Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3015
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dc. 15 juny 2016, 18:54

Como digo yo encontre varios sitios de varios meses de ventas de esa cinta, osea que no creo que sea tan tan dificil de conseguir, yo creo que es cuestion de tiempo.
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dc. 15 juny 2016, 19:36

terminator ha escrit:
Como digo yo encontre varios sitios de varios meses de ventas de esa cinta, osea que no creo que sea tan tan dificil de conseguir, yo creo que es cuestion de tiempo.

Hemos detectado varios sitios en los que se ofrece la cinta con fotografías no originales, quiero decir, copiadas de otros usuarios que sí sabemos que la han tenido. En otro caso la imagen era la de una caja diferente a la de verdad y venía acompañada del texto "por favor no reclamar". En todo esto no había ni una sola prueba de la versatilidad de la cinta, y de hecho estoy convencido de que no eran verdaderas. Por lo tanto, muchas de las ventas que podamos encontrar por internet pueden no ser reales.
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dc. 15 juny 2016, 22:52

El yamb et servira. a10 :yeah:
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dc. 15 juny 2016, 22:54

Perdoneu pel fail no se que passa, vaya merda de pc per si no u veus :profident: el yamb et servira per crear mp4. a10 :yeah:
xaiman l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. 15 juny 2016, 22:58, en total s’ha editat 2 vegades.
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dc. 15 juny 2016, 22:55

El yamb et servira. a10 :yeah:
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dc. 06 jul. 2016, 22:51

No esperava que acabaria escrivint això, però finalment el meu contacte ha adquirit una de les cintes per part del comprador d'una de les vendes que havíem vist abans per Internet (perdona'm @terminator per haver intentat contradir els teus comentaris quan en realitat tenies raó). Això sí, ha pagat 360 dòlars (si hagués estat per mi, mai no hauríem tingut la cinta).

Ell ripeja amb un aparell combo VCR/DVD, i ja ha fet diversos ripejos anteriorment. Com ja sabreu si esteu informats sobre la matèria, hi ha uns quants estàndards de qualitat per a la gravació en DVD: XP (~8,5 Mbps), SP (~4,5 Mbps), LP (~2 Mbps) (evidentment tots s'apliquen al còdec MPEG-2). El cas és que em va dir que havia ripejat la pel·lícula (d'una hora de duració) i el disc presentava un sol arxiu VOB d'un gigabyte de pes (els vídeos es divideixen automàticament en parts quan l'arxiu VOB assoleix els 0,99GB). A partir d'aquí, segons els meus càlculs, resulta que està gravant a un bitrate de 2,25 Mbps o menys. Permeteu-me fardar una mica del títol de batxiller que em vaig treure el mes passat :P :

Imatge

Evidentment, del fet que el bitrate s'apropi als 2 megabits per segon dedueixo que està gravant els discos en mode LP, que segons he llegit és el mode per defecte en alguns aparells. Per tal de canviar això (perquè estic convençut que és possible forçar l'aparell en mode SP com a mínim), he intentat consultar el manual d'instruccions del seu aparell, però per alguna raó en ell no hi ha gens d'informació sobre la gravació en DVD. Només hi surten explicades les funcions de reproducció de DVD. Pel que fa a VHS, sí que explica com funciona la gravació en cinta.

El seu aparell és un PHILIPS model DVP3345VB/F7, foto i manual d'instruccions.

