Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
McFlai 2.0
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 62
Membre des de: dg. 28 feb. 2016, 16:59

[TUTORIAL] Millorar la imatge d'un anime amb Mediacoder+Avisynth

ds. 02 abr. 2016, 15:17

Hola, amb aquest mini-tutorial us explicaré una manera ràpida i fàcil de millorar la imatge dels nostres animes
amb els programes Avisynth i Mediacoder, espere que us aprofite, una salutació i que us aprofite:

Això és el abans (esquerra) i el després (dreta) jutjeu vosaltres mateixos:

Imatge
Imatge



1- Aqui teniu el pack d'Avisynth de 32b i 64b:
Descarregar

2- Aquí l'enllaç per descarregar Mediacoder 32b i 64b (pag oficial): http://www.mediacoderhq.com/download.htm

3- Instal.leu la vostra versió de Mediacoder i l'Avisynth de 32b, (si el vostre equip corre amb 32b boteu directament fins al punt 7)

4- -Una vegada instal.lat l'Avisynth 2.5.8 (32b) aneu a la carpeta "AviSynth x64" copieu els arxius "avisynth.dll" i "DevIL.dll"
a la ruta. "C:\Windows\System32" i substituir.

5- Amb el botó dret premeu sobre l'arxiu "avisynth64_install.cmd" i executeu-lo com a ADMINISTRADOR.

6- És possiblement convenient instal.lar també l'arxiu de registre "avisynth.reg" i yuujuuu!! ja teniu l'Avisynth de 64b instal.lat!

7- Configuració de Mediacoder: s'ha de dir que la quantitat de possibilitats de configuracións és gairebé ilimitada, jo us explicaré
la forma de codificar a (x264 Hi .mkv color YV12) que dóna molts bons resultats, a partir de ahí cadasqú que vagi canviant
i provant les diferents opcions de codecs, contenidors, etc..)

8-Tasking:
Imatge
(Per al millor rendiment possible la casella "all_cores" ha d'estar activa)

9-Video:
Imatge
(2500-3000kb podría ser un bitrate suficient per a 720p, a menys pot apareixer pixelació, dues passades mínim)

10-Audio:
Imatge
(La casella audio DESACTIVADA)

11-Contenidor:
Imatge
(si no trieu el contenidor correcte Mediacoder potser faci tota la codificació i al final no trobeu cap arxiu resultant, a mi m'ha passat..)

12-Imatge:
Imatge
(en imatge és primordial que tot estigui exactament com en la imatge)

13-Avisynth:
Imatge
(prement el botó "avs_use-template" triareu l'arxiu .avs (Avisynth Video Script) que ens haurem creat i s'explica al punt següent:)

14-Script .avs:

L'arxiu .avs és on escriurem (amb el bloc de notes) quines propietats li donem a l'Avisynth, hi ha centenars de diferents
plugins per a fer mil efectes diferents, però al Mediacoder sols funcionen correctament els plugins interns de l'Avisynth
que són els realment importants com "Nitidesa, Color, Brillantor, Canviar Mida, Subtítols, etc.." els plugins externs els
haureu de probar en programes com el VirtualDub (per exemple).

DirectShowSource("C:\Usuarios\Superman\Escritorio\video-a-ripear.mkv"")
TextSub("C:\Usuarios\Superman\Escritorio\subtitulo.srt")
LanczosResize(1280, 720)
Sharpen(1.0)
ColorYUV(cont_u=51.2, cont_v=51.2)
ColorYUV(off_y=-5)

Això seria un exemple de les possibilats més comuns:
-DirectShowSource ha d'estar triat també al mediacoder com es veu a la imatge i el video a codificar ha d'estar dins de contenidor
.mkv (a Mediacoder si vols codificar un arxiu va més ràpid si l'extraus i es queda com a .h264, però Avisynth NO funcionarà si ho feu així)
-TextSub seria l'arxiu de subtítols que voleu pegar al video (harcoded subs) us recomane que no ho feu, la qualitat del video
es veurà disminuïda, la possibilat que dóna el contenidor mkv de posar-hi a dins subtítols es la més recomanable per a la millor qualitat final.
-LanczosResize seria la resolució a la que voleu canviar el video
-Sharpen es la nitidesa
-ColorYUV ens servirà per a augmentar els colors i la luminància (brillantor i contrast) "cont_u i cont_v" són els colors, aquí li hem dit
que els pugi 1.2 punts, "off_y" es la brillantor, li hem dit que ens la pugi 5 punts (recomano màxim -12, a partir de -10 pot donar mal resultat)

Per al millor rendiment del PC és molt important que les linies estiguin amb aquest ordre, per exemple si no voleu
canviar la mida de la imatge ni posar-li subs lleveu les lines que no aneu a usar però respecteu l'ordre tal com està,

Aquí va un exemple del script que jo més utilitze:

DirectShowSource("Aqui va la ruta del video a codificar")
Sharpen(1.0)
ColorYUV(cont_u=51.2, cont_v=51.2)
ColorYUV(off_y=-5)

-Aquí teniu un petit manual d'Avisynth: Descarregar
-Aquí un generador de Scripts .avs: Descarregar

-S'ha actualitzat a la versió 2.6.0 d'Avisynth, desconec si serà compatible amb aquesta versió de 64b: http://www.videohelp.com/software/Avisynth

-Sort espero que li servexi a algú, adéuuuuuuuuuuuu!!
McFlai 2.0 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. 06 abr. 2016, 21:38, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
xagasa
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3871
Membre des de: dl. 26 maig 2014, 10:16
Ubicació: Planeta M2

Re: [TUTORIAL] Millorar la imatge d'un anime amb Mediacoder+Avisynth

dg. 03 abr. 2016, 23:31

Ok gracies els probare
 
Avatar de l’usuari
AOCarallo
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 149
Membre des de: dj. 24 jul. 2014, 12:02

Re: [TUTORIAL] Millorar la imatge d'un anime amb Mediacoder+Avisynth

dj. 04 ago. 2016, 20:20

Buen tutorial.
 
