Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
Ukko
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 10 feb. 2014, 12:32
Ubicació: Santa Coloma de Cervelló

[PREG] MKVToolNix

dj. 15 gen. 2015, 12:09

Bon dia!

Tinc dos dubtes que no he acabat de resoldre (buscant per google) sobre MKVToolNix, a veure si sabeu la resposta:

El primer es sobre l'eliminació d'àudios. Cada nit, quan em disposo a veure un episodi, agafo el .mkv descarregat, l'obro amb el MKVToolNix, trec els idiomes que no m'interessen per tal de reduir el pes de l'arxiu, el veig i el guardar al hdd. El problema que m'acostuma a passar (1 de cada 5 vegades, mes o menys) es que si el .mkv té capítols, m'entres reprodueixo l'arxiu (casi sempre amb VLC), es talla de cop, com si s'acabes, però l'arxiu pesa el que hauria de pesar, és a dir no es que MKVToolNix s'hagi menjat mig arxiu...
A veure, torno a treure els àudios del mkv i amb sort ja no em passa i puc gaudir de tot l'episodi sencer. Potser el tinc mal configurat, no ho se...
PD: No se'm talla l'arxiu coincidint amb un capítol, sinó que es un tall aleatori.

El segon dubte:
Si tinc l'episodi en .avi o .mp4 es correcte utilitzar el MKVToolNix per tal d'editar el nom de les pistes, preferències d'ordre de reproducció dels àudios, etc.? Hi ha algun inconvenient apart que canvio de contenidor (de l'original a .mkv)?

Gracies!
Ukko
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: [PREG] MKVToolNix

dj. 15 gen. 2015, 13:20

La primera pregunta no l'entenc, la segona no hi ha cap problema, nomes canvies de contenidor i amb aixo guanyes tambe facilitat per canviar els noms de les pistes i demes, mentres el contenidor mkv el puguis reproduir als teus reproductors jo t'el recomano.

PD: Si pots posar alguna captura sobre la primera pregunta potser ens entendrem millor...
 
Avatar de l’usuari
Ukko
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 10 feb. 2014, 12:32
Ubicació: Santa Coloma de Cervelló

Re: [PREG] MKVToolNix

dj. 15 gen. 2015, 16:02

no se com fer-te una captura d'aixó xD
A veure si amb un exemple:
Acabo de descarregar l'episodi 'AAA.mkv' que conté tres pistes d'àudio (Català, Castellà i Japonès) amb un pes total de 222,3MB i una duració de 24:43. Com que tinc la intenció de veure'l només en català, elimino el castellà i el japonès de l'arxiu 'AAA.mkv' amb MKVToolNix i em quedo amb un pes de 197 MB i la mateixa duració (òbviament :jaja:).

Si tot va bé (com la majoria de vegades), el veuré en català fins al minut 24:43 i ja està, tot perfecte.
El problema es que alguna vegada, m'entres veig l'episodi 'AAA.mkv', se'm talla a cert punt (per exemple, l'estic mirant i en arribar al minut 9, puff, s'ha acabat l'arxiu segons el VLC), com si hagués arribat al final de l'episodi... Com si només durés fins aquests 9 minuts.
Si intento avançar el temps de reproducció a més endavant (per exemple, minut 16), també, el VLC dona per finalitzat l'episodi.
Podria pensar que, no sé, el MKVToolNix s'ha menjat mig arxiu, però aleshores el pes seria menor a 197MB i no es el cas...

Per tant, l'única solució que tinc és, recuperar l'arxiu original (el descarregat), editar-lo altre cop amb MKVToolNix i esperar que aquesta vegada tot vagi bé.
M'he fixat, que els únics arxius que em donen aquest problema són aquells que estan subdividits per capítols.

He anat facilitant les coses al programa per tal de que no em cometi aquest error, com per exemple donar-li privilegis d'administrador, que l'arxiu mkv estigui al mateix disc que el programa, etc. i sembla que em fa menys pifiades com aquesta però de tant en tant em comet l'error.

El dubte era si algú li succeïa aquest error i si hi havia alguna solució.

Gracies per la resposta Fabre!
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: [PREG] MKVToolNix

dj. 15 gen. 2015, 16:07

Crec que la pregunta clau es: quina versio tens del mkvtoolnix i del vlc?

Intenta actualitzarlos fins a l'ultima versio estable, sense que sigui beta ni res.

I be, a mi mai m'ha passat aquest error i aixo que creo força mkv per als meus projectes ^^u
 
Avatar de l’usuari
Ukko
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 10 feb. 2014, 12:32
Ubicació: Santa Coloma de Cervelló

Re: [PREG] MKVToolNix

dj. 15 gen. 2015, 16:27

fabrebatalla18 ha escrit:
Crec que la pregunta clau es: quina versio tens del mkvtoolnix i del vlc?

Intenta actualitzarlos fins a l'ultima versio estable, sense que sigui beta ni res.

I be, a mi mai m'ha passat aquest error i aixo que creo força mkv per als meus projectes ^^u


MKVtoolnix: Tenia la v7.4, que ara estic actualitzant a la v7.5
VLC: v2.1.5 (l'última)

A veure si em torna a passar o no...

Merci per les respostes! :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: [PREG] MKVToolNix

dj. 15 gen. 2015, 23:05

I si treus la pista dels capítols?

Potser que a la pestanya que te de nom "Global" tinguis marcat alguna cosa del splitting.
 
Avatar de l’usuari
Ukko
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dl. 10 feb. 2014, 12:32
Ubicació: Santa Coloma de Cervelló

Re: [PREG] MKVToolNix

dg. 18 gen. 2015, 13:20

Bilkoff ha escrit:
I si treus la pista dels capítols?

Potser que a la pestanya que te de nom "Global" tinguis marcat alguna cosa del splitting.


M'he fixat en aquesta pestanya i sempre esta a "no splitting". I no, no he provat de treure la pista dels capítols.
S'ha de dir, que des de que he actualitzat el programa no em falla (tampoc es que hagi editat molts arxius amb capítols).

Merci per la resposta!
 
Avatar de l’usuari
intervención
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 796
Membre des de: dc. 19 juny 2013, 21:30
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: [PREG] MKVToolNix

dl. 16 feb. 2015, 12:50

Proba a fer servir el reproductor de K-Lite
Son codecs més reproductor. Es diu Media Player Classic, pots trobsrlo a Google buscant k-lite codecs (asegurat de que la página sigui de fiar!)
Imatge
Lluna Plena no Fansub: Manga i Anime en Català!
Estem reclutant! Uneix-te clicant aquí!!

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 20 visitants