El meu contacte m'ha dit d'aquí a unes hores tornarà a casa i mirarà de configurar l'aparell com és degut. Però m'agradaria preguntar-vos, en cas que ja hagueu fet servir alguna vegada un combo VHS/DVD (i especialment si era de la mateixa marca), si teniu idea de com es canvia la configuració de la qualitat de gravació en DVD en aquests aparells.
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dc. 06 jul. 2016, 23:12

Vas per molt bon cami, estic 100% convençut que fins i tot aquesta grabacio en LP es deu veure mil cops millor que cualsevol raw d'internet, tot i aixi ara l'ideal seria el següent:

Comprar una capturadora per a PC que es pugui conectar a aquest DVD/VHS per euroconector (o similar, crec que als estats units fan servir un altre tipus de conector) o fins i tot seria millor encara per componets, i un cop ho puguis capturar amb el PC guardarlo en format lossless, aixi ja despres podras encodejar-ho en h264 i desentrellaçarlo i fer tot el que hagis de fer. Almenys es com ho faria jo, pero be, si es vol estalviar comprar una capturadora el millor es intentar grabar-ho amb la maxima qualitat posible amb aquell combo VHS/DVD, pero pel que dius no sembla pas facil.... Ja ens contaras els avanços amb aquest projecte que tinc força curiositat de veure com es veu el VHS passat a digital.
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dj. 07 jul. 2016, 00:54

fabrebatalla18 ha escrit:
Vas per molt bon cami, estic 100% convençut que fins i tot aquesta grabacio en LP es deu veure mil cops millor que cualsevol raw d'internet, tot i aixi ara l'ideal seria el següent:

Comprar una capturadora per a PC que es pugui conectar a aquest DVD/VHS per euroconector (o similar, crec que als estats units fan servir un altre tipus de conector) o fins i tot seria millor encara per componets, i un cop ho puguis capturar amb el PC guardarlo en format lossless, aixi ja despres podras encodejar-ho en h264 i desentrellaçarlo i fer tot el que hagis de fer. Almenys es com ho faria jo, pero be, si es vol estalviar comprar una capturadora el millor es intentar grabar-ho amb la maxima qualitat posible amb aquell combo VHS/DVD, pero pel que dius no sembla pas facil.... Ja ens contaras els avanços amb aquest projecte que tinc força curiositat de veure com es veu el VHS passat a digital.

L'últim que li puc demanar al meu contacte és que compri una capturadora amb tals prestacions. Ell no és un maníac de la qualitat, a diferència de jo, que començo a tenir experiència en el tema de l'Avisynth i l'encoding. Perquè et facis una idea, sovint el primer que fa és reencodejar els fitxers. En la meva metodologia he anat buscant maneres de no haver d'encodejar més que un únic cop, aquell en el que s'aplica script d'Avisynth. Amb això vull donar a entendre que per a ell la idea que a sobre ha de comprar una capturadora per obtenir "millor qualitat" no seria tan lògica com ens sembla a nosaltres. També, ell ja està convençut que la seva manera dóna bons resultats. Viu als Estats Units i per tant no puc tenir accés físic al procediment de ripeig; a més, havent pagat ell la cinta, tampoc em sento en condicions de ser exigent amb ell quant a certes coses.

Deixa'm que t'expliqui uns detalls més que he oblidat d'indicar abans: aquí tens una mostra de com queda un ripeig seu. Aquí en tens un altre. Aquest últim dóna una sensació de molt pitjor qualitat. Jo no sé què li ha fet al vídeo (es pot apreciar que li ha afegit una marca d'aigua, per tant l'ha reencodejat una o dues vegades, i que la resolució màxima és de 360p, quan l'altre arriba a 480p, per tant el bitrate que dóna YouTube és pitjor), i per tant no et puc dir quina és la causa d'això. Ell m'ha dit que la cinta del segon vídeo la posaven a les escoles i que d'haver estat reproduït tantes vegades la qualitat s'ha vist afectada (però no conec com empitjoren les cintes amb el temps i no tinc clar fins a quin punt això pot tenir a veure amb la degradació que s'aprecia al vídeo de Youtube). Per la meva part, jo crec que de per si la cinta és una còpia barata perquè potser, com que la seva finalitat no era més que ser vista a les escoles, potser el procediment que van emprar per fer les còpies era deficient.