Avatar de l’usuari
mangacatalanenc
Usuari
Usuari
Entrades: 14
Membre des de: dl. 06 març 2017, 20:08

Re: [TUTORIAL] Millorar la imatge d'un anime amb Mediacoder+Avisynth

dj. 09 març 2017, 14:07

Hola bonas, explico la meva situació. Tinc la serie de Detectiu Conan, en format .mkv i en 4:3. Per tant es veuen les línies laterals negres tant al PC, com quan passo els capitítols a la TV amb un USB. Amb el programa Format Factory, intento convertir cada capítol de la sèrie a 16: 9, el que faig és:

-Codificador de video de salida: MPeG (DivX)
-Tamaño video: 720 x 480
-Birate: 1200
-FPS: 25
-Aspect ratio:16:9

Es transforma el vídeo, i un cop llest: amb el programa VLC Media Player ho puc veure a 16:9 és a dir en mode ''panoràmic total'' perdent imatge/deformant-lo, però quan guardo cada capítol en el USB i aquest l'endollo a la TV, es segueixen veient les línies laterals negres .... i no sé que estic fent malament.

* Dir que la tele no em dóna l'opció de posar i canviar el format a través de l'USB (lo que et deixa canviar és entre les diferents pistes d'àudio, o posar format original, que encara es veu més petit que en format 4:3). La meva tele només em deixa canviar el format, quan ets a les cadenes de TDT.

Mil gràcies per endavant, i per favor, necessito ajuda, pk esk em faria molta il·lusió tenir la sèrie en format panoràmic o com l'emeten al Canal Super3 actualment.
 
Avatar de l’usuari
xagasa
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3871
Membre des de: dl. 26 maig 2014, 10:16
Ubicació: Planeta M2

Re: [TUTORIAL] Millorar la imatge d'un anime amb Mediacoder+Avisynth

dj. 09 març 2017, 14:31

Crec que la majoria de tv si entres al apartat Ajustes et deixa posar un 4:3 a pantalla completa.
Jo ho he fet amb els captols de detectiu conan de la relase de Adria. I no dic ampliar la pantalla
ja que es menja imatge. Dic acoplar el 4:3 a 16:9 pantalla completa.
Es facil opcions ajustes+opcions de video+pantalla completa. Tindras el capitol a pantalla completa
sense tenir de passar el archiu a altres formats. Salut. Espero haver pogut ajudar. :yeah:
 
Avatar de l’usuari
mangacatalanenc
Usuari
Usuari
Entrades: 14
Membre des de: dl. 06 març 2017, 20:08

Re: [TUTORIAL] Millorar la imatge d'un anime amb Mediacoder+Avisynth

dc. 15 març 2017, 12:15

xagasa ha escrit:
Crec que la majoria de tv si entres al apartat Ajustes et deixa posar un 4:3 a pantalla completa.
Jo ho he fet amb els captols de detectiu conan de la relase de Adria. I no dic ampliar la pantalla
ja que es menja imatge. Dic acoplar el 4:3 a 16:9 pantalla completa.
Es facil opcions ajustes+opcions de video+pantalla completa. Tindras el capitol a pantalla completa
sense tenir de passar el archiu a altres formats. Salut. Espero haver pogut ajudar. :yeah:


Ja ho he solucionat. Amb MKVToolnix, enlloc de posar salida de video a 16:9 automàtic, vaig posar manualment 1920x1080. I la TV ja m'ho reconeix com a 16:9, a més amb el programa també pots eleiminar els audios que no vols, com per exemple el castellà i el japonès, així també pesa menys cada capítol.
 
miguellluch
Usuari
Usuari
Entrades: 1
Membre des de: dv. 01 set. 2017, 11:54

Re: [TUTORIAL] Millorar la imatge d'un anime amb Mediacoder+Avisynth

dv. 01 set. 2017, 11:58

Moltes gràcies :excl:

Tots aquests consells em serviran molt per millorar les meves sèries d'anime :D
web pròpia
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: [TUTORIAL] Millorar la imatge d'un anime amb Mediacoder+Avisynth

dv. 01 set. 2017, 12:07

Jo mai faria cas d'un tutorial on l'unic que es preten es canviar la paleta de colors d'un anime dibuixat digitalment. Entendria minimament que es pretengues ajustar el color d'un anime antic que tingui una mala masteritzacio pel pas dels anys, com per exemple li passa a DBZ on els colors estan fets pols, pero canviar el color d'un anime de l'era digital es molt mala idea, si els animadors van triar aquestos colors va ser per un motiu i volerlos canviar nomes fara que fer mal be la majoria d'escenes on es perdran molts detalls per haver saturat els colors, a mes de ser molest per a la vista...

Si algu vol seguir el tutorial endavant, pero que sapiga que segons el meu criteri estara destrossant l'anime en qüestio si no sap el que esta fent (el 90% dels cassos).

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 18 visitants