinant tots dos alguna cosa es podrà fer, no?

Pel que he vist, has de substituir la font del joc per una altra, per exemple amb les que hi ha creades que tens els enllaços a les pàgines, que ja duen els accents que vols, i després dir-li al joc que accepti aquestes com les bones.

Mira a veure que tal va la cosa.
 
Avatar de l’usuari
jueghje
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 299
Membre des de: dv. 13 juny 2008, 17:35
Ubicació: Petant estacions elèctriques. Sí, vull robar l'Ou dels Records ^^

Re: Afegir accents als jocs

dg. 03 feb. 2013, 21:23

Entesos, ho provaré aquests dies que tinc festa. A veure si ara hi ha sort.

Gràcies ^^.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 31 visitants