Això t'ho explico perquè està relacionat amb la qualitat del seu ripeig. Si més no, de moment podem fes especulacions de com quedarà :profident:. En això tinc dues males notícies; la primera és que la cinta és la mateixa de la que es va fer aquest ripeig, el primer publicat a internet. En la meva opinió, té problemes seriosos de soroll de color i fins i tot el defecte que es pot apreciar al minut 1:00 del vídeo. La segona és que m'ha mostrat aquesta i aquesta gravació de com es veu la cinta. Jo hagués preferit no haver-les vistes. Em donen una sensació que la cinta per si mateixa es veu malament quant a bitrate... Per a deixar-me amb la incògnita, ell m'ha dit que es veuen malament perquè ha gravat aquests vídeos amb el mòbil, que es veu com el cul (iPhone 5). Jo he vist molt pocs VHS, i per tant no puc entendre si és possible el que em temo: que, de per si, una cinta original tingui un baix bitrate.

Una última cosa: ell em va dir que els seus ripejos mai no li surten entrellaçats (ell no sabia què era l'entrellaçat, li ho vaig haver de preguntar amb una foto d'internet d'un exemple exagerat d'entrellaçat). Em vaig quedat mut. No entenc d'on pot provenir aquesta falta d'entrellaçat; si és cosa de l'aparell, de les cintes, o fins i tot si ell no ho aprecia perquè el seu monitor és CRT (llavors, en pujar a YouTube, es desentrellaça). Quan rebi els fitxers VOB podré comprovar si estan entrellaçats o no. En tot cas, a mi ja em va bé que no estiguin entrellaçats: al cap i a la fi, sempre que he intentat trobar un bon filtre desentrellaçant he acabat utilitzant TomsMoComp(), que malgrat ser superior per al meu gust, sembla ser que ningú ja no utilitza. Per exemple, un nou filtre popular és el QTGMC, però és extremadament lent. No em serveix. En el cas dels vídeos del Hamtaro en què vaig treballar fa cosa de dos anys, el mateix unblend(), que servia per a una altra cosa, feia també el desentrellaçat (i ja ho deixava prou bé) per raons que mai no entendré.
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dj. 07 jul. 2016, 02:57

Be, sincerament no em serveixen massa tots els links que has posat.... vull dir, uns son videos fets aun un mobil i a sobre tots estan pujats al youtube aixi que no em puc fer cap idea de realment com es la qualitat del VHS que te ell.

En quant al desentrellaçat que comentes crec que no has tingut massa experiencia amb NTSC, oi? El QTGMC amb una bona configuracio tot i se lent es el millor de bon tros, sigui com sigui quan tinguis els .vob ja ens contaras om es veu realment.
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3015
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dj. 07 jul. 2016, 03:56

Jo et dic el mateix que fabre, el millor es amb una capturadora de ordinador, i si pot ser pasar-ho amb lossless i guardar aquest video, i apartir de aquest video fer una versio, pero clar si dius que no es pot gastar mes diners, el que pot fer es deixar la cinta a algu que conegui que tingui capturadora de pc.

i per dolent que sigui un vhs, sempre es pot fer una millor versio que aquest videos que habies trobat en internet, que eres a mes uns ripeigs dolents del vhs, mentre la cinta que ha comprat estigui en condicions normals esclar, si esta feta pols...
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dj. 07 jul. 2016, 11:42

El que passaria amb una capturadora és que el vídeo lossless ocuparia molt espai, i el seu internet és lent, per tant tindríem molts problemes per fer-me'l arribar. No dic que la capturadora sigui una mala solució, però realment ens planteja obstruccions per treballar.

Ell fins i tot s'ha plantejat pagar pel ripeig (de moment ho està ripejant ell): "podria simplement deixar fer la transferència a professionals. Estaria disposat a pagar". Jo desconec si es pot confiar en aquest tipus de ripeig, si el mètode que fan servir donarà millors resultats i si realment mereix la pena pagar per ell.

PD: Efectivament, no tinc gens d'experiència amb el NTSC ^^u .
magiblot l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. 07 jul. 2016, 13:54, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
terminator
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3015
Membre des de: dt. 29 jul. 2008, 11:18

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dj. 07 jul. 2016, 13:00

Ah be pensaba que el ripeig el faria ell, en aquest cas el lossles no es una solucio perque ocupa molt per pujarlo.
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dv. 08 jul. 2016, 16:33

Aquí us porto les primeres captures del ripeig. Les ha fetes ell, encara no m'ha arribat l'arxiu original.

EDIT: Mentida. Aquestes són captures de l'antiga font, amb la resolució mal ajustada. Jo li he demanat una imatge del VOB que ha gravat, però no m'ha fet cas (no ho puc entendre). Començo a sospitar que m'està enganyant i no té la cinta.

Spoiler: mostra
Imatge

Imatge

La primera impressió que em donen és que el vídeo té pitjor qualitat del que m'esperava. Per les captures, sembla que ha patit un mal procés de desentrellaçat, que evidentment no ha aplicat ell a voluntat, i que podria haver provocat una pèrdua del detall i la definició. Creieu que pot ser culpa del seu aparell, per exemple a causa d'alguna opció d'escaneig progressiu? També pot tenir a veure que les captures estan fetes amb la finestra maximitzada (i no respecten la resolució original). Malgrat aixo, segons ell, la qualitat apreciable en aquest vídeo coincideix amb la que s'aprecia quan es reprodueix la cinta (clar que no tenim cap garantia de la precisió del seu sentit de la "qualitat"). Realment no sabem quina és la qualitat original de la cinta, però no em sembla que sigui aquesta. Si el màxim que podem aconseguir amb els mitjans actuals és això, haurem de plantejar-nos seriosament l'opció de la capturadora.

EDIT: Després d'haver escrit això he estat pensant que no estic acostumat al material VHS i a la seva qualitat inferior.
magiblot l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. 08 jul. 2016, 21:11, en total s’ha editat 3 vegades.
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS: la pel·lícula d'anime de Super Mario

dv. 08 jul. 2016, 18:01

Amb el MPC que vagi a Archivo... guardar imagen i que la guardi en png, aixi ens podrem fer una idea de la qualitat sense passar per filtres (resize de la pantalla, posible canvi de color de la propia configuracio del reproductor, edicio amb paint per a posar una marca d'aigua... etc xD), un cop fet aixo ens podrem fer una idea mes clara de la qualitat real, que tot i aixi tampoc deu anarsen de molt del que has vist pero per si de cas... sigui com sigui jo opino que tindria mes qualitat si es pogues capturar amb mes qualitat ja que si dius que el .vob no arriba a 1 gb es molt poca la qualitat amb que ho esta capturant... no te cap amic que li pugui deixar algun altre aparell?

I be, que tampoc faci moltisimes proves perque com mes reproduccions faci pitjor sera per a la conservacio de la cinta.
 
Avatar de l’usuari
magiblot
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 211
Membre des de: dg. 28 jul. 2013, 15:23
Contacta:

Re: Busco consell per restaurar font provinent de VHS

dl. 05 set. 2016, 18:36

Bé, em sento ple de satisfacció de poder dir que m'estic apropant al final del meu projecte. Hi he estat força temps pel tema de la lluminositat, ja que en un principi m'havia proposat aplicar una configuració diferent a cada escena. Finalment he après a respectar les diferències de brillantor dins la pel·lícula i només he modificat per separat unes poques escenes. Comparteixo amb vosaltres una versió preliminar per si la voleu valorar (encara que només m'aneu a dir que la font és massa dolenta).

https://mega.nz/#!1styGYbY!Sg2JEPxWhdHV ... 7GQAR-pbEA

Les millores realitzades respecte dels arxius font són:
* Millorada la brillantor i el contrast.
* Arreglat el chroma bleeding (totalment)
* Arreglat el retràs de l'àudio
* Millorat l'aspecte de la imatge segons el meu gust, de tal manera que les línies del dibuix han quedat remarcades de nou. Els artefactes causats pel baix bitrate, però, no han pogut ser eliminats perquè també han estat remarcats (vegeu la imatge del primer post, http://diff.pics/lkWYLgbPlceP/1), tot i que segueixo preferint com es veuen ara de com es veien en l'arxiu font).
* Afegides les cortinetes de VAP d'abans i després de la pel·lícula, en correspondència amb la cinta original.
* El ghosting no ha estat tractat. Alguns fotogrames estan barrejats amb altres de manera analògica, de tal manera que en utilitzar unblend, per exemple, es perden fotogrames intermedis. Com que durant la reproducció no ocasiona cap molèstia, no crec que calgui tractar-lo.
* La marca d'aigua amb els crèdits serà eliminada en la versió definitiva.

Aquest és el meu script:
FFmpegSource2("C:\Users\magiblot\Videos\SMB\SMBTGMTRPP_Part1.mp4", atrack=-1)
\ ++ FFmpegSource2("C:\Users\magiblot\Videos\SMB\SMBTGMTRPP_Part2.mp4", atrack=-1)
\ ++ FFmpegSource2("C:\Users\magiblot\Videos\SMB\SMBTGMTRPP_Part3.mp4", atrack=-1)
\ ++ FFmpegSource2("C:\Users\magiblot\Videos\SMB\SMBTGMTRPP_Part4.mp4", atrack=-1)
\ ++ FFmpegSource2("C:\Users\magiblot\Videos\SMB\SMBTGMTRPP_Part5.mp4", atrack=-1)
\ ++ FFmpegSource2("C:\Users\magiblot\Videos\SMB\SMBTGMTRPP_Part6.mp4", atrack=-1)
\ ++ FFmpegSource2("C:\Users\magiblot\Videos\SMB\SMBTGMTRPP_Part7.mp4", atrack=-1)
DelayAudio(-0.2)
trim(0,8250).Levels(15, 1.000, 221, 0, 255, coring=true).Tweak(hue=-8.1).FadeIn(10)
\ ++ trim(8251,10039).Levels(37, 1.000, 185, 0, 255).Tweak(hue=-5)
\ ++ trim(10040,10219).Levels(15, 1.000, 221, 0, 255, coring=true).Tweak(hue=-8.1)
\ ++ trim(10220,10922).Levels(25, 1.000, 221, 0, 255, coring=true).Tweak(hue=-8.1)
\ ++ trim(10923,15816).Levels(15, 1.000, 221, 0, 255, coring=true).Tweak(hue=-8.1)
\ ++ trim(15817,16075).Levels(15, 1.000, 225, 0, 255, coring=true).Tweak(hue=-8.1)
\ ++ trim(16076,109310).Levels(15, 1.000, 221, 0, 255, coring=true).Tweak(hue=-8.1).FadeOut(15)
PointResize(1440,1080)
ChromaShift(C=0, U=10, V=0, L=0)
PointResize(480,360)
ConvertToYV12()
mergechroma(aWarpSharp(depth=10, thresh=0.75, blurlevel=3, cm=1))
turnright()
mergechroma(aWarpSharp(depth=5, thresh=0.75, blurlevel=2, cm=1))
turnleft()
Spline64Resize(384,288)
ASharp(0.0,10.0)
Spline64Resize(960,720)
ASharp(32.0,0.1,-0.9,true)
PointResize(480,360)
FFT3DFilter(Sharpen=1.0, sigma=5.0, interlaced=false)
gradfun2db(thr=2.0)
DeBlock(quant=25, aOffset=0, bOffset=0)

Sobre l'adquisició d'una cinta, olvideu la història que us havia explicat, perquè el meu contacte no m'ha donat cap prova que n'hagi comprat una.

Salutacions! :adeu:

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants